۱۰۱۳۳۱۴
۲۲ نظر
۵۰۲۰
۲۲ نظر
۵۰۲۰
پ

توضیح درباره محدودیت ۳۰۰یورویی واردات گوشی

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) با بیان اینکه اداره کل مقررات صادرات و واردات، هنوز هیچ ابلاغیه‌ای به گمرکات سراسر کشور مبنی بر اعمال ممنوعیت واردات گوشی تلفن همراه به ارزش بالای ۳۰۰ یورو نداشته است، گفت: منتظر اعلام نظر نهایی کمیته مشترک میان بانک مرکزی و وزارتخانه‌های صمت و ارتباطات و فناوری اطلاعات هستیم.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) با بیان اینکه اداره کل مقررات صادرات و واردات، هنوز هیچ ابلاغیه‌ای به گمرکات سراسر کشور مبنی بر اعمال ممنوعیت واردات گوشی تلفن همراه به ارزش بالای ۳۰۰ یورو نداشته است، گفت: منتظر اعلام نظر نهایی کمیته مشترک میان بانک مرکزی و وزارتخانه‌های صمت و ارتباطات و فناوری اطلاعات هستیم.

سعید عباسپور اظهار کرد: اخبار منتشر شده در رسانه‌ها مبنی بر صورتجلسه یکی از جلسات کمیته تخصیص ارز است که با حضور بانک مرکزی، وزارت صمت و سایر دستگاه‌ها و نهادهای تصمیم‌گیر برگزار شده و مصوبات آن هنوز به تائید کمیته مشترک بانک مرکزی، وزارت صمت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نرسیده است، بنابراین تا زمان ابلاغ رسمی به گمرکات، قابلیت اجرایی نخواهد داشت.

همچنین به گفته وی بر اساس صورتجلسه مربوطه، واردات به صورت مسافری با رعایت فرآیندهای مرتبط با رجیستری کالا در مورد گوشی‌های تلفن همراه بالای ۳۰۰ یورو نیز ممنوع نبوده؛ اما در نهایت، تصمیم‌گیری نهایی با تائید کمیته مشترک میان بانک مرکزی، وزارت صمت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت خواهد گرفت که متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بنا بر اغلام شاتا آمارهای ارایه شده در کمیته تخصیص ارز نشان می‌دهد در ماههای گذشته، بالغ بر ۹۵ درصد از واردات رسمی صورت گرفته در حوزه کالای گوشی تلفن همراه، مربوط به کالاهایی با ارزش کمتر از ۳۰۰ یورو بوده و تنها ۵ درصد از واردات رسمی مربوط به گوشی‌های تلفن همراه دارای ارزش بالاتر از ۳۰۰ یورو است، این در شرایطی است که به لحاظ ارزشی، ۳۰ درصد گوشی‌های تلفن همراه، بالای ۳۰۰ یورو و ۶۵ تا ۷۰ درصد مربوط به گوشی‌های تلفن همراه با قیمت زیر ۳۰۰ یورو می‌باشد.

در روزهای اخیر محدودیت واردات موبایل با ارزش بالای ۳۰۰ یورو که از سوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی اعلام شده بود خبرساز شد، اما امروز این انجمن در اطلاعیه‌ای که با عنوان "شفاف سازی در خصوص محدودیت واردات موبایل با ارزش بالای ۳۰۰ یورو"، منتشر کرده، اعلام کرده که این تصمیم به دلیل "محدودیت‌های اخیر ارزی و در جهت تامین حداکثری نیاز موبایل در کشور و کنترل و مدیریت بهینه واردات تمامی کالاها در کشور صورت گرفته است. "

البته روز گذشته البته محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، در توییترش گفته این تصمیم ایرادات جدی دارد و از احتمال بازنگری در این تصمیم خبر داده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا مشهدی

      بخدا به عقل اینایی که این طرح رو دادن باید شک کرد.آخه با اینکار اولا قیمت گوش های گران داخل ایران گرانتر میشه و بعدم وقتی تقاضا میره سمت گوش های ارزانتر بازار،اونام گرون میشن.اما شاید به عمد این دستور رو داده باشن،شاید پای منافع اشخاص خاصی در میان باشه

      پاسخ ها

      • Mohammad

        من یک ایفون ۱۱ پرو مکس اذر سال پیش گرفتم ۱۸۷۰۰ کمتر از ۲ ماه دیگه میخواد مدل جدید بیاد تصمیم داشتم کم کم بفروشم ضرر نکنم ولی دیشب ک دیدم قیمت گوشی شده ۵۵ تومن شوکه شدم اخه چقد بی حساب کتاب

      • بدون نام

        عزیزم یه‌ آقازاده گوشی بالای ۳۰۰ یورویی وارد کرده دوستان هم لطف کردند با اعلام ممنوعیت واردات باعث شدند قیمت گوشی‌های اون آقازاده بین پنج تا پانزده میلیون تومان افزایش قیمت پیدا کند و این‌گونه چند صد میلیارد وارد جیب اون آقازاده شده حالا یه سهمی هم به این حضرات تصمیم گیر داده خواهد شد .
        به همین راحتی .
        فکر می‌کنید این مولتی میلیاردرهای سفیه جوان چگونه به وجود آمده‌اند ؟

      • بدون نام

        دیگه چه توضیحی همه چی مشخصه دیگه با تیتر خبر.واقعا دیگه حال نداریم مضخرفات و اراجیف یه مشت ظالم بخونیم

    • بدون نام

      مثلا دیروز منع کرده امروز لغو کرده......نشان دهنده ی بی ثباتی و بدون مطالعه تصمیم گرفتن نیست ؟ یعنی نمیدونن چه می کنند...‌قوانین و تصمیم های کشورهای اروپایی رو ببینید تقریبا اصلا آزمون و خطا ندارند و برنامه هایی برای ۵۰۰ سال دیگرشان دارند ما از امروز برای فردا نمی تونیم تصمیم بگیریم...‌

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اشتباه شما همینجاست
        اینا باهوش تر از این حرفان
        گوشی ها تو همین دو روز حداقل ۱ تومن افزایش قیمت داشتن
        و دیگه هم برنمیگرده به قیمت قبل
        معلوم نیس کدومشون گوشی وارد کرده بود این طرح رو دادن
        بعد ک افزایش قیمت داشت ریخت تو بازار

    • بدون نام

      رانت اينجوريه ...!!! نصف شب قانون ميذارن فردا صبح ميليونها گوشي ايفون با افزايش 10 ميليون توماني به فروش ميره ....!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا همینطوره ، سال هاست کشور ما با همین فرمول تخریب میشه

      • بدون نام

        تقصیر مردمه که میخرن

    • فضولباشی

      همین ممنوعیت های چندروزه‍ بزرگترین روزنه. رانت های خاص برای عزیزان خاص بوده واخیراهم دوباره بروزرسانی شده

    • سی سی

      خدا ازتون نگذره با این تصمیات ک بازارو اینجوری ملتهب کردین

    • بدون نام

      نگفت ۳ ایراد چیا هستن؟

    • حمید

      من a50پلاس ۲۰۲۰دارم

    • بدون نام

      پشت پرده همه این تصمیمات سودهای ده ها میلیاردی برای گروه های مافیایی مسئولین نهفته است زیاد به خودتون فشار نیارید یه روزی معلوم میشه

    • بدون نام

      ابلاغیه نیاز نیست عزیزم. شماها به هدفتون رسیدید .با اعلام شایعه یا حقیقت در رسانه های رسمی عملا قیمت گوشی ها به نفع اصحاب رانت دو برابر یا بیشتر شده .و نفع خوبی عاید شد..علی برکت الله.

    • بدون نام

      نتیجه ای که باید میگرفتید ، گرفتید . گوشی گران شد . تمام !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین

    • بدون نام

      من که تهش 2 میلیون بتونم پول موبایل بدم (با قرض و قوله ) پس شامل حال من نمیشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا عزیزم شامل تو و گوشی دو میلیونی قرض و قوله‌ایت هم میشه اون گوشی هم دچار سونامی تقاضا میشه و اونم چند صد هزار تومانی گرون میشه .
        علی برکت الله .

    • بدون نام

      با یه حرف میلیاردها میلیارد سود کردن....دست شیطون آز پشت بستن

    • عزیزی

      نون دلاربنزین لبنیات ماشین طلا زمین حالا گوشی
      کشوربی صاحاب

    • بدون نام

      اینا کارشون سفسطه بازیه...ی کاری میکنن که به اسم به نفع مردمه ولی در عمل به نفع خودشونه...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج