ادعای کیهان درباره فعالیت جمعیت امام علی(ع)
روزنامه کیهان در یادداشتی با عنوان «اسبهای تروا» به نقد عملکرد جمعیت امام علی(ع) پرداخته و مدعی شد: اعضای این نهاد به تربیت شبکهای از مربیان بر اساس آموزههای التقاطی و ضد دین مشغول بودند!
روزنامه کیهان در یادداشتی با عنوان «اسبهای تروا» به نقد عملکرد جمعیت امام علی(ع) پرداخته و مدعی شد: اعضای این نهاد به تربیت شبکهای از مربیان بر اساس آموزههای التقاطی و ضد دین مشغول بودند!
این روزنامه نوشت:
در روزهای اخیر نام جمعیت موسوم به امام علی(ع) به دلیل برخورد مأموران انتظامی و قضایی با آن به خبری پربازدید در حوزه اجتماعی تبدیل شد. تشکیلاتی که گردانندگان اصلی آن نه تنها به هویتزدایی از رهگذر آموزش مددجویان خود بر اساس ارزشهای غربی مندرج در متون و اسناد بینالمللی میپرداختند بلکه به تربیت شبکهای از مربیان بر اساس آموزههای التقاطی و ضد دین مشغول بودند.
اقدامی که فراتر از تضعیف نظام مردمی ایران میتوان آن را نوعی فعالیت سازمانیافته علیه اسلام از طریق نشر خرافات و افکار ضاله دانست. اشارات صریحی از سرکرده اصلی این سازمان مبنی بر «عدم کفایت مردم ایران برای ساخت سرنوشت و آینده خود» در دست است که بر همین اساس درصدد فراهم کردن راه مداخله خارجی در امور کشور بودهاند. اما این رویکرد فقط محدود به این تشکیلات نیست.
در میان شبکه ان.جی.اُهای ایران موارد متعددی از این نوع وجود دارند. بعضی از این سازمانها با بودجه رسمی نهادهای بینالمللی نظیر بانک جهانی راهاندازی شدند. برخی دیگر از نمونههای قابل توجه آنها ابتدا به عنوان مؤسسهای آمریکایی در ایالات متحده به ثبت رسیده و سپس اقدام به اخذ مجوز و راهاندازی دفتر در ایران کردهاند. در واقع آنها شعبهای از یک سازمان آمریکایی در خاک ایران هستند.
ان.جیاُ ها از منظر نحوه راهیابیشان به عرصه سیاسی-اجتماعی ایران، تحفهای تحمیلی و ناخواستهاند که در دولت اصلاحات بدون توجه به ظرفیتهای اجتماعی و فرهنگی بومی در تقویت مدنیت اسلامی، با الگوگیری مقلدانه از ساختارهای غربی در فضای اجتماعی ایران جانمایی شدند. آنها در طول این سالها به کمک تصویب قوانین مالیاتی و یا مسئولیت اجتماعی شرکتی(CSR) به صورت غیرمستقیم مورد حمایت حکومتی قرار گرفتند.
این در حالی بود که نهادهای اصیلی که ان.جی.اُ ها جایگزین آنها در جامعه اسلامی شده بودند نظیر مساجد، حسینیهها و هیئات با محدودیتهای بیشتری روبرو بودند و دامنه فعالیتهایشان تنها به برگزاری فرایض و مراسم مذهبی کاهش مییافت. در یک نمونه شورای شهر تهران در حالی حمایت خود از مساجد و هیئات را به بهانه لزوم مردمی اداره شدن آنها قطع کرد که همزمان به تشکیلاتی مانند جمعیت موسوم به امام علی(ع) با توجیه مسئولیت اجتماعی و تقویت جامعه مدنی امکانات میداد؛ در واقع هزینه دستکاری افکار عمومی به نفع سیاستخارجی دولتهای غربی در جامعه ایران از جیب ملت پرداخت میشد!
غربیسازی جامعه ایران هدفگذاری بلندمدتی است که برخی سازمانهای غیردولتی در قالب الفاظ زیبا و طرحهای انساندوستانه مجری آن در ایران هستند. به این ترتیب درهای قلعه مستحکمی که طی سالها با استقامت مردم خون داده و خوندل خورده به روی سلطه اشغالگر بسته بود، از درون باز میشود.
در افسانه تروا آنچه مقاومت ده ساله شهر تروی را در هم شکست نه قدرت نظامی دشمن که سادهدلی و خوشباوری حافظان شهر بود. اسب چوبیای که سپاهیان یونانی ساختند و به آنها اهدا کردند؛ اگرچه هدیهای به نشانه صلح، محبت و خیرخواهی به نظر میرسید اما درواقع حیلهای برای ورود بیگانه و مداخله خارجی بود.
نظر کاربران
کیهان توهمه چی صاحب نظره
صاحب مملکت نباشه شریک که هست.
مردم کیلویی نه خرواری چند؟
پاسخ ها
شرم بر تو کیهان تو ضدمردمی ترینی
دستهایی که کمک میکنند مقدس تر از دست هایی هستن که دعا میکنن کیوان جووووووون
لعنت به کیهان
پاسخ ها
اگهازسیاستخبرندارینظرنده
کیهان داره با پول منو شما چی میتازونه .منم اگه پول مفت میریختند تو حلقم از این حرف ها میزدم
کیهان جون تو جات خوب باشه هیچکس مشکلی نداره
تو خوب همه بد
کیهان خودش کمک مالی از بیت المال میگیره پس در مورد ان جی او ها نظر نده
ضد مردمی ترین کاغذ پاره ایران
پاسخ ها
کیهان بیچاره
سردبیری مثل شریعتمدارراهم دید!!!!
کم تیراژترین روزنامه کشور کیهان هستش کل تیراژش 50000 تاست که 20000 تای آن برای پاک کردن شیشه وپنجره ها مصرف میشه بقیه هم مجانی درادارات پخش میشه