۱۰۱۳۱۰۹
۳ نظر
۵۰۱۳
۳ نظر
۵۰۱۳
پ

قالیبافی‌ها، بذرپاش را به دیوان محاسبات می‌برند؟

تیم قالیباف و البته اصولگرایان نزدیک به او یکی یکی مناصب پارلمان را بین نیروهای خودی تقسیم می‌کنند. در روزهای گذشته پست‌های مشاوره و ریاست حوزه اجرایی و مدیر سایت خانه ملت و مرکز اسناد مجلس و ... تغییر کردند و افراد زیادی به عنوان مشاور جدید حکم گرفتند.

رویداد ۲۴: تیم قالیباف و البته اصولگرایان نزدیک به او یکی یکی مناصب پارلمان را بین نیروهای خودی تقسیم می‌کنند. در روزهای گذشته پست‌های مشاوره و ریاست حوزه اجرایی و مدیر سایت خانه ملت و مرکز اسناد مجلس و ... تغییر کردند و افراد زیادی به عنوان مشاور جدید حکم گرفتند.

حالا نوبت دیوان و محاسبات و مرکز پژوهش‌‌های مجلس است. بخشی از اصولگرایان تلاش دارند به هر ترتیبی که شده مهرداد بذرپاش را به ریاست دیوان محاسبات برسانند. رویداد۲۴ در این گزارش سابقه مهرداد بذرپاش را بررسی کرده و نشان داده رزومه و مدیرت این جوان تازه‌وارد تا چه اندازه به دیوان محاسبات نا همخوان است.

قالیبافی‌ها، بذرپاش را به دیوان محاسبات می‌برند؟

در منتهاالیه جنوب تهران و شرق محله نازی آباد، محله‌ای به نام علی‌آباد قرار دارد. این محله حالا به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شده است؛ مذهبی‌های این محله شهید منصور بذرپاش را به یاد می‌آورند و قدیمی‌ترها او را دیده‌اند اما کسی از اهالی محله فرزند او را از نزدیک ندیده است؛ آنها می‌گویند فرزند شهید سال‌هاست پا به محله قدیمی نگذاشته است؛ فرزند شهید بذرپاش این روزها یک سر دارد و هزار سودا. او در گمنامی مطلق سال ۸۶ در حالی که تنها ۲۷ سال سن داشت به مدیریت سایپا رسید و بعد به سازمان ملی جوانان و سپس به مجلس راه یافت و ۹۶ هم اگر دیر نمی‌رسید برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام می‌کرد. حالا هم حامیان قدیمی اصرار دارند او را بر صندلی ریاست دیوان محاسبات بنشانند. این را اخبار ریز و درشتی که رسانه‌های آنها منتشر می‌کنند، نشان می‌دهد.

این یعنی اگر قرار بود رئیس دیوان محاسبات از میان خبر‌ها و گزارش‌های روزنامه‌های این جریان انتخاب شود، حتما مهرداد بذرپاش روی صندلی مدیریت آن نشسته بود. البته اسامی دیگری نیز به میان آمده تا ماجرا خیلی یکجانبه به نظر نرسد؛ برخی رسانه‌ها می‌نویسند رقابت بین بذرپاش و فروزنده است. برخی گفته‌اند بین بذرپاش و اسدالله عباسی است و برخی می‌گویند بذرپاش تنها رقیب عادل آذر است. هر چه باشد، این جوان تازه‌وارد انقلابی حالا یکی از گزینه‌های بخشی از نمایندگان و البته تیم برنامه‌ریز هیات رییسه مجلس برای قرار گرفتن در دیوان محاسبات است.

مهرداد بذرپاش در دهه هشتاد رییس بسیج دانشگاه صنعتی شریف بود. همان زمان با محمود احمدی‌نژاد پیوند خورد و با او به شهرداری تهران و بعد به ریاست جمهوری رفت و به عنوان مشاور جوانان رییس جمهور فعالیت کرد. بعدا مدیر سایپا و رئیس سازمان ملی جوانان شد و همزمان در روزنامه وطن امروز نیز به تببین عقاید خود می‌پرداخت. او با دختر وزیر آموزش و پرورش احمدی‌نژاد ازدواج کرد تا از نظر خانوادگی نیز توان حضور در لابی‌های اصولگرایان دولت احمدی نژاد را داشته باشد.

بذرپاش در حال حاضر رئیس هیات مدیره گروه توسعه خدمات مدیریت بصیر و بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام است. کاوه اشتهاردی و نظام الدین موسوی نیز در این بنیاد حضور دارند. از این جمع نظام الدین موسوی در مجلس است و از احمدی نژاد فاصله گرفته و کاوه اشتهاردی هنوز دل در گرو احمدی نژاد دارد. با این حال بذرپاش برای پیشرفت خود تنها به این دسته از اصولگرایان دل خوش نکرده است؛ او هم با جبهه پایداری صبحانه می‌خورد و هم با قالیباف نهار. هم با بچه‌های یکتا رفیق است و هم ارتباط خود را با جمنا حفظ کرده است.

در زمان قدرت مشایی، بذرپاش ابایی نداشت که خود را «زاپاس المشایی» بنامد. او وقتی به جای مشایی به یک برنامه رفته بود به رشیدپور گفت «آقای مشایی از دوستان خیلی خوب و عناصر زحمتکش این دولت هستند، حتما هم کاری داشتند. ایشان اتفاقا خیلی آدم بازی است و ورود پیدا می‌کند به صحنه رسانه و خیلی خوش‌صحبت و خوش‌بیان و محکم و ... حتما هم وقتی بیاد شما را راضی می‌کند که حتما کاری پیش آمده است. بالاخره ایشان معاون رییس جمهور هستند و فکر کنم همایشی در سالن اجلاس بوده که نیامدند.»

بذرپاش با همه جریان‌های اصولگرا رفیق است، اما عضو هیچکدام نمی‌شود. به او مرد لابی‌ها می‌گویند شاید به این دلیل که در همین دوره انتخابات نامزد نشد، اما بسیاری از حلقه نزدیکانش را وارد لیست‌های انتخاباتی در تهران کرد. دو دوره قبل هم بذرپاش توانست وارد هیات رئیسه مجلس نهم شود.

مهمترین نمود فعالیت‌های بذرپاش در روزنامه وطن امروز بود. روزنامه وطن امروز در دولت احمدی نژاد حمایت می‌شد و این روزنامه به صورت رایگان در زمان انتخابات در ستاد‌های انتخاباتی رئیس جمهور وقت توزیع می‌شد. در ابتدای دولت روحانی گفته شد وطن امروز به خاطر مشکلات مالی مدتی منتشر نمی‌شود، اما بعد از مدتی انتشار خود را از سر گرفت.

این روزنامه بعد از کشتار داعش در پاریس با تیتر «بفرمایید شام»، تصویری از یک جسد را منتشر کرد. تصویری که مورد توجه رسانه‌های غربی قرار گرفت که ایران را متهم به حمایت از داعش می‌کردند. در یک مورد دیگر، تصویر پادشاه عربستان با تیتر «خبر مرگش» در این روزنامه منتشر شد. البته همزمان به شدت از بشار اسد حمایت می‌کرد و او را سفیر پِیروزی می‌خواند. بعد از شهادت جمعی از مردم کرمان در تشییع جنازه سردار سلیمانی نیز این روزنامه تیتر زد «کرمان به قربانت»

روزنامه وطن امروز در زمانی که آگهی‌های دولتی آن قطع شد، متوقف شد. در مقاطع دیگر نیز فعالیت‌های بذرپاش با ابهاماتی مواجه بوده است. سال گذشته سایت خبری جماران از نقش مهرداد بذرپاش در سرویس‌های ارزش افزوده و شرکت توسکا نوشت. بر اساس گزارش این سایت «مهرداد بذرپاش مدیرعامل گروه توسعه صنعت و معدن تدبیر از دیگر مدیران زیرمجموعه توسکا بوده که شرکت زیر نظرش بنا بر اطلاعات درج شده در ویکی‌پدیای ستاد اجرایی فرمان امام، یکی از شرکت‌های (گروه توسعه اقتصادی تدبیر) بازوی درآمدزایی این ستاد است که در قالب بخش‌خصوصی فعالیت می‌کند.»

این بحث از این جهت قابل توجه بود که مهرداد بذرپاش نماد جوانان اصولگرا در مقابل آذری جهرمی بود که به شدت مقابل شرکت‌های ارزش افزوده ایستاده بود.

اصولگرایان زمانی فشار می‌آوردند که بذرپاش را به مدیریت شرکت ارتباطات سیار برسانند. او می‌توانست با این قدرت، بخشی از فشارهای مخالفان علیه حکومت ستاره-مربع‌ها را بکاهد. بذرپاش تا یک قدمی مدیرعاملی ارتباطات سیار هم رفت و با آن مخالفت شد. البته خودش بیانیه‌ای داد که گویا سهامداران پیشنهاد دادند اما او قبول نکرده است.

ابهام دیگر درباره مهرداد بذرپاش تصاویر او با افرادی مثل بابک زنجانی است. بذرپاش می‌گوید به این جلسه‌ها دعوت بوده و او بابک زنجانی را نمی‌شناخته و تاثیری در انتخاب بابک زنجانی به عنوان کارآفرین و تولیدکننده جوان نداشته است. در آن زمان بذرپاش رئیس سازمان ملی جوانان بوده است.

نحوه اخذ مدرک تحصیلی مهرداد بذرپاش هم یکی از مواردی است که مورد ابهام برخی رسانه‌ها قرار گرفته و اسنادی هم درباره آن منتشر کردند. آنطور که روزنامه قانون و رسانه‌های اصولگرا مثل قدس آنلاین می‌نویسند بذرپاش پس از انتخابات ریاست جمهوری، با وجود مشاغل متعدد به تحصیل خود در مقطع کارشناسی ارشد ادامه می‌دهد و در درس رفتار سازمانی با نمره ۹ مردود می‌شود، اما با موافقت شورای آموزشی دانشگاه، نمره او به ۱۸ تغییر کرده و در امتحان دیگری نیز نمره مشابه می‌گیرد اما نمره نهایی او، یکباره به نمره قبولی بالا تغییر می‌کند. بذرپاش سپس بدون دادن کنکور دکترا، با نامه‌ای از وزارت علوم به عنوان دانشجوی دکترای دانشگاه علامه پذیرفته می‌شود و زمانی که موضوع توسط رسانه‌ها فاش می‌شود، احمدی نژاد ناگزیر دستور رسیدگی به پرونده وی را می‌دهد و بذرپاش با انتشار بیانیه‌ای از تحصیل در دانشگاه علامه انصراف می‌دهد، اما در عمل این اتفاق رخ نمی‌دهد.»

بذرپاش در توضیحی درباره ابهامات مدرک تحصیلی‌اش گفته «هم کارشناسی و هم کارشناسی ارشد خود را در دوره اصلاحات گذراندم. اگر خلافی شده نفرمائید که عملکرد دوستان زیر سؤال می‌رود. در دوره دکتری که زمانی که در دولت مسئولیتی نداشتم واحد‌های درسی خود را با معدل ۱۷/۵ و امتحان جامع خود را در یک مرحله با موفقیت سپری کردم و پروپوزال پایان‌نامه خود را در گروه تخصصی و شورای تحصیلات تکمیلی به تصویب رساندم؛ حال نکند می‌فرمائید که همه این‌ها را اساتید به ایشان نمره داده‌اند؟»

حالا مهرداد بذرپاش که صد‌ها مسئولیت ریز و درشت در صدا و سیما و آستان قدس و ستاد اجرایی فرمان امام و روزنامه وطن امروز و ... دارد، برای مسئولیت جدید در دیوان محاسبات مشغول لابی کردن است. اسم هر گزینه‌ای که می‌آید، نام بذرپاش هم در کنار او شنیده می‌شود. برخی نمایندگان مُصِر هستند او را ریاست دیوان بنشانند. این در حالی است که او صاحب روزنامه بوده که احتمالا در صورت ریاست بر دیوان، به اطلاعات محرمانه‌ای دست خواهد یافت که راحت‌تر می‌تواند رقبای خود را کنار بزند. سال دیگر انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود و اگر اصولگرایان بذرپاش را به دیوان محاسبات برساند، کسی را دوباره به قدرت رسانده‌اند که آرزوهای او برای کسب منصب پایانی ندارد. این جمله بیش از هر کس باید اصولگرایان را بهراساند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خ

      ایشون خودش پرونده محاسبه نشده داره از دولتی احمدی نژادیها.

    • بدون نام

      عجب دارن عین ارث باباشون تقسیم میکند عجب نمایندهای داریم واقعا خدا همه شما را ذلیل کنه

    • بدون نام

      خیلی عالی میشه. به کوری چشم دشمنامون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج