۱۰۱۲۲۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

دلیل اصلی تصادفات جاده‌ای در نوروز ۹۳

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: بیشتر تصادفات در ایام نوروز به دلیل تغییرات ناگهانی آب و هوا و رانندگی رانندگان غیرحرفه‌ای در این شرایط جوی بود.

خبرگزاری ایسنا: معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: بیشتر تصادفات در ایام نوروز به دلیل تغییرات ناگهانی آب و هوا و رانندگی رانندگان غیرحرفه‌ای در این شرایط جوی بود.

عبدالهاشم حسن‌نیا اظهار کرد: به دلیل تغییرات ناگهانی آب و هوا و با توجه به اینکه معمولا در ایام نوروز افرادی غیرحرفه‌ای در جاده‌ها رانندگی می‌کنند باعث شد که شاهد سوانحی باشیم که ناشی از این عوامل بود.

وی افزود: فعالیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حوزه راهداری به منظور تردد ایمن سفرها در طول شبکه‌های راه‌های کشور از ۲۵ اسفند ۹۲ تا ۱۵ فروردین ۹۳ مشتمل بر اقدامات قبل از سفر و نیز حین سفر صورت گرفت.

حسن‌نیا گفت: پیش از شروع سفرهای طرح نوروزی و در اواخر سال ۹۲ مبلغ ۱۶۰ میلیارد تومان به طور ویژه مازاد بر اعتبارات مصوب سالانه جهت فعالیت‌های ارتقای ایمنی و ارتقای وضعیت رویه راه‌ها اختصاص یافت.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: بازدید ایمنی راه‌های شریانی شامل ۲۶ هزار کیلومتر راه اصلی توسط ۱۱ مهندس مشاور به منظور شناسایی موارد ایمن سازی اضطراری ویژه طرح نوروزی ۹۳ از جمله اقداماتی بود که در این بخش صورت گرفت.

وی ارتقای وضعیت رویه راه‌ها با فعالیت ۱۱۳ اکیپ پخش آسفالت در راه های شریانی، اجرای حدود ۵۶۵ کیلومتر روکش آسفالت، فعالیت ۲۸۸ اکیپ لکه گیری و درزگیری در راه‌ها و استفاده از ۴۷۶ هزار تن آسفالت گرم را از جمله اقداماتی عنوان کرد که برای نوروز انجام شد.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآورشد: ارتقای ایمنی راه‌ها از طریق ایجاد طرح ساماندهی و نصب علائم افقی و عمودی راه‌ها با خط کشی ۴۲۶۵۰ کیلومتر خط (توسط ۹۷ اکیپ خط کشی) ، تهیه و نصب ۳۸۵ تابلوهای ویژه آشکارسازی و اعلام نواحی پر تصادف، تهیه و نصب ۷۶۰۰۰ عدد مسیرنما و فعالیت ۳۱۱ اکیپ ساماندهی علائم از دیگر اقداماتی بود که انجام شد.

وی ادامه داد: نصب ۱۸۸ کیلومتر حفاظ در نواحی مورد نیاز توسط ۱۲۶ اکیپ ترمیم حفاظ و تهیه و نصب ۴۵۰۰ بنر ویژه اطلاع رسانی نکات ایمنی در نواحی مورد نیاز در طول راه‌های شریانی برای ایام نوروز صورت گرفت.

هاشم‌نیا گفت: تجهیز راهدارخانه‌ها و آمادگی ۱۲۴۰۰ نفر راهدار با حضور اکیپ‌های زمستانی با ۱۱۰۰ اکیپ و ۷۵۸۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری، فعالیت مستمر ۱۶۵۰ دستگاه گشت راهداری مجهز به GPS تا ۱۷ فروردین سال جاری، فعالیت ۷۰۰ اکیپ امدادی و تعمیراتی جهت رفع نقایص جزیی خودرو و مسافرین و آمادگی ۶۹۵ باب راهدارخانه جهت خدمت به مسافرین از دیگر فعالیت های سازمان بود.

وی درباره اقدامات حین انجام سفرهای طرح نوروزی و با اشاره به مضاعف کردن سطح فعالیت‌های راهداری جهت تردد ایمن و روان در راه‌های کشور در ایام نوروز اظهار کرد: با توجه به وضعیت کم سابقه تغییرات جوی شامل آب گرفتگی و جاری شدن سیل (ناشی از بارش باران در محورهای مواصلاتی کشور) و نیز بارش برف و کولاک در محورهای کوهستانی ۱۸ استان کشور در طول ۵۴ هزار کیلومتر از راه‌های اصلی و مهیا کردن سطح راه‌ها جهت تردد ایمن در زمان بارش برف با راهداری پیشگیرانه و استمرار برف روبی و نمک پاشی در مقاطع لازم صورت گرفت.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رفع انسداد حاصل از کولاک ایجاد شده و ریزش کوه در محورهای کشور و اسکان موقت تعدادی از هموطنان مسافری که به دلیل شرایط جوی ناشی از بارش برف و کولاک و یا نقص فنی خودرو قادر به ادامه مسیر نبوده‌اند را از دیگر فعالیت های حین انجام سفرهای طرح نوروزی برشمرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج