۱۰۱۱۰۹۵
۳۲ نظر
۵۰۱۰
۳۲ نظر
۵۰۱۰
پ

جوابیه دفتر رئیس‌جمهور به ادعا‌های مغرضانه کیهان

دفتر رییس جمهور پیرو طرح برخی مطالب و ادعاهای سست، مغرضانه، خلاف عدالت و واقعیت نسبت به دولت، همچنین انتساب برخی اتهامات ناروا در ستون سرمقاله روزنامه کیهان مورخ هشتم تیرماه ۱۳۹۹، جوابیه‌ای منتشر کرد.

خبرآنلاین: دفتر رییس جمهور پیرو طرح برخی مطالب و ادعاهای سست، مغرضانه، خلاف عدالت و واقعیت نسبت به دولت، همچنین انتساب برخی اتهامات ناروا در ستون سرمقاله روزنامه کیهان مورخ هشتم تیرماه ۱۳۹۹، جوابیه‌ای منتشر کرد. به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، متن کامل جوابیه دفتر رییس جمهوری به مدیرمسوول روزنامه کیهان به این شرح است:

جناب آقای حسین شریعتمداری

مدیر مسئول محترم روزنامه کیهان

با سلام

پیرو طرح برخی مطالب و ادعاهای سست، مغرضانه، خلاف عدالت و واقعیت نسبت به دولت، همچنین انتساب برخی اتهامات ناروا در ستون سرمقاله روزنامه کیهان مورخ هشتم تیرماه ۱۳۹۹، نکات ذیل به‌عنوان جوابیه ایفاد می‌شود و لازم است، برابر قانون مطبوعات در اولین شماره آن نشریه، در همان محل منتشر شود.

۱- سرمقاله فوق ‌الاشاره به ظاهر، در پاسخ به نامه سرگشاده یکی از سیاسیون به رهبر معظم انقلاب اسلامی و به اسم دفاع از معظم‌له نوشته شده است اما حاوی انبوهی از عقده‌گشایی‌ها و تهمت‌پراکنی‌های ناروا نسبت به دولت و شخص رییس‌جمهور محترم یعنی نفر دوم نظام بعد از رهبری وفق صریح قانون اساسی، است.

۲- نگارنده محترم، در فرازهای مختلف سرمقاله، همسویی با آمریکا و اراده و خواست این کشور را تقبیح کرده اما در عمل، کارنامه دولتی را که با تمام توان در خط مقدم مقابله با تحریم‌های ضدبشری آمریکا ایستاده است، به کلی نفی می‌کند؛ این کار آیا قدم برداشتن در مسیر خواست آمریکایی‌ها نیست!؟ در دو سال گذشته، کشور تحت تحریم‌هایی اداره شده است که طراحان و مجریان آن مدعی بودند ظرف سه ماه منجر به فروپاشی اقتصاد ایران می‌شود. حالا عجیب نیست که مدعیان مبارزه با آمریکا، به جای گفتن دست‌مریزاد به دولتی که متولی اداره کشور در این شرایط بسیار دشوار است، دستاوردهای نظام در مقابله با تحریم‌های آمریکا و سایر تحریم‌های در سایه را چنین غیرمنصفانه زیر سوال می‌برند؟

۳- کارنامه دولت و ملت ایران در مقابله با تحریم‌های غیرقانونی آمریکایی، به اندازه‌ای افتخارآمیز است که حتی دشمنان ایران هم به آن اذعان دارند. تنها یک جلوه از این کارنامه، در روزهای اعمال محدودیت‌های اجتماعی در ایام اوج کرونا به چشم دیده شد؛ همان زمان که در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته، هجوم مردم قفسه فروشگاه‌ها را خالی کرده بود، اما در ایران کمبود هیچ کالایی احساس نشد و تمامی مایحتاج مردم، به اندازه‌ای که حتی بیش از نیاز عادی کشور بود، توسط دولت تامین شد و در دسترس مردم قرار گرفت. در سالی که بلای کرونا، اقتصاد جهانی و حتی اقتصاد کشورهای صنعتی را به زانو درآورده است، تقویت بنیان‌ها برای رفع موانع تولید در کشور، غلبه بر تنگناهای تحریم و دستیابی به رشد در اشتغال و میزان تولید توسط دولت خدوم و مظلوم منتخب اکثریت قاطع مردم، آیا جای حمایت و افتخار دارد یا جای دشمنی و تضعیف!؟

۴- تخریب و تخطئه کارنامه دولت توسط سرمقاله‌نویس روزنامه کیهان در حالی انجام شد که فشار و دشواری تحریم‌ها، با شیوع بیماری کووید۱۹ دوچندان شده و دولت بیش از ۴ ماه است که با تمام توان در دو جبهه کرونا و تحریم می‌جنگد و در شرایطی که امکان استفاده از ظرفیت‌های متعددی را به دلیل تحریم‌های ظالمانه و تروریسم اقتصادی بی‌سابقه ندارد، با چنگ و دندان از سلامت شهروندان حفاظت کرده است، با این همه، معلوم نیست چرا این تلاش‌های مجاهدانه و کارنامه افتخارآمیز حتی بنا بر عمل به وظیفه عقلی و انقلابی، هیچ‌گاه جایی در روزنامه کیهان نداشته است. اشباع بازار از لوازم بهداشتی پیشگیری از کرونا، تولید بومی دستگاه‌های پیشرفته بیمارستانی، پرداخت تسهیلات حمایتی یک میلیون تومانی به ۲۴ میلیون نفر، اعطای تسهیلات به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده، تامین مایحتاج ضروری مردم علی‌رغم بسته بودن مرزها و مشکلات اقتصادی و تحریمی، اجرای طرح عظیم بسیج ملی مبارزه با کرونا، تامین زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای آموزش مجازی و امثالهم مواردی هستند که تحسین رهبر معظم انقلاب اسلامی و اعجاب مراجع بین‌المللی را به دنبال داشته اما هیچ‌گاه در سرمقاله‌ها و گزارش‌های روزنامه‌ای که داعیه انقلابی‌گری دارد، دیده نشده است.

۵- حمله ظالمانه و مستمر به مدیریت دولت در شرایط تحریم و شیوع کرونا در حالی از سوی کیهان انجام می‌شود که مشابه همین تحریم-البته بسیار محدودتر از امروز- در زمان دولت مورد حمایت این روزنامه هم وجود داشت و از قضا اثرات بسیار بدتری در اقتصاد کشور و معیشت مردم پدید آورده بود. این روزنامه اما در آن زمان نه نقدی به دولت وارد می‌دانست و نه هیچ گاه اثرات تحریم را به پای مدیریت دولت می‌نوشت، بلکه با تمام توان از آن دولت دفاع می‌نمود. دست‌اندرکاران کیهان اگر به دنبال دلایل کم‌اثری و عدم اقبال مردم به این رسانه می‌گردند، باید ریشه‌های آن را در این استانداردهای دوگانه بجویند.

۶- سرمقاله‌نویس محترم روزنامه کیهان که از یک نامه به رهبر معظم انقلاب به دلیل احتمال سوء استفاده دشمنان انتقاد کرده است، آیا خود با سیاه‌نمایی از وضع اقتصادی کشور و تخطئه کارنامه نظام در همان مسیر گام بر نمی‌دارد؟ آیا اقدامات و رفتارهای این روزنامه در موارد متعددی به ضرر امنیت ملی کشور به‌خصوص در جریان مذاکرات خارجی و سوءاستفاده حریف منجر نشده است؟ آیا انتساب برخی مواضع فردی و محفلی این روزنامه به کل نظام با تذکرات، هشدارها و اخطارهای مکرر مواجه نشده است؟ این روزنامه که به ظاهر نگران سوءاستفاده دشمن از مفاد نامه یک سیاستمدار به رهبری است، آیا همین حساسیت را مثلا درباره هم‌فکران و نویسندگان نامه سرگشاده اخیر به رئیس‌جمهور هم دارد و نسبت به تصویر تماماً سیاه، یاس‌آور، غم‌انگیز و غیرمنصفانه‌ای که در این نامه از وضع کشور ارائه شده، منتقد است یا معتقد است دشمن در سوء استفاده از سیاه‌نمایی‌ها گزینشی عمل می‌کند!؟

۷- رییس‌جمهور منتخب مردم از ابتدای پذیرش مسوولیت همواره بر اهمیت وحدت کلمه و یکپارچگی در مقابله با زیاده‌خواهی دشمنان تاکید و دست دوستی به سوی همه سیاسیون و جریان‌های اسلامی و انقلابی و ایران‌دوست دراز کرده است. در سوی مقابل اما افکار عمومی حیرت‌زده نظاره‌گر رفتار شما و برخی هم‌فکران‌تان است که نه تنها دعوت دولت به یکپارچگی را بی‌پاسخ گذاشته‌اید، بلکه آشکارا در جهت عکس آن گام برمی‌دارید و علی‌الدوام و غیرمنصفانه دولت را زیر تازیانه عقده‌ها، شکست‌ها و دشمنی‌های خود گرفته‌اید. موسسه کیهان یک سرمایه ملی است اما متاسفانه روزنامه تحت مدیریت شما در دو دهه اخیر به روزنامه‌ای کاملا افراطی و بی‌منطق و هتاک بدل شده است که بر موضع براندازی دولت پا می‌فشارد.

۸- حجم تلاش‌های براندازانه کیهان علیه دولت به حدی است که گویا در پوشش دفاع از نظام و رهبری به‌دنبال انتقام از مردمی است که به دولتی مخالف منویات جریان مورد نظرش رای داده‌اند. طرح حاکمیت دوگانه و جداسازی دولت از نظام همان دام خطرناکی است همیشه در آن گرفتار بوده‌اید. غافل از آن که تجربه شورش‌سازی‌ها در سال‌های اخیر بار دیگر نشان داده عبور از دولت و عبور از نظام از یک جنس است و نادیده گرفتن خدمات دولت نه‌تنها خلاف مروت که خلاف مصلحت نظام و سیاست راهبردی و اعلام شده مقام معظم رهبری هم هست و به همین علت برخلاف رویه‌ی کیهان و امثال کیهان، ایشان تاکنون از همه دولت‌های کشور تا روز پایان مسوولیت قانونی خود حمایت کرده‌اند.

۹- این دولت با ملت بزرگ ایران عهدی بسته که تا پایان به آن وفادار خواهد ماند و در دفاع از منافع ملت و مصالح ملی حتی قدمی به عقب نخواهد نشست. اما تاریخ رفتار دوگانه و غیرمنصفانه دولت‌ستیزان را فراموش نخواهد کرد. شما قادر نیستید دولت را از راه جهاد و ایثار، باز دارید و به حاشیه‌سازی بکشانید. شما قادر نیستید افتخار بزرگ دولت تدبیر و امید را به فراموشی بسپارید. در هر کوی و برزن نشانی از تلاش و فداکاری این دولت ثبت است. یکبار به مواضع خود و مواضع صهیونیزم نسبت به دولت بنگرید و ببینید در کجا قرار گرفته‌اید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خدابه داد برس

      من کار به بدعهدی روحانی ندارم اما بانی همه بدبختیهای مردم این شریعتمداری وشریعتمداریها هستن شب وروز برعلیه مردم تهمت وافترا واراجیف میگویند.ویا برعلیه غرب وووووبدوبیراهه میگویند که درواکنش به حرفهای پوچ وبیهوده غیراز تحریم وبدبختی عاید ملت نمی شود.ومادام که شریعتمداری.رسایی.و... دیکر هستن غیراز بدبختی وفلاکت واختلاس.ودلال بازی عایدملت نمیشود

      پاسخ ها

      • جواد فتحی شهری

        اتفاقاً ملت به بدعملی روحانی و امثال روحانی کار دارند و جنابعالی هم که کار ندارید احتمالا نفستان از جای گرم در می آید...داداش عینکتو وارونه گذاشتی...

    • بدون نام

      دولتی ها چه از خود راصی اند
      جالبه فقط خودشون خودشونو تعریف میکنن

    • آرمان عظیمی

      من کاری به روزنامه کیهان و اینکه غرض ورزی دارد یا نه، ندارم ولی اینکه خون مردم را در شیشه کردن و فشار بر زندگی و... را به پای تحریم بگذاریم، کاملا غلط است و نمونه اش گرانی تولیدات خود کشور مثلا در حوزه کشاورزی و هزار مثال دیگر. اصل داستان این است که نه مدیریت در قوه مجریه وجود دارد و نه مردم، ارزشی دارند!!!!

      پاسخ ها

      • جواد فتحی شهری

        نظرتان منطقی است.

      • علیرضا

        عزیزم دلار گران بشه محصولات داخل کشور هم گران میشه چون اونور آب بیشتر میخرند و اگر اینجا همچنان به صورت غیر واقعی ارزان بمونه باعث قاچاق معکوس میشه

    • بدون نام

      اگر رهبری نبودند وهمین روزنامه کیهان و به قول خودتان منتقد نبود دولت محترم دو دستی کشور تقدیم آمریکا میکرد

    • بدون نام

      شریعتمداری شاگرد شیطان است

      پاسخ ها

      • جواد فتحی شهری

        کافر همه را به کیش خویش پندارد مربوط به اینجاست

    • اقبال

      کیهانه دیگه چه انتظاری از ش دارید،خدابه راه راست هدایتش کنه

    • بدون نام

      با سلتم لطفا جوابيه مستدل كيهان را نيز دراين ستون بگذاريد

    • بدون نام

      این شریعتمداری واقعاخیلی جلب است

    • بدون نام

      ادم حسابش نکنید که به او اعتراض کنید اینا معلوم الحالند

    • بدون نام

      ماست فروش نگه ماست من شیرن است،آهنگر یا نجار یاتراشکار یا... بگوید. عطر آن است که به بوید نه عطار بگوید عطر این دولت تدبیر وبسیار بسیار ناامید جامعه مارافرا گرفته بلکه اضافاتش را ظاهرا"در حال صادر کردنند.پهلوان خسته نباشی.

    • بدون نام

      آخه شریعتمداری هم کسی است که بهش جواب میدهید؟؟؟

    • د

      آخی بجای کیهان مردم از خجالت اینهمه خدماتی که دولت شما به مردم ایران کرده عیبی نداره شما کوتاه بیا و این چند ماه را هم گل در باغ دل مردم بکار حتما غنچه خواهد داد.

    • بدون نام

      لعنت به کیهان لعنت به مخالفان ملت

    • بدون نام

      این مردم با وطن فروشان هیچ عهدی نبسته واز شما مسئولین فاسد که روزگار مردم را سیاه کردید بیزار است

    • ننه نقلی

      با اینکه مخالف شخص شریعتمداری و کیهان هستم ولی در رابطه با انتقاداش نسبت به روحانی و عملکردش با این وضع خراب کاملا موافقم

    • بدون نام

      به کیهان میگن این دری وریارو بنویس روزنامه حکومته متصل به اصل قدرت بایدم بنوبسه

    • بدون نام

      روزنامه کیهان فقط به درد پاک کردن شیشه ماشینها میخوره وبس...

    • بدون نام

      لعنت تمام شهدابرکیهان کثیف مزدوروستون پنجم امریکا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما خواب تو برو چکار به دیگران داری!!!

    • یک هموطن

      ما چقدر ساده هستیم که منتظریم دولت از ما حمایت و دفاع کند .دولت حتی نمی تواند از خود در برابر یک روزنامه دفاع و اعلام جرم کند . ببینید این اصولگراها و تندرو ها چقدر در کشور قدرت دارند که هر کاری دوست دارند انجام میدهند کسی هم جلودارشان نیست . پس از دولت توقع نداشته باشید چون قدرت در دست دیگریست . ما هم گروگان دو طرف هستیم .

    • بدون نام

      این طور که تیتر مغرضانه زدی کاملا معلومه که طرفدار دولت بی تدبیر و ناامیدکننده ،هستی.

    • SSANS

      دولت حرف های شریعتمداری را جدی نگیر او از بیماری رنج میبرد

    • بدون نام

      کیهان همه چیز مینویسه بجز خبر

    • جاوید

      این دولت با ملت ایران عهد نبسته بلکه با گیرندگان ارز 4200 تومنی عهد بسته ،گفتند زبان دنیا رو بلدن!!!!! ولی حتی یک تحریم رو نتونستن بردارن !!!گران کردن یکشبه بنزین نشانه کدوم عهد با ملت بود؟اینهمه ذلت در مقابل اروپا که هیچ اختیاری نداره برای چیست؟عجب رویی دارن دولتی ها که اینگونه طلبکار شدن !!!!

    • سجاد

      کیهان بعضا یک روزنامه نگار را فردی را بخاطر یک مطلب و نظر شخصی ،جاسوس و برانداز و ستون پنجم و...خطاب می کند.خوب حالا در این شرایط حمله به دولت مستقر با هر توجیهی جفا نیست.کمک به آمریکا در فشار به دولت و سر شکستگی و دلسردی مردم نیست.مشکل این است که این دولت مورد دلخواه این افراد نیست و دارند انتقام می گیرند. ولی دوستان بدانید ،دریغ از یک تذکر ویا اخطار قضایی ،آقای شریعتمدار کاملا در امان هستند.

    • جواد فتحی شهری

      عوض کردن جای خائن و خیانتکار به ملت که با لباس مدیریت بر شئون مختلف زندگی مردم شده با روزنامه نگاری که همیشه قبل از قضاوت توصیه به تبعات تصمیمات اتخاذ شده داشته خیلی جای تأسف داره.خدا خودش به این دگرگونی در درک و فهم ماها رحم کنه...

    • علی محمد صادقیان

      اگر مطالب کیهان را بدون حب و بغض بررسی کنیم می بینیم خیلی به واقعیت نزدیک است .

    • بهروز

      دولت روحانی اگر در گیر کروه مخالف داخلی نبود ومجبور نبود در خیلی از موارد به سازمانهای مخالف خودش از بودجهه ملت باج نده باهمه مشکلات پیش امده طبیعی وسیاسی وتحریم ها، مشکلات الان رو هم نداشت .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج