جاباما
۱۰۱۴۳۱۷
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

مکرون هم به صف مخالفان نتانیاهو پیوست

امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی را خلاف قوانین بین‌المللی خواند و از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواست تا از اجرای این طرح خودداری کند.

ایرنا نوشت: امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی را خلاف قوانین بین‌المللی خواند و از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواست تا از اجرای این طرح خودداری کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کاخ الیزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مکرون پنجشنبه شب در تماسی تلفنی با نتانیاهو این درخواست را مطرح کرد.

مکرون در این تماس تلفنی تاکید کرد: چنین اقدامی خلاف قوانین بین‌الملل است و احتمال تحقق راه‌حل ۲ دولتی به عنوان یک مبنای صلح منصفانه و پایدار میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها را به خطر می‌اندازد.

نتانیاهو و «بنی گانتس» رییس ائتلاف «آبی- سفید» این رژیم پس از توافق برای تشکیل کابینه ائتلافی در خصوص آغاز الحاق دره اردن (غور اردن) و شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری به این رژیم، از ابتدای ماه ژوئیه جاری(۱۱ تیر) به توافق رسیده بودند.

سرانجام، این طرح جنجالی با موج شدید مخالفت‌ها و محکومیت‌های جهانی و اعتراض‌ها در داخل فلسطین مواجه و از تاریخ ۱۱ تیر به زمانی دیگر موکول شد.

برخی منابع نیز اعلام کرده‌اند که رژیم صهیونیستی با توجه به فشارهای گسترده بین‌المللی، طرح الحاق کرانه باختری را در چندین مرحله اجرا می‌کند و در مرحله نخست قصد دارد سه مجتمع بزرگ شهرک نشینی در کرانه باختری را به اراضی اشغالی ملحق کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اسرائیل فقط باالحاق کرانه باختری،به نابودی بادست خودنزدیک میشود!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج