۱۰۱۳۵۲۶
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

حمله شدید و تند ستاره برزیلی به رئیس جمهور!

جونینیو پرنامبوکانو، ستاره سابق تیم ملی برزیل حمله تندی به جایر بولسونارو داشته است.

ورزش سه: جونینیو پرنامبوکانو، ستاره سابق تیم ملی برزیل حمله تندی به جایر بولسونارو داشته است.

از زمان روی کار آمدن بولسانارو به عنوان رئیس جهمور برزیل، بسیاری معتقدند فاصله طبقاتی، تبعیض و خصوصا نژادپرستی در این کشور افزایش یافته و شرایط سرزمین قهوه روز به روز بدتر شده است. جونینیو پرنامبوکانو که روزگاری با ضربات ایستگاهی فوق العاده اش هواداران را میخکوب می کرد، به شدت به سیاست های او تاخته است.

حمله شدید و تند ستاره برزیلی به رئیس جمهور!

جونینیو گفت: "ما در برزیل سیستم آموزشی ضعیفی داریم. ثروتمندان می گویند ما باید در آموزش سرمایه گذاری کنیم، اما چگونه؟ ما باید علیه گرسنگی مبارزه کنیم و این همان چیزی است که رئیس جمهور سابق گفت. اگر گرسنه باشید، اعتمادتان را از دست می دهید. پدر یا مادری را تصور کنید که قادر به تهیه سه وعده غذایی روزانه برای فرزندانشان نباشند. اما حتی مهمتر از آموزش، شان و وقار است. شان انسانی حقی است که همه ما باید داشته باشیم. با عرض پوزش، اما من بسیار احساساتی شده ام.

من احساس غم عمیقی و ناامیدی داریم. ما بر خلاف همه دنیا همه کارها را اشتباه انجام می دهیم. من برزیلی هستم، می دانم که ما یک کشور فقیر هستیم و مردم ما باید کار کنند. اگر قرنطینه رعایت شده بود می توانستیم جلوی این وضعیت را بگیریم، اما دیدن شرایط کشور در این موقعیت ناامید کننده است."

جونینیو اکنون در فرانسه زندگی کرده و در لیون به عنوان مدیر ورزشی فعالیت می کند، در سال 2018 احساس کرد که دیگر نمی تواند در برزیل بماند. او به همراه دخترش که باردار بود به لس آنجلس نقل مکان کرد و یک سال بعد به فرانسه بازگشت. او می گوید به دلیل اختلاف نظر درباره بولسونارو و سیاست های او، دیگر با قریب به اتفاق خانواده و دوستانش در تماس نیست.

او در ادامه گفت : "در آغاز و در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری سال 2018، من سعی کردم با مردم صحبت کنم و فیلم ها و همه چیز را درباره آنچه اتفاق افتاده را به آنها نشان دهم. بولسونارو زاییده واتس اپ و اخبار جعلی است. افرادی که از بولسونارو حمایت می کردند اکثریت بودند و تصمیم من این بود که از آنها دور شوم. می دانم که اکنون برخی از آنها از تصمیم خود پشیمان هستند. آنها فکر می کردند بولسونارو تنها گزینه است.

نخبگان متوجه نمی شوند که نابرابری های مالی در کشور چقدر زیاد است و اگر بیشتر شود، خشونت رخ خواهد داد. اکنون شاهد رونمایی از این موضوع هستیم. ما در کشور ما روزنامه نگاران بزرگی داریم اما قدرت نشر اخبار ندارند که جلو رفته و آنها را منتشر کند. در سال 2018 بیش از 42 میلیون نفر رای ندادند. اگر مطبوعات برزیل وظیفه واقعی شان را انجام می دادند، بولسونارو هرگز انتخاب نمی شد. روزنامه نگاری واقعی یعنی این؛ حقیقت را بنویسید و به همه واقعیت را بگویید."

اخباری شنیده شده که دادگاه عالی برزیل تحقیق در مورد اخبار جعلی که در رسانه های اجتماعی را آغاز کرده و چند هفته پیش پلیس به نیز به بولسونارو حمله کرد. جونینیو سعی می کند به این مبارزه کمک کند، اما معتقد است موفقیت زیادی حاصل نمی شود. او می گوید: "توییتر، فیس بوک و واتس اپ، نتیجه انتخابات برزیل را تعیین کردند. من از گزارش اخبار جعلی در توییتر خسته شده ام. من همیشه پیام می زنم و معتقدم آنها به خاطر مشکلات ما مقصر هستند، اما هیچ اقدامی علیه آنها صورت نگرفته است.

ببینید چند کانال واقعی در یوتوب وجود دارد. آنها مبلغ زیادی برای انتشار اخبار جعلی دریافت می کنند اما هنوز مجاز به فعالیت هستند. من تقریبا هر روز این اخبار را گزارش می کنم، اما به ندرت پاسخی دریافت می شود."

بیش از نیمی از جمعیت برزیل سیاه پوست هستند و این کشور چندین مورد مشابه مانند جرج فلوید، از جمله ژائوو پدرو پسر 14 ساله ای که در ماه ژوئن توسط پلیس برزیل کشته شد یا اگاتا فلیکس که فقط هشت سال داشت را در این مدت تجربه کرده است.

جونینیو در پایان گفت: "این یک نژاد پرستی آشکار است و نوعی مانند سیاست خشونت آمیز که ما در حال حاضر در کشور تجربه می کنیم. چگونه ممکن است یک کودک هشت ساله توسط پلیس مورد اصابت گلوله قرار بگیرد؟ چگونه می توان پس از این اتفاق زندگی کرد؟ باور نکردنی است. به جورج فلوید نگاه کنید. او نمی توانست نفس بکشد. او یک انسان است. من نمی توانم تصور کنم که چگونه پلیس می تواند این کار را انجام دهد. این رفتار مصداق نژادپرستی و بسیار غم انگیز است."

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عاشق ایران و ایرانی

      جونینیوی عزیز تو کشور ما هم فاصله طبقاتی و فقر و فساد وفحشا و گرسنگی بیداد میکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج