جاباما
۱۰۱۴۷۲۴
۱۹ نظر
۵۰۰۸
۱۹ نظر
۵۰۰۸
پ

نماینده قزوین: حجاب فقط مختص زنان نیست

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: حجاب تنها مختص زنان نیست بلکه فرهنگ عفاف و حجاب در زنان و مردان باید مورد توجه قرار بگیرد.

خبرگزاری مهر: نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: حجاب تنها مختص زنان نیست بلکه فرهنگ عفاف و حجاب در زنان و مردان باید مورد توجه قرار بگیرد.

فاطمه محمد بیگی ظهر شنبه در نشست فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قزوین که به مناسبت سالروز عفاف و حجاب با موضوع بررسی راهکارهای ارتقا حجاب و عفاف بر پایه مشارکت فعال و نقش سازمان‌های متولی در سالن جلسات فرماندهی انتظامی استان برگزار شد ضمن گرامیداشت سالروز واقع مسجد گوهر شاد اظهار کرد: در این روز قرار بود چادر از سر مادران ما برداشته شود اما زنان ما کاری کردند که هیچکس نتواند این چادر را به عنوان هویت برتر از سر مادران ما بردارد.

نماینده قزوین: حجاب فقط مختص زنان نیست

وی افزود: به برکت استقرار انقلاب اسلامی حجاب و عفاف که چادر مظهر آن است به عنوان یک ارزش در کشور ما باقی مانده و امروز این ارزش به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

محمد بیگی گفت: در تمام انقلاب‌های آزادیخواه و جریانات انقلابی حجاب و عفاف یک ویژگی فطری و نماد انقلابی است.

وی افزود: خدا وند در قرآن در ۵ مرحله و در آیه‌های مختلف موضوع عفاف و حجاب را مورد توجه قرار داده بنابراین کلمه حجاب کلمه‌ای قرآنی است و حجاب به نوعی کاتالوگ بانوان است.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حجاب فقط مخصوص زنان نیست بلکه فرهنگ عفاف و حجاب در زنان و مردان باید مورد توجه قرار بگیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر می‌بینید در جامعه سطح پوشش بانوان کاهش پیدا کرده به دلیل کمرنگ شدن نقش غیرت ورزی مردان است ما باید طوری در حوزه عفاف و حجاب برخورد کنیم که نقش هر یک از مردان و بانوان در آن پایدار باشد.

محمد بیگی با بیان اینکه توجه به فلسفه حجاب و عفاف تقویت بنیان خانواده را به همراه دارد، تاکید کرد: نظام فعلی لیبرالیل برنامه ریزی کرده که بی حجابی و بی عفتی را در کشور ما رواج دهد و اگر آنان در اهداف خود موفق شوند نتیجه آن عدم تمایل به ازدواج و عدم تشکیل خانواده و ترویج ازدواج‌های سفید و روابط نامشروع خواهد بود.

وی افزود: اگر ما امروز چادر را به عنوان حجاب برتر معرفی می‌کنیم باید ببینیم ما تا چه اندازه به خوبی و هنرمندانه ارزش و اهمیت چادر را برای جوانان تبیین کرده ایم متأسفانه در این خصوص خوب عمل نکرده ایم ما چقدر در جامعه و فضای آموزشی یوسف پروری و مریم پروری داشته ایم.

محمد بیگی یادآور شد: ۱۶ بند و راهکار برای ترویج عفاف و حجاب در قانون تبیین شده است اما سوال این است که هر یک از نهادها چه میزان به وظایفی که برعهده گرفته اند عمل کرده اند.

وی در ادامه با انتقاد شدید از بی سر و سامان بودن فضای مجازی گفت: کشورهای دیگر از جمله چین و روسیه برای دسترسی مردم به اینترنت محدودیت‌های را تعریف کرده اند اما در کشور ما هیچ محدودیتی برای دسترسی همگانی از جمله کودکان و نوجوانان به اینترنت وجود ندارد.

نماینده مردم قزوین، البرز و ابیک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطالبات به حق مردم در حوزه عفاف و حجاب گفت: در استان آیت الله عابدینی و تعدادی از مسئولان نسبت به حوزه عفاف و حجاب دغدغه دارند چرا که قزوین به شهر چادر معروف بوده است و ما با تاریخ چند هزار ساله می‌توانیم در این عرصه کارهای خوبی انجام دهیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یا خدا ماهم باید چادر سرمون کنیم..اینا چرا انقدر تحریک پذیرن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بچه ها چادر سرکنید

    • بدون نام

      تورا خدا به فکر سفره ی مردم باشید

    • بدون نام

      وقتی سفره خالی شد همه چیز بی دروپیکر میشود

      پاسخ ها

      • ******* shanjani ******

        ... حجاب مختص زنان نیست.. مردان هم باید پوشش اسلامی را رعایت کنند. همانطوریکه تماشای موی زنان برای مردان نا محرم حرام است.. تماشای موی مردان هم برای زنان نامحرم حرام است.. پس مردان باید با رو سری و مغنعه.در جامعه ظاهر شوند!!

    • بدون نام

      نماینده مردم قزوین درست میگه!
      مردهای قزوین حجابتون کجاست!!

    • بدون نام

      هرچی چرند بکن بهتره

    • ح

      بازی حجاب به مردان هم رسید

    • ح

      بازی حجاب به مردان هم رسید

    • سروش

      بابا جمع کنید، اینقدر گفتید که همه رو از همه چیز زده کردین، آیا چیزی واسه این مردم محنت زده باقی گذاشتین، این مردم دلخوشی رو کجا پیدا کنن؟

    • بدون نام

      چادر مردونه از چین بیارید

    • بدون نام

      به فکر سفره خالی مردم باشید کسی هم خیلی اهمیت به اینکه کی با حجابه و کی بی حجاب نمی ده ما شب و روز خودمونو به خاطر فقر ونداری وبیکاری وتورم گم کرده ایم اقایون تو چه فکریند خدایا خودت حق مردم رو بگیر

    • بدون نام

      مشت مفت خور

    • بدون نام

      خدارا شاکرم که رآی ندادم تا شاهد این بی سوادی وکوتاه فکری تو باشم وخدا نگذرد از آنهائی که با رای دادنشان مثل تو آدم عقده ای را وارد خانه ملت کردند جائی که باید بامور معیشت و دغدغه زندگی مردم رسیدگی شود بیک سری خرافات ومطالب بیهوده پرداخته میشو وای بحال این ملت تو وامثال تو باید این حرفها رابزنید وقتی که بدو ورود دویست سی میلیون مال این ملت مظلوم را که بیتالمال است تصاحب میکنید وراحت بزتدگه خود ادامه میدهید باید هم ایت پاچه خواریها را بکنید خدالعنتان کند

    • مهدی

      بله البته هم مردان و هم زنان باید در جامعه حجاب داشته باشند، این خجاب هم شامل حفظ حجاب ظاهری است و هم حفظ حجاب فکری، ولی از ابتدا متاسفانه در کشور ما حجاب فقط برای خانمها تعریف شده و آقایان مثتثنی بوده‌اند، حجاب فکری یک مسئلهٔ فرهنگی و اخلاقی است که به فرهنگ جامعه برمیگردد، حفظ حجاب اخلاقی نیاز به سالها فرهنگ سازی دارد، با یک نوشته و یا یک صحبت عملی نیست، البته هرچند مسائل و مشکلات اقتصادی در جامعه تقابل مستقیم با حفظ مسائل اخلاقی دارد، اگر جامعه از اقتصاد ضعیفی برخوردار باشد، در مقابل آن مسائل مربوط به حجاز کمرنگتر خواهد شد‌.

    • بدون نام

      وقتی دختر جوان در تاریکی شب توی سطل زباله دنبال چیزی برای خوردن میگرده شما فکر حجابشی؟

    • سالار

      هر وقت مردم گرفتارتر و فقیرتر میشن
      اینا هم میخوان به حجاب گیر بدن
      تا مردم بدبختیشون ، یادشون بره

    • با عشق

      حجاب مردها چادر و ساپورت هم داره یا فقط مانتو بپوشیم.

    • بدون نام

      به نظرم هر چیز زشتی را باید پوشاند سر کچل پوست چروک شکم بزرگ برای همین کلاه گیس و لوازم آرایشی بهداشتی و مد به وجود آمد در این جا مخصوصا از حاج خانم به خاطر چادرش تشکر میکنم کاشکی روبنده هم می زد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج