۱۰۱۳۵۲۸
۷۳ نظر
۵۰۱۰
۷۳ نظر
۵۰۱۰
پ

مجلس انقلابی با حقوق و ودیعۀ مسکن غیرانقلابی!

توجیه می کنند که بخشی از این پول بابت دفتر و آب و گاز و برق است. همین چند روز پیش اما کیهان به نقل از نمایندگان تهران تیتر زد که آنان در مساجد با مردم دیدار می کنند. آب و برق و گاز و تلفن مساجد هم رایگان است. آیا نمی توانند در یک مسجد مستقر شوند؟ اگر در مسجد نمی‌توان آیا این همه اداره و سازمان دولتی و عمومی در تهران نمی‌توانند ۲۹۰ اتاق با کارمند به نمایندگان اختصاص دهند؟

عصر ایران: واکنش منفی افکار عمومی به اخبار مربوط به واریز حقوق و ودیعۀ مسکن نمایندگان جدید مجلس شورای اسلامی، به حدی بوده که احمد امیرآبادی فراهانی نمایندۀ قم و عضو هیأت رییسه توضیح داده ۲۰۰ میلیون تومان مربوط به ودیعۀ مسکن است و همۀ ۲۰ میلیون تومان هم حقوق نماینده نیست. هزینۀ دفتر شامل اجاره، حقوق کارکنان وآب و برق و گاز و تلفن ثابت و سیار و اینترنت است که به حساب دفتر واریز می شود.

با توجه به این که حسین جلالی نمایندۀ رفسنجان از عدد ۱۱ میلیون تومان به عنوان حقوق سخن گفته می توان نتیجه گرفت ۹ میلیون دیگر بابت کارکنان و خدمات است و ۲۰۰ میلیون تومان هم بابت ودیعۀ مسکن. گزارش‌های دیگر البته حاکی از واریز ۲۳۱ میلیون تومان است که ریز قضیه را قدری متفاوت جلوه می‌دهد.

مجلس انقلابی با حقوق و ودیعۀ مسکن غیرانقلابی!

به این بهانه می توان این نکات را یادآور شد:

1. مردم ناخواسته مقایسه می‌کنند. برخی از کاربران نوشته‌اند پرداختی 231 میلیون تومانی به 290 نماینده معادل چند ماه حقوق چه تعداد کارگری است که حقوق آنها عقب افتاده است؟ نمایندگان مدعی عدالت و دفاع از حقوق کارگران آیا توجیه و توضیحی دارند؟

2. اکثر این نمایندگان حاصل مشارکت حداقلی مردم در انتخابات اند. در شهرهای برزگ کمتر از 20 درصد و در شهرهای کوچک تر به طور میانگین 40 درصد از مردم در انتخابات شرکت کردند. هزینه های آنان را اما همۀ مردم باید بپردازند و قطعا راضی نیستند. خوب نیست ادم پولی را بگیرد که رضایت به دنبال آن نیست. وقتی مکانیک اتومبیل من هر بار اصرار دارد رضایت مرا پس از دریافت دستمزد جلب کند نمایندگان چرا به دنبال رضایت نیستند؟ به همین خاطر احساس آزردگی در اکثریت 60 تا 80 درصدی که در انتخابات دوم اسفند 1398 شرکت نکرده اند بیشتر است.

3. فرض این است که نمایندۀ مجلس قبل از آن هم در جایی شاغل بوده است. یا کارمند بوده یا مدیر یا در بخش خصوصی. اگر در بخش دولتی بوده می‌تواند مأمور محسوب شود و همان حقوق و مزایا را در دوران نمایندگی هم دریافت کند و اگر در بخش خصوصی انتخاب خودش بوده است و برای شرکت خود برند و اعتبار ایجاد کرده و کارمند نیست که حقوق بگیرد و حداکثر این که حقوق متعارف به او تعلق گیرد. کارمند بخش خصوصی قاعدتا باید بتواند برای خود مسکنی تهیه کند.

4. توجیه می کنند که بخشی از این پول بابت دفتر و آب و گاز و برق است. همین چند روز پیش اما کیهان به نقل از نمایندگان تهران تیتر زد که آنان در مساجد با مردم دیدار می کنند. آب و برق و گاز و تلفن مساجد هم رایگان است. آیا نمی توانند در یک مسجد مستقر شوند؟ اگر در مسجد نمی توان آیا این همه اداره و سازمان دولتی و عمومی در تهران نمی توانند 290 اتاق با کارمند به نمایندگان اختصاص دهند؟ مثلا وزارت نیرو 10 نفر را متقبل شود و وزارت نفت 10 نفر دیگر را؟ حتما باید پول بدهند و دفتر اختصاصی بگیرند؟

یا ارتش نمی‌تواند به 260 نماینده غیر تهران خانۀ سازمانی بدهد؟ اگر نمی تواند لابد قانونی در این باب ندارد. خوب! در این باره خود این نمایندگان قانونی تصویب کنند. دربارۀ خودشان هم نمی توانند؟

یا می توان تعدادی از واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر در تهران را در اختیار این نمایندگان جدید قرار داد.

5. در آذر ماه سال 1358 و در آخرین جلسۀ مجلس بررسی نهایی قانون اساسی که به خبرگان قانون اساسی شهرت داشت آخرین جملات آیت‌الله منتظری به عنوان رییس آن مجلس تشکر از نمایندگان و خبرگانی بود که در طول 5 ماه در تهران و بعضا بدون مسکن و حقوق در تهران به سر کردند. چگونه است که برای کسانی چون آیت‌الله طاهری و آیت‌الله صدوقی و ده‌ها شخصیت مشهور دیگر نیاز به تأمین مسکن و دفتر اختصاصی نبود و برای اینان هست؟

شاید گفته شود تدوین قانون اساسی 5 ماه طول کشید ولی اینها قرار است 4 سال در تهران زندگی کنند. بسیار خوب! هیچ اندوخته‌ای ندارند و تازه از صفر می‌خواهند شروع کنند؟


۶. مجلس شورای ملی حاصل انقلاب مشروطه است. در مجلس اول نمایندگان اصناف حاضر بودند و حقوقی نمی گرفتند. در مجالس بعد هم کسانی نماینده می‌شدند که بیرون جایگاه و مرتبتی داشتند. یا مثل دکتر مصدق زمین دار و بی نیاز از مجلس یا مثل مدرس زندگی زاهدانه یا شخصیت های دیگر. بعد از انقلاب نیز تا چند دوره از این صحبت ها نبود و پرد‌اختی ها حساسیت ایجاد نمی‌کرد. جدای نمایندگانی که اصلا حقوقی دریافت نمی‌کردند دریافتی دیگران نیز متعارف بود.

اکنون نیز نمایندگان می‌توانند این رویه را اصلاح کنند. پول ها را بازگردانند و اگر دفتر لازم دارند از امکانات این همه اداره و سازمان و مدرسه که معطل افتاده‌اند استفاده کنند یا در مسجدی مستقر شوند. هر چند که نمایندگی قائم به ذات است و این همه دنگ و فنگ ندارد.

اتفاقا بگذار با مرارت همراه باشد تا شوق و ذوق کاندیداتوری به صرف قصد انتفاع مادی فرو بنشیند.

۷. چطور در مجلس اول حقوق نمایندۀ معادل متوسط دریافتی کارمندان بود و حالا نیست؟ تازه آن هم نمایندگانی با بالای یک میلیون رأی و حاصل انتخابات رقابتی و در حد مصطفی چمران نه استصوابی با ۲۰ هزار رأی.

مجلس انقلابی با این صفات، انقلابی می‌شود نه با اصرار آقای قالیباف بر تغییر چهره از سیمای یک تکنوکرات به ارزشی و خواندن از روی متن و شعار. حالا باز شعار، خوب است در جلسۀ ۱۵ تیر کار به داد و هوار در صحن کشید.

راستی به آقای قالیباف اشاره شد. یاد شعارهای او در مناظره‌های ۹۶ افتادیم که مدام ۹۶ درصد و ۴ درصد می‌کرد. این دریافتی ها با ۹۶ درصد می‌خواند یا با روحیات ۴ درصد؟

مهرداد خدیر

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ما همه الان بیداریم میدونیم چه خبره بیچاره کارگران بدبخت

    • بدون نام

      عالی بود. کارمند بدبخت ماهی ۱۰۰ تومن برای حق مسکن بگیره. نماینده انقلابی ماهی ۲۰۰ میلیون تومن بابت حق مسکن بگیره

    • بدون نام

      این نماینده ها چیکار میکنن که اینقدر هم حقوق میگیرن؟واقعا مسخرس

    • بدون نام

      این راهی که مجلس میرود به ترکستان ختم میشود.

    • بدون نام

      حالا کیهان میگه مسجد شما باور میکنید

    • مگو

      بابااینهاانقلابی نیستند جامانده ازبچاب بچابند

    • حسینی

      اقای خالی باف پس کو 96 درصد و4درص پس دیدیدروغ میگی فقط فقط شعار میدهید

    • حاج رضا

      بود و نبود نمایندگان هیچ فرقی به حال مردم ندارد .

    • بدون نام

      ننگ بر این مجلسه مردم فریب

    • بدون نام

      منظورشون از مجلس انقلابی چپاول بیشتر بود

    • احمد امین زاده

      خب همین پولها باعث میشه که نماینده وزیر امور خارجه را در مجلس هو کنه وباو بگوید دروغگو

    • بدون نام

      هر کس از بیتالمال مردم ریالی سو استفاده کند واجحاف به مردم نماید حقاناس نموده و هر اعمال دینی که انجام دهد بر باد رفته است

    • بدون نام

      مقایسه شود با حقوق نمایندگان مجلس سوعد که حداقل حقوق وتنها امتیاز هم بلیط مجانی اتوبوس و مترو برای جابجایی است.انجا فقط عاشقان خدمت کاندید میشوندو دنبال منافع مادی نیستند

    • بدون نام

      واقعا که گندش را درآوردن، بیخود نیست سر و دست میشکستن تا نماینده بشن!!!

    • بدون نام

      عروس تعریفی با صدا در اومد.

    • یک مسلمانه برده چین

      مجلس عوامممم فریب ایران

    • بدون نام

      اگر حقوق ودیه ۲۰۰ ملیون تو اخبار نگویید که مردم با این همه ظلم وبی عدالتی ناراحت شوند حقوقهای نجومی

    • عدالت

      تنها راه تغییر قانون اساسی به نفع مردم پا برهنه است و بس

    • بدون نام

      این هزینه خودرو واقعا شوخی هست چون اکثر این آقایان راننده اختصاصی با خودرو دارند. که هزینه آن را عموما یکی از شرکتهای دولتی می دهد زیرا تو این چند سال و بخصوص در این دوره یکی از نمایندگان که از مدیران شرکت ما بوده راننده خود را بعد از انتخاب همراه خود برده و حقوق راننده و هزینه ماشین ایشان را شرکت تقبل می نماید . البته ایشان از نمایندگان بسیار معتقد و مردمی است!!!!!

    • بدون نام

      چرا کیهان لالمونی گزفته

    • بدون نام

      چرا کیهان لالمونی گزفته

    • بدون نام

      بیشتر اینا وضع مالی خوب دارن وهم مسکن و چند دوره هم حضور دارن برای هر دوره هم ودیعه مسکن می گیرن اینا به فکر جیب خودشون هستن تا فکر مردم

    • حسینی

      شما که این متنو نوشتی:
      ۱_اولا حقوق نمایندگان وودیعه مسکن وسایر دریافتی ها در دوره های قبل تصویب وپرداخت میشده واین دوره هم همانند قبل است
      ۲_در دوره های قبل ساختمان کنار مجلس که با متراژ بسیار بالا قرار بود به نمایندگان بجای ودیعه واگذار شود چون مر کز شهر بود ساخت آن متوقف وبرچیده شد
      ۳_شما که اینقدر دوستدار بیت المالی چرا به هم کیشات سفارش نکردی برن خونه سازمانی ارتش وجلساتشونو تو مسجد برگزار کنند
      شما مردمو چی فکر میکنید!!!!!@

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برادر دوره های قبل وضع معیشت مردم این نبود

    • عدالتخواه

      انقلابی کیلویی چند؟ انقلاب به موزه رفت پول وبچسب باقیش فیلمه

    • بدون نام

      اگر چه هزینه ها باید منطقی باشه؛ اما انتظار این که نماینده دفتر نباشه، منطقی نیست.

    • ناصر

      دادش بیخود نیست اینها برای رفتن به مجلس به آب آتیش میزنند.دنبال انقلاب اقتصادی زندگی خود هستند نه مردم.؟ اگر دنبال انقلاب وزندگی مردم هستند.این جار و جنجال در مجلس برای چیست؟ هیچ خانواده ای با جار و جنجال در خانه پیشرفت نمی کند.ثبات سیاسی در مسئولین نمی بینیم.؟؟؟

    • بدون نام

      کسی که نماینده میشه قطعا وضعش خوبه چون از جاههای دیگه خوب ... کرده الان شما میاد 200 میلیون مسکن بهش میدی 11 میلیون حقوق 20 میلیون سایر چرا مگر آقای قالیباف دم از دین و دیانت و شهادت و غیره نمیده چرا کارگر 200 هزار تومان بابت حق مسکن میگیره

    • بدون نام

      چطور به یه کارگر ماهی دو و هشتصد حقوق میدین به این که چجوری با این هزینه ها باید دووم بیاره فکر نمیکنید
      آیا کارگر با قاطر رفت و آمد می کند؟
      هزینه مسکن ندارد؟
      هزینه خودرو ندارد؟
      ببینم حق اولادی که به اونا میدید با مال ما برابره آیا؟
      بخدا قسم حضرت علی اون همه زحمت مردم رو میکشید ولی از بیت المال سهم مساوی برمیداشت
      بویی از عدالت علی نبردید متاسفانه

    • بدون نام

      خدا دست هرچی آدم خائن فرصت طلب بی رحم را از امورات این ملت مظلوم کوتاه کنه خدایا خودت به فریاد برس مملکت که صاحب و دلسوزی نداره

    • بدون نام

      این تازه اولشه

    • کثیف

      نماینده هارو باریخت پاش پول میخرن که ازتوشون شیرمردای مثل محمود صادقی درنیاد.

    • بدون نام

      اینها همه برای خوردن و بردن آمده اند‌ کسی دلش به‌ حال مردم نسوخته مردم فقط ابزار انتخابات شدند$$$$$$$$$

    • بدون نام

      سر مان کلاه رفت به قالی باف رای دادیم فکر کردیم واقعا حرفاش عمل میکنه اما دیگه گول نمیخوریم

    • بدون نام

      چرااین پولهارابرای کارکنان دولت نمی دهند؟ هرچه قانون برای خودشون وضع می کنند!حدود۸۰۴میلیاردتومان فقط برای یکسال به غیر ازکارکنان مجلس،پاداش،غذاوپذیرایی!

    • حسن

      آیا این دویست میلیون ودیعه مسکن به وزیران هم میدهند اکثر نمایندگان در شهرستانها حتی یک میلیون اجاره دفتر هم نمیشود تا حالا ما ندیدیدیم که دفتر نماینده همیشه کارمند باشد وبه بعضی نمایندها هم مجانی دفتر در اختیار میگذارند به کدام کارمند هزینه خودرو میدهند من با سی ودوسال کارمند روزی صد کیلومتر از شهرستان به مرکز استان میرفتم و صد کیلومتر هم برمیگشم با ماشین شخصی خودم حتی عقل اسم تان را که
      مجلس انقلابی میگذارید فقط یک زره انقلابی باشین

    • هم ولایتی

      باید فرقی بین ارباب نوکر باشه اگه خونه زندگی شاهانه بالا دستیا و ببینیم که سنگ کوب میکنیم ما نوکر بودیم الآنم هستیم فقط اسم ورسمش عوض شده

    • حقوق بشر دروغه

      مطلب خوبی بود . ولی یه نکته از قلم افتاد . شما یه نفر رو پیدا کنید که تونسته باشه با نماینده شهر خودش دیدار کرده باشه . امکان نداره . وقتی نماینده بمحض ورود به مجلس دنبال کارهای دیگه میره به غیر از نمایندگی ، پس ۲۰۰ میلیون چرا و چگونه و کجا هزینه میشه ؟ مصلی تهران بیش از ۲۰ ساله که با اون وضعیت افتاده فقط برای نماز جمعه . چرا در بخشی از اون فضای وسیع ، ساختمانی درست نمیکنن تا دفاتر نماینده ها تامین بشه . حتی بدلیل داشتن پارکینگ خودش یه امتیاز محسوب میشه . چرا همیشه راهی رو میریم که هزینه های بیخودی داره .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود بر تو
        نماینده به هر چیزی به جز مشکلات مردم میرسه

    • بدون نام

      بعضی ازنماینده ها با این حقوق چقدرذوق زده شده اند!

    • بدون نام

      اگر واقعا مجلس با صداقت کار کند و به فکر مشکلات مردم از جمله شغل، ازدواج، مسکن و ......باشد، این مبلغ واقعا حلال است و نوش جانشان، بهتر از ان است که از سوداگران و محتکران، بخصوص مسکن، زیر میزی بگیرند و حمایتشان کنند !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با این طرز فکرت سال بعد اگه هشتصد میلیون هم بدند مشکلی نداری لابد

    • بدون نام

      فقظ اون ردیف 11. مگه نماینده مردم نیستن باید از مردم نظرسنجی بشه که ایا باید بهشون پاداش تعلق بگیره یا نه.

    • بدون نام

      شما به کارنامه ی مالی رئیس مجلس نگاه کن....دستت میاد نماینده ها چند مرده حلاجن... یه سفره ی حضرت ابوالفضلی پهن شده به هر حال ، وقته لقمه زدنه

    • بدون نام

      اینا کجا انقلابی هستن اینا همشون دنبال پول پست و مقام تفرقه هستن نماینده ای که برای انتخابات چند صد میلیون تومان خرج میکنه بنظر شما برای رضای خدا خرج میکنه !! نه هرگز ،انقلابی ها همون هایی بودن که تو جبهه ها بدن هاشون مانند اربابشون امام حسین تیکه تیکه شدن انقلابی یعنی شهید سلیمانی ، بابایی کاظمی و هزاران شهید دیگه که هنوز اجسادشون پیدا نشده

    • بدون نام

      به امید خدا در۱۴۰۰ که انتخابات است ۳۰درصد هم رای نخواهند داد تورا خدا بگذارید مردم خودشون در آرامش زندگی کنند چرا سخت میگیرید هدفتون چیه پول نفت وگازو غیره همه اش مال شماها دیگه از ما چی میخواهید

    • احمد

      تو این مملکت همه چی در حد شعاره

    • بدون نام

      نمی دونم چراطرفداران دولت پس ازاستفسارازوزرائ بابت عملکردهای اینقدر عصبانی شده اند چرا همش بااین گندی که که به کشورزدیدوباعث دلسردی مردم و کاهش مشارکت آنان شدیدمدعی هستیداقلیت...بالاخره...مردم رای داده اندیشانه...چرامردمی روکه شما باعث و بانی عدم شرکت آنان در انتخابات ودلسردی ازمسولین شده اندرابه پای خودمینویسید..بنطرشمانماینگان قبلی کمترریخت وپاش داشته اند..ماشااادرهمه جای کشوردارای ملک و املاک هستندودیگرنیازی به نمایندگی ندارند...فقط خوب است وجدان داشته باشید..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از حزب های سیاسی بیرون بیا برادر
        وارد اکثریت مردم بشو
        چه با غرض چه بی غرض چیزی بوده که رو شده
        دست این خائنین (چه دولت چه مجلس چه گروه های فشار)باید از بیت المال کوتاه بشه

    • بدون نام

      ما نمایندگان باید سکرتر جوان و زیبا داشته باشیم. چه طوری به امور برسیم؟

    • حمیدرضا باقریان

      مردم شریف جمهوری اسلامی
      ونمایندگان مظلوم
      به سمع شما می رسانم
      تمامی ادارت آموزش وپرورش ؛مکان کافی ووافی برای شما نمایندگان دارا می باشند واکثر نمایندگان هم شغلشان آموزشی بوده است.

    • بی نام

      چرا باید هزینه خودرو به اینا تعلق بگیره ؟چرا مثل بقیه با مترو و تاکسی یا وسیله سخصی سر کار نمیرن؟مگه بقیه مردم با چجوری میرن سر کار؟مگه اینا تافته جدا بافته اند؟

    • بدون نام

      عالی بود

    • بدون نام

      حرام باشد هر یک تومن از بیت المال

    • اس

      این همه مزایای قانونی واز این به بعد هم فروش امضا وراند و وام ......راستی کارگر هنوز زنده ای؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      اگرنماینده پول ودیعه مسکن ندارد چطور میلیارد ها. میلیارد خرج تبلیغات میکند یک هفته شام ونهار میدهد

    • بدون نام

      در ادوار پیشین مجلس، امتیازات خیلی بیشتر بود ولی هیچکس صدایش در نمی آمد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از صف حزبی ها جدا شو
        به صف مردم بیا
        چه فرقی میکنه مهم حقی است که از مردم خورده میشه

    • ح

      برادر من ارتش برای کارکنان رسمی و سازمانی خودش به تعداد کافی منزل سازمانی نداره لطفا از کیسه خلیفه نبخش
      در ثانی این نمایندگان چه گلی به سر ارتش زدند که خانه بده به این خود انتخابی ها

    • بدون نام

      مجلس اولیها اگه انقلابی بودن که به حقوق کم راضی نمیشدن انقلابی این دوره ایها هستن که رکورد دریافتی های نجومی بگیران را شکسته اند

    • بینشان

      مگر کارگری که سرکار میرودجدای از
      حقوق ناچیزش وجهی بابت ودیعه و
      اجاره وووووو به اومیپردازند اولا که
      این آقایان نماینده اقلیت ملت ایران
      هستند اونم بزور پس به چه دلیل
      آقایان حاتم طایی شده وچنین وجهی بعنوان حقوق یا دفتر وغیره
      بانها می‌دهند اکثر مامردم تاحتی
      باندازه 2رکعت نماز هم راضی نیسیم

    • بدون نام

      چرا باید هزینه ی تلفن و آب وبرق و گاز و اینترنت و ماشین و اجاره و ..... نماینده مجلس از بیت المال یعنی از جیب مردم پرداخت بشه ولی کارگر با حقوق ۲و۸۰۰ وبقیه باید خودشون پرداخت کنن؟ خوب ما حقوقمون صرف همین چیزا میشه. نماینده ها که ۲۰ میلیون واسه این هزینه ها میگیرن پس دیگه ۱۱میلیون حقوق دیگه چیه؟

    • بدون نام

      برای ۲۰۰ هزار تومان حق مسکن کارگران ۶ ماهه پشتک وارو میزنید.....شرم بر شما باد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا یادم نمیره آقایون سر تصویب دستمزد ها برگشتن گفتن بابا حالا یک و خورده ای که ما میگیم که نیست فقط یه عااااالمه حق و حقوق دیگه اضافه میشه و به عبارتی میشه دو و هشتصد
        واقعا کم نیس دو هشتصد
        ولی دیویست و سی و یک میلیون کمه گویا

    • بدون نام

      بابا یه سفره ای پهنه
      دور هم یه نون و بوقلمونی هست میخوریم خدا رو شکر
      ما همه تو یه کشتی نشسته ایم

    • بدون نام

      تازه طبق بعضی نقل قول ها مجلس تعدادی خانه سازمانی دارد بعضی از این خانه ها را نمایندگان سابق غصب کرده و ظاهرا مالک شده اند ایاقوه قضاییه زورش به نماینده های متملک شده به ناحق نمی رسد
      خدا خودت بداد ملت مظلوم برس

    • بدون نام

      نماینده ۱۰ درصدی بهتر از این نمیشه

    • بدون نام

      دوباره از این نقطه یعنی مجلس و پولهای باد آورده اختلاس شروع شد آقای قالیباف بس کن ، نکن از این کارها

    • بدون نام

      مجلس فرمایشی وبدرنخور

    • بدون نام

      اینام مثل قبلی هان...حیف این رای هایی که دادیم تا الان دیگه تمام...

    • بدون نام

      در این سالها مجلس خیابان پشت بهارستان که معبر عمومی بود را به محوطه مجلس اضافه کرده که سه ساختمان بزرگ با صدها اتاق و هزینه گزاف آب و برق و گاز و تلفن و نگهداری ساختمان و همینطور هزینه ایجاد این سه ساختمان را بر بیت المال تحمیل کرده ،برای چه؟ کدام مجلس در دنیا ابن همه هزینه دارد؟ کدام مجلس در دنیا این همه پول خرج میکند؟ آنوقت کارگران و باز نشسته ها پول برای گذران زندگی ندارند !!!!!

    • حسن یوسفی

      خون چرک مردم بدبخت رو میمکن این نمایندگان خدایا میبینی چه بر سر ما میارن بعد میکن مردم تحمل کنن

    • بی نام

      بیخود نیست که قبل از رای گیری صدها نفر از سواد ابتدائی تا دکترا و...... میان ثبت نام میکنن و اون همه خرج و مخارج و سخنرانی و تبلیغات و.....انجام میدن و بعد از اونم هر کدوم از هر کدوم شکایت کشی دارن.به این میگن عدالت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج