۱۰۱۱۰۱۵
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

المپیک توکیو برگزار می‌شود

رئیس کمیته ملی المپیک امروز در نشست ویژه‌ای در خصوص بازی‌های المپیک توکیو و «اما و اگر»‌های برگزاری این رویداد مهم ورزشی جهان توضیحاتی را ارئه کرد.

خبرگزاری مهر: رئیس کمیته ملی المپیک امروز در نشست ویژه ای در خصوص بازیهای المپیک توکیو و «اما و اگر»های برگزاری این رویداد مهم ورزشی جهان توضیحاتی را ارئه کرد.

سید رضا صالحی امیری در نشستی که امروز در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد، گفت: ژاپن در نامه ای که ٣ تیرماه برای ایران ارسال کرد در مورد چگونگی پیگیری فعالیت های ورزشی در این خصوص توضیح مبسوطی ارائه کرد. در این نامه اینگونه ابراز امیدواری شده بود که المپیک توکیو در سال ٢٠٢١ برگزار شود.

وی تاکید کرد: ژاپن رسما اعلام کرد از مرحله کرونا عبور کرده و وارد شرایط عادی می شویم. وضعیت ژاپن نباید با بحران امروز ایران مقایسه شود. پیش بینی ما این است که المپیک در موعد مقرر برگزار می شود.

رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: در صورتی که شرایط مانند امروز باشد، ممکن است تمهیدات و محدودیت هایی مطابق با پروتکل های جهانی اعمال شود. دیگر اینکه پیش بینی شده تا آن زمان واکسن کرونا هم تولید می شود.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت این کمیته برای افتتاح موزه و تالار مشاهیر ورزش خاطرنشان کرد: هدف ایجاد ارتباط میان نسل گذشته و امروز بود. ما شکاف فرهنگی داشتیم که باید برطرف سود. در گام اول با ٢٥٠٠ شی، موزه را افتتاح کردیم. در دومین گام هم تالار مشاهیر را افتتاح کردیم.

صالحی امیری در ادامه در مورد برنامه های پیش بینی شده برای ساخت تندیس ورزشکاران توضیحاتی ارائه کرد و در عین حال بر افتتاح موزه در محلی جدید و ساختمانی دیگر تاکید کرد و گفت: موزه ملی ورزش، نقطه آغاز داشت اما نقطه پایانی نداشت. این تالار پویا است.تندیس ورزشکارانی که از سال ١٩٤٨ تا ٢٠١٦ در ادوار مختلف المپیک صاحب مدال شدند، ساخته شده و در این تالار قرار داده می شود. در ادامه این اقدام در مورد مدال آوران جهانی و آسیایی هم صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در مجموع برای دوره مدیریتش در کمیته ملی المپیک ١٥ محور برنامه ای پیش بینی شده، در مورد موزه ملی ورزش و ترکیب هیات امنای آن توضیحاتی ارائه کرد. به گفته وی برخی از این اعضا جزو شخصیت های حقیقی و فرهیخته و غیر ورزشی هستند.

ادامه نشست خبری صالحی امیری به شرح وضعیت اعتبارات تخصیصی به فدراسیون ها در سال جاری اختصاص داشت.

وی در این بخش گفت: در مجموع امسال ٦٠ میلیارد تومان کمک مالی به فدراسیون‌ها خواهیم داشت. نیمی از این کمک مستقیم و نیمی هم غیرمستقیم است. تجهیزاتی که اخیرا و با توجه به شرایط کرونا برای ورزشکاران ارسال شد، جزو کمک های غیرمستقیم بود.

صالحی امیری با یادآوری اینکه کمیته ملی المپیک این کمیته برای دو قهرمان المپیکی که به خاطر مصدومیت و نیاز به جراحی به خارج از کشور اعزام شدند، به صورت "ارزی" هزینه کرد. وی در عین حال خاطرنشان کرد: این آمادگی را داریم این کمک را به تمامی ورزشکارانی که نیاز دارند، ارائه دهد.

رئیس کمیته ملی المپیک همچنین در مورد بودجه کشتی گفت: با صحبت های علیرضا دبیر و گلایه های وی موافقم. اما دو راه وجود دارد، اول جذب اسپانسر که خوشبختانه در این زمینه درست شده است. دوم کمک دولت که اخیرا ٢ میلیارد تومان با دستور نوبخت به کشتی داده شد. علاوه بر این کمک مستقیم وزارت به مبلغ ١٣ تا ١٥ میلیارد و کمک ٢.٥ میلیاردی کمیته ملی المپیک هم باید لحاظ شود.

صالحی امیری همچنین گفت: کمک مالی دولت به فدراسیون کشتی به مبلغ ١٠ میلیارد تومان تصویب شده که در مرحله اول ٢ میلیارد آن واریز شد.

وی مجددا به موضوع جودو و پرونده تعلیق ایران پرداخت و با تاکید در اینکه فدراسیون جهانی به دنبال اجرای ماموریت سیاسی است، گفت: تا به امروز طی ٥ مرحله مکاتبه درخواست خود را برای رسیدگی به پرونده و حل و فصل مشکل آن به کمیته بین المللی المپیک ارائه کردیم. اینکه فدراسیون جهانی یک رشته وارد موارد غیر اخلاقی شود، بی سابقه بوده است.

رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: «ویزر» قبل و بعد از انتخابات فدراسیون جودو ایران، طی مکاتبه ای اعلام کرد حقِ تغییر ندارید، ما هم پاسخ دادیم که طبق قانون عمل می کنیم. بعد از آن نامه تعلیق به ایران ارسال شد.

صالحی امیری با تاکید بر اینکه رئیس فدراسیون جهانی جودو، تعلیق را اصل قرار داده و حاضر به مذاکره نبود، مروری مختصر بر نشست های برگزار شده پیرامون پرونده جودو داشت و یادآور شد که ٢٣ شهریور تیم حقوقی ایران به لوزان می رود تا در جلسه ٢٦ شهریور دادگاه عالی ورزش (CAS) حضور پیدا کند.

وی تصریح کرد: در صورت رسیدگی عادلانه به پرونده، قطعا تعلیق جودو ایران برداشته می شود و این درخواست ما از CAS است.

به گزارش خبرنگار مهر، صالحی امیری با بیان اینکه از ٣ مرحله به قهرمانان کمک مالی خواهیم داشت، گفت: پرداخت حقوق ماهیانه ٥ میلیونی یکی از این روش هاست. نیمی از این حقوق توسط وزارت ورزش پرداخت شده و نیمی دیگر هم توسط کمیته ملی المپیک پرداخت می شود.

وی افزود: پاداش پای سکو شیوه دیگر است. تا به امروز هم تمام پاداش هایی که باید پرداخت می کردیم، به ورزشکاران اختصاص یافته است؛حتی آنهایی که به هر دلیل رنگ مدالشان تغییر کرده است. کمک مالی IOC هم شیوه دیگر کمک است.

صالحی امیری خاطرنشان کرد: فرزانه فصیحی (دو و میدانی) و کیانوش رستمی (وزنه برداری) تنها ورزشکارانی هستند که بابت پاداش های خود از فدراسیونشان طلبکارند. پیگیری های لازم انجام شده و به زودی طلب آنها پرداخت می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج