جاباما
۱۰۱۳۱۱۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

بلیت ۲۶۵هزار تومانی کنسرت سوءتفاهم بود؟

در حالی که همه منتظر کاهش محدودیت‌ها و باز شدن اماکن و مراکز فرهنگی بودند، بلیت‌ گران نخستین کنسرت موسیقی پاپ بعد از مجوز بازگشایی، واکنش‌های تندی را در جامعه به همراه داشت.

خبرگزاری ایرنا: در حالی که همه منتظر کاهش محدودیت‌ها و باز شدن اماکن و مراکز فرهنگی بودند، بلیت‌ گران نخستین کنسرت موسیقی پاپ بعد از مجوز بازگشایی، واکنش‌های تندی را در جامعه به همراه داشت.

چاره‌ای نبود. همه در هر صنف و جایگاهی که بودند باید در خانه می‌ماندند و تا زمان از بین رفتن ویروس هولناک کرونا منتظر می‌نشستند. در این میان، فعالیت‌های هنری مانند سایر کارهای دیگر زمین‌گیر شده بود. هر چند که فعالان عرصه موسیقی با کمک فضای مجازی بیکار ننشستند و کنسرت‌های مجازی بسیاری را رایگان و غیر رایگان برگزار می‌کردند، اما خبری از حضور مردم در سالن‌های کنسرت نبود و خوانندگان در مقابل صندلی‌های خالی اجرا می‌کردند.

بلیت ۲۶۵هزار تومانی کنسرت سوءتفاهم بود؟

چهار ماه از این اتفاق‌ها می‌گذرد و ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد مراکز فرهنگی از اول تیرماه می‌توانند آغاز به کار کنند. فعالیت‌هایی که چه بخواهیم و چه نخواهیم زیر سایه کرونا نسبت به گذشته تغییر کرده‌اند و علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای حضور در اماکن فرهنگی، باید ۵۰ درصد سالن‌های سینما، تئاتر و موسیقی خالی بماند.

حواشی بلیت ۲۶۵ هزارتومانی یک خواننده پاپ

اما بلیت‌فروشی نخستین کنسرت پاپ در روزهای کرونایی سبب شد حاشیه‌های بسیاری به وجود آید. افزایش شدید قیمت بلیت کنسرت امید حاجیلی و سه خواننده دیگر نسبت به سال گذشته با واکنش‌های تندی مواجه شد. قیمت بلیت از ۷۰ هزار تومان برای قسمت‌های با دید نامناسب آغاز می‌شد و تا مبلغ ۲۶۵ هزار تومان نیز ادامه پیدا می‌کرد. هر چند فروش بلیت‌ها متوقف شد، اما افزایش چشمگیر قیمت بلیت‌ها با توجه به وجود آمدن شرایط اقتصادی بعد از کرونا، به‌طور حتم کنسرت‌روها و علاقه‌مندان به این حوزه را نیز دچار مشکل می‌کند.

این اتفاق سبب شد محسن رجب‌پور مدیرعامل مجمع صنفی تولیدکنندگان و تهیه‌کنندگان آثار شنیداری در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها، به وجود آمدن این اتفاق را سوءتفاهم بداند و خبر از توافق مدیر دفتر موسیقی ارشاد برای برگزاری جلسه‌هایی درباره ماجرای افزایش قیمت بلیت‌ها تا پس از دوران کرونا و ایام محرم و صفر بدهد.

یک سوءتفاهم

محمدحسین توتونچیان تهیه‌کننده و ناشر فعال در حوزه موسیقی درباره افزایش ناگهانی قیمت بلیت‌ کنسرت‌ها و اینکه گفته می‌شود تهیه‌کنندگان از این افزایش اطلاع داشته‌اند به خبرنگار ایرناپلاس گفت: افزایش قیمت با هماهنگی دفتر موسیقی و با یک سوءتفاهم اتفاق افتاد. ماجرای افزایش قیمت به این صورت بود که تهیه‌کنندگان در جلسه‌ای که با مسئولان وزارت ارشاد داشتند این موضوع را اطلاع داده و موافقت وزارت ارشاد را گرفته بودند، اما سوءتفاهم به وجود آمده این بود که دفتر موسیقی با افزایش قیمت بلیت‌ها بعد از محرم و صفر موافقت کرده بود، اما تهیه‌کنندگان فکر کرده بودند که از همین الان می‌توانند این کار را بکنند. به همین دلیل این اتفاق پیش آمد.

کنسرت مایحتاج و نان شب مردم نیست

این تهیه‌کننده در پاسخ به این پرسش که با توجه به نوسان‌های اقتصادی که برای همه اصناف به وجود آمده، کنسرت‌ها باید چگونه برگزار شوند که مردم مانند گذشته استقبال کنند و برگزارکنندگان، سالن‌داران و تهیه‌کنندگان ضرر نکنند، بیان کرد:‌ وظیفه ما تهیه‌کنندگان حمایت از اقشار جامعه است، یعنی کاری کنیم که کنسرت برای عده‌ای خاص از مردم کالای لوکس و لاکچری نباشد، بلکه همه طبقات جامعه بتوانند از آن استفاده کنند.

ما در طول دو سه سال گذشته هم همین کار را کردیم یعنی از زمانی که دلار ۳۵۰۰ بود تا الان میانگین قیمت بلیت‌هایمان ۲۰ هزار تومان گران شده است، یعنی کمتر از ده درصد. اما می‌بینیم که هزینه‌ها افزایش یافته است. شما نمی‌توانید بگویید خرج و مخارجتان اکنون با گذشته یکی است. برای احترام به همه مخاطبان در طول سه چهار سال گذشته فقط افزایش قیمت بلیتی که داشته‌ایم همان میانگین ۲۰ هزارتومان بوده، یعنی میانگین بلیت قبلا ۹۰ هزار تومان بوده الان ۱۲۰ هزار تومان شده است.

بنابراین در سال‌های گذشته ۲۰ هزار تومان میانگین بلیت‌هایمان افزایش پیدا کرده است آن هم در حالی که هزینه‌های سالن، اماکن، پذیرایی، تبلیغات، بیلبوردها و خواننده‌ها گران شده، باز از خودمان گذشتیم و هزینه بلیت‌ها را افزایش ندادیم تا امروز.

با توجه به اینکه گفته می‌شود بعد از ماه محرم و صفر با افزایش قیمت بلیت کنسرت‌ها مواجه‌ایم، این مسأله مطرح می‌شود که آیا مردم مانند گذشته از کنسرت‌ها استقبال می‌کنند یا خیر؟

توتونچیان در این زمینه گفت: در سال‌های اخیر بلیت سینما از ۳ هزار به ۲۲ هزار تومان رسیده است. یعنی ۷۰۰ درصد افزایش داشته اما این اتفاق کم‌کم انجام شد. در طول سه سال گذشته ما فقط ۲۰ هزار تومان افزایش داشتیم. بنابراین این اضافه شدن چیزی است که مردم در همه کالاهای فرهنگی، غیرفرهنگی، روزمره، اساسی و غیراساسی شاهد آن هستند.

چگونه می‌شود با افزایش قیمت، مخاطبان را نگه داشت؟

وی درباره اقداماتی که برای جذب و تشویق مخاطبان با افزایش قیمت بلیت‌ها باید صورت گیرد، افزود: می‌توان کمترین و بیشترین را با هم دید. یعنی بلیت‌های ارزان‌مان را ارزان نگه داریم و بلیت‌های گرانمان را گران‌تر کنیم و به این طریق می‌توان از کسانی که می‌خواهند در کنسرت حضور داشته باشند، حمایت کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج