جاباما
۱۰۱۴۲۰۴
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

خواهر رئیس کره‌شمالی: کیم با ترامپ دیدار نمی‌کند

خواهر رئیس کره شمالی گفته برادرش امسال با رئیس‌جمهور آمریکا دیدار نخواهد کرد.

خبرگزاری فارس: خواهر «کیم جونگ اون»، رئیس کره شمالی گفته برادرش امسال با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا دیدار نخواهد کرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از «کیم یو جونگ»، خواهر رئیس کره شمالی این خبر را گزارش داده و نوشته در صورتی که چنین دیداری برگزار شود فقط به نفع ایالات متحده خواهد بود.

پیش از این «چو سون هوئی» معاون اول وزیر خارجه کره شمالی گفته بود کشورش هیچ برنامه فوری برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای با آمریکا ندارد مگر این که واشنگتن از «سیاست‌های خصمانه» خود در قبال پیونگ‌یانگ دست بکشد.

اظهارات این مقام‌ها بعد از آن مطرح می‌شود که «جان بولتون» مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید پنجشنبه گذشته به خبرنگاران در نیویورک گفت که شاید ترامپ پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر دیداری دیگر با «کیم جونگ اون» داشته باشد.

خواهر رئیس کره‌شمالی: کیم با ترامپ دیدار نمی‌کند

تنش‌ها در شبه‌جزیره کره در هفته‌های گذشته تشدید شده است. کره شمالی که درباره اقدامات تبلیغاتی کره جنوبی در نواحی مرزی چندین بار هشدار داده بود، به تازگی دفتر ارتباطات میان دو کره را منفجر و تخریب کرد تا پیام هشداری به سئول ارسال کرده باشد.

بحث مربوط به توافق پایان جنگ کره در مذاکرات میان رهبران آمریکا و کره شمالی نیز مطرح شده بود که با شکست مواجه شد.

تشدید تحرکات برای از سرگیری مذاکرات با پیونگ یانگ در حالی انجام می‌شود که از زمان روی کار آمدن ترامپ، او دو بار در نشستی رسمی (ابتدا در سنگاپور و بار دوم در ویتنام) با کیم جونگ اون شرکت کرد و دو طرف یک بار هم در منطقه غیرنظامی دو کره دیداری غیر رسمی ترتیب دادند.

دیدارهای سران آمریکا و کره شمالی نتوانست به توافق در زمینه خلع سلاح اتمی کره شمالی، پایان رسمی جنگ در شبه جزیره کره و توقف تحریم‌های آمریکا و سازمان ملل علیه کره شمالی کمکی کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج