جاباما
۱۰۱۲۰۹۶
۷ نظر
۵۰۰۷
۷ نظر
۵۰۰۷
پ

تحقیقات جدید:

ویروس کنونی کرونا، مسری‌تر از نوع اولیه آن است

بر اساس مطالعه جدیدی که مجله «سل» روز پنجشنبه منتشر کرده است، نوع غالب کنونی ویروس جدید کرونا که در جهان شیوع پیدا کرده است، مسری‌تر از ویروس اولیه‌ای است که در چین کشف شده است.

یورونیوز: بر اساس مطالعه جدیدی که مجله «سل» روز پنجشنبه منتشر کرده است، نوع غالب کنونی ویروس جدید کرونا که در جهان شیوع پیدا کرده است، مسری‌تر از ویروس اولیه‌ای است که در چین کشف شده است.

به گزارش یورونیوز؛ این تحقیقات که در اندازه آزمایشگاهی انجام شده است نشان می دهد که کرونا جهش‌یافته محتمل است که بیشتر از نوع اولیه‌اش بتواند از فردی به فرد دیگر سرایت کند با این حال این نتایج هنوز با تحقیقات دیگری اثبات نشده است.

آنتونی فائوچی، متخصص ارشد بیماری‌های عفونی در ایالات متحده آمریکا که البته در این تحقیقات مشارکت نداشته است، می گوید: «داده‌ها نشان می دهد که کرونا یک تک جهش داشته است که در واقع باعث می شود ویروس بهتر همانند سازی کند و احتمالا بار ویروسی (فراوانی ویروس) بالایی داشته باشد.»

این متخصص بیماری‌های عفونی همچنین گفته است که نتایج بدست آمده نشان نمی دهد که بین این جهش ویروسی و بدتر شدن حال یک بیمار مبتلا به کووید-۱۹ رابطه‌ای وجود دارد. این تحقیقات تنها می گوید که ویروس کرونا اکنون بهتر تکثیر می شود و ممکن است که راحت‌تر انتقال یابد اما این نتیجه آخری هنوز در مرحله تایید است.

محققان آزمایشگاه ملی لس آلاموس در نیومکزیکو و دانشگاه دوک در کارولینای شمالی به همراه گروه تحقیقاتی دانشگاه شفلد بریتانیا که روی ژنوم کووید-۱۹ کار می کنند بر روی تجزیه و تحلیل نمونه‌های ژنوم‌های مرکز GISAID که یک منبع بین‌المللی برای اشتراک‌گذاری توالی ژنوم است متمرکزند.

این محققان دریافته‌اند که نوع فعلی کرونا موسوم به D۶۱۴G، تغییری کوچک اما قدرتمند در پروتئین اسپایک ویروس ایجاد می کند که از سطح ویروس بیرون می زند، که ویروس از آن برای حمله به سلول‌های انسان و عفونی کردن آنها استفاده می کند.

دانشمندان ابتدا مقاله خود را در ماه آوریل در سایت bioRxiv منتشر کردند که مورد انتقاد دیگر دانشمندان قرار گرفت زیرا محققان این پژوهش اثبات نکرده بودند که این جهش عامل استیلای ویروس شده است و نه عوامل دیگر یا اتفاق.

تیم تحقیقاتی در پی این انتقادات، آزمایش‌های تکمیلی انجام دادند و داده‌های ۹۹۹ بیمار بریتانیایی را که به دلیل کووید-۱۹ در بیمارستان بستری شده بودند را تجزیه و تحلیل و مشاهده کردند که تعدادی از بیماران ویروس بیشتری در بدنشان مشاهده شده است بدون آنکه تعداد ویروس لزوما باعث وخیم تر شدن بیماری‌شان شود.

همچنین آزمایش‌های انجام شده نشان داد که این نوع ویروس جهش یافته ۶ برابر بیشتر توانایی سرایت به انسان‌ها را دارد.

با این حال نتایج این تحقیقات در حال حاضر در مرحله «محتمل» است و نه «اثبات شده». محققان می گویند که این ویروس جهش یافته «عفونی‌تر» از ویروس اولیه است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حقوق بشر دروغه

      طبق معمول چینی ها خوبشو برداشتن و خرابشو صادر کردن

    • علی عبدی

      گل بود به سبزه نیز اراسته شد...

    • رامین

      زیرو رو شی چین که بدبخت کردی مردم رو،، بابا بزنید داغون کنید چشم بادومی هارو

    • بدون نام

      اونیکه مجبوره بره بیرون برای کار و درمان میره (بعضیا بیماریهای دیگه ای دارن و مجبورن برن بیرون)

    • بانو

      خدایارحممون کن

    • بدون نام

      هر دم از این باغ بری میرسد

    • ناخدا

      دقیقا درست میگویند. به این دلیل که به محض اینکه ازخونه اومدی بیرون گرفتی انگار درهوا معلق است و پشت درهر خونه منتظر نشسته.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج