جاباما
۱۰۱۳۸۷۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

خطر خروج تالاب شادگان از کنوانسیون رامسر

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: تالاب بین‌المللی شادگان عضو کنوانسیون رامسر است اما به دلیل تخلیه پسماندهای شهری آبادان، مقرر شده بود که تالاب شادگان از لیست کنوانسیون رامسر خارج شود؛ از طریق وزارت امور خارجه پیگیری‌های زیادی انجام و تاکنون از این کار جلوگیری شده است.

ایسنا: مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: تالاب بین‌المللی شادگان عضو کنوانسیون رامسر است اما به دلیل تخلیه پسماندهای شهری آبادان، مقرر شده بود که تالاب شادگان از لیست کنوانسیون رامسر خارج شود؛ از طریق وزارت امور خارجه پیگیری‌های زیادی انجام و تاکنون از این کار جلوگیری شده است.

محمدجواد اشرفی در جلسه کارگروه مدیریت پسماند خوزستان که امروز (۱۸ تیرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در سال‌های اخیر، شهرداری آبادان بدون هیچ مدیریتی، زباله‌های شهری را در تالاب شادگان تخلیه می‌کند که این کار علاوه بر اینکه تهدیدی علیه بهداشت عمومی و سلامت مردم است، باعث شده اکوسیستم تالاب شادگان که از اکوسیستم‌های مهم جهانی است، به مخاطره بیفتد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: تالاب بین‌المللی شادگان عضو کنوانسیون رامسر است اما به دلیل تخلیه پسماندهای شهری آبادان، مقرر شده بود که تالاب شادگان از لیست کنوانسیون رامسر خارج شود؛ از طریق وزارت امور خارجه پیگیری‌های زیادی انجام و تاکنون از این کار جلوگیری شده است اما در صورت ادامه تخلیه زباله شهری آبادان در تالاب شادگان، خطر خروج این تالاب از لیست کنوانسیون رامسر وجود دارد.

اشرفی بیان کرد: مقرر شده بود که پسماندهای آبادان به محل دفن پسماندهای خرمشهر منتقل شوند اما علیرغم برگزاری جلسات مختلف، هیچ اقدامی انجام نشده است. شهرداری آبادان مشکلات مالی را مطرح کرده است که به هیچ وجه قابل قبول نیست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان افزود: موضوع مسائل زیست محیطی، اولویت شهرداران نیست در حالی که یک شهردار ابتدا باید به فکر سلامت مردم باشد. بی‌توجهی شهرداران به سلامت مردم واقعا قابل تامل است.

وی اضافه کرد: شهرداری آبادان هم سالانه حدود ۵۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی دریافت می‌کند و انتظار می‌رود بحشی از این پول را در راستای مسائل زیست محیطی هزینه کند.

به گزارش ایسنا، محمد گراوند معاون دادستان عمومی و انقلاب اهواز نیز در ادامه در این مورد اظهار کرد: مردم مناطق دیگر، تاریخ و تالاب مصنوعی و جاذبه طبیعت‌گردی ایجاد می‌کنند اما ما در خوزستان در حال خراب کردن تالاب‌ها و دریاها هستیم.

وی افزود: ما خودمان داریم بهانه می‌تراشیم که اگر این تالاب در مناطق بالای کشور بود، بهتر بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج