۱۰۱۱۹۱۰
۲ نظر
۵۰۱۰
۲ نظر
۵۰۱۰
پ

جزئیات پیشنهاد مجلس درباره کالا‌های اساسی

جزئیات طرح نمایندگان مجلس نشان می‌دهد قرار است تا سقف منابع ارزی دولت و حداکثر ۵ میلیارد دلار ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی اختصاص یابد و به خانوارهای هدف هم یارانه در قالب کارت الکترونیکی پرداخت شود.

خبرگزاری فارس: اخیرا طرح تخصیص ارز با نرخ ترجیحی (۴۲۰۰ تومانی) به واردات کالاهای اساسی و ضروری در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

جزئیات این طرح نمایندگان مجلس نشان می‌دهد به منظور هدفمند کردن حمایت‌ها و جلوگیری از رانت ارز دولتی که نفع آن به عموم مردم نمی رسد خواستار تعیین سقف حداکثر ۵ میلیارد دلار برای واردات ۶ قلم کالای اساسی و ضروری با ارز ۴۲۰۰ تومانی شده‌اند.

از طرفی برای حمایت‌ از خانوار‌ها اعلام شده که یارانه در قالب کارت الکترونیکی پرداخت می‌شود که مسئولیت آن بر عهده وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گذاشته شده است.

جزئیات این طرح بدین شرح است: به منظور جلوگیری از هدر رفت منابع ارزی کشور و حمایت هدفمند و موثر از مصرف کنندگان و اقشار محروم:

الف) جهت جلوگیری از افزایش قیمتها، دولت مجاز است تا سقف منابع ارزی سهم دولت حاصل از صادرات نفت خام، گاز و میعانات گازی و حداکثر معادل ۵ میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی با نرخ ارز ترجیحی، با اولویت ذرت، دانه های روغنی (سویا)، روغن خوراکی، نیمه جامد و مایع، جو، دارو و تجهیزات پزشکی، اختصاص دهد. ارز تخصیص یافته به سایر نیازهای وارداتی با نرخ ارز سامانه نیما محاسبه می شود.

ب) سازمان برنامه و بودجه مکلف است با همکاری وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی از محل سرجمع بودجه عمومی و تا سقف X هزار میلیارد ریال، یارانه نقدی -کالایی در قالب یک کارت الکترونیک به سرپرست خانوارهای مشمول برای کالاهای اساسی و دارو از طریق بیمه ها پرداخت نماید.

اعتبار موجود در کارت برای خرید کالای اساسی از مراکز توزیع است که دارای کد اقتصادی و دستگاه کارت خوان ثبت شده هستند و پس از شش ماه، قابلیت نقد شوندگی از طریق دستگاه های خودپرداز متصل به شتاب را دارد. بانک مرکزی مکلف است اطلاعات مورد درخواست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور آزمون وسع درآمدی خانوارها را در اختیار این وزارتخانه قرار دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هموطن

      چرا لقمه را صدبار دور دهانتان میچرخانید وبعد دردهان میگذارید . مابالتفاوت نرخ ارز ترجیحی اختصاص یافته جهت کالاهای اساسی با ارز نیمایی را بحساب کل مردم ایران واریز کنید وکالاهای مورد نظر را با ارز نیمایی در بازار ارائه بدهید که نه رانتی صورت میگیره ونه اختلاسی و نه احتکا بازار هم آرام میگیره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تامام... آفرین...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج