۱۰۱۵۱۹۳
۱۱ نظر
۵۰۰۴
۱۱ نظر
۵۰۰۴
پ

ویروس‌های لیگ۱۹ خطرناک‌تر از کووید۱۹

یکی از پر فراز و نشیب ترین فصول تاریخ فوتبال باشگاهی ایران در حال سپری شدن است. فصلی که به خاطر حرف و حدیث های زیادش لقب جنجالی ترین دوره لیگ برتر را هم به نام خود ثبت کرده و البته این حواشی هنوز هم ادامه دارد.

آی اسپورت: یکی از پر فراز و نشیب ترین فصول تاریخ فوتبال باشگاهی ایران در حال سپری شدن است. فصلی که به خاطر حرف و حدیث های زیادش لقب جنجالی ترین دوره لیگ برتر را هم به نام خود ثبت کرده و البته این حواشی هنوز هم ادامه دارد. شاید لازم بود تابستان سال ۹۸ پیش بینی می‌کردیم که یک فصل پر چالش در انتظار اهالی فوتبال است. چرا که از تعلل در زمان آغاز لیگ که با روزهای جدایی برانکو از پرسپولیس همزمان شده بود گرفته تا فسخ قراردادهای یکطرفه سرمربیان تیم های مختلف که آندرا استراماچونی در صدر آنها قرار داشت، گویای این واقعیت بود که لیگ نوزدهم شرایط عادی نخواهد داشت.

در حالی که مسابقات این فصل به پایان نرسیده و هنوز نه سرنوشت قهرمانی قطعی شده و نه تکلیف سهمیه آسیا مشخص است، به نظر می‌رسد لیگ نوزدهم به شکل چشمگیری مخاطبانش را از دست داده است. این را می‌توان در مصاحبه ها و مطالب منتشر شده توسط اهالی فوتبال در فضای مجازی و سایر رسانه ها مشاهده نمود.

سوال اینجاست که چه چیزی باعث کاهش محبوبیت مسابقات لیگ شده است؟ اگر برای رسیدن به پاسخ این سوال، نگاهی داشته باشیم به اصلی ترین مولفه نارضایتی هواداران و بازیکنان و مربیان و پیشکسوتان، متوجه می‌شویم آفت بدبینی باعث کاهش لذت تماشای فوتبال شده است. آفتی که مانند یک ویروس نه به سرعت که به تدریج در بین فوتبالی های کشورمان سرایت کرده و حالا به نظر می‌رسد در گسترده ترین شیوع چند سال اخیرش قرار دارد. برای باز شدن بیشتر ابعاد ماجرا قصد داریم در این مطلب به مهمترین چالش های فصل جاری لیگ برتر کشورمان بپردازیم.

شوک استرا؛ اعتراضی که به خیابان کشیده شد

استقلالی ها که پس از چند سال ناکامی، با حضور آندرا استراماچونی جان تازه ای در تیم محبوبشان می دیدند و با صدرنشینی در لیگ، امید به قهرمانی نیز در دلشان زنده شده بود به یکباره و شب قبل از بازی هفته سیزدهم از رسانه ها خبر جدایی سرمربی محبوب خود را مطلع شدند. تلاش مدیران وقت این باشگاه نیز برای عادی نشان دادن شرایط پیش آمده بی نتیجه ماند و هواداران آبی که نسبت به مدیریت استقلال در چند سال اخیر معترض بودند با حضور چند هزار نفری مقابل این باشگاه تجمع اعتراضی برپا کردند که البته برای بازگشت استرا بی فایده بود.

اقدام عجیب در انتخاب جایگزین کالدرون!

با پایان نیم فصل اول رقابت ها، گابریل کالدرون هم قراردادش را با پرسپولیس به صورت یکطرفه فسخ کرد. در حالی که همه فکر می‌کردند این اتفاق برای پرسپولیس بدون سرمربی به یک بحران تبدیل می‌شود و آنها هم مانند استقلال چند هفته ای را بدون سرمربی سپری خواهند کرد اما در اقدامی عجیب به فاصله بسیار کوتاه یحیی گل محمدی در حالی به عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب شد که تا قبل از آن هدایت شهرخودرویی را بر عهده داشت که در آن برهه جدی ترین رقیب تیم جدیدش تلقی می‌شد!

کمی بعد و طی مصاحبه گل محمدی درباره برنامه نقل و انتقالات زمستانی قرمزهای تهرانی مشخص شد این سرمربی از مدتی قبل و زمانی که در تیم مشهدی حضور داشته لیست مدنظرش را به مدیران پرسپولیس اعلام کرده است. با توجه به دولتی بودن پرسپولیس و اینکه به اذعان مدیران پیشین این باشگاه، شخص وزیر ورزش دخالت مستقیم در امور این تیم دارد، نگاه بدبینانه ای نسبت به این موضوع شکل گرفت تا واژه "تبعیض" به دایره لغات منتقدان لیگ نوزدهم اضافه شود.

تغییرات زیاد مدیریتی و کادر فنی

در لیگ نوزدهم نیمکت تیم ها لرزان تر از همیشه ظاهرا شده اند و تا به امروز کادر فنی ۱۲ تیم از ۱۶ تیم لیگ برتری نسبت به ابتدای فصل تغییر کرده است. ناگفته نماند که برخی مربیان به خاطر کسب نتایج ضعیف از سمت خود اخراج شدند و برخی نیز به خاطر مشکلات مالی تیمشان اقدام به فسخ قرارداد کردند. ۱۱ باشگاه تیم مدیریتی خود را نسبت به شروع فصل تغییر داده اند که قاعدتا این همه تغییر برای بالاترین سطح فوتبال باشگاهی یک کشور خوب نیست. البته ذکر این نکته ضروری به نظر می‎رسد که برخی تغییرات برخاسته از نارضایتی بالای هواداران تیم ها صورت گرفته و با توجه به آمار نسبتا بالای این دگرگونی ها از واقعیت عدم رضایت فوتبالی ها از مدیران حاکم بر رأس باشگاه ها حکایت دارد.

تعطیلی لیگ و جنجال از سرگیری آن

اوایل زمستان ۹۸ به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا تمام مسابقات ورزشی من‌جمله لیگ برتر فوتبال به حالت تعلیق درآمد. از اردیبهشت ماه سال جاری که زمزمه های ازسرگیری رقابت ها شنیده شد، اکثر تیم ها موضع خود را در این خصوص اعلام کردند. در بین ۱۶ تیم لیگ برتری بیش از ۹ تیم مخالف جدی برگزاری بازی‌ها بودند و فقط مسئولان تیم‌ پرسپولیس قاطعانه به انجام ادامه بازی ها تاکید می‌کردند. اوایل خردادماه که بحث ادامه مسابقات شکل جدی تری به خود گرفت سعید نمکی وزیر بهداشت در مصاحبه ای نسبت به این تصمیم هشدار جدی داد و گفت:

«هر روز به من فشار می‌آوردند که مجوز برگزاری بازی‌ها را صادر کنم. در صورت برگزاری مسابقات فوتبال یک گل بد از کرونا خواهیم خورد». همزمانی اقرار وزیر بهداشت به تهدید جدی کرونا با اصرار وزیر ورزش برای برگزاری ادامه بازی ها مجددا یک تصویرسازی منفی در ذهن هواداران فوتبال ایجاد نمود. در نهایت بازی ها از سر گرفته شد و پس از حدود ۱۰ روز ابتلای بازیکنان زیادی از تیم های مختلف به ویروس کرونا تایید شد که طبق گزارشات حال تعدادی از آنها وخیم است. یقینا برگزاری مسابقات فوتبال به قیمت تهدید سلامت بازیکنان و خانواده‌هایشان در هیچ جای جهان مورد پسند قرار نمی‌گیرد.

هواداران چه می‌خواهند؟

از آنچه در لیگ نوزدهم گذشته میتوان تا حدود زیادی متوجه شد که چرا ویروس‌های نارضایتی و بی‌اعتمادی به جان هواداران فوتبال کشورمان افتاده است. آنها پیش از هر چیز فوتبال توأم با سلامتی همه جانبه می‌خواهند و در صورتی تماشای فوتبال برایشان لذت بخش است که تمام تیم‌ها از همه نظر در شرایط برابر وارد زمین مسابقه شوند. مولفه ای که از نظر اهالی فوتبال در این دوره از رقابت ها کمتر دیده شده است و نتیجه اش این شده که متاسفانه ویروس های لیگ نوزدهم برای سلامت فوتبال کشورمان به مراتب خطرناکتر از ویروس کووید ۱۹ ظاهر شده‌اند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • من

      هی وزیر وزیر نکنید تعصب وغیرت وحرفه ای بودن بازیکنا را نذارید هی وزیر وزیر

    • امین

      هرسال میگیم دریغ از پارسال ! با این مدیریت ها و وضعیت لیگ سال بعد بدتر از امسال خواهد بود بهتره اسمش رو بذارن لیگ بدتر !

    • بدون نام

      به نکات جالبی اشاره کردید
      جنگ نابرابر
      ورود و اعمال نفوذ وزیر ورزش
      اعمال تغییرات گوناگون در باشگاه استقلال
      جابجایی مربی تیم رقیب پرسپولیس
      تاریخ گواهی خواهد داد این همه تبعیض در ورزش کشور را.
      ورزش فوتبال دیگر ان.جذابیت و حلاوت قبل را ندارد.
      دلیلش ورود سیاست به عرصه مقدس ورزش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سه تا قهرمانی دارید با محمود.یادتونه؟ ما اونموقع حرف میزدیم؟تهمت میزدیم؟نق میزدیم؟۹سال قهرمان نشدیم. گردن کسی انداختیم؟۵بار سپاهان با باند اصفهانی و سه بار کیسه با محمود کیسه کش قهرمان شدن. دم زدیم ما؟ نق زدن و صورت مسئله رو پاک کردن آسونترین کاره!

    • پوکر سوزش

      نگارنده سعی کرده خودش رو بیطرف جلوه بده ولی مشخصه کیسه کشه و داره کیسه می کشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حرف حق همیشه تلخه لنگی عزیز

      • بدون نام

        کیسه کش عزیز اگه چیپ فرچیپ گل شده بود پارسال قهرمان شده بودید با شفر و دیگه وزیر وزیر نمیگفتید. مرد باشید حقایق رو ببینید! تقصیر وزیره که فرچیپ چیپ زد؟تقصیر وزیره کریمی پنالتی رو زد تو دستای بیرانوند؟تقصیر وزیره کاوه و الله یار قالتون گذاشتن؟بس کنید دیگه

    • پرسپولیسم ارزوست

      سوزش نگارنده ازسوزش ممد قنبری خیلی خیلی بیشتره

      پاسخ ها

      • ایرانیم اصل واصیل

        دقیقا.ایول.

    • کیارش

      متن کامل و دقیقی بود ، تبعیض رو باید قبول کنن طرفداری پیروزی این همه مدرک و شواهد هست بازم میان چونه میزنن ، هرچند تاریخ گواه اینهمه بی عدالتی و رنگ پرستی وزیر خواهد بود و دریاد خواهد ماند چه قبول کنید چه نکنید!

    • مراد

      های کیسه کش معلومه از کجا میسوزی بخدا این حرفا واستون نه جام میشه نه افتخار به جای این حرفا یه کم (واقع بین)باشین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج