جاباما
۱۰۱۲۰۷۱
۴ نظر
۵۰۱۲
۴ نظر
۵۰۱۲
پ

انتقاد صریح به عربستان از تریبون نماز جمعه

در نمازجمعه این هفته شهرستان‌ها موضوعاتی پیرامون مبارزه با فساد، انتقاد از عربستان برای تعطیلی، دموکراسی ایران و مراسم حج، افزایش قیمت ها و دموکراسی ایران مطرح شد.

خبرآنلاین: آیت الله دژکام ، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز، با تاکید بر اینکه تربیت اسلامی باید در جامعه گسترش یابد یادآور شد جوانان انقلابی باید تحت آموزش و تعالی دینی باشند و در جهان امروز با توجه به محدودیت‌های موجود مؤمنان تنها افرادی هستند که به دنبال بهبود جامعه و امر به معروف است.

نماینده ولی فقیه در فارس تصریح کرد: مبارزه با فساد یکی از دغدغه‌های عمومی و انقلابیون در ایران است اما برخی که تنها ادعای انقلابی بودن می‌کنند اقدام به فساد نیز کرده این افراد تنها ادعای مسلمانی دارند اما در واقع کافرند.

او اضافه کرد: برخی از کافران با ادعای انقلابی بودن برای مؤمنان ایجاد مشکل کرده‌اند و قوه قضائیه نیز در راستای مقابله با فساد و کفار در صحنه آمده این در حالی است که مقام معظم رهبری نیز تاکید ویژه‌ای بر این مقابل دارند.

نماینده ولی فقیه با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد باید مستمر باشد ادامه داد مسیر مقابله با فساد باید مستمر باشد و مردم در کنار مسئولین در این مسیر همراه و در یک راستا باشند.

امام جمعه شیراز در خصوص مذاکره و سازش با آمریکا تصریح کرد: این دو موضوع موضوعات مختلفی است و در حوزه مذاکره شاهد بودیم که چندین سال موضوع برجام طولانی شد اما ایران بازهم به تمامی تعهدات خود پایبند بود و در نقطه مقابل طرفین خارجی با عهد شکنی به هیچکدام از تعهدهای خود پایبند نبودند.

او با اشاره به اینکه مذاکره با آمریکا هیچ جوابی به همراه ندارد متذکر شد: ایران هیچگاه با آمریکا سازش نخواهد کرد زیرا ایران به واسطه سابقه فرهنگی و مذهبی مظهر مردانگی بود و حاضر نیست هیچگاه با کشوری عهد شکن و ظالم همچون آمریکا سازش کند.

انتقاد از اقدام عربستان در تعطیلی مراسم حج امسال

حجت‌الاسلام‌ سید عبدالفتاح نواب در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم ابراز کرد: ما برای برگزاری حج با رعایت پروتکل‌های بهداشتی چند نامه و راهکار به مسوولان عربستان ارسال کردیم که هیچ‌وقت به آن‌ها توجهی نشد.

بنابر گزارش ایرنا، وی یادآور شد: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌شد حج امسال با حفظ فاصله‌گذاری و با حضور افراد کمتری برگزار شود اما برنامه‌های حج امسال توسط کشور عربستان تعطیل‌شده است.

نواب اضافه کرد: امسال قرار بود ۸۷ هزار و ۵۰۰ نفر زائر ایرانی در آیین حج تمتع اعزام بشوند که درمجموع ۷۳ هزار نفر برای حضور در این مراسم ثبت‌نام کردند.

ایران بهترین دموکراسی را دارد

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه اصفهان ضمن توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و ترک معاصی، با اشاره به روز مالیات گفت: روز مالیات را هم در پیش داریم. مالیات در تمام دنیا مرسوم است و مردم با پرداخت آن در پیش برد امور به دولت کمک می کنند. ممکن است برخی از دادن مالیات طفره بروند که همان فرار مالیاتی است اما نباید در اداره مالیات بدرفتاری شود. هیچ اداره ای حق بی احترامی به مراجعه کننده خود را ندارد و حتی به کفار هم نباید فحش داد.

بنابر گزارش ایسنا، طباطبایی نژاد گفت: مالیاتی که انسان ها را از دین و جمهوری اسلامی دور کند نمی خواهیم و هیچ کس حق بی ادبی به متخلفان را ندارد.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: جابجایی دولت ها با مقام معظم رهبری نیست. ایران بهترین و قوی ترین دموکراسی را در جهان دارد و مقام معظم رهبری هم تنها یک رای دارد. کسانی که می خواهند مشکلات کشور را ذکر کنند چرا فقط نیمه خالی لیوان را می بینید. همه دولت ها می خواهند مردم از آنها راضی شوند.

وی اظهار کرد: با تمام تحریم ها پیشرفت های قابل توجهی داشته ایم. ما بنزین تولیدی خودمان را به ونزوئلا علی رغم تمام تهدیدات فروختیم. قبل از انقلاب توان تولید بنزین نداشتیم. این ها همه پیشرفت است. گرانی وجود دارد و باید به نیازمندان کمک کنیم. امروز با وجود فروش کمِ نفت می توانیم کشور را اداره کنیم. مرضِ کرونا امریکا را فلجِ اقتصادی کرده است.

ویروس فساد بدتر از ویروس کرونا است

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، امام جمعه تبریز با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رابطه با مبارزه با فساد، بیانات ایشان را حاوی نکات اساسی خواند و گفت: ویروس فساد بدتر از ویروس کرونا است و با مبارزه با فساد، روح امید در نظام، تقویت می‌شود.

وی ادامه داد: قاطعیت برخورد با مفسدین صرفا آثار مثبت اقتصادی ندارد، بلکه اثر سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دارد و مبارزه با فساد اعتماد به نظام را افزایش و آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد. مبارزه با فساد با مصاحبه حل نمی‌شود و نیاز به برنامه دارد؛ یک فرد مفسد اقتصادی، موجودی است که اجرای عدالت در حق او نماد مبارزه با فسادی است که در پیکره جامعه افتاده است.

وی افزود: لازمه رفع محرومیت در جامعه عدالت اجتماعی بوده و عدالت اجتماعی اساس اصلی است؛ به‌طوریکه اگر رونق اقتصادی باشد، اما عدالت نباشد، اقتصاد به درد فقرا و نیازمندان نمی‌خورد و محرومیت را برطرف نمی‌کند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه امروزه در کشورهای ثروتمند که تولیدشان هم در سطح بالایی است، بازهم محرومیت وجود دارد، افزود: چیزهایی را که از پشت دوربین‌ها می‌بینیم، محلات فقیرنشین نیست و زندگی تلخ و گرسنگی را نشان نمی‌دهند، بلکه ساختمان‌های مجلل را نشان می‌دهند؛ اگر رونق اقتصادی بدون عدالت اجتماعی باشد، روز به روز وضعیت را بدتر می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا اقدام عربستان برای تعطیلی حج امسال کاملا عقلانی و درست بود

    • علیرضا

      مگر برگزاری نماز جمعه و تجمعات در این وضعیت بیماری کرونائی وجود دارد ؟؟؟؟؟

    • rahy

      مرگ‌برال‌سعودخائن

    • بدون نام

      عربستان مسئول جان مردمه،،،مثل اینجا نیست که ارزشی نداره جان ادما،،درضمن چرا پول میدین عربستان بخاطرحج،،،خرمخها خدا همینجاست،،،باهاش چندتا جوان را خانه بخت راهی کنین،،،خدا احتیاجی به رفتن شما ذرخانه اش نداره،،،خدا نوراست مگه نور خانه داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج