۱۰۱۴۴۴۷
۷ نظر
۵۰۰۹
۷ نظر
۵۰۰۹
پ

کنایه به دولت روحانی با «ترکمنچای آمریکایی»!

روزنامه کیهان در یادداشتی با اشاره به دادگاه مفسدان اقتصادی مربوط به خریداران شرکت هفت‌تپه در کنایه‌ای به دولت درباره احتمال قراردادی با عنوان «ترکمنچای آمریکایی» هشدار داد!

روزنامه کیهان در یادداشتی با اشاره به دادگاه مفسدان اقتصادی مربوط به خریداران شرکت هفت‌تپه در کنایه‌ای به دولت درباره احتمال قراردادی با عنوان «ترکمنچای آمریکایی» هشدار داد!

این روزنامه نوشت:

این روزها یکی از دادگاه‌های مفسدان اقتصادی مربوط به خریداران شرکت هفت‌تپه است. جوانکی که به همراه شریک فراری خود در فرایندی عجیب شرکت دولتی را خریده و به زبان ساده‌تر بالا کشیده و به نام ارتقای تولید یک و نیم میلیارد دلار ارز دولتی دریافت کرده ‌اما یک قران آن خرج شرکت و کارگران نمی‌شود. بلکه در بازار آزاد با چند برابر قیمت به‌فروش می‌رسد. ژاپنی‌ها برای ما پیشنهاد ۵ میلیارد دلاری می‌آورند و از صندوق بین‌المللی پول همین میزان وام درخواست می‌کنیم -که با مخالفت آمریکا نمی‌دهند- اما به جوانکی یک و نیم میلیارد دلار ارز دولتی می‌دهیم!

نتیجه این نوع مدیریت را امروز به عینه می‌بینیم. کارگران مظلوم هفت‌تپه برای دریافت حقوق چندین ماهه خود باید دست به اعتراض و راهپیمایی بزنند و اولین حرفشان هم این باشد که رسانه‌های داخلی بخصوص صدا و سیما صدایشان را به گوش مسئولین برساند و از بی‌بی‌سی و من و تو و سایر کفتارهای رسانه‌ای دشمن اعلام برائت کنند. شرکتی که خریدارانش چنین مبلغی از ارز دولتی را به جیب زده‌اند، کارگرانش چند ماه حقوق نمی‌گیرند. هفت‌تپه تنها یکی از تپه‌های بی‌تدبیری است و اگر بخواهیم لیست اینگونه بی‌تدبیری‌ها را ردیف کنیم، مثنوی هفتاد من کاغذ می‌شود.

اگر ۱۸ میلیارد دلار ارز دولتی را برای واردات همه رقم کالایی-حتی غذای سگ و گربه و دسته بیل و...-با دلار ۴۲۰۰ تومانی بر باد نمی‌دادیم، لازم نبود برای ۵ میلیارد پیش صندوق بین‌المللی پول دستمان را دراز کنیم یا آقای آبه از آن سوی دنیا تا تهران بیاید و از طرف آمریکا بگوید ۵ میلیارد بگیرید و بدهید برود و خلاص! مذاکره و توافق با چین نیز از این قاعده عقلی و منطقی بیرون نیست.

هرچقدر اوضاع کشور و مردم سر و سامان بیشتری داشته باشد، می‌توان محکم‌تر پشت میز نشست و حرف زد و از منافع کشور دفاع کرد. البته اینجا یک مسئله دیگر هم وجود دارد. برخی‌ها بدشان نمی‌آید تپه‌های مختلفی از بی‌تدبیری عامدانه را یکی پس از دیگری ایجاد کنند تا در نهایت کشور را به یک ترکمنچای آمریکایی برسانند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مزدا

      حتما تقصیر آمریکا هست که دارن مملکت رو تاراج میکنن!!!!

    • علی

      ما نفهمیدیم آقايان همیشه دلسوز قرار داد بین ایران وچین را خوب می دانندیا بدغربیها مخا لفند یاما

    • ایرانی

      آقای شریعتمداری این مشکلات درزمان دولت محبوبت احمدی نژاد هم وجودداشت همگان می دانند خانم دکتردستجردی وزیربهداشت آقای احمدی نژاد درمصاحبه معروفش ازعدم تخصیص ارزمناسب جهت واردکردن دارو گله مند بودند ودرعوض اظهارداشتند برای مهروتسبیح وسنگ قبرولوازم آرایش ارزدولتی وجود دارد .

      پاسخ ها

      • مجید

        کیهان هیچ وقت هیچ وقت از دولت طر فداری نکرد فقط هر روز کارش بر علیه دولت حرف می زد ولی در قرار داد چین و ایران طرفداری کرد سفت و سخت کیهان هر جا برای خود ودوستانش به نفع باشد کیهان فکر جیب خودش است نه مردم

    • بدون نام

      اگر دولت محبوب شما احمدی نژاد هم 800 میلیارد دلار پول بی زبون رو هدر نمی داد و ساختار فساد و در کشور نهادینه نمی کرد وضع ما الان این نبود

    • بدون نام

      درود بر کیهان آگاه و بصیر

    • اریا

      اون زمان که قاجار بود که تالش و آذربایجان رو مفت داد به روسیه. حالا هم اینا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج