جاباما
۱۰۱۵۰۲۵
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

ترامپ: درباره ونزوئلا یک اتفاق در راه است

رئیس‌جمهور آمریکا با تکرار مداخله در امور داخلی ونزوئلا بر لزوم تغییر سیستم حاکم بر این کشور تاکید کرد و مدعی شد «یک اتفاق» برای ونزوئلا در راه است.

خبرگزاری دانشجو: دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در یک مصاحبه با تکرار مداخله در امور داخلی ونزوئلا، رئیس‌جمهور خودخوانده این کشور را «رئیس‌جمهور منتخب» این کشور توصیف کرد.

وی که در مصاحبه با «نوتیسیاس تله‌موندو» شبکه اسپانیولی زبان وابسته به «ان‌بی‌سی» صحبت می‌کرد، همچنین اعلام کرد: «در رابطه با ونزوئلا یک اتفاق حادث خواهد شد».

خبرنگار این رسانه از رئیس‌جمهور آمریکا سوال کرد: «ما درباره تحولات منطقه (آمریکای جنوبی و لاتین) صحبت کردیم. برای شما درباره ونزوئلا، آیا موضوع (خوان) گوایدو مطرح است یا (نیکلاس) مادورو و یا مداخله ایالات متحده؟»

ترامپ که پیشتر دست به شناسایی رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا به عنوان «رئیس‌جمهور مشروع» این کشور زده و از آن زمان در حال اعمال انواع تحریم‌های اقتصادی، فشار‌های سیاسی و تهدید‌های نظامی علیه دولت «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا است، در این مصاحبه باز هم موضعی مداخله‌جویانه اتخاذ کرد.

سوم بهمن ماه ۱۳۹۷ بود که «خوان گوایدو» خودش را رئیس‌جمهور خواند و به فاصله کمتر از نیم ساعت، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای او را به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت.

ترامپ در مصاحبه با نوتیسیاس تلموندو مدعی شد که دولت آمریکا در ونزوئلا به دنبال «برقراری آزادی برای مردم این کشور است».

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «ونزوئلا ۱۵ سال قبل یک کشور ثروتمند بود و توسط دو نفر (هوگو چاوز و نیکلاس مادورو) و یک سیستم وحشتناک نابود شد. هر اسمی که دوست دارید رویش بگذارید، اما این یک سیستم وحشتناک است».

وی افزود: «در قبال ونزوئلا یک اتفاق خواهد افتاد و این همه چیزی است که من می‌توانم به شما بگویم».

خبرنگار و مجری این شبکه آمریکایی از ترامپ سوال کرد: «(آیا این اتفاق) از طریق (مداخله) ایالات متحده انجام خواهد شد؟»

رئیس‌جمهور آمریکا جواب داد: «ما (در این موضوع و اتفاق پیش رو برای ونزوئلا) بسیار مشارکت خواهیم داشت».

مجری این رسانه سپس سوال کرد: «آیا شما هنوز از گوایدو حمایت می‌کنید؟»

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد: «من از هر کسی که منتخب باشد حمایت می‌کنم و در حال حاضر به نظر می‌رسد که او (گوایدو) کسی است که انتخاب شده است، اما سیستم (نظام موجود در ونزوئلا) بسیار بد است و به نظر می‌رسد که او مقدار مشخصی از قدرت را از دست داده باشد ما خواهان کسی هستیم که از حمایت مردم برخوردار است».

اظهارات ترامپ در حالی مطرح شده که طی هفته‌های اخیر پیام‌های گا‌ها متناقضی از رئیس‌جمهور آمریکا درباره ونزوئلا مطرح شده است.

پیشتر یک رسانه آمریکایی خبر داد که دونالد ترامپ از خوان گوایدو رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا دلسرد شده و به دنبال دیدار با نیکلاس مادورو است.

واکنش‌های محافل و سیاستمداران تندروی آمریکایی به این خبر سبب شد که ترامپ اعلام کند: «با مادورو تنها برای بحث یک چیز دیدار خواهم کرد: خروج مسالمت‌آمیز از قدرت»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج