جاباما
۱۰۱۳۹۷۹
۱۰ نظر
۵۰۰۸
۱۰ نظر
۵۰۰۸
پ

انتقاد از اظهارات یک مسئول درباره فعالیت هیات‌ها

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: یکی از مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی اعلام کرده هیچ هیأت عزاداری نباید در محرم تعطیل باشد و تمام عزاداری‌ها باید برگزار شوند البته با رعایت ضوابط بهداشتی و در فضای باز.

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: یکی از مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی اعلام کرده هیچ هیأت عزاداری نباید در محرم تعطیل باشد و تمام عزاداری‌ها باید برگزار شوند البته با رعایت ضوابط بهداشتی و در فضای باز.

درباره این سخن، چند نکته را باید مورد توجه قرار داد.

اول اینکه تصمیم‌گیری درباره برگزاری یا عدم برگزاری عزاداری‌ها و تشکیل هیأت‌های عزاداری در شرایط کرونائی با ستاد ملی مقابله با کروناست. اینکه سازمان تبلیغات اسلامی رأسا اعلام کرده هیچ هیأتی نباید تعطیل باشد، معلوم نیست با هماهنگی ستاد بوده یا نه. بهرحال، آنچه در این زمینه اعتبار دارد نظر ستاد ملی مقابله با کروناست.

نکته دوم اینست که یکی از وظایف سازمان تبلیغات اسلامی که شاید مهم‌ترین آنها باشد، نظارت بر عملکرد هیأت‌های مذهبی و تنظیم برنامه‌های کلی و خط‌مشی آنهاست. این وظیفه در شرایط کرونائی ایجاب می‌کند سازمان تبلیغات اسلامی، برنامه‌های هیأت‌ها را با ستاد ملی مقابله با کرونا هماهنگ کند و خط‌مشی آنها را بگونه‌ای تنظیم نماید که دقیقاً مجری تصمیمات ستاد باشند و از این تصمیمات تخطی ننمایند. بنابراین، هرگز نباید خواست مسئولین هیأت‌ها یا جامعه مداحان و یا وعاظ، مبنای تصمیم‌گیری‌ها باشد. آنچه مبنای تصمیم برای برگزاری یا عدم برگزاری هیأت‌ها و عزاداری‌هاست، تصمیم ستاد است نه خواست این و آن.

نکته سوم اینست که وعده رعایت ضوابط بهداشتی در ماه‌های اخیر، کارکرد چندان قابل اطمینانی نداشته و بسیاری از مراسمی که در مناسبت‌های مختلف عزا و عروسی برگزار شده‌اند، منشأ انتقال ویروس کرونا به دیگران و عامل مرگ بسیاری از مردم شده‌اند. قطعاً برگزار نشدن نمازهای جمعه در شهرهای بزرگ، کار بسیار درستی بود که از گسترش بیشتر ویروس کرونا جلوگیری کرده است. به این نکته دقیق باید توجه شود که به جای وعده رعایت احتیاط و انجام اقدامات بهداشتی، بهتر اینست اصلا تجمعات برگزار نشوند تا اطمینان بیشتری به حفاظت از جان مردم وجود داشته باشد. اینکه ماه رمضان را بدون تجمعات برگزار کردیم، خود یکی از عوامل مؤثر در کاهش شیوع ویروس و رسیدن فوتی‌های آن به حدود ۳۰ نفر بود. اکنون که مرگ و میرهای کرونائی در یک شبانه‌روز به ۲۰۰ نفر رسیده، چرا مثل ماه رمضان عمل نکنیم؟

و آخرین نکته اینکه اولین رسالت دین و مذهب، حفاظت از جان مردم است. تبلیغات، معنویات، عزاداری‌ها، دعاها و تمام اعمال عبادی اعم از واجب و مستحب، فقط زمانی موضوعیت پیدا خواهند کرد که جان مردم حفظ شود. اگر مردم نباشند، این اعمال عبادی برای چه کسی می‌توانند انجام شوند؟ اینکه مراجع تقلید بلافاصله با پیدایش بیماری کرونا درس‌های خود را تعطیل و رفت و آمدها را محدود کردند به خاطر اینست که برای حفاظت از جان مردم اولویت اول قائل هستند.

اینکه رهبر انقلاب اسلامی گفتند من تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستم و خودشان نیز دیدارها را لغو کردند و تمام ضوابط اعلام شده توسط وزارت بهداشت را رعایت نمودند به همین دلیل است که معتقدند جان مردم اصل است و سایر امور باید تابع این اصل باشند. این، یعنی دین، حافظ جان مردم است.

بنابراین، سازمان تبلیغات اسلامی نباید در مورد عزاداری‌های محرم و صفر دچار شتاب‌زدگی شود. هنوز فرصت، باقی است. مسئولان این سازمان صبر کنند تا ستاد ملی مقابله با کرونا با توجه به شرایط کرونائی ماه‌های محرم و صفر تصمیم‌گیری کند و مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی نیز بدون کوچک‌ترین مقاومتی از تصمیم ستاد پیروی کنند تا سازمان تبلیغات اسلامی متهم نشود جان مردم را به خطر انداخته است. دستگاه‌های تبلیغاتی دشمن منتظرند فرصتی به دست بیاورند و دین را نسبت به جان مردم بی‌اعتنا معرفی کنند. ما نباید چنین فرصتی را برای دشمنان فراهم سازیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • راجوخان هندی

      مرگ خاموش.....!!!!!

    • بدون نام

      کرونا ولش جون مردم ولش آقایون نونشون ول میشه

    • مهشید

      جان مردم ؟؟؟؟؟ جان ؟؟؟ مجالس محرم تعطیل شود آقایان مداح خرج یک سالشان را از کجا تامین کنند؟؟؟ جیب مردم مهم است نه جانشان

    • دلسوز

      احسن ،گل گفتی،

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مداحان مگن مردم بمیرن .پول ما مهمنره

    • بدون نام

      درود برپدرومادرت. واقعا درست گفتی

    • بدون نام

      اق جون مردم برای همچون افراد ارزشی ندارد ان میخواهد حرفش را بزند اسبش را بتازد به چه قیمتی خدا میداند

      پاسخ ها

      • فرهاد

        ستاد ملی کرونا تصمیم گیرنده است درآن شرایط چه کار انجام شود یاد نشود سازمان تبلیغات نمی تواند در کار ستاد کرونا دخالت کند همین آقای مسئول از این طرف می گوید مرگ میر کرونا بیشتر شده از آن طرف حرفهایی میزند که ایشان مربوط

    • پناهی

      احسنت به مقاله نویس
      بعضی مسئولین هنوز نمیدونن هماهنگی با ستاد ملی مبارزه با کرونا یعنی چه

    • ق

      به فکر اقتصاد باشید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج