۱۰۱۱۲۳۳
۵۰۹۳
۵۰۹۳
پ

چرا رشته‌های پرمدال در المپیک اهمیت دارند؟

با توجه به اینکه بخش اعظمی از مدال‌های توزیع شده در المپیک در سه رشته ورزش‌های آبی، قایقرانی و دوومیدانی است باید بیش از گذشته به این رشته‌ها توجه کرد.

خبرگزاری تسنیم: سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کیمته ملی المپیک از توجه ویژه به رشته‌های پرمدال برای المپیک ۲۰۱۴ و ۲۰۲۸ خبر داد.

وی در این باره گفت: سجادی به عنوان مشاور عالی برنامه ریزی کرده تا حداقل در المپیک‌های ۲۰۲۴ و یا ۲۰۲۸ شاهد درخشش در رشته‌های پر مدال باشیم. تا زمانی که روی رشته‌های پر مدال حساب نکنیم نمی‌توانیم در تراز اول آسیا و جهانی در المپیک باشیم.

پیش از این بارها به اهمیت رشته‌های پرمدال پرداخته شده و مسئولین ورزش کشور مدام به این امر تاکید کرده‌اند اما نباید فراموش کرد که پیش از این در عمل کمتر شاهد تحقق این شعار بودیم. با این حال صالحی‌امیری در مدت حضورش در کمیته ملی المپیک معتقد است که برنامه‌های جدیدی در پیش گرفته شده است.

وی در خصوص اینکه چرا در سه سال گذشته در بحث رشته‌های پرمدال کار نشده است، گفت: اصلا چنین چیزی نیست. در رشته‌های پر مدال کار انجام شده است و بعد از ۴۸ سال در واترپلو روی سکو رفتیم. در دوومیدانی هر روز شاهد جهش هستیم. فرزانه فصیحی و تفیان و رسولی محصول همین فضا هستند. این جهش حد مورد انتظار ما نبوده است. در حوزه ورزش و قهرمانی هم باید در سال جهش تولید نیز جهش داشته باشیم.

در خصوص لزوم توجه به رشته‌های پر مدال همین کافی است که نگاهی به تعداد مدال‌های توزیع شده در المپیک در این رشته‌ها داشته باشیم. برای مثال در ورزش‌های آبی ( شنا، شیرجه، شنای هنری، آبهای آزاد و واترپلو) ۶۹ مدال توزیع می‌شود که ایران سهمی از این مدال‌ها ندارد. در دوومیدانی نیز در دو بخش زنان و مردان ۱۴۴ مدال توزیع می‌شود که ایران توسط احسان حدادی به یک مدال نقره در المپیک لندن دست یافته است. قایقرانی نیز با ۱۲۰ مدال از دیگر رشته‌های پرمدال است که ما هیچ سهمی از این مدال‌ها نداریم.

اگر نگاهی به عملکرد ایران در ادوار گذشته المپیک داشته باشیم می‌بینیم که مدال‌های ایران به جز تک مدال احسان حدادی در دو و میدانی به کشتی، وزنه‌برداری و تکواندو بر می‌گردد. این درحالی است که در کشتی فرنگی و آزاد مردان ۳۶ مدال، تکواندو زنان و مردان ۲۴ مدال و وزنه برداری مردان ۲۱ مدال توزیع می‌شود.

در ادامه جدول کامل تعداد شرکت کننده و مدال‌های توزیع شده در هر شته المپیکی را خواهید دید.

چرا رشته‌های پرمدال در المپیک اهمیت دارند؟

با توجه به اینکه بخش اعظمی از مدال‌های توزیع شده در المپیک در سه رشته ورزش‌های آبی، قایقرانی و دوومیدانی است باید بیش از گذشته به این رشته‌ها توجه کرد تا در آینده نمایندگان ما در این رشته‌ها تنها به کسب سهمیه قناعت نکنند و برای کسب سکو مقابل حریفان خود قرار بگیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج