۱۰۱۲۳
۵۰۲۶
۵۰۲۶
پ

دوربین سونی آلفا NEX-C۳ ببین و بگیر!

از قدیم الایام دوربین های DSLR با قابلیت هایی همچون لنز قابل تعویض، کیفیت تصویر بسیار عالی، سرعت و تنوع کارکرد شناخته می شدند. اما اندازه خیلی بزرگ، وزن بالا، قیمت هنگفت و ظاهر مهیب و عظیم شان عکاسان تفننی را مجبور می کرد که همیشه به دنبال دوربین های جمع و جور ببین و بگیر با زوم فوق العاده (superzoom) باشند.

دوربین سونی آلفا NEX-C3 ببین و بگیر!

دوربین سونی آلفا NEX-C3 ببین و بگیر!

از قدیم الایام دوربین های DSLR با قابلیت هایی همچون لنز قابل تعویض، کیفیت تصویر بسیار عالی، سرعت و تنوع کارکرد شناخته می شدند. اما اندازه خیلی بزرگ، وزن بالا، قیمت هنگفت و ظاهر مهیب و عظیم شان عکاسان تفننی را مجبور می کرد که همیشه به دنبال دوربین های جمع و جور ببین و بگیر با زوم فوق العاده (superzoom) باشند. اما در مقابل قابلیت های دوربین های گنده و هیولا مانند DSLR را کنار بگذارند.


با ظهور دوربین های بدون آینه، که منظره یاب نوری (Optical viewfinder) را به دور انداخته بود، دوربین های با لنز قابل تعویض (ILC) حسابی کوچک شدند و قیمت آنها هم کاهش یافت. با چنین تغییری همه پا به دنیایی جدیدی گذاشتند که سنسورهای قدرتمند، سرعت بالای عکاسی و لنزهای عوض شدنی در حجمی بسیار کمتر از قبل در اختیارشان قرار می گرفت.


دوربین سونی آلفا NEX-C3 ببین و بگیر!

سنسورهای APS-C یا Advanced Photo System type-C فرمت خاصی از سنسورهای تصویری هستند که اندازه ای نزدیک به دوربین های نگاتیوی قدیمی پیشرفته دارند. این سنسورها معمولا در دوربین های DSLR و ILC به کار رفته و اندازه ای در حدود ۲۰.۷x۱۳.۸ تا ۲۸.۷x۱۹.۱ دارند.


عکاسان معمولا تنها به دلیل امکان استفاده از انواع لنزها بر روی بدنه ای کوچک و جمع و جور، سراغ دوربین های ILC نمی روند. بلکه با این کار سرعت بالاتر، تنظیمات دستی فراوان و مهمتر از همه سنسور تصویر بسیار بزرگ و با کیفیتی را هم در اختیار دارند. خب، NEX-C3 هم شما را از این نظر ناامید نمی کند. تعداد زیادی لنز E-mount بر روی آن قابل نصب است. با کمترین تاخیر فریم پشت فریم عکس می گیرد. و می توانید تصاویری کاملا درخشان و شفاف همانند دوربین های DSLR داشته باشید.


دوربین سونی آلفا NEX-C3 ببین و بگیر!

مهمترین موضوع برای یک عکاس، سرعت تصویربرداری دوربین است که بتواند بدون وقفه به ثبت وقایع بپردازد. دوربین NEX-C۳ هم از نظر سرعت عکسبرداری دارای سه حالت Single-shot Advance، Continuous Advance و Speed Priority Continuous است. در حالت Single-shot از روشن شدن دوربین تا گرفتن اولین عکس تنها ۱.۸ ثانیه طول می کشد. در حالت Continuous هم می توانید با سرعت سه فریم در ثانیه به عکس برداری بپردازید. اگر هم به سرعت بیشتری نیاز دارید، بر روی سومین حالت، دوربین بعد از عکس اول فوکوس و اکسپوژر را قفل می کند و با سرعت ۶ فریم در ثانیه به عکسبرداری ادامه می دهد تا کارت حافظه پر شود یا اینکه دست تان را از روی شاتر بردارید. فیلمبرداری با کیفیت ۷۲۰p و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه، تنها کسری از ثانیه بعد از فشردن دکمه شاتر آغاز می شود.


حالا سونی بعد از موفقیت NEX-3 در این دنیای جدید، اقدام به تولید Alpha NEX-C3 شانزده مگاپیکسلی با بدنه ای لاغرتر و سنسور APS-C با طراحی بهتر کرده است. این دوربین جدید همچنین ۲۰ درصد بهبود در عمر باتری داشته و کارکرد آن در نور کم به شکل محسوسی بهبود یافته است. بدنه خوش دست و باریک اندام و همچنین ورودی میکروفون و امکان اتصال فلاش می تواند آن را به یکی از گجت های جدانشدنی تان تبدیل کنید.


دوربین سونی آلفا NEX-C3 ببین و بگیر!

امکانات NEX-C

سنسور تصویر ۱۶.۲ مگاپیکسلی CMOS
ایزو ۲۰۰ تا ۱۲۸۰۰
رابط کاربری خلاقانه و با قابلیت چرخش صفحه نمایش
تنظیمات افکت های ویژه تصویری
فیلمبرداری اچ دی ۷۲۰p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه


در سمت چپ دوربین می توانید پورت miniUSB و mini-HDMI را ببینید که با درپوش لاستیکی به خوبی پوشانده شده اند. در بالای آنها هم محل اتصال بند دوربین قرار دارد. در سمت راست محل اتصال بند گردن آویز دوربین است و همچنین بدنه همانند جلو دندانه دار است که راحت تر در دست جای بگیرد. در زیر دوربین هم محل قرار گیری کارت حافظه SD و باتری ۱۰۸۰ میلی آمپری NP-FW50 آن است که ۴۰۰ تا ۴۵۰ عکس دوام می آورد. البته امکان استفاده مستقیم از آداپتور AC را هم در این دوربین دارید.


دوربین سونی آلفا NEX-C3 ببین و بگیر!

نتیجه گیری

مزایا: از هم رده ها و رقبایش سبک تر و کوچکتر است. سنسور APS-C بزرگ. رزولوشن بالا. صفحه نمایش ال سی دی سه اینچ. دکمه های قابل برنامه ریزی. کارکرد مناسب در نور کم. قیمت نسبتا مناسب ۶۵۰ دلاری

معایب: نداشتن منظره یاب هم سطح چشم. محدودیت انتخاب میان لنزهای E-mount. محدودیت فیلمبرداری به ۷۲۰p. بسته به لنز انتخابی، ممکن است در دست کمی بدقلق باشد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

دوربین سونی آلفا NEX-C3 ببین و بگیر!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج