جاباما
۱۰۱۴۲۸۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

واکنش به انتساب انفجار نطنز به اسرائیل

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه درباره انفجار در سایت نطنز نهاد‌های ذی‌ربط امنیتی در حال بررسی جزئیات هستند، گفت: هدف رسانه‌ها از منتسب کردن انفجار به رژیم صهیونیستی در واقع کمک‌کردن به وجهه و هیمنه پوشالی آن است.

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه درباره انفجار در سایت نطنز نهاد‌های ذی‌ربط امنیتی در حال بررسی جزئیات هستند، گفت: هدف رسانه‌ها از منتسب کردن انفجار به رژیم صهیونیستی در واقع کمک‌کردن به وجهه و هیمنه پوشالی آن است.

سید عباس موسوی در نشست‌خبری با اصحاب رسانه استان اصفهان درباره انفجار در سایت هسته‌ای نطنز اظهار داشت: هر اتفاقی که هر جایی بیافتد ممکن است اسرائیلی‌ها خود را سریع مطرح کنند و ابتکار کار را به‌عهده بگیرند. در حال حاضر برای صحبت و قضاوت از علت و عامل اصلی انفجار زود است و نهاد‌های ذی‌ربط امنیتی در حال بررسی تمام جزئیات انفجار هستند و اگر به این نتیجه برسند که دست عوامل خارجی در کار بوده، اعلام خواهند کرد و عواقبی هم خواهد داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به سیاست‌های منطقه‌ای رژیم صهیونیستی ادامه داد: این رژیم در سطح بین‌المللی در حال مظلوم‌نمایی است و کاری می‌کند که ترحم و توجه جهان را جلب کند، اما همین رژیم در مسائل منطقه‌ای رویکرد خشن دارد و با مشت آهنین به مردم فلسطین و کشورهای همسایه و به‌طور کلی در منطقه خود را نشان می‌دهد. هدف رسانه‌ها از منتسب‌کردن انفجار سایت نطنز به رژیم صهیونیستی در واقع کمک‌کردن به وجهه این رژیم و هیمنه پوشالی آن است.

موسوی با اشاره به اقدام ترامپ با خروج از سازمان بهداشت جهانی خاطرنشان کرد: رویکردی که ترامپ بعد از روی کار آمدن در مواجهه با سازمان‌های غیر‌دولتی ‌پیش گرفته یک اقدام هرج‌و‌مرج‌طلبانه و بدعت عجیبی است که شاهد هستیم و علاوه بر برجام از بسیاری از معاهده‌های دو‌جانبه و چند‌جانبه بین‌المللی خارج شده که جای تعجب و تأسف دارد.

وی تصریح کرد: اقدامی که آمریکایی‌ها به‌ویژه دولت ترامپ در قبال سازمان بهداشت جهانی انجام داده را در راستای تروریسم سلامت و پزشکی می‌دانیم، آن‌ها درحالی که مردم دنیا با مشکل بهداشتی، کووید-۱۹ و پاندمی جهانی روبه‌رو هستند، از یکی از مهم‌ترین سازمان‌های متولی این امر خارج می‌شوند و به نظر می‌رسد که تروریسم سلامت و پزشکی آمریکا از سطح کشورها و ملت‌ها فراتر رفته و به یک سطح بین‌المللی رسیده است و جای گله، شکایت و محکومیت از سوی همه کشورهای مستقل را خواهد داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره اقداماتی که در رابطه با پروتکل الحاقی انجام می‌گیرد، گفت: جمهوری اسلامی ایران همکاری‌های خوبی را به صورت داوطلبانه با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام داده، اما این رویکرد دائمی نیست و آنها باید توجه داشته باشند که همکاری جمهوری اسلامی ایران در چهارچوب قوانین و مقررات با آژانس یک همکاری سازنده است. در غیر این صورت اگر آژانس رویکرد غیر‌سازشی داشته باشد و تحت تاثیر القائات خارجی قرار گیرد و حرفی را علیه ایران بزند و یا درخواست غیرقانونی‌ و غیر‌مشروع داشته باشد، طبیعی است که ایران پاسخ مناسبی را بدهد و عواقب آن نیز شامل کشورهایی که مسیر اصلی آژانس را منحرف کردند، خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در چارچوب قوانین، اقدامی را انجام دهند و با توجه به مصالح کشور قانونی را تصویب کنند، وزارت خارجه آن را اجرا خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج