۱۰۱۳۱۱۳
۴۱ نظر
۵۰۰۷
۴۱ نظر
۵۰۰۷
پ

روزی که برای مجلس جمهوری اسلامی خوب نبود

واکنش‌ها به رفتار و شیوه برخورد شماری از نمایندگان مجلس با وزیر امور خارجه آن‌هم با زبان توهین و تهمت، صدای انتقاد بسیاری از نمایندگان را درآورده و آن را موجب وهن قوه مقننه دانسته و گفتند: وزیر امور خارجه ویترین نظام جمهوری اسلامی است و باید انتقادها با ادب و احترام مطرح شود.

خبرگزاری ایرنا: واکنش‌ها به رفتار و شیوه برخورد شماری از نمایندگان مجلس با وزیر امور خارجه آن‌هم با زبان توهین و تهمت، صدای انتقاد بسیاری از نمایندگان را درآورده و آن را موجب وهن قوه مقننه دانسته و گفتند: وزیر امور خارجه ویترین نظام جمهوری اسلامی است و باید انتقادها با ادب و احترام مطرح شود.

دیروز (یکشنبه) برخی بهارستانی‌ها درحالی صحبت‌های وزیر امور خارجه را قطع و به او توهین کردند که با واکنش‌های اعتراض‌آمیز از سوی شخصیت‌ها و مردم در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.

روزی که برای مجلس جمهوری اسلامی خوب نبود

بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی نوشتند که اتفاق‌های دیروز مجلس شورای اسلامی دور از شأن و جایگاه مجلس شورای اسلامی بوده و مجلسی‌ها با این رویه به دنبال تندروی و جناحی کردن فضای سیاسی کشور هستند تا حفظ منافع ملی.

محمدجواد ظریف در سخنان دیروز خود در مجلس بعد از واکنش‌های تند و توهین‌آمیز شماری از نمایندگان گفت: حرف‌ها و توهین‌ها را به جان می‌خرم و وظیفه دارم به شما گوش جان سپارم. از انتقادها و حتی تندی‌های شما نیز تشکر می‌کنم اما بدانید همه ما در یک کشتی هستیم. آمریکا اصلاح‌طلب، لیبرال، اصولگرا، انقلابی و غیرانقلابی نمی‌شناسد. رژیم صهیونیستی اصلاح‌طلب و اصولگرا نمی‌شناسد؛ با کل ایران و تمامیت ارضی ایران مخالف است.

معین‌الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار در مجلس یازدهم درباره حضور دیروز(یکشنبه) وزیر امور خارجه در مجلس و واکنش برخی نمایندگان به ایرناپلاس می‌گوید: روز خوبی برای مجلس جمهوری اسلامی ایران نبود. ممکن است انتقادهایی به ظریف وجود داشته باشد اما نباید با زبان توهین بیان شود تا در راستای تحکیم منافع ملی حرکت کنیم.

سعیدی ادامه می‌دهد: وزیر امور خارجه هر کشوری ویترین آن کشور است و این موقعیت و منزلت برای آقای ظریف هم صادق است. بنابراین باتوجه به عزت و احترامی که نسبت به ایشان وجود دارد باید با ادب و احترام انتقاد انجام شود.

نماینده مردم چابهار در مجلس یازدهم معتقد است صحبت‌های دیروز برخی نمایندگان در برابر وزیر امور خارجه، فرار برای نقد ایشان بود؛ در واقع رفتار بی‌ادبانه صورت گرفت که اصلا درست نبود. همچنین این واکنش‌ها نسبت به آقای ظریف وهن جایگاه وزیر امور خارجه و مجلس بود. وزیری که نماینده نظام جمهوری اسلامی در مجامع بین‌المللی است.

نقد بی‌مایه در شأن مجلس نبود

محمدعلی محسنی بندپی، دیگر نماینده مجلس یازدهم و نماینده مردم نوشهر و چالوس نیز در همین باره به ایرناپلاس می‌گوید: نمایندگان باید اجازه می‌دادند آقای ظریف به طور کامل سخنرانی خود را انجام‌می‌داد و بعد از آن انتقادهایشان را در بازه زمانی مشخص و براساس آداب انتقاد بیان کنند.

بندپی اضافه می‌کند: نمایندگان باید صبوری و متنانت به خرج می‌دادند اما آنچه اتفاق افتاد زیبنده مجلس شورای اسلامی نبود. کار وزیر امور خارجه دیپلماسی است و طبعا همانطور که همه سیاست‌ها، مرجع تصمیم گیری دارد و ایشان براساس همان منوال کار خود را پیگیری می‌کنند.

او همچنین یادآوری می‌کند: همه ملت چشمشان به مجلس شورای اسلامی است. مردم نماینده خود را انتخاب نکرده و به مجلس نفرستاده‌اند که توهین و فحاشی کند.

بندپی در ادامه می‌افزاید: سیستم حکومتی ما به گونه‌ای است که بدون مشورت امری رخ نمی‌دهد و همه مسئولان براساس شیوه‌ای که اتخاذ می‌شود، اختیار پیدا می‌کنند تا کار را انجام دهند. یعنی هر اتفاقی که در حوزه دیپلماسی و مذاکرات اتفاق افتاده از قبل تصمیم‌گیری شده و وزیر امور خارجه نیز برهمان مبنا اختیار پیدا کرده است. حالا اگر وزیری براساس اختیاری که داشته باشد، راهی را به خطا رفت می‌توان او را به مجلس احضار و از او سوال و انتقاد و حتی استیضاح کرد اما با ادبیات درست و موجه نه آنچه دیروز اتفاق افتاد.

نماینده مردم نوشهر همچنین می‌گوید: نقد بی‌مایه و توهینی که اتفاق افتاد هرگز در شان و جایگاه وزیر و مجلس نبود و اصلا زیبنده مجلس نیست.

فرار به جلو نکنید

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی رئیس فراکسیون مستقلین مجلس دهم در مطلبی که در روزنامه آرمان ملی منتشر شده، به تلاش در مجلس برای طرح سوال از رئیس جمهوری اشاره کرده و آورده است: شجاعتی وجود ندارد که همه زیربار مسئولیت مشترک بروند. اداره کشور مسئولیتی مشترک است. می‌گویند قوه مجریه؛ یعنی رئیس‌جمهوری کسی است که اجراکننده است. اجراکننده اوامر و دستورات اسناد بالادستی، سیاست‌های ابلاغی، قانون اساسی و اموری که مجلس به او مجوز می‌دهد یا تکلیف می‌کند. اکنون به جای این کارهایی که شائبه تسویه‌حساب سیاسی یا آدرس غلط دارد در به‌وجودآمدن فضای اقتصادی موجود همه به اشکال و دلایل مختلف مقصرند.
جایی سکوت کردیم، جایی حرف نزدیم، جایی گذشتیم و جایی جرات انجام کاری را نداشتیم. در جایی باید در مقابل سیاست‌هایی می‌ایستادیم اما نایستادیم و نتیجه این شد.

اینکه برخی می‌گویند چرا شرایط کشور اینگونه است باید گفت چرا خود این مجلس هیچ برنامه‌ای ندارد و طرحی که به درد جامعه بخورد را تصویب نکرده است؟

مجلس را ایجاد نکرده‌اند که فقط سوال بپرسند. نمی‌گویم سوال نکنند اما در این شرایط که کرونا، شرایط بغرنج اقتصادی، تحریم و... که ترامپ تمام پیچ‌ها را بسته واقعا جای سوال از رئیس‌جمهوری است؟

اکنون خود آمریکایی‌ها نیز عاجزانه مانده‌اند که ایران چگونه در این شرایط خود را حفظ کرده است. مدام می‌گویند اقتصاد ایران فرومی‌پاشد اما شاهدند که مساله‌ای برای کشورمان پیش نمی‌آید. هر کشوری، همین کشورهای عربی همسایه اگر جای ما بودند تاکنون هزار تکه شده بودند. اکنون باید وحدت انسجام، وفاق در جامعه و میان دستگاه‌ها حاکم باشد، نه هر کسی بخواهد مچ دیگری را بگیرد. این کاملا استراتژی اشتباهی است.

اصحاب رسانه ورود کنند که چرا مجلس فقط می‌خواهد زمان را بکشد. بعدا نیز بگوید که ما فقط سوال کردیم. خب سهم و تقصیر خودتان در این سوالات چقدر است؟ چرا فرافکنی و فرار به جلو می‌کنید. در این مجلس بجز فرار به جلو، هجمه‌کردن، داد و بیداد کردن، اتهام زدن و فراکسیون عدس و سیر تشکیل دادن کاری دیگری برای انجام دادن ندارند؟
بگویید در این مدتی که آمدید کدام برنامه را پیش بردید؟ مگر نمایندگان مجلس در دوره دهم که از رئیس‌جمهوری سوال کردند چه گلی به سر این کشور زده شد که حال مجلس یازدهمی‌ها به این امر مبادرت ورزند؟ با این اقدامات که کار انجام نمی‌شود. این تضعیف است. تضعیف هر کدام از ارکان و قوا به ضرر کشور.

نمایندگان به جای سوال از رئیس‌جمهور به دولت کمک کنند. ببینند دولت چه مجوزی می‌خواهد آن را برای تسریع در امور و حل مشکلات صادر کنند. مجلس و دولت باید در محیط تعاملی بنشینند و به حل مشکلات بپردازند. الان اصلا وقت محاکمه یکدیگر نیست، بنابراین فرار به جلو نکنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به جای پرداختن به مطالب دست چندم و بی اهمیت، نتیجه خسارت بار برجام و مسببین آن را به چالش بکشید .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زکی اگه برجام نبود همین دویست و سی میلیون حقوق مجلسی ها اونم برای دادو بیداد کردن از کجا تامین میشد تازه شدیم مثل اواخر دولت احمدی نژاد

      • بدون نام

        برجام هیچ خسارتی نداشت .خروج از برجام که نشون دهنده خسارت .چشاتونو خواهشا باز کنین.کاسبان تحریم

      • بدون نام

        برجام افتخار کشور بود اما بزرگان تو و ترامپ باهم نزاشتن

    • بدون نام

      آفرین

    • اکبری

      چرا اگر چند نماینده دلسوز که بعداز هفت سال تحمل ندانم کاریها و آبرو بردن مملکت را توسط وزیر تحمل کرده اند و حالا صبرشان تنام شده و میخواهند یه جوری شان و منزلت ایران و ایرانی را برگردانند باید توسط عده ای مورد نقد قرار گیرند و محکوم بشند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        طرف هنوز نمیدونه حرف بزنه شده نماینده ملت.

    • راد

      واقعا صحنه های غم انگیز و ناراحت کننده ای بود شعور و انسانیت زیر سوال رفت ظریف انسانی صادق است و بعضیها میخواهند انتقام بگیرند و مطمعنا موفق نخواهند شد اگر مسئله برجام است و اعتراض به برجام است پس باید کلیت نظام زیر سوال باشد نه ظریف چون ظریف فقط یک نفر بوده

    • بدون نام

      شان مجلس همینقدره، نه بیشتر.
      دیروز یه کاربر گفته بود آقای ظریف بجای طرف مردم، طرف اشتباه‌رو انتخاب کرد.الانم نتیجه‌اش رو دید. هم از چشم مردم افتاد و هم چندتا نماینده تازه به دوران رسیده قبولش ندارن. پس نباید شاکی باشه.

    • بدون نام

      والله همین جناح بازیهایی که برای عده ای نون و اب داره مردم را تکه تکه کردند غریبه ها دسترسی ندارند داخلیهایی که در راس کارند و سرمایه دار شدند هرچه را بخوان بالا وبالاتر میبرند مردم از فقر و تنگدستی و بیماری تکه تکه میشن یک عده هم کاسبی میکنند در جایی که وجدان نباشه قانون و مجری شجاع برای قانون نباشه بدتر هم میشه

    • بدون نام

      این دسته از نماینده فقط یاد گرفتند که برای دیگران آرزوی مرگ کنند. هر چقدر هم مرگ بر این و اون میگن انعکاس منفیش به خودشون بر میگرده. و چقدر زشته هست به یک نفر رو دررو آرزوی مرگ بکنی. حالا انگار خداوند رحیم اون بالا منتظر نشسته که اینا امر کنند و خدا هم آدمها را بکشه. به نظر من که مرگ بهترین چیزی هست که میشه برای دیگران آرزو کرد همانطور که بنا به گفته خود این آقایون مومن مرگ رسیدن به خدا و کمال هست و این دنیا ارزش موندن را نداره ولی نمیدونم چرا همین مومنین عزیز مرگ را چیز بدی میدونند و برای دیگران بعنوان نفرین استفاده میکنند!!!

    • خدابنده

      چقدر یک طرفه به قاضی رفتید....آخه این مدعیان و طرفداران برجام نمی گفتن یک روزه همه تحریمهااااااابرداشته میشه؟؟؟چرا اینقدر می گیرد آمریکا....بخدا این اصلاح طلبان در مدعا از آمریکا بیشتر به ایران ضربه زدن

    • بدون نام

      معلوم نیست چه کسی مسئول این کشوراست ونمگذارد دیگران خوب کارکنند...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این نمایندگان ضدمردمی میخواهند تمام مشکلات و بدبختی های مردم را بندازند گردن روحانی

    • بدون نام

      فکر کنم قبلاچاروادار بودن در ضمن وظیفه رئیس مجلس بود که با دادن تذکر جو را آرام میکرد چون بلد نیست ودر ضمن قالیباف بدش نمیاد

    • بدون نام

      دکترظریف کارشون بیست

    • بدون نام

      فعلن جای هیچ سوالی نیست دقیقه باید صرف فکر برای نجات مردم ومملکت شود خدا خیرتان دهد

    • بدون نام

      نمایندگان هیچی بلد نیستند واقعا نشست با ظریف همه چیز را رو کرد فقط بی احترامی توهین وهیچی نداشتن که مطرح ویا پیشنهاد بدن باید برا مردم ومملکت خون گریست با این نماینده معرفی کردنها

    • بدون نام

      مردم همه زیر این همه فشار دارن له میشن به دولتی و دولت مرد چه فشاریی اومده. این دولتی که ما رفتیم و به اشتباه با وعده دورغ رای دادیم چه کار کرده.
      البته کار زیاد کرده اما بلاعکس مثلا دلاری 3000 تومانی که از دولت قبل گرفت الان شده 22000 تا آخرش هم خدا می دونه، همه چی هم همینجور.
      جز بد و بیراه چه میشه گفت؟؟؟
      باز با دروغ و وعده الکی ما همه یکی هستیم و همه در یه کشتی هستیم آمریکا اینجور اون جور، می‌خواین در برید از کارهای نکرده و وعده های پوشالیتون.

    • محمد

      این مجلس ویترینی ست از رییس جمهور آینده که فردی اصول گراست و همین رفتار رو قراره در خارج از کشور انجام بده کما اینکه احمدی نژاد به واسطه همین رفتار ها و تشنج الکی بسیاری از تحریم ها رو به ایران تحمیل کرد که الان داره خودش رو نشون میده

    • بدون نام

      نمایندگان مدافع حقوق مردم یا چانه زنی برای رانت و در آوردن هزینه های انتخابی خود

    • بدون نام

      بعضی از افراد داخل مجلس فکر میکنند هرچه صدای عربده خود را بلند تر کنند، وظایف نمایندگیشان را بهتر انجام داده اند. غافل از این که برای مردم دست این گونه افراد رو شده است و میدانند که خیلی از این افراد برای پوشش خطاهای خود این نوع برخورد را در پیش میگیرند. خدا همه ما را به راه راست هدایت فرمایند، بخصوص عربده کشان مجلس را

    • بدون نام

      واقعا کار بسیار بد کردن چرا سفسطه و جدل را پیش گرفتن مگر نمیگیم جادلهم بالتی هی احسن بببن راه نیک چگونه است داد و بیداد نگاه میکردم یه روزی ظاهرا هلند بود نماینده لکنت داشت ولی همه قشنگ گوش میکردن ولی کا رتون بسیار بد بود من اصولگرا هستم ولی کارتون زشت بود

    • بدون نام

      تا حالا که برنامه ای برای همدلی و همکاری از مجلس برای رفع مشکلات کشور دیده نشده یا شده خیلی محرمانه بوده

    • بدون نام

      مجلس شورای اسلامی نشان داد جولانگاه اوباش است

    • abs

      بزودی رییس جمهور هن از جنس خودتان خواهد بود. آن زمان زیاد دور نیست. خدا کنه زنده باشم و ببینم که چگونه با وون رفتار خواهید کرد. دیگر روحانی وجود نخواهد داشت که همه کاسا کوزه ها رو سرش بشکنید.

    • ع-غ

      از کوزه همان تراود که در اوست
      از نمایندگان این چنینی اصلا جای تعجب ندارد
      شاهد رفتارهای بیشتری خواهیم بود

    • کهنه سرباز

      منکه هرکس بهش توهین کرده شجاع میدانم تمام کارهاش راکه به نتیجه نرسیده گردن رهبرانداخت وگفت که رهبرازش حمایت میکنه ودامن رهبرپناه برد

    • پیمان وطنی

      تعجب نمیکنیم دیگه به این حرکات مجلس هم عادت کردیم.

    • لاکپشت سبز

      الهی از این به بعد هم روز خوش نبینید مثل ملت که دیگه روز خوش ندارن

    • مراد

      احسنت همین درسته من طرفدار ظریف نیستم ولی کار مجلسیها در حد شوراهای دانش اموزی هم نبود!

    • محمد

      در شان مجلس نبود

    • بدون نام

      ایرنا طرفدار دولت است وباید هم دفاع کنه اما سرو صدا وانچه که شمارا ناراحت کرده به خاطر این است که نمایندگان هم مانند مردم به دلیل عملکرد ضعیف دولت مردان بسیار ناراحت هستند ودر این اوضاع نابسامان جواب قانع کننده ای دریافت نمی کنند

    • بدون نام

      خیلی هم خوب بود نمایندگان با حفظ احترام نباید از کسی رودربایستی داشته باشند شوخی که نیست سرنوشت یک ملت است.

    • حسن

      افرادی مانند جعفر ابادی اگر توانمند بودن در مجلس دهم کاری می کردند

    • بدون نام

      به جای کل ایران و تمامیت ارضی ایران فکر کنم فقط با شما مخالف باشن

    • بدون نام

      اینطوری نمیشه تا وقتی که اینا اول دلشون به خودشون میسوزه هیچ کاری پیش نمیره گرونی همینطوری داره سر به فلک میکشه فقط مردم ضعیف دارن له میشن چه کسی پاسخ میده؟کارگری که ۱۹۰۰ حقوق میگیره با این حقوق چیا میتونه برای خانوادش تهیه کنه با این گرونی ادامه دار هر روز یه چی میگن گرون شده ؟

    • بدون نام

      دقیقا دوستمون درست گفت قالیباف بدش نمیاد که این داد و بیدادها تو مجلس باشه چون دعوا دعوای جناحی است نه مشکلات مردم

    • بدون نام

      نماینده 15 در صد ی بهتر از این نمیشود چه توقعی دارید

    • فرهاد

      این مثلا نماینده ها خیلی هاشون مثل آقای کریمی قدوسی حتی تلفظ واژه های ساده دیپلماسی بین المللی رونمیتونن اد ا کنن اونوقت به دکتر ظریف که واقعا زحمات زیادی کشیده هرچی لایق خودشونه نسبت میدن ، نماینده هایی که با حداقل رای اومدن مجلس

    • کریم امیری

      جامعه درآستانه سقوط اخلاقی قرار گرفته,فضایل اخلاقی جای خودرا به رذایل نفسانی سپرده ودراین میان بساط شیطان راگسترانیده وموجبات دل آزردگی مردان مرد رافراهم آورده .با کمال تأسف.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج