جاباما
۱۰۱۲۰۵۳
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

انتقاد امام جمعه قم از تخریب مسئولان نظام

امام جمعه قم گفت: ما حق نقد و انتقاد را قبول داریم، اما تحریک جامعه در شرایط سخت و مشکل دار را غیرقابل قبول می دانیم، تحریک جامعه به سمت خلاف‌های دیگران و نسبت دادن آن به مقامات عالی را نادرست می دانیم، سازوکارهای قانونی مشخص است و باید از آن مسیر به دنبال حل مسائل باشیم.

خبرگزاری ایسنا: امام جمعه قم گفت: ما حق نقد و انتقاد را قبول داریم، اما تحریک جامعه در شرایط سخت و مشکل دار را غیرقابل قبول می دانیم، تحریک جامعه به سمت خلاف‌های دیگران و نسبت دادن آن به مقامات عالی را نادرست می دانیم، سازوکارهای قانونی مشخص است و باید از آن مسیر به دنبال حل مسائل باشیم.

آیت الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه قم که در مصلی قدس این شهر برگزار شد،با تبریک سالروز ولادت امام هشتم(ع) از وجود ۳ هزار و ۳۰۰ حدیث و مناظره و احتجاج رضوی گفت: این منابع عظیم برای گنجیه بزرگی برای بشریت هستند.

مدیر حوزه های علمیه در خطبه دوم نماز جمعه،قصه کرونا را بیدارباشی برای بشر دانست و یادآور شد: بشر در این واقعه دانست که دست خداوند بر همه اراده ها برتری دارد. عمر، مسئولیت، جوانی، سلامت و امکانات ما در معرض خطر بوده و روزی تمام این ها فانی خواهد شد، باید از این وقایع درس بگیریم.

وی اضافه کرد: تمام ارکان های استان از استانداری تا دانشگاه علوم پزشکی در حادثه کرونا حضور موثر داشتند، اما مردم و طلابی که بی مزد و مواجب در مواسات مومنانه شرکت کردند، فداکاری بزرگی انجام دادند. خطر کرونا تمام نشده و وظیفه همه ما همبستگی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی و درمانی است.

اعرافی ابراز کرد: در کنار رعایت شیوه نامه های بهداشتی، باید چرخ صنعت بچرخد، چرا که مردم در سختی های معیشتی هستند.در قصه کرونا الگوی مقاومت و تاب آوری را با منطق مترقی و روشن نشان دادیم، مجلس ما باید راه های کاهش فشار اقتصادی بر مردم را پیدا و مدنظر قرار دهند.

امام جمعه قم گفت: اشغالگری، جنگ افروزی و کشتار مردم در بیش از صد جنگ، غارتگری و استعمار نو، یکجانبه گرایی و نادیده گرفتن دیگران، توسعه سلاح های کشتار جمعی، عهدشکنی، حمایت از مستبدان و قدرت های استبدادی در سراسر عالم، حمایت از تروریسم، ترویج فرهنگ مادی گرایی، تخریب فرهنگ بشری در عالم، تخریب محیط زیست و بی اعتنایی به مستضعفان عالم از مرام غیرانسانی آمریکایی هاست.

اعرافی با اشاره به ناکامی های اخیر آمریکا تاکید کرد: آمریکایی ها اخیرا در عین‌الاسد سیلی محکمی از ما خوردند، پیچیده ترین سیستم های آن ها ساقط شد، در صحنه دریا از ما شکست خوردند، در شورای امنیت شکست خوردند و در کرونا مدیریت ضعیفی داشتند، تبعیض نژادی نیز مانند طوفانی وزیدن گرفت و آشوب های بزرگ را ایجاد کرد.

وی ادامه داد: برای ما فرقی نمی کند که چه رئیس جمهوری در آمریکا بر سر کار می آید، برای ما مهم این است که محور مقاومت تقویت شود، تحریم ها شکسته می شود، این ملت بزرگ در برابر تحریم ها مقاومت می کند، مردم از دولت مطالبه دارد، اما در برابر آمریکا و دشمنان کوتاه نخواهد آمد.

مدیر حوزه های علمیه در بخشی از سخنان خود به نامه نگاری‌های تحریک آمیز برخی به مسئولان ارشد نظام اشاره کرد و یادآور شد: ما حق نقد و انتقاد را قبول داریم، اما تحریک جامعه در شرایط سخت و مشکل دار را غیرقابل قبول می دانیم، تحریک جامعه به سمت خلاف های دیگران و نسبت دادن آن به مقامات عالی را نادرست می دانیم، سازوکارهای قانونی مشخص است و باید از آن مسیر به دنبال حل مسائل باشیم.

اعرافی بیان کرد: دفع فتنه داعش، پیشرفت علم و فناوری و بسیاری از امتیازات بزرگ را مدیون تدابیر رهبر انقلاب هستیم.ما می دانیم که کسانی با نام امام راحل از آرمان های ایشان عقب نشستند، امروز مفسر این آرمان ها و پرچمدار این حقایق رهبر معظم انقلاب است، اینکه کسانی با حرف های ناصواب جفاکاری کنند، برای ما قابل قبول نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ببخشید اونا خودشون خودشونو بدرستی تخریب میکنند

    • ۱۱۴۰۵۰۶۷۲۲

      ای خدا پدرت بیامرزه آقای اعرافی ، بخدا چندین سال که من غصه این را دارم مخصوصا بارها برای آقای ماندگاری پیام دادم و تذکر دادم متآسفانه اکثرا وخصوصا ماندگاری شمشیر از رو بستن ! حتی بهش گفتم لا اقل نگوووووو مسولین بگو مسول ، اما متاسفانه گوش نمیدن ! ونتیجه اش اطن شده که قبح مسولین نابود شده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج