جاباما
۱۰۱۲۱۳۳
۴ نظر
۵۰۱۳
۴ نظر
۵۰۱۳
پ

پاسخ بورل به نامه ظریف

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به نامه وزیر خارجه ایران نوشته مصمم به حفظ برجام است.

خبرگزاری فارس: جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بامداد شنبه نامه محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران را پاسخ داد.

در نامه بورل آمده است: «من امروز نامه‌ای را از وزیر خارجه ایران دریافت کردم که نگرانی‌های ایران در خصوص مسائل مربوط به اجرای "برنامه جامع اقدام مشترک" توسط فرانسه، آلمان و پادشاهی متحده را طبق بند ۳۶ به کمیسیون مشترک جهت حل و فصل ارجاع می‌داد.»

وی در ادامه خاطرنشان کرده است: «همان‌طور که قبلاً گفته‌ام ساز و کار حل و فصل اختلاف نیازمند تلاش‌های فشرده و مبتنی بر حسن نیت از سوی همه است. در کسوت هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک از تمامی طرف‌ها برجام انتظار دارم با این روحیه به این روند نگاه کنند.»

بورل در ادامه خاطرنشان کرد: «کمیسیون مشترک که مسئولیت نظارت بر اجرای این توافق ذیل مفاد برجام را بر عهده دارد از سال ۲۰۱۶ برای رایزنی درباره اجرای برجام و رفع مسائل مرتبطی که هر یکی از طرف‌ها مطرح کرده‌اند تشکیل جلسه داده است.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشته است: « با نزدیک شدن به پنجمین سالگرد برجام مایلم از این فرصت استفاده کرده و اهمیت این توافق را یادآور شوم. برجام دستاوردی تاریخی برای نظام منع اشاعه هسته‌ای است و به ثبات منطقه و دنیا کمک می‌کند. من مصمم به ادامه همکاری با طرف‌های برجام و جامعه جهانی برای حفظ این توافق هستم.»

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، تصریح کرد که هرگونه مداخله در همکاری‌های پادمانی جاری بین ایران و آژانس مغایر با مفاد برجام بوده و می‌تواند بر مبانی همکاری‌های پادمانی موجود تاثیرات منفی بگذارد.

پیش از این نیز در دو مرحله دیگر موارد عدم پایبندی ایالات متحده و سه کشور اروپایی طبق بند ۳۶ برجام توسط جمهوری اسلامی ایران به کمیسیون مشترک ارجاع شده بود که با توجه به عدم حل و فصل اختلافات مزبور، منجر به کاهش تعهدات ایران طی پنج گام شد.

به گزارش فارس، سه کشور اروپایی عضو برجام (آلمان، فرانسه و انگلیس) اخیرا پیش نویس قطعنامه‌ای را به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه کردند که با ۲۵ رای مثبت در این شورا تصویب شد. کاظم غریب‌آبادی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس هم در واکنش به این اقدام اعلام کرد که اقدام مقتضی و مناسب را در واکنش به این قطعنامه اتخاذ می‌کند و مسئولیت و عواقب آن، بر عهده بانیانش خواهد بود

در این قطعنامه از ایران خواسته شده است به تعهدات خود در چارچوب ان.پی.تی و پروتکل الحاقی کاملا پایبند باشد.

«رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی نیز بعد از تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام، گفت این سازمان به فشار بر ایران برای گرفتن پاسخ درباره مکان‌های مورد نظر ادامه می‌دهد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران همان روز قطعنامه شورای حکام را غیرسازنده و غیر قابل پذیرش خواند و گفت: این قطعنامه یک زیاده‌خواهی آشکار و طلبکاری سیاسی از سوی آمریکا و سه کشور اروپایی است و ایران زیاده‌طلبی را از جانب هیچ کشور و سازمانی نمی‌پذیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از آژانس خارج شوید.

    • بدون نام

      فقط یک کلام فریب بزرگ در انتظار ملت نادان

    • بدون نام

      برجامی وجود دارد که درمورد ان نامه نگاری می کنند

    • بدون نام

      اقای ظریف ۷سال دارید التماس اروپا می کنید تو را خدا بس دیگه شما ادرس را غلط رفتید و متاسفانه ادرس غلط هم به مردم می دهید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج