۱۰۱۱۷۱۶
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

منچسترسیتی - لیورپول؛ به افتخار قهرمان

لیورپول سرانجام قهرمان شد و در نخستین بازی‌اش پس از شکستن طلسم ۳۰ ساله به مصاف منچسترسیتی قهرمان فصل قبل خواهد رفت.

خبرورزشی: همه ‌چیز تمام شد؟ هم بله و هم خیر! ماجرای قهرمانی به سر رسید و لیورپول بعد از ۳۰ سال جام را بالای سر خواهد برد اما داستان رکوردها ادامه دارد و از طرفی منچسترسیتی نمی‌خواهد بازنده مطلق مقابل اصلی‌ترین رقیب این روزهای خودش در انگلیس باشد. در نتیجه شاگردان گواردیولا مقابل شاگردان کلوپ بی‌انگیزه نیستند. از ساعت ۲۳:۴۵ امشب لیورپول در ورزشگاه اتحاد مهمان منچسترسیتی خواهد بود. دیداری که با تونل افتخار سیتیزن‌ها ماندگار خواهد شد، تنها جای خالی هواداران به‌شدت احساس می‌شود.

منچسترسیتی - لیورپول؛ به افتخار قهرمان

منچسترسیتی‌؛ تونل افتخار و تونل وحشت!

«به شیوه‌ای باورنکردنی به لیورپول خوشامد و تبریک خواهیم گفت، چون لیورپول شایسته قهرمانی است.» پپ گواردیولا نه به لیورپولی‌ها حسادت کرد و نه با کنایه قهرمانی تیم کلوپ را زیر سؤال برد. او می‌داند در فصل جاری هیچ تیمی جز لیورپول شایسته قهرمانی نبوده. نوار قهرمانی‌های منچسترسیتی بعد از کسب ۲ جام متوالی پاره شد و گواردیولا هم می‌دانست احتمال کم‌انگیزه شدن بازیکنانش بعد از قهرمانی دوم وجود دارد. حالا دوران خاص و متفاوتی برای گواردیولا در باشگاه منچسترسیتی شروع شده. اول اینکه نمی‌خواهند مقابل لیورپول دبل شوند و بعد از تونل افتخار می‌خواهند برای رقیب تونل وحشت ایجاد کنند! دوم اینکه لیگ قهرمانان در پیش است و می‌شد حدس زد برای پپ در فصل جاری رقابت‌های اروپایی مهم‌تر خواهد بود. البته از صحبت‌های این مربی اهل کاتالونیا هم مشخص است که هنوز از لغو محرومیت تیمش برای فصل آینده لیگ قهرمانان ناامید نیست. آینده منچسترسیتی با این فصل و ۲ فصل قبلی متفاوت خواهد بود و باید ببینیم گواردیولا به اتفاق‌های پیش ‌روی خودش و تیمش چه واکنشی نشان خواهد داد.

لیورپول‌؛ حال ما خوبه!

تمام شد! حالا حال لیورپولی‌ها خوب است. حتی شیوع ویروس کرونا هم جلوی طلسم‌شکنی قرمزهای مرسی‌ساید بعد از ۳۰ سال را نگرفت. تیم یورگن کلوپ شایسته این قهرمانی بود و آنقدر هواداران‌شان منتظر این روز بودند که دیگر یادشان نیست از لیگ قهرمانان اروپا کنار رفته‌اند و حتی نه در جام‌حذفی هستند و نه در جام ‌اتحادیه موفق بوده‌اند. فقط و فقط قهرمانی لیگ برتر حال لیورپولی‌ها را خوب می‌کرد. کار لیورپول از این هفته سخت‌تر هم خواهد شد. بلافاصله بعد از این قهرمانی کلوپ و شاگردانش از حفظ عنوان و قهرمانی بعدی گفته‌اند. مشخصاً می‌دانند همین جا کارشان تمام نشده و نباید پسرفت کنند. از اتفاق نزدیک‌ترین رقیب‌شان اولین تیمی است که پس از قهرمان شدن به مصافش خواهند رفت. کلوپ دوست ندارد شیرینی قهرمانی بعد از چند روز کمی تلخ شود. از طرفی همه می‌دانند لیورپولی‌ها چقدر مشتاق به زدن رکوردهای مختلف هستند، از ۱۰۰ امتیاز تا بیشترین امتیاز خانگی و خارج ‌از ‌خانه و رکورد برد و خیلی رکوردهای دیگر. در واقع اولین بازی بعد از قهرمانی برای لیورپول حیثیتی است.

آخرین جدال

در هفته دوازدهم این فصل لیگ برتر، لیورپول ۳ بر یک منچسترسیتی را برد. فابینیو، صلاح و مانه برای تیم کلوپ گل زدند و برناردو تنها گل تیم گواردیولا را به ثمر رساند.

آمار بازی

۱۹) لیورپول پس از ۳۰ سال به نوزدهمین قهرمانی‌اش در لیگ انگلیس دست پیدا کرد. این نخستین بازی آنها تحت عنوان قهرمان است که مقابل مدافع عنوان قهرمانی برگزار می‌شود. سیتی هم ۶ قهرمانی در لیگ انگلیس دارد که ۴ قهرمانی‌اش در لیگ برتر به دست آمده.
۱۸۲) منچسترسیتی و لیورپول ۱۸۲ مرتبه در تاریخ به مصاف هم رفته‌اند. برنده ۸۸ بازی لیورپولی‌ها بوده‌اند و در ۴۸ بازی منچستری‌ها پیروز شده‌اند. ۴۶ بازی هم با تساوی خاتمه یافته.
۴۵) در ۴۵ نبرد لیگ برتری بین منچسترسیتی و لیورپول، سیتیزن‌ها ۹ برد و قرمزها ۲۰ برد کسب کرده‌اند. ۱۶ بازی هم مساوی شده است.
۲) در ۵ نبرد آخر سیتی و لیورپول در لیگ برتر هر تیم ۲ برد کسب کرده و یک بازی هم مساوی شده است.
۲) سیتیزن‌ها ۲ بازی آخر خانگی‌شان مقابل لیورپول را برده‌اند. آخرین مرتبه‌ای که ۳ بازی خانگی متوالی را از لیورپول بردند به سال ۱۹۳۷ برمی‌گردد.
۳) لیورپول می‌خواهد برای سومین مرتبه مقابل سیتی دبل کند. در فصل‌های ۲۰۱۶-۲۰۱۵ و ۲۰۰۶-۲۰۰۵ هم مقابل این رقیب دبل کرده بودند.
۷) سیتی در ۷ بازی آخرش در اتحاد نباخته. آخرین باخت آنها به شکست مقابل منچستریونایتد در ماه دسامبر سال گذشته برمی‌گردد.
۱۲) لیورپول در ۱۲ بازی از ۱۵ بازی خارج‌ از ‌خانه خودش در این فصل پیروز شده. تیم کلوپ فصل قبل فقط یک باخت خارج ‌از ‌خانه داشت که مقابل سیتی بود.
۷۷) با وجود اینکه سیتی نبرد قهرمانی را به لیورپول باخت، با ۷۷ گل زده بهترین خط حمله لیگ برتر را در اختیار دارد.
۸) پپ گواردیولا بیش از هر مربی دیگری از یورگن کلوپ باخته. مربی آلمانی، پپ را ۸ مرتبه مغلوب کرده.
۱۰۰) اگر محمد صلاح گل بزند، دومین بازیکنی خواهد بود که سریع‌تر از دیگران به رکورد ۱۰۰ گل لیگ برتری می‌رسد. رده اول متعلق به آلن شیرر است.
۱۰۰) منچسترسیتی امیدوار است جلوی ثبت برخی رکوردها برای لیورپول را بگیرد. مهم‌ترین آنها گذر از مرز ۱۰۰ امتیاز خواهد بود که متعلق به سیتیزن‌هاست.
۵۰) رکورد بیشترین امتیاز خارج‌ از ‌خانه هم در اختیار سیتی است و اگر لیورپول را متوقف کنند، قرمزها به این رکورد نخواهند رسید.
۲۳) فاصله لیورپول با سیتی ۲۳ امتیاز است. رکورد فاصله امتیازی بین قهرمان و تیم دوم ۱۸ امتیاز بوده که لیورپول شانس زیادی دارد آن را بشکند.

مصدومان و محرومان

سرخیو آگوئرو مصدوم شد و به اریک گارسیا پیوست. فرنادینیو هم محروم سیتیزن‌ها در دیدار مقابل لیورپول است. لیورپول هم ژردان شکیری، جیمز میلنر و جوئل ماتیپ را به‌دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت.

ترکیب احتمالی دو تیم

منچسترسیتی: ادرسون، واکر، اوتامندی، لاپورت، مندی، دبروینه، گوندغان، سیلوا، محرز، برناردو و استرلینگ
لیورپول: آلیسون، آرنولد، گومز، فان‌دایک، رابرتسون، هندرسون، فابینیو، واینالدوم، صلاح، مانه و فیرمینو

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • گودی

      به این رسانه بدترینها اعتماد نکنید لطفا نظر ندید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج