۱۰۱۳۹۸۶
۱۸ نظر
۵۰۱۱
۱۸ نظر
۵۰۱۱
پ

استراتژی دولت در مقابل تضعیف و تخریب مخالفان

غلامعلی رجایی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در سرمقاله امروز روزنامه آرمان ملی با عنوان استراتژی تضعیف و تخریب ‏دولت نوشت: مجلس خیلی زود شروع به مخالفت با دولت کرد و مشت خود را زودتر از آنچه انتظار می‌رفت، باز نمود که چه ‏برنامه‌هایی دارد.

غلامعلی رجایی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در سرمقاله امروز روزنامه آرمان ملی با عنوان استراتژی تضعیف و تخریب ‏دولت نوشت: مجلس خیلی زود شروع به مخالفت با دولت کرد و مشت خود را زودتر از آنچه انتظار می‌رفت، باز نمود که چه ‏برنامه‌هایی دارد.

قاعدتا عقبه اصولگرایی مجلس و کسانی که لیست بسته و حمایت کردند باید پاسخگوی عملکرد چنین افرادی که ‏با عنوان نمایندگی به مجلس فرستادند باشند. هرکسی مذاکرات مجلس و برخورد نمایندگان با آقای ظریف را ببیند و بشنود تردیدی ‏نخواهد کرد که این مجلس در تشخیص مساله دچار اشتباه شده است.

معمولا وزرای امور خارجه پیش از دولت با مقام معظم ‏رهبری هماهنگ هستند. رئیس دولت اصلاحات می‌گفت که وقتی وزیر از سفر خارجی می‌آمد به وی می‌گفتم اول به دفتر مقام ‏معظم رهبری رفته و به ایشان گزارش کار دهید و سپس نزد من بیاید. از زمان امام (ره) نیز معمولا وزرای خارجه با نظر امام و ‏مقام معظم رهبری تعیین می‌شده است. حال اینگونه برخورد مجلس که آقای ظریف را عصبانی کردند و همین امر موجب شد تا ‏آقای ظریف از خود دفاع کند خلاف منافع ملی بود. مجلس صرفا به‌خاطر این نوع برخورد با وزیر امور خارجه نمره منفی ‏می‌گیرد.

این‌ها حق سوال و مواخذه دارند، اما نه به این سرعت که وزیری که به مجلس رفته تا توضیح دهد اینگونه مورد مواخذه ‏قرار گیرد. ظریف در چه چیز دروغ گفته است؟ بهتر بود نمایندگان به جای داد و هوار کشیدن می‌گفتند که ظریف چه دروغی گفته ‏و آن‌ها را برمی‌شمردند. اینکه وزیر امور خارجه بخواهد برای اثبات حقانیت خود از جلسات خود با شهید سردار سلیمانی بگوید ‏ریسک بزرگی بود که لازم نبود این مسائل حتی در مجلس عنوان شود. مجلس هزینه کشور را در اتفاق اخیر بالا برد. فرمولی ‏وجود دارد که می‌گوید کشور در حوزه‌های مختلف گران اداره می‌شود و بابت این قطع ارتباط سیاسی هزینه‌های زیادی می‌دهیم.

‏مثل حرکت نابخردانه‌ای که با عربستان شد و هنوز هزینه‌اش را می‌دهیم. درست مثل اینکه یک وام ۱۰۰ میلیونی گرفته باشیم و در ‏عوض ۲۰۰ میلیارد اقساط پس دهیم. این مجلس هزینه‌های اداره کشور را بالا برده و به‌نظر می‌رسد کسانی که به این نمایندگان ‏رای دادند به‌زودی آثار ندامت و پشیمانی را در خود خواهند دید. این نگرانی می‌رود که این انتخاب نادرست در حجم مراجعه و ‏مشارکت مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری و شورا‌های ۱۴۰۰ نیز تاثیر بگذارد. از طرف دیگر در مورد مواجهه مجلس با دولت ‏به‌خصوص رئیس‌جمهور آقای روحانی روز‌های سختی را در این فرصت باقی‌مانده از دولت خود با این مجلس خواهد داشت.

آقای ‏روحانی شخصیتی است که ممکن است او را در مجلس عصبانی کنند؛ لذا وی باید پختگی خود را داشته باشد و شرایط را مدیریت ‏کند. استراتژی دولت در قبال مجلس باید توام با صبر و متانت باشد. چراکه در حال حاضر مصلحت ملی این است که چهره ‏یکدیگر را نخراشیم و اگر هم یک طرف به این امر مبادرت ورزید، طرف مقابل باید بردباری و صبوری از خود به خرج دهد. ‏رئیس‌جمهور و مردانش باید در رفتن به مجلس صبوری به خرج دهند و این مدت باقی‌مانده را هرچند مظلومانه، اما با سر‌فرازی ‏ادامه دهند. هر چند که استراتژی مجلس نیز این است که دولت را ضعیف کرده و مورد تخریب مداوم قرار دهد. ‏

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دولت پدر مردم در آورده خدایا به دادمان برس

    • بدون نام

      دست همشون تو یک کاسه است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نماینده ها باید بدانند دولت یک شخص بخصوص نیست دولت یعنی مردم یعنی 24 میلیون رای دادند باید به آنها احترام بگذارندهمین آقایان علت تمام مشکلات کشور هستند نه روحانی مجلس دست از تخریب و کینه و حسادت دست بر دارد

      • فرهاد

        این نماینده ها باید بداند انتخابات ریئس جمهوری سه سال تمام شده مجلس اگر واقعا فکر مردم و کشور است اگر دلسوز مردم است باید حمایت و همکاری با دولت داشته باشد باید راه چاره ای پیدا کرد تا مشکلات مردم کمتر شود نه بیشتر

    • بدون نام

      گزینه هیچکدام

    • بدون نام

      مسؤلان بی مسؤلیت

    • بدون نام

      کی آرمان میخونه؟! روزنامه تند اصلاح طلب

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیچاره کیهان مال اصولگراها ست تو خیلی خنگ هستی

    • بدون نام

      دولت هم تا اندازهای مقصره همه تقصیرات را گردن دولت نیندازیدانصاف هم خوبه ،

    • بدون نام

      اکثر نماینده گانی که جدیدا وارد مجلس شده اند ا این افراد باید حدالقل یک سالی قانون وماده تبصره های مجلس مطالعه بکنند بعد تصمیم برای حل مشگلات بگیرند

    • بدون نام

      هرموقع شما مسیولیت تکرار وحمایت تان بهعده گرفتید منهم ان زمان مسیولیت رای دادن که انتخاب درست هم بود قبول می کنم الا برکت الله.

    • عدالت

      هر چه سریعتر قانون اساسی به نفع قشر مستضعف عوض شود و از لیبرالی و بازار آزاد تغییر کند

    • بدون نام

      8 سالی که شما به اون نمایندگان رای دادید
      آثارِ ندامت و پشیمانی برای مردم هویدا نشد؟

    • بدون نام

      8 سال شما هزینه کشور رو آوردید پایین؟

    • بدون نام

      هشت سالی که نمایندگان اصلاح‌طلب در مجلس بودند چی؟
      اصلاح طلبان هزینه کشور رو مگه آورده بودن پایین؟

    • بدون نام

      اصلاح طلبان دلار سه هزاری رو کردن بیست و سه هزار

    • بدون نام

      کدام استرادژی ...دولت اگر استرادژی داشت وضع مملگت به اینجا نمی رسید ..

    • بدون نام

      مگه دیگه موافقی هم گذاشتن براشون بمونه؟؟؟ بااین عملکرد افتضاحشون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج