جاباما
۱۰۱۲۹۴۵
۲۲ نظر
۵۰۰۲
۲۲ نظر
۵۰۰۲
پ

آخرین وضعیت آزادسازی سهام عدالت

معاون سازمان خصوصی‌سازی ضمن تشریح آخرین وضعیت بورسی شدن شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، گفت: موضوع آزادسازی سهام افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده اند مطرح است و در پروسه زمانی یک ساله نهایی می شود.

خبرگزاری ایسنا: معاون سازمان خصوصی‌سازی ضمن تشریح آخرین وضعیت بورسی شدن شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، گفت: موضوع آزادسازی سهام افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده اند مطرح است و در پروسه زمانی یک ساله نهایی می شود.

حسن علائی با اشاره به آزادسازی سهام عدالت، اظهار کرد: تا ۲۹ خرداد ماه به مشمولان سهام عدالت فرصت داده شد که نسبت به انتخاب روش مدیریت سهام خود تصمیم بگیرند. بر این اساس از میان بیش از ۴۹ میلیون نفر سهام‌دار، حدود ۱۹ میلیون نفر روش مستقیم را انتخاب کردند.

وی ادامه داد: پس از آن، سازمان خصوصی‌سازی اطلاعات را بر اساس روش مدیریت، تفکیک استان و تفکیک پرتفوی سبد سهام بورسی طبقه‌بندی و به شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرد. این شرکت در این مرحله، کارهای مقدماتی مربوط به ثبت پرتفوی افرادی که روش مستقیم را انتخاب کردند، انجام می دهد و متعاقبا روی روش مدیریت شرکت های سرمایه گذاری استانی کار می کند.

معاون امور سهام و بنگاه های سازمان خصوصی سازی در ادامه با تاکید براینکه افرادی که روش غیر مستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کرده اند، نیازی نیست اقدام خاصی انجام دهند، توضیح داد: شیوه نامه و چارچوب بورسی شدن شرکت های سرمایه گذاری استانی درحال آماده سازی است و از آنجاکه دولت هم باید در این مورد نظر خود را اعلام کند، چارچوب‌ها آماده و به دولت ارائه شده است.

علائی افزود: در واقع این موضوع یک پروسه زمانی دارد و افزایش سرمایه شرکت های سرمایه‌گذاری استانی باید بر اساس پرتفوی افراد آن استان شکل بگیرد، ثبت و مجمع برگزار شود، درخواست پذیرش به سازمان بورس و اراق بهادار ارائه شود و زمانی که در سازمان بورس پذیرفته شدند، سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی بر اساس پرتفوی هر استان بین سهام داران آن استان تقسیم می شود.

وی با بیان اینکه برای بورسی شدن شرکت های سرمایه گذاری استانی جلسات کارشناسی برگزار می‌شود، اظهار کرد: جلساتی به صورت کارشناسی بین سازمان خصوصی سازی و سازمان بورس اوراق بهادار در سطوح مختلف برگزار و در نهایت به شورای عالی بورس ارجاع داده می شود. در واقع مرجع تصمیم گیری شورای عالی بورس است. به طور کلی سعی می شود این موضوع با کمترین چالش تا پایان سال اجرایی شود.

معاون امور سهام و بنگاه های سازمان خصوصی سازی در پایان درمورد امکان فروش ۱۰۰ در صد سهام عدالت برای مشمولینی که روش مدیریت مستقیم را انتخاب کرده اند نیز گفت: این موضوع به شورای عالی بورس رفته است و منتظر ابلاغیه این شورا هستیم. موضوع آزادسازی سهام افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده اند مطرح است و در پروسه زمانی یک ساله نهایی می شود.

بر اساس این گزارش، ابلاغیه آزادسازی سهام عدالت نهم اردیبهشت ماه از سوی مقام معظم رهبری صادر شد و مشمولان تا ۲۹ خردادماه فرصت داشتند نسبت به انتخاب روش مستقیم برای مدیریت سهام خود اقدام کنند. این افراد در حال حاضر می توانند ۳۰ درصد از سهام خود را از طریق بانک ها و کارگزاری ها به فروش برسانند.

افرادی که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده اند نیز سهام دار شرکت های سرمایه گذاری استانی شده اند و باید منتظر بورسی شدن این شرکت ها بمانند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عباس جبرییلی

      سهام عدالت متوفی رااعلام کنید

    • محمد

      جمع کنید دفتر دستکتونو 14ساله دارید میپیچونید

    • ....

      اطلاعات ما هنوز بروزرسانی نشده و نتونستیم بفروشیم ...۱ماهه سرکار گذاشتن مارو ...

    • بدون نام

      اول یه کاری رو درست انجام بدید بعد اونو اعلام کنید!
      اعلام کردید از روز شنبه گذشته سهام عدالت در پرتفوی کارگزاریتون میاد ولی هیچ خبری نیست!
      چرا مردمو میذارید سرکار؟!

    • جواد فرهادی

      بانک تجارت برای من امروز صبح 170هزار تومن ریخته چرا اینقدر کم بقیش کی باید واریز بشه از %30سود سهام فقط 170 باید واریز بشه

      پاسخ ها

      • شیرازیو

        چرااینقدردست دست میکنیدچراپول 30درصدونمیریزیدبحساب بریدبمیریدبااین مدیریت ضعیف اگردولت احمدی نژادبودتاحالا تکلیف روشن شده بود

      • مریم

        بانک ملت که هیچی بهمون نداده. منو راهنمایی کنید من از طریق سایت خوده سهام عدالت فروختم کسی هست یا فقط از بانک باید بفروشی؟ روش مستقیم

      • بدون نام

        این درصد کمشه فروش رفته تا چهار ملیون برات میریزنن

      • بدون نام

        برو بده یه کیلو پاچینی بخر بخور باهاش حال کن

      • بدون نام

        باز واسه شما اونم ریخته از هشت خرداد فروش زدم حضوری در بانک سپه هنوز یه تک هزاری هم خبری نشده

      • ,میلاد سیری

        باز همینم خوبه من یک ماه بانک ملت درخواست فروش دادم هنوز هیچی به هیچی و زنگ هم میزنم میگه صبر داشته باشید!!!

      • بینام

        بقیشوبذاربه حساب دولت

    • بدون نام

      مردم الان لازم دارن نه بعد کرونا...

    • بی نام

      مبخواهم اختیار تام در فروش اموالم داشته باشم به بانک و کارگزار چه مربوط که اموال بنده را بفروشند!با توجه به اینکه تعداد شرکتها زیاد هستند و اخیرا بسیاری از انها مورد استقبال شدید بازار هستند! کارگزاری یا بانک ها سهم های خوب و در صف خرید بنده را بفروشند!!که قطعا بازدهی بیشتری در آینده دارند آیا بنده میتوانم شکایتی داشته باشم؟
      من سهامدار عدالت باید خودم و بدون دخالت دیگران اختبار اموالم را داشته باشم و حتی 30درصد را هم با تصمیم شخصی بفروشم.

    • بدون نام

      کسی هست پول سهام عدالت هپولی نکرده مسول

    • امین

      بانک ملی چه عجب ریخت اما کم 2300 ریخت امروز

    • بدون نام

      اره یک سال دیکه ی ۶۰ تومنی میریزن واستون

    • سنگر

      بسه فقط دروغ خجالت بکشید

    • بدون نام

      پس چرابانک ملی اون ۳۰٪نمیده اگه پول لازم نبودم نمیفروختم،بابا1ماه شده پس چراپول مردم نمیدید؟

    • نصرتی،از،ایرانشهر

      سلام خواهشمندم ،ازدولت و ،مسعولین مربوطه،سعام مردم ،رامدیریت کنند چرا،سی،درصدسعام عدالت زیر۳ملیون،واریز،کردن،اوایل،ازادسازی،صحبت،،۶ملیون،خرید،سی،درصد،بود،الباقی،پول،سعام،راشفاف،جواب،مردم،رابدهند،تشکر

    • بدون نام

      چرا بانک سپه مشهد وجه سهام عدالت رو واریز نمی کنه ؟
      همه کارکنان دلیلش رو می دونن ولی به مردم نمی گن . چرا ؟

    • بدون نام

      چرا بانک سپه مشهد وجه سهام عدالت رو واریز نمی کنه ؟
      همه کارکنان دلیلش رو می دونن ولی به مردم نمی گن . چرا ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج