۱۰۱۱۴۱۶
۲۲ نظر
۵۰۲۹
۲۲ نظر
۵۰۲۹
پ

ماجرای مجوز امکانات رفاهی برای بازنشستگان

مجوز سازمان برنامه و بودجه برای ارائه امکانات رفاهی به بازنشسته‌ها و مستمری بگیران در حالی صادر شده که تا پیش از این برخی دستگاه‌ها آنها را از خدمات رفاهی محروم کرده بودند.

خبرگزاری ایسنا: مجوز سازمان برنامه و بودجه برای ارائه امکانات رفاهی به بازنشسته‌ها و مستمری بگیران در حالی صادر شده که تا پیش از این برخی دستگاه‌ها آنها را از خدمات رفاهی محروم کرده بودند.

به تازگی نوبخت - رئیس سازمان برنامه و بودجه - طی بخشنامه‌ای مجوز ارائه امکانات رفاهی نقدی و غیرنقدی دستگاه‌ها به بازنشستگان و مستمری‌بگیران را صادر کرده است. این بخشنامه براساس تبصره (۲) ماده (۷) و ماده (۱۸) ضوابط قانون بودجه سال ۱۳۹۹ به اجرا درآمده است.

بررسی قانونی این مجوز برای بازنشستگان از این حکایت دارد در ماده (۳۰) قانون برنامه ششم توسعه تاکید بر موضوع ایجاد شرایط مناسب و عدالت در پرداخت‌ها به بازنشستگان مورد تاکید قرار دارد؛ به طوری که دولت مکلف است بررسی لازم جهت برقراری عدالت در نظام پرداخت، رفع تبعیض و متناسب سازی دریافت‌ها و برخورداری از امکانات شاغلان، بازنشسته‌ها و مستمری‌بگیران کشوری و لشگری سنوات مختلف را انجام دهد، براین اساس در ضوابط بودجه‌ای سال جاری ارائه‌ امکانات رفاهی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران مطرح شده است.

از این رو، در راستای عمل به این ماده قانونی در تبصره (۲) ماده (۷) ضوابط اجرایی قانون بودجه امسال تاکید شده که دستگاه‌های اجرایی می‌توانند در حدود تکالیف قانونی نسبت به ارائه‌ امکانات رفاهی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران خود در سقف اعتبارات مصوب مربوط اقدام کند.

ماجرا از این قرار است که تا پیش از این، برخی دستگاه‌های اجرایی بعد از بازنشسته‌ شدن نیروهای خود دیگر از ارائه‌ خدمات رفاهی که برای کارکنان در نظر می‌گرفتند اجتناب کرده و آنها را محروم می‌کردند، مثلا در مورد مجتمع‌های اقامتی، رستوران‌ها یا سایر محل‌هایی که سازمان می‌تواند در اختیار کارکنان قرار دهد برای بازنشستگان ممنوع بود.

اما طی مدت اخیر طی جلساتی که بین بازنشستگان و سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، در بین مطالباتی که آنها از دولت داشتند، اینکه بتوانند بازنشستگان و مستمری‌بگیران نیز از امکانات رفاهی دستگاه‌ها استفاده کنند، مطرح بود.

بر این اساس با وجود اینکه در ضوابط اجرایی بودجه ۱۳۹۹، این موضوع را گنجانده است، اخیرا نوبخت در رابطه با ارائه امکانات رفاهی به بازنشستگان مجوز آن طی بخشنامه‌ای صادر و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرده است و از این پس بازنشستگان و مستمری‌بگیران نیز می‌توانند از این امکانات دستگاه‌ها استفاده کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مستمری بگیران تامین اجتماعی چی پس؟

    • بدون نام

      مسئولین وقتی کلمه بازنشسته رامیبینند روشون رااونور میکنن. اگه گفتید چرا؟
      یه جواب اینه چون خودشون که بازنسنگی ندارن

    • مش قاسم

      بازنشستگان نیازی به مکانهای تفریحی ندارند داروهای مورد نیازشان با قیمت مناسب تهیه گردد راضی هستند

      پاسخ ها

      • SSAAMAN

        باز لشکری و کشوری بازنشستگان تامین اجتمایی چی؟
        این حرکات نشان‌می‌دهد تامین اجتمایی یک مدیر عامل دارد که فقط سیاهی لشکر است

      • بدون نام

        باورنکن مش قاسم همش دروغ میگویند عوام فریبی است دفترچه های درمانی برای اخذ دارو به هر داروخانه میبری میگویند این داروها آزاد هستند ۴ورق قرص سرطان زا که خودشان از بعدا ازرده خارج میکنندمثل رانی تیدن بایک آزمایش و...نصف حقوق میره

    • بدون نام

      با سلام خواستم بپرسم از چه امکانا تی خدا کن ه در حد حرف نباشه در کجا وبا چه شرایطی چرا شما مسولین ان قدر بسته صحبت می کنید

    • بدون نام

      خداکنه

    • بهروز

      امکانات وخدمات رفاهی مثل هتل ورستوران پیشکش وام بیشتر بدهید برای ساخت وتعمیر مسکن حتما باید برویم سر چهارراه خودمان اتش بزنیم سپس بیایید با بازماندگاان ابراز همدردی دروغین کنید تا نوبخت عامل بدبدختی ما سرکار است ما بازنشستگان روز خوش نداشته ونداریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدمات مثل وام مسکن به ان دسته از بازنشستگانی که فاقد مسکن میباشند رسیدگی بشه لطفا

      • بدون نام

        خدمات رفاهی دروغ اگر راست میگویید داروها موردنیاز که همه دردفترچه درمانی آزاد مینویسند وپشتوانه تهیه مایهتاج مثل دفترچه اتکا تقویت کنید ای مسئولین این ننگ نیست برای شما که بازنشسته ها با کمر خمیده کارگری ونگهبانی وجارو کشی درب مغازه ها میکنند برای تامین نیازهای ضروری

    • بدون نام

      خسته نباشین واقعن شاهکار کردین بریم ب خوابیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هنوز پاداش بازنشستگی ما بعداز۱۴ ماه پرداخت نشده است ..جناب دکتر نوبخت

    • علی

      بیمه شدگان تامین اجتماعی حقی برای زندگی ندارن حداقل دولت راهی برای تمام شدن زندگی ما تصویب کند

    • بدون نام

      باز یه حقه و کلک دیگه

    • بدون نام

      حقوق بازنشستگان هم سالمسازی شود.سفر بخوره توی سر مسئولین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ۱۶ ماهه حقوق حق بیمه اضافه کاری ما که ۳۴ سال ان را به تامین اجتماهی دادیم هنوز پرداخت نکردن ووعده های دروغین وسر خرمن میدهند

    • ناصر رشیدیان بازنشته نیروی انتظامی

      حتی جای تفریحی که دارن بازم به از ما بهترین تعلق میگیره

    • بدون نام

      حقوق کارکنان دوبرابر بازنشستکان لشکری وکشوری هست اول بحث عدالت حقوق حل شود انوقت رفاهی

    • بدون نام

      حقوق بازنشسته برای خرجی هم نمی رسه چه رسدبرای امکانات رفاهی وتفریحی اگرراست می گوبی همسان سازی حقوق راانجام دهیدتابازنشستگان هم بتوانندنفسی بکشند

    • بدون نام

      اقای.بدبخت.تا.مین.اجتماعی.جز.ایران.نیست.ایا.کارگران.درموقه.دفاع.مقدس.درجبهه.نبودن.دربازسازی.درتولید.نیستن.البه.شماراست.میکوی.

    • علی

      باسلام فقط لطف کنید حقوق بازنشستگان کشوری را به مساوات شاغلین برسانید ومطالباتشان را به موقع پرداخت کنید تا این که پول بی ارزش نشده باتشکر

    • منذر

      بزک نمیربهارمیاد قمپزه باخیارمیاد.ـاینم ازاون حرفهاست یک بلیط مترو به بازنشسته نمیدن چه در وغا .بسه دیگه تاکی وعده سرخرمن آبرومونونبرید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج