۱۰۱۴۴۴۴
۱۱ نظر
۵۰۰۱
۱۱ نظر
۵۰۰۱
پ

استقلال - پارس تکرار می‌شود

استقلال امشب درحالی به‌مصاف تراکتور تبریز خواهد رفت که طی یک هفته گذشته به‌خاطر شیوع کرونا در اردوی این تیم، آبی‌پوشان درست‌وحسابی به تمرین نپرداختند و تنها تمرین آنها که به کارهای تاکتیکی اختصاص پیدا کرد،

فرهیختگان: استقلال امشب درحالی به‌مصاف تراکتور تبریز خواهد رفت که طی یک هفته گذشته به‌خاطر شیوع کرونا در اردوی این تیم، آبی‌پوشان درست‌وحسابی به تمرین نپرداختند و تنها تمرین آنها که به کارهای تاکتیکی اختصاص پیدا کرد، تمرین پنجشنبه عصر با حضور ۱۳ بازیکن بود و در ادامه استقلالی‌ها دیروز آخرین تمرین سبک قبل از بازی با تیم تبریزی را برگزار کردند.

اتفاقات هفته گذشته باشگاه استقلال حسابی سروصدا کرد و تمامی لیگ را تحت‌الشعاع قرار داد. آبی‌ها از سفر به استان بوشهر سرباز زدند و دیدار این تیم مقابل پارس جنوبی برگزار نشد تا شایعه‌های زیادی نیز نسبت به نتیجه این دیدار منتشر شود. در این بین و بعد از اینکه درهمان ابتدا اعلام شد ۱۱ بازیکن و یک عضو کادر درمانی استقلال دچار کرونا شده‌اند همه ذهن‌ها به سویی رفت که به‌طور حتم این تعداد می‌تواند ۲۵ درصد اعضای باشگاه را شامل شود و طبق مقررات سازمان لیگ مجموعه تیم استقلال باید دوهفته به قرنطینه بروند، اما محل اختلاف سازمان لیگ و باشگاه استقلال آنجا شد که آبی‌ها مستندات محکمی را از بیمارستان‌مسیح‌دانشوری برای سازمان لیگ ارسال کردند تا طبق آن صحه بر ادعای خود گذاشته و بتوانند حرف خود را به کرسی بنشانند. ابتدا مقاومت‌هایی درخصوص این نتایج از سوی مقامات سازمان لیگ شکل گرفت، اما در ادامه سازمان لیگ و ایفمارک این تعداد کرونایی را از استقلال پذیرفتند، ولی کار زمانی برای استقلالی‌ها پیچیده شد که یک اشتباه اداری باعث شد همه‌چیز زیر سوال برود.

۳۶ نفر یا ۳۸ نفر؛ مساله این است!

قبل از اینکه یک تناقض آشکار را در این گزارش شفاف‌سازی کرده و نسبت به آن اطلاع‌رسانی کنیم، ابتدا باید از تعداد نفرات لیست تیم فوتبال استقلال در لیگ فصل نوزدهم رونمایی و این تعداد را مشخص کنیم.

مدیران استقلال پیش از دیدار با پارس جنوبی از ابتلای ۱۳ عضوشان به کرونا خبر دادند و با توجه به این عدد، چه لیست استقلال ۳۸ نفره حساب می‌شد و چه ۳۶ نفره، مبتلایان این تیم بالای ۲۵ درصد شده و قانونا نباید بازی آنها مقابل پارس جنوبی برگزار می‌شد و تیم باید به قرنطینه می‌رفت. با این حال مشخص شد که مبتلایان امید (تنها یک بازیکن امید در لیست استقلال است) و کادر اداری باشگاه هم جزء ۱۳ نفر محاسبه شده‌اند. ضمن اینکه داریوش شجاعیان هم جزء مبتلایان به کرونا اعلام شده، درحالی‌که باشگاه استقلال به‌دلیل مصدومیت این بازیکن، نام او را از لیست نیم فصل دوم خارج کرده بود. با کسر این افراد از بین مبتلایان، استقلال ۹ مبتلا به کرونا در تیمش دارد. این درحالی است که اکنون لیست استقلال ۳۸ نفره است که این ۳۸ نفر شامل ۱۶ بازیکن بزرگسال، سه بازیکن زیر ۲۵ سال، هفت بازیکن زیر ۲۳ سال، یک بازیکن امید و ۱۱نفر کادر فنی می‌شود. البته استقلالی‌ها بر این باورند که لیست‌شان ۳۶ نفره است، اما سازمان لیگ عدد ۳۸ را قبول دارد.

در این بین دلیل دو نفر اختلاف این است که باشگاه استقلال می‌گوید چون لکیچ دستیار اسپانیایی-صرب فرهاد مجیدی و بودوروف مدافع بلغار این تیم دیگر به ایران بازنگشتند، جزء لیست آبی‌ها نیستند، اما سازمان لیگ این استدلال را قبول ندارد. دلیل مخالفت سازمان لیگ با استدلال استقلالی‌ها این است که این باشگاه به‌طور رسمی قرارداد این دو عضو خارجی‌اش را فسخ نکرده و ITCآنها ابطال نشده است و به‌همین دلیل آنها جزء لیست استقلال حساب می‌شوند.

بی‌توجهی کادر اداری و تناقض‌های بعدی

حالا یک تناقض بزرگ پیش‌آمده مبنی‌بر اینکه اگر طبق ادعای سهیل مهدی که در برنامه فوتبال برتر تلویحا پذیرفت استقلالی‌ها ۳۶ نفرند و آن دو نفر به‌نوعی از لیست خارج شده‌اند که اگر اینچنین باشد یعنی ۲۵ درصد از مجموع تیم استقلال به کرونا مبتلا شده و به‌طور حتم بازی با پارس جنوبی تکرار خواهد شد، اما این سوال بزرگ پیش می‌آید که چرا به‌همین منوال و طبق این استدلال تیم استقلال دو هفته راهی قرنطینه نشد و در ادامه با استدلال ۳۸ نفره بودن لیست استقلال و با تست‌های کرونای پی‌درپی از بازیکنان این تیم، مسئولان امر در فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به‌دنبال این بودند که در تست‌های مجدد از این تعداد حداقل یک تا چند نفر دیگر تست‌شان منفی شود تا به‌این‌ترتیب این تعداد به اردوی آبی‌پوشان بازگردند و این تیم بتواند ادامه رقابت‌ها را در لیگ برتر پیگیری کند!

بنابراین به‌نظر می‌رسد گاف اصلی را باشگاه استقلال داده، چه بسا اگر آن زمانی که مربی و بازیکن خارجی این تیم قرارداد خود را فسخ کرده و از استقلال جدا شدند. لیست این باشگاه درهمان زمان آپدیت می‌شد، در ادامه باتایید ۹ تست کرونای بازیکنان و کادر پزشکی این تیم تمامی مجموعه استقلال با رسیدن به حد نصاب ۲۵ درصد راهی قرنطینه می‌شدند و اتوماتیک‌وار بازی با پارس و تراکتور هم لغو می‌شد و هیچ حرف و حدیثی هم برای دیدار با این تیم جنوبی پیش نمی‌آمد، اما حالا استقلالی که یک هفته تمرین نکرده و ناآماده است و ترکیبی نصفه‌ونیمه در اختیار کادر فنی دارد باید در یک دیدار ۶ امتیازی با امید کم نشدن شانس‌هایش درخصوص کسب سهمیه آسیا امشب در یک مصاف سخت و دشوار به دیدار تراکتور تبریز برود.

چرا امیدها جایی در لیست ندارند؟

وریا غفوری، مسعود ریگی، هروویه میلیچ، فرشید باقری، محمد دانشگر، مهدی قائدی، آرش رضاوند و حسین پورحمیدی به‌همراه داریوش شجاعیان بازیکن مصدوم این تیم که به‌تازگی به دوران آمادگی مجدد بازگشته و البته مهرشاد رهبر عضو کادر پزشکی و سه بازیکن امید استقلال همه آنهایی بودند که در تست‌گیری جمعه گذشته تست کرونایشان مثبت اعلام شد، اما از آنجا که شجاعیان از لیست خارج شده و بازیکنان امید نیز در لیست فصل جاری استقلال قرار نداشتند، این تعداد به ۹ نفر رسید که در تست‌های مجددی که ایفمارک از استقلالی‌ها به‌عمل آورد، تست چهار بازیکن به نام‌های دانشگر، قائدی، رضاوند و پورحمیدی منفی شد تا این تعداد از روز گذشته در اختیار کادر پزشکی استقلال قرار گیرند.

اما نکته مهم دیگری که در این بین نادیده گرفته شده نگاه نامناسب کادرفنی در قبال بازیکنان امید این تیم است. درحالی‌که بسیاری از تیم‌های مدعی و گردن‌کلفت لیگ از تعداد بازیکنان امید به اندازه مناسب در لیست خود برای فصل جاری استفاده کردند، چرا فرهاد مجیدی فقط یک بازیکن امید را در لیست قرار داده و چه‌بسا اگر تعداد امیدها در لیست استقلال بیشتر از این تعداد بود، جز مباحث ساختار‌سازی و زیر بنایی که می‌توانست به این وسیله آبی‌ها را طی فصول آینده بیمه کند، در همین برهه زمانی با توجه به اینکه سه بازیکن امید آنها هم کرونایی شدند، این موضوع هم به سود شاگردان مجیدی می‌شد تا درنهایت حرف این باشگاه به کرسی بنشیند.

دفاعیه استقلالی‌ها برای بازی‌ها‌یمان از بالا فشار می‌آورند

در این بین می‌توان به تعدد آزمایش‌های گرفته شده از بازیکنان کرونایی استقلال طی هفته گذشته اشاره کرد، در حالی که مسئولان ایفمارک و سازمان لیگ دو بار از این تعداد بازیکنان تست مجدد انجام دادند که البته طی هر دو بار نتایج تست چهار بازیکن منفی و چهار بازیکن دیگر مثبت بود، از سوی دیگر مسئولان باشگاه نیز به‌صورت مستقل و خودجوش این تست‌ها را دو بار دیگر تکرار کردند که در این میان نتایجی متفاوت از نتایج تست‌های ایفمارک به‌دست آمد، هرچند دیروز خبر رسید که یک بازیکن دیگر استقلال در روزی که تمامی اعضا تست کرونا دادند، تستش مثبت اعلام شده و باید راهی قرنطینه شود، اما تفاوت‌ها در نتایج تست‌گیری مجدد باشگاه و ایفمارک و نتایج متغیر درخصوص بعضی از بازیکنان که یک‌بار تست را مثبت نشان داده و بار دیگر منفی باعث شده یک هفته زمان از استقلالی‌ها فقط بر سر همین موضوع گرفته شود و این تیم فرصت دیگری برای تمرین کردن و آماده‌سازی برای دیدار مقابل تراکتور نداشته باشد.

گفتنی است یک مربی استقلال در این خصوص به «فرهیختگان» گفت: «سازمان لیگ سه بار از بازیکنان تست مثبت ما تست‌گیری کرد، در حالی که باید این تست‌ها از بازیکنان گرفته می‌شد که تست‌هایشان منفی بود و در این مدت هم فقط ما زمان تمرین را از دست دادیم و تغییرات مداوم در نتایج تست‌ها که مثلا یک بازیکن دو بار تستش مثبت اعلام شد و در بار سوم منفی نیز درنهایت عاملی شد تا سازمان لیگ اعلام کند سه‌بازیکن‌مان خوب شده‌اند و می‌توانند به تمرینات برگردند و همین شد که ما حالا باید بدون تمرین و با تیمی نصفه‌ونیمه به‌مصاف تراکتور برویم. آنها آنقدر از ما تست گرفتند تا تعدادمان برای رفتن به قرنطینه از حدنصاب خارج شد و از ۹ بازیکن کرونایی به زیر این تعداد رسیدیم که بتوانیم در ادامه رقابت‌ها حاضر شویم، الان هم از بالا فشار است که بازی‌های استقلال ازجمله دیدار با تراکتور برگزار شود. حالا هم چند بازیکن جدید مبتلا شده‌اند.»

وی افزود: «پنجشنبه با ۱۲، ۱۳ بازیکن تمرین کردیم و قرار است سه نفری که تست‌شان منفی شده در تمرین عصر جمعه حاضر شوند تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد، اما به‌نظر می‌رسد درخصوص تمامی این جریانات اخیر ما تصمیم‌گیرنده نیستیم، چون اگر بودیم هیچ‌گاه تن به سفر به اهواز نمی‌دادیم یا بعد از اتفاقات این دیدار اقدامات دیگری را درخصوص داوری آن به‌عمل می‌آوردیم، الان هم دست ما نیست که بازی کنیم یا نکنیم اگر دست ما بود به اهواز هم نمی‌رفتیم.»

طبق شنیده‌های «فرهیختگان» مجیدی نیز به‌شدت از این ماجرا ناراحت است و از مواضع باشگاه درخصوص اتفاقات اخیر بسیار گلایه دارد، ولی درنهایت چاره‌ای جز پذیرفتن شرایط نیست و استقلال تحت هر شرایطی باید امشب به مصاف تراکتور برود.

ترکیب استقلال؛ همه دارایی فرهاد!

حالا با همه این اوصاف و با لشکر مصدومانی که روی دست مجیدی برای دیدار امشب مانده، تقریبا می‌توان ترکیب استقلال را حدس زد. البته چهارشنبه گذشته در «فرهیختگان» به این موضوع اشاره کردیم که دست مجیدی با بازگشت یک‌سری از بازیکنان مصدوم و ناآماده مثل فرشید اسماعیلی، شیخ دیاباته و سیاوش یزدانی برای بازی با تیم تبریزی باز است و ارسلان مطهری هم به‌زودی به جمع بازیکنان در تمرینات گروهی اضافه خواهد شد. اما برخوردی در تمرینات روز پنجشنبه باعث شد تا دوباره یزدانی از همان ناحیه که مصدوم بود، احساس درد کند و به این ترتیب او به‌طور قطع به بازی امشب نخواهد رسید. بر همین اساس و طبق تمام دارایی کادر فنی برای دیدار امشب می‌توان به این نتیجه رسید که سیدحسین حسینی به‌عنوان گلر در درون دروازه استقلال قرار می‌گیرد. هرچند نکته امیدوار‌کننده آنجاست که پورحمیدی گلر دوم استقلال روی نیمکت حضور خواهد داشت تا درصورتی که اتفاق غیرمنتظره‌ای برای دروازه‌بان آبی‌پوشان رخ دهد حداقل یک گلر مجرب روی نیمکت حاضر باشد.

برای خط دفاعی نیز مجیدی باید با مثلث عارف غلامی، عظیم گوک و شاهین طاهرخانی تیمش را ارنج کند و اگرچه روزبه چشمی هم در این جمع حضور دارد، سابقه قبلی این بازیکن در جمع بازیکنان میانی در خط هافبک باعث می‌شود فرهاد مجیدی او را یک خط جلوتر بیاورد و درکنار علی کریمی و فرشید اسماعیلی به‌عنوان کمربند میانی استقلال در بازی امشب از این سه نفر استفاده کند. برای هافبک‌های چپ و راست نیز انتخاب بسیار محدود است و جز علی دشتی در سمت راست و میلاد زکی‌پور در سمت چپ هیچ گزینه دیگری باقی نمی‌ماند. همچنین به‌نظر می‌رسد شیخ‌دیاباته و محمد بلبلی دو مهاجم استقلال در بازی امشب باشند، هرچند قائدی، رضاوند و دانشگر نیز در اختیار کادر پزشکی قرار گرفته‌اند تا درصورتی که بدن‌های آنها آماده باشد بتوانند حداقل برای دقایقی امشب استقلال را در دیدار مقابل تیم تبریزی همراهی کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      چیکار میشه کرد سوگلی وزیره دیگه
      وزیر دستور داده دیگه چه میشه کرد

    • hamid

      ای کاش این اتفاقات برای تیم سوگلی بیوفته تا ببینیم چه تصمیمی گرفته میشه... بی آبرویی تا چه حد . یک مشت عقده ای فقط دارن عقده های چند سالی بی جامی رو با این رفتار جبران میکنن . ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چقدر شما رو دارین یعنی این همه دروغ گفتین همه رو گول زدین باز حرفم میزنین اصلا کرونایی در کار نبود ...

    • بهداد

      آنکارا استامبول ما نمیتونیم بیاییم
      ای بابا ای بابا سوراخای لیگ مائیم
      هیئت کیسه کشای پایتخت

    • بینام

      دوستان لُنگی، بابا مسعود فقط ۱ سالش مونده بره، بعد اگه مرد بودید جام بگیرد!
      ۱۰ سال یه جام نبردید، دوباره مثل قبل خواهید شد

    • بدون نام

      ترسوها قهرمان نمیشوند که هیچ سهمیه هم نمی گیرند

      وقت یتیم حکومتی کیسه میبیند که مصدوم دارد بهانه کرونا م یاورد تا بازی نکند و مصدومانش برسند

      حالا که از بالا حمایت می شوند و با توجه به منفی شدن نتایج ازمایش که حتی دوره 14 روز هم طی نشده مشخص هست که این هم نقشه تیم کیسه برای فرار بوده

      فقط با این فرق که مرز ترکیه بسته بوده فرار کردن داخل خانه خودشان

    • ایرانی

      خدایی پرسپولیس بادوپنجره بسته درنقل وانتقالات ولشگری ازمصدومین به فینال لیگ آسیا صعودکرد ودرمقابل تیم قدرتمند وثروتمند کاشیما بازی خوبی به نمایش گذاشت.شماتاجی ها چقدرنازک ونارنجی هستید؟

    • تماشاگر

      استقلال در شهر جم ۴ گل نوش جان خواهد کرد. این خط این نشان

      پاسخ ها

      • محمد

        وریا قفوری وسید حسین حسینی کلن تیم استقلال عالیه

    • پسر سرخ ایران

      مطمئن باشید پزشک بیمارستان مسیح دانشوری یاکیسه کش بوده یا زیر میزی گرفته تا بگه بازیکنان کیسه کرونا دارن دکتر هم دروغ گفته.

    • بدون نام

      این بی انصافی در حق پارس جنوبی هست که استقلال بازی نکرد چون استقلال مصدوم زیاد داشت به بهونه کرونا از بازی تو گرمای جم فرار کرد تا بازیکن مصدومشون برسن وگرنه کسی که کرونا گرفته باشه تو مدت شیش روز خوب نمیشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج