۱۰۱۲۵۲۶
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

پایان تلخ قصه گلر ملی‌پوش در پرسپولیس

هواداران پرسپولیس از اواخر سال گذشته این موضوع را باور کردند که در لیگ بیستم باید تیم بدون بیرانوند را در زمین بازی ببینند

فرهیختگان: هواداران پرسپولیس از اواخر سال گذشته این موضوع را باور کردند که در لیگ بیستم باید تیم بدون بیرانوند را در زمین بازی ببینند و هرچند این اتفاق برای آنها تلخ بود که بعد از سال‌ها صاحب یک دروازه‌بان مطمئن شده و مجبور شوند که او را به فوتبال اروپا صادر کنند، اما پذیرفته بودند که در فوتبال حرفه‌ای این انتقالات یک امر طبیعی است ولی ظاهرا هواداران پرسپولیس باید زودتر از آنچه تصور می‌کردند به دروازه بدون بیرانوند خودشان را عادت بدهند و دلیل این اتفاق هم مشکلاتی است که ویروس کرونا در برگزاری لیگ‌های مختلف ایجاد کرده و باعث شد که زمان‌بندی‌های پایان لیگ در کشورهای مختلف به‌هم بریزد و طبق پیش‌بینی‌ها انجام نشود.

مدیران باشگاه آنتورپ پای خود را در یک کفش کرده‌اند که بازیکن جدید خود را نیاز دارند و او باید خودش را به بلژیک برساند و از سوی دیگر پرسپولیسی‌ها بر این باورند که این بازیکن را باید تا پایان لیگ برتر به‌همراه داشته باشند و اینها باعث ایجاد حاشیه‌هایی میان دو باشگاه و این بازیکن شده است.

آنتورپ حرفش را پس گرفت!

در ابتدای این کشمکش‌ها باشگاه پرسپولیس در نامه‌ای به باشگاه بلژیکی از آنها خواست که مطابق پیشنهاد فیفا عمل کنند و اجازه حضور بیرانوند تا پایان فصل جاری لیگ ایران را صادر کنند. آنتورپی‌ها واکنش نرمی به این درخواست پرسپولیس داشتند و به این تیم اعلام کردند این امکان وجود دارد که شماره یک تیم‌ملی ایران در بازی‌های باقی‌مانده پرسپولیسی‌ها را همراهی کند، اما برای این اتفاق یک شرط سنگین هم گذاشتند و اعلام کردند که اگر مدیران پرسپولیس می‌خواهند بیرانوند را به‌همراه خود داشته باشند باید حقوق ماهیانه او که ۵۰ هزار یورو است را پرداخت کنند و با این شرط امکان حضور بیرانوند در تمرینات و بازی‌های پرسپولیس وجود دارد.

البته طولی نکشید که آنتورپ این پیشنهاد خود را پس گرفت و در نامه‌ای جدید به سرخ‌ها اعلام کرد که تحت هیچ شرایطی اجازه حضور بیرانوند در بازی‌ها و تمرینات پرسپولیس را نمی‌دهد و این بازیکن باید فعلا به‌صورت اختصاصی تمرین کند تا شرایط حضورش در بلژیک مهیا شود.

در این خصوص شنیدیم که پیشنهاد مالی آنتورپ به پرسپولیس زمانی صورت گرفت که تصور می‌کردند این بازیکن نمی‌تواند به‌دلیل محدودیت‌های موجود در سفر به اروپا‌، خودش را به اردوی این تیم برساند اما بعد از اینکه متوجه شدند بیرو می‌تواند با ویزای بلندمدت در تمرینات سرخ‌ها شرکت کند، بحث حضور این دروازه‌بان در تمرین سرخ‌ها به‌شرط پرداخت حقوق ماهیانه‌اش را منتفی دانستند و خواهان حضور این دروازه‌بان در بلژیک شدند.

سود و ضرر پرسپولیس از رفتن بیرانوند

سرخ‌ها بابت از دست دادن بیرانوند هم خوشحال هستند و هم ناراحت! ناراحتی پرسپولیسی‌ها که دلیلش مشخص است و آنها باید در ۸ بازی باقی‌مانده لیگ برتر بدون دروازه‌بان شماره یک خود سر کنند و ضمن اینکه نگران هستند که اگر رادوشوویچ بنابر دلایلی مثل محرومیت و یا مصدومیت نتواند تیم را همراهی کند، این تیم دروازه‌بان قابل اطمینانی برای حضور در میدان ندارد. البته دلایل شادی سرخ‌ها بیشتر است و البته تماما مالی به‌شمار می‌رود. در قرارداد علیرضا بیرانوند بندهایی وجود دارد که در پایان فصل می‌تواند با قهرمانی سرخ‌ها فعال شود و پول خوبی را نصیب این بازیکن کند. بر اساس شنیده‌ها بیرو در قراردادش آورده که در صورت قهرمانی ۱۵ درصد به قراردادش اضافه شود و همچنین کسب سهمیه و کلین‌شیت هم درصدهای خوبی را شامل می‌شود که درصورت جدایی، هیچ‌کدام از این بندها فعال نخواهد شد.

البته دروازه‌بان سرخ‌ها یک متمم هم در قراردادش دارد که پیش‌تر از این در «فرهیختگان» گزارش‌های تکمیلی از آن منتشر کرده بودیم و بر اساس این متمم باشگاه پرسپولیس پذیرفته که بیش از یک میلیارد تومان به قرارداد این دروازه‌بان ملی‌پوش اضافه شود. هرچند در این چند هفته اخیر این متمم به چالشی بزرگ بین بیرانوند و باشگاه پرسپولیس تبدیل شده بود و سرخ‌ها اضافه شدن چنین متممی به قرارداد دروازه‌بان اول تیم‌شان را قبول نداشتند و حالا با توجه به جدایی قریب‌الوقوع، شاید این دروازه‌بان باید قید این مبلغ را هم بزند.

داستان بیرانوند-پرسپولیس تمام شده است

با توجه به شرایط موجود و البته میل شخصی بیرانوند برای حضور در فوتبال اروپا، باید موضوع بیرانوند-پرسپولیس را تمام شده بدانیم و دیدار برابر پیکان را بازی پایانی این دروازه‌بان با لباس سرخ تلقی کنیم.

بردن پرونده این دروازه‌بان به فیفا یکی از راه‌حل‌های باشگاه پرسپولیس برای استفاده از این دروازه‌بان تا پایان فصل بود که با توجه به مبلغ قابل توجهی که قرار است بعد از این انتقال نصیب باشگاه پرسپولیس شود و حسابی که سرخ‌ها روی این مبلغ کرده‌اند، حضور در فیفا و کش‌دار کردن این پرونده را زیاد به‌نفع خود نمی‌بینند. هرچند بیرانوند هم به‌خاطر بدقولی‌های مدیران پرسپولیس و همچنین اختلافاتی که طرفین در مسائل مالی دارند چندان میلی به ادامه حضورش در سرزمین سرخ‌ها ندارد.

جلسه دیروز باشگاه بدون نتیجه ماند

دیروز حوالی ظهر علیرضا بیرانوند به همراه وکیل خود به باشگاه پرسپولیس رفت و با مهدی خواجه‌وند جلسه‌ای برگزار کردند. آنها در این جلسه در خصوص موارد مختلف ازجمله موارد مالی و همچنین راه‌های موجود جهت حضور بیرانوند در بازی‌های باقی‌مانده به گفت‌وگو پرداختند و البته مطابق انتظار بدون هیچ خروجی خاصی به پایان رسید.

ظاهرا قرار بر این شده که باشگاه پرسپولیس نامه جدیدی به باشگاه آنتورپ ارسال کند و تلاش خود را برای حفظ بیرانوند در بازی‌های باقی‌مانده انجام دهد.

البته در این خصوص شنیده می‌شود که شانس سرخ‌ها برای جلب رضایت تیم بلژیکی بسیار کم است. در این خصوص یکی از نزدیکان باشگاه به «فرهیختگان» گفت: «وقتی که آقایان در باشگاه حال ندارند که نامه‌ای جدید و با پیشنهادات جدید تهیه کنند و همان نامه قبلی را کپی و ارسال می‌کنند نباید انتظار جواب جدیدی از طرف مقابل داشته باشیم.»

بیرو از پرسپولیس شکایت می‌کند؟

ظاهرا علاوه‌بر آپشن‌های قرارداد و همچنین متمم، سرخ‌ها قصد دارند که مبلغ قرارداد بیرانوند را هم تا همین جای فصل محاسبه کنند و بر اساس حضور ۲۲ هفته‌ای به این بازیکن پول دهند، اما شنیده می‌شود که اگر این اتفاق هم رقم بخورد بیرانوند از پرسپولیس به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شکایت خواهد کرد تا بتواند حق و حقوق خود را از این تیم بگیرد.

البته ترجیح بیرو این است که در فضایی مسالمت‌آمیز این مشکلات مرتفع شود، اما اگر پرسپولیسی‌ها کوتاه نیایند او چاره‌ای غیر از شکایت از سرخ‌ها ندارد تا با این اتفاق جدایی تلخ بیرانوند از جمع پرسپولیسی‌ها تلخ‌تر شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پینوکیو قرار بود ۱۰ سال دروازه لنگ رو بیمه کنه هههههههههه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آرزوی داشتن بیرو دارین کیسه کش ،پوکر قهرمانی

    • بدون نام

      لنگ خودتی بی شعور لنگ همون تیمی که دوست ش داری کسی اجازه نداره به تیم ما توهین کنه بعد غلط می کنی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج