۱۰۱۴۷۶۷
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

تقابل روسیه با آمریکا بر فراز «دریای ژاپن»

دو فروند جنگنده ارتش روسیه یک هواپیمای جاسوسی نیروی هوایی آمریکا را بر فراز «دریای ژاپن» شناسایی و رهگیری کرده و با موفقیت به پایگاه خود بازگشتند.

خبرگزاری فارس: وزارت دفاع روسیه روز شنبه از پرواز اضطراری جنگنده های این کشور برای رهگیری یک فروند هواپیمای جاسوسی‌آمریکا بر فراز دریای ژاپن خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «تاس» وزارت دفاع روسیه در این زمینه اعلام کرد که یک فروند جنگنده «سوخو-۳۵» و یک فروند جنگنده «میگ-۳۱» متعلق به نیروی دفاع هوایی شرق روسیه پس از اعلام وضعیت اضطراری، بلافاصله ماموریت خود را انجام داده و هواپیمای جاسوسی آمریکا را شناسایی و رهگیری کردند.

به گفته وزارت دفاع روسیه، نوع هواپیمای جاسوسی آمریکایی «آر سی-۱۳۵» متعلق به نیروی هوایی آمریکا بود و جنگنده‌های روسی حین این ماموریت هواپیمای آمریکایی را با حفظ فاصله امن همراهی کردند.

تقابل روسیه با آمریکا بر فراز «دریای ژاپن»

بنابر اعلام وزارت دفاع روسیه، پس از خروج این هواپیما از قلمروی هوایی روسیه، جنگنده‌های یاد شده به سلامت به پایگاه خود باز گشتند. روسیه اعلام کرده که حین این ماموریت جنگنده‌های روسیه تمام قوانین بین‌المللی هوایی را رعایت کردند.

این در حالی است که ایسلند، از متحدان ناتو هفته گذشته از پرواز چند فروند بمب افکن برد بلند روسیه در حریم هوایی ناتو نزدیک این کشور خبر داد. گارد ساحلی ایسلند مدعی شد که روز سوم جولای (شنبه 14 تیر) بمب افکنهای برد بلند روسیه وارد بخش کنترل هوایی، وارد قلمروی هوایی ناتو شدند. این بمب افکنها خارج از حریم هوایی ایسلند اما داخل قلمروی هوایی ناتو پرواز کردند. بعد از این حادثه جنگندههای «اف-35» نیروی هوایی ایتالیا مستقر در این پایگاه در جنوب «استاکانس» برای رهگیری بمب افکنهای روسی به پرواز درآمدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به شما چه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج