جاباما
۱۰۱۲۰۵۱
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

این مواد غذایی را با شکم خالی نخورید

صبحانه یکی از مهم‌ترین وعده‌های غذایی است و برای شروع روزی پربار نباید از آن غافل شد اما باید دانست که چه مواد خوراکی باید در برنامه غذایی صبح منظور شوند و با شکم خالی از مصرف چه خوراکی‌هایی باید پرهیز کرد.

خبرگزاری ایسنا: صبحانه یکی از مهم‌ترین وعده‌های غذایی است و برای شروع روزی پربار نباید از آن غافل شد اما باید دانست که چه مواد خوراکی باید در برنامه غذایی صبح منظور شوند و با شکم خالی از مصرف چه خوراکی‌هایی باید پرهیز کرد.

این توصیه را بارها از بسیاری از کارشناسان تغذیه شنیده‌اید که صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی روزانه است، اما این توصیه زمانی اعتبار دارد که خوراکی‌ها برای صبحانه با آگاهی و متناسب با این وعده غذایی انتخاب شده باشند.

به گفته کارشناسان تغذیه بسیاری از مواد خوراکی را نباید با شکم خالی مصرف کرد.

بنابر گزارش دویچه‌وله، "اشتفان هیله‌یان"، متخصص بیماری‌های روده توصیه می‌کند که با شکم خالی از خوردن این پنج ماده غذایی پرهیز شود:

۱- شیرینی‌هایی که با مخمر تهیه شده‌اند

کیک و شیرینی‌هایی که دارای خمیرمایه یا مخمر هستند، مثل کروسان یا شیرینی‌هایی که با خمیر هزارلا تهیه شده‌اند، می‌توانند باعث درد معده شوند. مخمر موجود در این شیرینی‌ها سبب تحریک معده و روده‌ها می‌شود. این شیرینی‌ها باعث تشکیل گاز معده می‌شوند. بهتر است که این شیرینی‌ها نه در زمان صبحانه بلکه در طول روز صرف شوند.

۲- گوجه فرنگی

در گوجه‌ فرنگی اسید سیتریک وجود دارد. این اسید سبب افزایش اسید معده می‌شود. خوردن گوجه‌ فرنگی با شکم خالی می‌تواند سبب احساس سنگینی، رفلاکس در معده یا حتی دل‌درد ‌شود.

۳- مرکبات

مرکبات (همچون لیمو، پرتقال، گریپ‌ فروت و نارنگی) به علت درصد بالای اسید می‌توانند سبب تحریک مجاری گوارشی شوند، به‌ویژه زمانی که این مجاری دچار عفونت باشند. در بدترین حالت اسید این میوه‌ها می‌تواند به عفونت جدار معده منجر شود. به جای صرف گریپ فروت پیش از صبحانه، توصیه می‌شود که انواع توت‌ها در برنامه غذایی صبح گنجانده شود.

۴- قهوه سیاه

نوشیدن قهوه سیاه و تلخ با شکم خالی سبب تولید شدید اسید معده می‌شود. از آن‌جایی که هنوز در معده مواد غذایی موجود نیست، ترشح شدید اسید می‌تواند به زخم معده منجر شود. بهتر است که قهوه با شیر یا کمی خامه نوشیده شود. زیرا شیر حالت بازی (قلیایی) دارد و از آسیب‌ اسید معده جلوگیری می‌کند.

۵- نوشیدنی‌های گازدار

صرف نوشیدنی‌های گازدار در زمانی‌ که معده خالی است، سبب کاهش زمان هضم مواد غذایی و اخلال در کارکرد معده می‌شوند و می‌توانند در صورت مصرف دائمی به یبوست منجر شوند. به‌ویژه اسید فسفریک موجود در کولا یا آب‌میوه‌های گازدار برای معده خالی مضر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج