۱۰۱۳۸۹۳
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

روند افزایشی آمار ابتلا به کرونا در خراسان

معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه روند ابتلا بیماران بستری و سرپایی کووید-۱۹ در ۳ استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی به ویژه در شهر مشهد رو به افزایش است، گفت: مردم باید کنار کسب و کار و فعالیت‌های اقتصادی زندگی با کرونا را نیز فرا بگیرند.

ایسنا: معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه روند ابتلا بیماران بستری و سرپایی کووید-۱۹ در ۳ استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی به ویژه در شهر مشهد رو به افزایش است، گفت: مردم باید کنار کسب و کار و فعالیت‌های اقتصادی زندگی با کرونا را نیز فرا بگیرند.

قاسم جان بابایی در حاشیه بازدید از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی، با بیان اینکه مشهد مقدس به دلیل شرایط خاص و رفت و آمد مسافران تعداد بیماران بستری و سرپایی بیشتری نسبت به سایر مناطق استان دارد، خاطر نشان کرد: حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی، رعایت بهداشت و استفاده از ماسک بهترین راهکار در زمینه پیشگیری از کرونا به شمار می‌رود که باید نسبت به آن توجه جدی داشت.

روند افزایشی آمار ابتلا به کرونا در خراسان

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد زیرساخت‌های بسیار خوبی را برای خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی فراهم ساخته و بیمارستان ۶۱۰ تخت‌خوابی امام رضا(ع) که یکی از مراکز درمانی بسیار مطلوب این دانشگاه است، به درمان این دسته از بیماران اختصاص داده شده، تصریح کرد:به همت مسئولان این دانشگاه و تلاش تیم‌های پزشکی و پرستاری و تمام پرسنل مراکز مرجع، روند خدمات‌رسانی به بیماران مطلوب است و وزارت بهداشت در صورت نیاز این دانشگاه به تجهیزات، حمایت‌های لازم را خواهد داشت.

معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه همچنان در موج نخست کرونا قرار داریم، اظهار کرد: در ماه اردیبهشت شاهد کاهش چشمگیر میزان ابتلا و بستری بیماران کرونایی در مشهد بودیم اما در هفته‌های اخیر تعداد بیماران مبتلا در این شهر افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه تاکنون آستان قدس رضوی همکاری‌های بسیار خوبی با حوزه سلامت داشته و پس از بازگشایی درب‌های حرم مطهر رضوی رعایت بهداشت و پروتکل‌های بهداشتی به شکل بسیار مطلوبی در این مکان مقدس انجام می‌شود، تاکید کرد: به طور حتم در صورت ادامه روند همکاری‌ها و رعایت اصول خود مراقبتی و بهداشتی از سوی مردم به زودی شاهد روند نزولی این بیماری در شهر مشهد خواهیم بود.

تمام داروهای مورد استفاده در دنیا برای کرونا در ایران تجویز می‌شود

معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در حال حاضر ایران در میان ۳ کشور برتر دنیا در زمینه تحقیق در حوزه کروناست، اظهار کرد: در حال حاضر داروهای مورد استفاده در دنیا نقش کمک کننده در درمان کرونا را دارد و تاکنون دارویی خاص برای این بیماری کشف و تولید نشده است. خوشبختانه تمام داروهای مورد استفاده در سطح دنیا در ایران و حتی در مناطق مرزی کشور موجود و برای بیماران کرونایی تجویز می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، وی با بیان اینکه در حال حاضر روش‌های کمک تنفسی تهاجمی و غیرتهاجمی موثرترین عامل در نجات جان بیماران مبتلا به کووید-۱۹ به شمار می‌رود، تصریح کرد: به همت شرکت‌های دانش بنیان و محققان توانمند ایرانی تولید لوازم کمک تنفسی تهاجمی و غیر تهاجمی به اجرا درآمده و کشورمان در این زمینه مشکلی ندارد.

معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد با توجه به دارا بودن کادر توانمند درمانی و پرستاری و فراهم نمودن زیر ساخت‌های مناسب با توجه به تعداد بیماران مبتلا به کووید-۱۹ از مرگ و میر پایینی در این زمینه برخوردار است که امیدواریم که این رقم به صفر برسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سایه

      تا بیایید کسب و کار وفعالیت اقتصادی درست رو به مردم آموزش بدین نصف بیشترشون میمیرند زندگی وجان اونا مهم هست این فرهنگ سازی الان وقتش نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج