۱۰۱۲۷۱۴
۳ نظر
۵۰۱۰
۳ نظر
۵۰۱۰
پ

هشتگ‌ها علیه برگزاری کنکور

سه هشتگ انتخاب کرده اند: «تعویق کنکورهای سلامتی»، «تعویق کنکور ارشددکتری۹۹» و «سلامت دانشجو»؛ تا بگویند برگزاری کنکور را به تعویق بیندازید.

پایگاه خبری جماران: کنکور بزرگترین آزمون علمی و البته پر حاشیه ترین چالش زندگی جوانان و نوجوانانی است که در پی رسیدن به آرزوی تحصیل در مقاطع بالاتر بایستی از آن عبور کنند.

کنکوری ها در این سال ها معمولا تا اوایل تیرماه از گرفتاری ها و استرس های آزمون خود رها می شدند اما امسال ویروس کرونا که هیچ یک از سطوح زندگی روزمره را بدون تغییر به حال خود نگذاشته است باعث شد تا کنکور های سراسری کارشناسی، ارشد و دکتری به تعویق بیفتد اما زمان برگزاری این کنکورها با اوج گیری دوباره کرونا مقارن شده است که نگرانی بسیاری از خانواده ها و داوطلبان را رقم زده است.

از سوی دیگر سازمان سنجش از برنامه ریزی برای برگزاری کنکور با رعایت فواصل اجتماعی و آزمون جداگانه برای مبتلایان به کرونا در بیمارستان ها و حوزه های مخصوص بیماران کرونایی در منزل، خبر داده است اما این اظهارات نتوانسته بر آتش نگرانی خانواده ها فایق آید.

هشتگ‌ها علیه برگزاری کنکور

در پی این مطالبات برخی نمایندگان مجلس از قصد خود برای پاسخ مثبت به درخواست تعویق کنکور خبر دادند.

احمد نادری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در حساب توییتری خود نوشت:

پیامهای بسیاری در مورد به تعویق افتادن کنکور۹۹ دریافت می کنم. با توجه به موج دوم شیوع کرونا، نگرانی عزیزان کنکوری و خانواده ها کاملا قابل درک است. ان شاالله این هفته درمورد این موضوع تصمیم خواهیم گرفت.

همچنین وحید جلال زاده نماینده ارومیه نوشت: پیام های بسیار داوطلبان شرکت در آزمون های سراسری به دستم رسید؛ نمایندگان شما در خانه ملت، قطعا پیگیردغدغه این عزیزان و خانواده هایشان خواهند بود تا راهکاری مناسب توام با تامین سلامت و آرامش این عزیزان اتخاذ شود‌.

شبکه های اجتماعی محل درخواست داوطلبان

سه هشتگ انتخاب کرده اند: «تعویق کنکورهای سلامتی»، «تعویق کنکور-ارشد-دکتری99» و «سلامت دانشجو»؛ و با هر کدام از این هشتگ ها نظرات خود را با دیگران به اشتراک می گذارند.

برخی از این نظرات را در ادامه می خوانید:

سحر در حساب توییتری خود نوشته است: همین الان دکتر علیرضا رئیسی،تو شبکه خبر داره میگه مدت زمان موندن تو فضای بسته شانس ابتلا را تا چندین برابر میبره بالا...اونوقت آقایون وزارت علوم هی بگن کنکور.

کاربر طاهره موحدی به همراهی نمایندگان مجلس و برخی اعضای ستاد مبارزه با کرونا با درخواست خود اشاره کرده و نوشته است: مجلس با ما، وزارت بهداشت با ما، ستاد کرونا با ما ولی وزارت علوم و سنجش همراه کیست ؟

طینب کریمیان نیز نوشته است: لیگ فوتبال رو با پروتکل های مثلا بهداشتی شروع کردند! تا حالا ۲۰ نفر کرونا گرفتند! حالا کنکور قراره برگزار شه و در هر حوزه حدود دوهزار داوطلب امتحان خواهند داد!

کاربر محمود حسینی شرایط لازم روحی برای حضور در جلسه کنکور را مثال زده و نوشته است: تعویق کنکور و برگزاری در زمان ایمن ما نمیگیم ۴ساعت با ماسک نمیشه جایی بود میگیم سر جلسه نمیشه، سینما نیست که یه جا بشینی یه فیلمی رو تماشا کنی کنکور تمرکز میخواد، آرامش میخواد.

کاربر سرجیو نیز نبود امکانات لازم در برخی مناطق را عاملی برای رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی می داند و می نویسد: آزمونها باید در زمان بهتر و کم خطر برگزار بشه. در حال حاضر بعضی استان ها امکانات کافی برای برگزاری آزمون رو ندارن. داوطلب ها باید با فاصله کم کنار هم باشن و آزمون بدن و این خطرناکه.

کاربر کسری هم پیشنهادی برای پذیرش دانشجوها دارد و آن شروع سال تحصیلی از بهمن ماه است.

کاربر رضا در تویتی نوشته است: اگر ناقل های بی علامتبیان سر جلسه و برای ۴ ساعت کنار افراد سالم بشینن کی جواب گوی ما است؟

کاربر متین نیز نوشته است: حتی اگه فاصله صندلیا ۲برابر شده باشه، فقط کافیه یکی اون وسط عطسه کنه.

هشتگ های داوطلبان متقاضی تعویق کنکورهای سراسری 99، این روزها از داغ ترین مباحث شبکه های اجتماعی است.

گفت وگو با برخی از این افراد نیز حائز نکته هایی درباره نگرانی هایشان است.

ندا احمدی فعال دانشجویی، که داوطلب کنکور ارشد سال جاری است درپاسخ به این سوال که دلیل اصلی نگرانی اش از برگزاری کنکور چیست، به جماران می گوید: اخیرا دوتن از نزدیکانم به کرونا مبتلا شده اند که سخت نگران شده ایم و میترسم من هم با حضور در اجتماعی مانند کنکور، خطری برای خانواده و به ویژه پدرم که بیماری زمینه ای دارد ایجاد کنم.

او همچنین حضور در جلسه امتحان با ماسک را مانعی برای تمرکز خود و سایر داوطلبان می داند و می گوید: از اساس جلوگیری از ایجاد هرگونه تجمعی مانند کنکور پیشگیرانه تر از فاصله گذاری و استفاده از ماسک است.

او همچنین می گوید لااقل اکنون که در پیک دوم مرگ و میرها بر اثر کرونا هستیم این آزمون نباید برگزار شود و بعد از افت آمار ها،برگزاری آن منطقی تر است.

مافیای کنکور و قانونی که سال ها است اجرا نمی شود

برگزاری کنکور خود فرایندی غیر قانونی است چرا که قانون از سال 1386 مقرر کرده که کنکور حذف شود. در ماده2 قانون‎‎‎‎ پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب 9/8/1386 مجلس و تایید شورای نگهبان، آمده است: «پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی (پیوسته و ناپیوسته)، کارشناسی، کارشناسی ارشد پیوسته، دکترای حرفه‌ای و دکترای پیوسته براساس سوابق تحصیلی داوطلب و آزمون های سراسری خواهد بود. تأثیر سوابق تحصیلی در هر سال نسبت به سال قبل افزایشمی‌یابد به‌نحوی که حداکثر تا پایان سال اول (حدود سال 1391) برنامه پنج ساله پنجم توسعه اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران آزمون های سراسری ورودی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به‌طور کامل حذف شود. دولت موظف است بسترهای لازم را جهت تحقق اینماده فراهم نماید.»

اما هر سال به دلایل نامعلومی این آزمون برگزار می شود. البته وقتی از درآمد سالیانه 10 هزار میلیارد تومانی موسسات آموزشی از سوی رییس کمیسیون آموزش مجلس پرده برداری شد، برخی ها جواب این سوال را واضح دانستند.

محمدمهدی زاهدی، نماینده مجلس از نفوذ این چپاولگران در سیستم آموزش و پرورش سخن گفته است:

زاهدی در گفت و گو با خراسان گفته است: «باندهای مافیایی با درآمد بالای ۱۰ هزار میلیارد در سال درون آموزش و پرورش نفوذ می‌کنند.»

عبدالرسول عمادی، سرپرست سابق معاونت متوسطه وزارت آ.پ بود نیز گفته است: «مافیای کنکور جریان اقتصادی اجتماعی فراگیر است که به این راحتی نمی‌توان با آن مقابله کرد.»

برخی از کاربران نیز در اعتراض خود به برگزاری کنکورهای سراسری از نقش مافیای کنکور دربرگزاری آزمون ها می گویند و مدعی هستند که برخی موسسات مطرح آموزشی برای اینکه درآمد سال آینده خود را از دست ندهند درپی اصرار بر برگزاری کنکور هستند.

آنها می گویند کرونا می تواند قانون اجرا نشده در سال های اخیر را اجرایی کند اما مافیای کنکور نمی خواهند از درآمد خود محروم شوند.

میلاد شیراوند

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ب

      سلام عاجزانه تقاضا دارم کنکور و عقب نندازید. با آینده ما بازی نکنید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما بیایید با سلامتی مردم ایران بازی کنید عیبی ندارد نه؟

    • ن

      سلامت دانشجو نظام آموزشی
      #سلامت دانشجو #کنکور#کرونا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج