جاباما
۱۰۱۱۷۸۰
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

رانش مرگبار زمین در میانمار

وقوع رانش زمین در یک معدن سنگ «یشم سبز» در میانمار، حداقل ۱۰۰ کشته و ده‌ها مفقود بر جا گذاشت.

خبرگزاری فارس: منابع محلی امروز (پنجشنبه) از کشته شدن حداقل ۱۰۰ نفر در جریان حادثه رانش زمین در یک معدن در کشور میانمار خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، سقوط حجم بزرگی از زباله‌های معدنی داخل یک دریاچه در نزدیکی معدن سنگ «یشم سبز» در شمال میانمار، باعث ایجاد موجی از آب و گِل شد که کارگران در حال حفاری در این معدن را زیر خود دفن کرد.

مسئولان دولت میانمار می‌گویند در این حادثه که بعد از باران‌های سنگین موسمی رخ داده، حداقل ۱۰۰ نفر کشته و ده‌ها نفر مفقود شده‌اند که احتمال افزایش تلفات باز هم وجود دارد.

«تار لین مانگ» یک مقام حلی از وزارت اطلاع‌رسانی میانمار به رویترز گفت: «تا کنون ۱۰۰ جسد را پیدا کرده‌ایم. اجساد بیشتری هنوز در گِل هستند. شمار [تلفات] بیشتر خواهد شد».

مردم محلی می‌گویند در سال‌های اخیر تعداد زیادی از افرادی که برای یافتن سنگ یشم به این منطقه می‌آیند، بر اثر رانش زمین یا وقوع سیل، جان خود را از دست داده‌اند.

به نوشته رویترز، آمارهای رسمی نشان می‌دهد که میانمار در سال ۱۷-۲۰۱۶، از محل فروش سنگ یشم، ۷۵۰ میلیون دلار درآمد داشته است.

چند ماه پیش نیز در حادثه رانش زمین که تعداد زیادی از خانه‌های روستایی در جنوب شرقی میانمار را مدفون کرد، دستکم ۵۶ نفر جان خود را از دست دادند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج