جاباما
۱۰۱۱۹۵۶
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

آخرین وضعیت پرونده قتل قاضی منصوری

وکیل قاضی منصوری در رابطه با «اظهارنظر رئیس کمیسیون امنیت ملی مبنی بر وجود باند مخوف در قتل قاضی منصوری» گفت: خیلی این فرضیه را درست نمی‌دانم البته نادرست هم نمی‌دانم. آقای ذوالنوری نماینده مجلس هستند و ممکن است اطلاعاتی به دستش رسیده که چنین صحبتی کرده است.

خبرگزاری برنا: وکیل قاضی منصوری در رابطه با «اظهارنظر رئیس کمیسیون امنیت ملی مبنی بر وجود باند مخوف در قتل قاضی منصوری» گفت: خیلی این فرضیه را درست نمی‌دانم البته نادرست هم نمی‌دانم. آقای ذوالنوری نماینده مجلس هستند و ممکن است اطلاعاتی به دستش رسیده که چنین صحبتی کرده است.

امیرحسین نجف‌پورثانی، وکیل قاضی منصوری، در رابطه با «اظهارنظر رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی مبنی بر وجود باند مخوف در قتل قاضی منصوری» گفت: خیلی این فرضیه را درست نمی‌دانم البته نادرست هم نمی‌دانم. آقای ذوالنوری نماینده مجلس هستند و ممکن است اطلاعاتی به دستش رسیده که چنین صحبتی کرده است. این مسائل مربوط به امنیت کشور است و وکیل نمی‌تواند در این مورد اظهارنظر و صحبت کند. من نه دسترسی به پرونده دارم و نه به اندازه قضات و دادستان پرونده، روی آن اشراف دارم. موضوعاتی که در دو، سه روز اخیر در رسانه‌ها مطرح شد را صرفا شنیدم و پیگیری نکردم. فعلا بحث این است که قاضی منصوری فوت کرده و باید برای دادگاه، فوت او محرز شود تا بتوانند راجع به پرونده تصمیم بگیرند.

او گفت: با توجه به اینکه پس از فوت موکل، رابطه وکالت هم باطل است و من دیگر در پرونده قاضی منصوری پیگیری انجام ندادم زیرا طبق قانون صلاحیت ندارم. تاکنون اگر اظهارنظری داشتم به استناد آن دو، سه هفته‌ای است که با او در ارتباط بودم و قصدم کمک به افکار عمومی بود. دولت رومانی باید در این مورد شفاف‌سازی کند و این موضوع را گزارش دهد. زمانی که قاضی منصوری تصمیم داشت به ایران بازگردد در رابطه با بحث استرداد با قاضی پرونده، صحبت کردم و قرار شد با دادستان صحبت کند که در استرداد تسریع صورت گیرد. باید فوت قاضی منصوری تعیین تکلیف شود و ببینیم، علت فوت چه بوده است.

او با اشاره به اظهارات رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از همان لحظات اولیه که خبر خودکشی منتشر شد خیلی شفاف نظرم را بیان کردم و همه رسانه‌ها نوشتند. من اعتقاد دارم او کسی نبود که خودکشی کند. باشناختی که در مدت کم از قاضی منصوری داشتم و با توجه به اعتقاد راسخ او برای بازگشت به ایران فرضیه خودکشی از همان اول باطل بود. هنوز هم در خصوص خودکشی منصوری تردید وجود دارد. ذوالنوری وقتی چنین حرفی می‌زند شاید بی‌دلیل نیست و باید از خودشان سوال شود که اگر اطلاعاتی دارند، احتمالا در اختیار مقامات قضایی گذاشتند یا باید بگذارند.

وکیل منصوری با اشاره به کوتاهی کشور رومانی گفت: نمی‌دانم چرا رومانی اینقدر موضوع را کش می‌دهد. وقتی حادثه‌ای که حداقل مشکوک به قتل یا خودکشی است و در یک مکان عمومی رخ می‌دهد پلیس آگاهی صحنه جرم را حفظ می‌کند. نوارهایی می‌کشند که کسی حق ورود به آن محدوده را ندارد چون ممکن است نیاز به نمونه‌برداری باشد. در چنین حادثه‌هایی انواع و اقسام عکس‌ها در زاویه‌های مختلف از جسد گرفته می‌شود اینها اگر وجود دارد، دولت رومانی باید ارائه کند. باید عکس‌هایی از جسد و چهره او منتشر می‌شد تا شک و تردید وجود نداشته باشد. در فیلم‌هایی که منتشر شد جز ماشینی که مخصوص حمل جسد است من ماشین دیگری ندیدم شاید هم وجود داشته و من فیلم را کامل ندیدیم.

او بیان کرد: تصویر جسد در آن کیسه بعضا با طعنه‌هایی مواجه شد که او با آن حجم بدن، چطور می‌تواند در یک کیسه‌ای به آن کوچکی باشد. منصوری به علت بیماری‌ وزن زیادی از دست داد و در فیلمی هم که از خودش منتشر کرد مشخص بود که چهره‌اش، مقداری متفاوت شده بود. صورت او در آن ۳ عکس کاملا سیاه بود ولی فیلمی که منتشر شد، دیدیم مقداری ریش او سفید شده، لباس‌هایش که در آن ۳ عکس زمستانی بود. عکس‌ها مروبط به روز قبل حادثه نبود مربوط به زمان و مکان دیگری است که اطلاعی از آن ندارم

.امیرحسین نجف‌پورثانی در خصوص وکیل تسخیری قاضی منصوری اظهار کرد: در خبرهای غیررسمی یکی دو روز است که می‌شنوم او وکیل تسخیری داشته که من چنین اطلاعی ندارم. او هیچ‌وقت با من چنین مسئله‌ای را مطرح نکرده و من اولین بار بود که شنیدم. برای دولت رومانی خوب نیست که در قبال چنین حادثه‌ای اینقدر ضعیف عمل ‌کند، صلاحیت و شایستگی نظام قضایی و پلیس کشور رومانی زیر سوال می‌رود.

او درخصوص اینکه آیا خانواده منصوری درخواستی از شما برای پیگیری این پرونده داشته‌اند؟ گفت: خانواده او پیگیر این موضوع هستند و اگر به بنده در این زمینه وکالتی بدهند، قطعا موضوع را پیگیری می‌کنم ولی خب تا الان وکالتی درخصوص استرداد او یا بحث خودکشی یا قتل یا هر فرضیه دیگری در این زمینه به من داده نشده که بخواهم در این قضیه ورود کنم. خودشان از طریق مقامات پیگیر این موضوع هستند.

وکیل پرونده منصوری در ادامه اظهار کرد: از زمانی که به من وکالت داده شد پیگیر بودم که اعلام وکالت کنم زیرا به علت بحث حقوقی و فنی، چند روزی زمان برد. اصلا فرصت نشد با قاضی منصوری حتی یک بار راجع به اتهام او مفصل صحبت کنم و ببینم چه مدارک و دلایلی دارد و چه موضوعاتی را می‌خواهد مطرح کند. قاضی منصوری اصلا درباره تلفن تهدیدآمیز صحبتی نکرد، مشکل خاصی را حداقل برای گزارش ندارم تا حداقل یک درصد، این ذهنیت برایم ایجاد شود که ممکن است به قتل رسیده باشد؛ به نظرم همه چیز خیلی طبیعی بود. به قاضی منصوری پیشنهاد شده بود پناهنده شود ولی او اعلام کرد پناهنده نمی‌شود و متقاضی بازگشت به ایران بود.

او پاسخ به این سوال که چرا به جای آزمایش DNA جسد قاضی منصوری به ایران تحویل داده نمی‌شود؟ گفت: هر کشور شرایط خاص خود را دارد شاید هنوز فرضیه‌هایی در ذهن بازپرس آنجا هست که دستور صادر شدن جسد را نمی‌دهد. باید سوال شود تا چه زمانی به این جسد نیاز هست و چرا جسد را برنمی‌گردانند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هموطن

      همینکه بدرک واصل شده جای شکرش باقیست. انشاالله همه کسان مثل این معدوم بشن

    • بدون نام

      جسدشو بندازن چاه w.cاین همه پول بی زبون رو برد خارج کشور.

    • حسین

      با نکبت زیست و با ذلت مرد

    • پسر ایران زمین

      اگر مرده خوب بالاخره می مرد این پولهای زبانبسته که باخود برده بود چه شد آیا دارایی وی در ایران توقیف شده است یا نه ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج