۱۰۱۳۶۰۹
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

ضرر پرسپولیس از ندادن پول کالدرون

پس از بازگشت مهدی رسول‌پناه به باشگاه پرسپولیس بعد از سپری‌کردن دوران قرنطینه به‌خاطر ابتلا به کرونا، فیفا با ارسال نامه‌ای از صدور حکم شکایت گابریل کالدرون خبر داده و این تیم را محکوم به پرداخت ۵۸۰ هزار دلار به این مربی آرژانتینی کرده است

فرهیختگان: پس از بازگشت مهدی رسول‌پناه به باشگاه پرسپولیس بعد از سپری‌کردن دوران قرنطینه به‌خاطر ابتلا به کرونا، فیفا با ارسال نامه‌ای از صدور حکم شکایت گابریل کالدرون خبر داده و این تیم را محکوم به پرداخت ۵۸۰ هزار دلار به این مربی آرژانتینی کرده است که به‌همراه مطالبات دستیارانش به مبلغی حدود ۷۵۰ هزار دلار می‌رسد. حکمی که شاید در شرایط خیلی بدی به دست سرخ‌ها رسیده و درست زمانی که آنها به‌دنبال راهکاری برای پرداخت بدهی برانکو و دستیارانش بودند، حالا باید بخشی از انرژی خود را صرف این شکایت کنند و البته تصمیم بگیرند که چگونه این پرونده را مدیریت کنند.

از یک‌طرف سرخ‌ها منابع درآمدی خیلی چشمگیری ندارند که بتوانند این بدهی را پرداخت کنند و ازسوی دیگر اعتراض روی این پرونده می‌تواند هزینه‌های بیشتری را روی دست باشگاه بگذارد و باعث شود این مبلغ در آینده افزایش چشمگیری داشته باشد. با این حال احتمالا قرمزها همان رویه همیشگی را در پیش می‌گیرند و پرونده را به CAS می‌برند تا زمان بخرند و البته درنهایت مبلغ بیشتری هم پرداخت کنند!

خبری از غرامت نبود

در روزهایی که کالدرون با انصاری‌فرد در کشمکش ماندن و رفتن قرار داشت خیلی‌ها از ضرر بزرگ مالی پرسپولیس خبر دادند و اینکه اگر باشگاه نخواهد با این سرمربی ادامه دهد باید مبلغی حدود ۶۰۰ هزار دلار بپردازد. این مطالب با واکنش انصاری‌فرد و همکارانش در باشگاه روبه‌رو شد و آنها تلاش بسیاری کردند تا بتوانند بدهی باشگاه با کالدرون را رقمی در حدود ۳۰۰ هزار دلار جلوه دهند.

مدیرعامل وقت باشگاه در گفت‌وگویی که با «فرهیختگان» داشت، تاکید کرد طبق قرارداد کالدرون فقط ۳۰۰ هزار دلار طلبکار است و ۲۵۰ هزار دلار هم غرامت درخواست کرده اما حالا با صدور حکم فیفا و محکومیت باشگاه پرسپولیس به پرداخت مبلغ ۵۸۰ هزار دلار مشخص شد اخبار رسانه‌ها چندان هم بی‌راه نبوده و حالا هم کالدرون طبق اعلام علی‌نژاد، معاون وزیر ورزش تنها پول قراردادی را که در دوره عرب بست از سرخ‌ها خواسته و غرامتی در این مبلغ لحاظ نشده است.

مرد راحتی که سختش کردند

گابریل کالدرون در روزهایی که هدایت پرسپولیس را برعهده داشت نشان داد دوست دارد کار کند و تیمی بسازد که اهداف بالایی را دنبال می‌کند. او حتی در بدو ورودش به ایران و پیش از اینکه قراردادی را با سرخ‌ها ببندد از مدیران پرسپولیس خواست او را به محل تمرین برسانند تا کارش را شروع کند. او حتی در زمانی که استراماچونی از زمین و زمان ایراد می‌گرفت تاکید کرد تا نیم‌فصل به باشگاه زمان می‌دهد که مشکلات موجود را برطرف کند و نمی‌خواهد در کوران مسابقات تمرکز خودش و تیمش را برهم بزند اما اتفاقاتی که در روزهای آخر حضورش در پرسپولیس افتاد و البته عدم علاقه کادر مدیریت آن زمان به ادامه همکاری با کالدرون و البته نقشی که دیگر مدیران ایفا کردند تا او دنبال برکناری مدیرعامل هم باشد، باعث شد درنهایت پرسپولیس را ترک کند. این مربی در همان ایام آمادگی‌اش را داشت که با سرخ‌ها توافق و تسویه‌حساب کند اما عدم مدیریت صحیح او را هم مثل برانکو راهی فیفا کرد!

ضرر 6 میلیاری به‌خاطر یک مدل ثابت مدیریتی!

جدایی کالدرون از باشگاه پرسپولیس در دی‌ماه سال ۹۸ قطعی شد و با یک محاسبه سرانگشتی می‌توان متوجه شد که ضرر سرخ‌ها از عدم تسویه‌حساب و توافق با این مربی خیلی بیشتر از چیزی است که ما تصور می‌کنیم. سرخ‌ها اگر بر فرض قصد داشتند همین مبلغ ۷۵۰ هزار دلار را که امروز فیفا حق کالدرون و دستیارانش دانسته در موعد مقرر پرداخت کنند و به این بهانه که او غرامت ناحق می‌خواهد و نمی‌تواند به هدفش برسد کار را به تاخیر نمی‌انداختند، با محاسبه مبلغ دلار در آن ایام که حدود ۱۳۰۰۰ تا ۱۳۵۰۰ تومان بود، حدود ۱۰ میلیارد تومان باید پرداخت می‌کردند. ضمن اینکه باید اشاره کرد اگر همان زمان با این آرژانتینی پای میز مذاکره می‌نشستند، می‌توانستند از او تخفیف هم بگیرند.

اما حالا با گذشت حدود ۶ ماه از رفتن کالدرون و رسیدن حکم فیفا به دست سرخپوشان، پرسپولیسی‌ها که مانند همتای خود در استقلال همین رویه را داشته و دارند، باید با نرخ دلار امروز مبلغی در حدود ۱۶ میلیارد تومان به سرمربی سابق خود بپردازند تا این پرونده در فیفا مختومه شود. این یعنی امروز پرسپولیس باید در خوش‌بینانه‌ترین حالت، ۶ میلیارد بیشتر از پولی که می‌توانست در دی یا بهمن به کالدرون و دستیارانش بپردازد، هزینه کند تا رضایت این مربی را جلب کند و این پول تماما از جیب پرسپولیس می‌رود! البته احتمالا این مبلغ افزایش می‌یابد چراکه مدیران باشگاه بازهم قصد پرداخت ندارند و احتمالا به این رای اعتراض می‌کنند تا داستان همیشگی تکرار شود.

ذوالفقارنسب: آنهایی که این مدیران را آوردند نباید مخفی شوند!

به‌نظر می‌آید هر خارجی‌ای که قبول می‌کند به ایران بیاید این موضوع را هم پذیرفته که برای دریافت مطالباتش باید از طریق فیفا اقدام کند و اتفاقا بعضی از آنها از این موضوع استقبال هم می‌کنند چراکه می‌توانند صاحب مبلغ بیشتری هم بشوند.

در این خصوص با بیژن ذوالفقارنسب، پیشکسوت پرسپولیس و عضو اسبق هیات‌مدیره باشگاه تماس گرفتیم و نظراتش را جویا شدیم. او در این خصوص به «فرهیختگان» گفت: «واقعا باعث تاسف است. این موارد به چند دلیل اتفاق می‌افتد. یکی مدیریت ضعیف و دیگری ناتوانی اقتصادی باشگاه‌های کشور. ما اگر بتوانیم مقابل افرادی را که صلاحیت کار کردن ندارند بگیریم خیلی از این مشکلات برطرف می‌شود. یکی از وظایف مدیرعامل حفظ حرمت و اعتبار باشگاه است. وقتی یک مدیر با هر مبلغی با یک مربی قرارداد امضا می‌کند و پولش را نمی‌دهد و کار را به فیفا می‌کشاند، نشان می‌دهد چیزی از مدیریت نمی‌داند. این اتفاقات شایسته فوتبال ما نیست و در چند سال آینده حتی مربیان درجه چهار هم راضی نمی‌شوند برای کار به ایران بیایند.»

این کارشناس فوتبال کشور در ادامه خاطرنشان کرد: «من شنیده‌ام خیلی از این مدیران که طی چند سال اخیر به پرسپولیس و استقلال آمده‌اند یا پیشینه جالبی در مدیریت نداشته‌اند یا کلا رزومه ورزشی نداشتند، تنها برای کسب وجهه و رزومه‌سازی راهی این ۲ تیم شده‌اند و نتیجه‌اش هم همین می‌شود که می‌بینیم. در این بین افرادی که اقدام به انتخاب این مدیران کرده‌اند نباید مخفی شوند و باید پاسخگوی انتخاب‌شان باشند.»

کلانی: وقتی پول نداریم چرا تاوان قراردادهای سنگین را بدهیم؟

یــکــــی دیــگــر از استخوان‌خردکرده‌های پرسپولیس در تاریخ این باشگاه حسین کلانی است که اهالی فوتبال روی صداقت و سلامت این پیشکسوت هیچ شکی ندارند. او درخصوص شکایت‌های زیادی که از پرسپولیس به فیفا می‌شود به «فرهیختگان» گفت: «وقتی که می‌گویم مخالف مربی خارجی هستم یکی از دلایلش همین است که نمی‌توانیم از پس پول قراردادشان بربیاییم. مگر فقط کالدرون است که شکایت کرده؟ ویلموتس چقدر این فوتبال را چاپید؟ کدام خارجی آمد و بی‌سروصدا و بدون ایجاد مشکل برای تیم‌های ما رفت؟ حرف من این است که یک‌دهم پولی را که خرج خارجی‌ها می‌کنیم اگر خرج مربیان جوان‌مان بکنیم خروجی بهتری دارد. وقتی پول نداریم مجبور نیستیم با جیب خالی دنبال خارجی‌ها برویم و تا سال‌ها تاوان این انتخاب را بدهیم.»

کلانی درخصوص ایرادات مدیریتی در ایجاد مشکلات اینچنینی خاطرنشان کرد: «باید دید چه عواملی پشت‌پرده وجود دارد تا یک‌سری افراد در باشگاه‌های بزرگ روی کار بیایند. امثال طاهری برای باشگاه پرسپولیس چه کار کردند؟ باشگاه هرچه می‌کشد از زمان مدیریت اوست و حالا باید نهادهای نظارتی بیایند و بررسی کنند که او در دوران مدیریتش چه کار کرده است و در مغزش چه می‌گذشت. بپرسند که چرا دانشگاه پرسپولیس را تعطیل کرد. بالاخره باید بفهمیم چه افرادی خدمتگزار هستند و چه افرادی خدمتگزار نیستند!»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چطوربه گلمحمدی پول دادن ولی کالدرون نه مدیرت ضعیف

    • لک لک پیر

      این کلانی قیمت براش فرقی نمیکنه قیمت هرچی باشه اون نانش روبه نرخ روزمیخوره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج