جاباما
۱۰۱۵۲۹۳
۵۱ نظر
۵۳۰۹
۵۱ نظر
۵۳۰۹
پ

چند سریال «خفن» که ندیدنش عمر را بر فنا می‌دهد(۱)

خیلی از این سریال‌ها را شاید دیده باشید، همه نامدار و شناخته‌شده هستند اما اینجا جهت یادآوری گذاشته‌ایم بنا را هم بر گیرایی و جذابیت گذاشتیم، سریال‌هایی که اگر جهانشان را درک کنید، همتا ندارند.

برترین‌ها: خیلی از این سریال‌ها را شاید دیده باشید، همه نامدار و شناخته‌شده هستند اما اینجا جهت یادآوری گذاشته‌ایم، بنا را هم بر گیرایی و جذابیت گذاشتیم، سریال‌هایی که اگر جهانشان را درک کنید، همتا ندارند. این مطلب را هفته بعد هم خواهیم داشت با چند سریال «خفن» دیگر.

تاریکی«Dark»

سریال تاریکی در سال ۲۰۱۷ ساخته شده است. این سریال محصول کشور آلمان و در ژانر علمی تخیلی می‌باشد..

چند سریال «خفن» که ندیدنش عمر را بر فنا می‌دهد(۱)

داستان سریال

دو فرزند از یک خانواده به طرز اسرار آمیزی در شهر کوچکی در آلمان ناپدید می‌شوند و این مساله چهار خانواده را درگیر ماجرا می‌کنند و راز پیچیده سه نسل از خانواده فاش می‌شود.

چند سریال «خفن» که ندیدنش عمر را بر فنا می‌دهد(۱)

سریال «DARK» یکی از بهترین سریال‌های علمی تخیلی چندسال اخیر و نتفلیکس است. سریالی که از ناپدیدشدن یک پسربچه شروع می‌شود، با تدوین‌های عالی کم کم پای خود را به مسائل زمانی باز می‌کند و برخلاف اکثر فیلم‌ها و سریال‌های مشابه (و همچنین پرفروش‌ترین فیلم تاریخ!) که در پر کردن حفره‌های موجود در مباحث زمان در فیلمنامه‌شان مشکل دارند، چرخه‌ی زمانی دقیقی را بدون کوچک‌ترین مشکل ارائه می‎‌دهد، ثبات داستان‌گویی خود را حفظ کرده و با کمک موسیقی خفقان آور خود در نهایت به مسائل اختیار و سرنوشت ناخونک می‌زند و ما را در دنیایی از فلسفه رها می‌کند و اگر مشکلات گفته شده به خصوص بخش دراماتیک داستان برطرف شده بود، شاهد یکی از بهترین سریال‌های علمی تخیلی دهه‌ی اخیر بودیم.

هانیبال«Hannibal»

سریال هانیبال به کارگردانی برایان فولر در سال ۲۰۱۳ ساخته شده است. این سریال محصول کشور آمریکا و در ژانر وحشت و هیجان انگیز می‌باشد. در این سریال مدس میکلسن، لارنس فیشبرن، گری اسکات تامپسون، جیلین اندرسون، هیو دنسی به هنرمندی پرداخته‌اند.

چند سریال «خفن» که ندیدنش عمر را بر فنا می‌دهد(۱)

داستان سریال

داستان این سریال از این قرار است که مأمور اف بی‌ای به نام ویل گراهام روش خاصی درگرفتن قاتلان دارد روش او به این شکل است که با تمرکزی که دارد خود را به جای قاتل قرار می‌دهد و به جای قاتل فکر می‌کند، ولی بعد از مدتی با یک روانپزشک کار بلد آشنا می‌شود به نام هانیبال لکتر و این دو با هم در پرونده‌های مختلف قتل با همدیگر کار می‌کنند و در این کار بسیار موفق هستند، زیرا موفق شدند چند قاتل را گیر بیندازند، ولی یک چیز مهم که ویل گراهام نمی‌داند این است که همکارش هانیبال لکتر خود یک قاتل زنجیره‌ای و حرفه‌ای است. داستان در واقع از جایی به اوج خود می‌رسد که ویل به قاتل بودن هانیبال پی می‌برد و روابط میان این دو کم‌کم شروع به تغییر می‌کند.

چند سریال «خفن» که ندیدنش عمر را بر فنا می‌دهد(۱)

این تم داستانی با شاخ و برگ‌های دیگر در طول سه فصل ادامه پیدا می‌کند و در فصل اول و دوم شاهد درخشش بازی‌ها، داستان، فیلم‌برداری و حتی جلوه‌های ویژه هستیم، از فصل سوم به بعد این سریال خوب دچار افت کیفیت شدیدی می‌شود و ازنظر منتقدان رتبه‌های بسیار پایینی به دست می‌آورد.

بدون شک سناریو سریال یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت آن است. یکی از نکاتی که در این سریال به‌شدت جلب‌توجه می‌کند نحوه آدم کشی هانیبال است. هانیبال به تمیزترین شکل ممکن و با سناریو‌هایی بسیار جذاب قربانیانش را می‌کشت و پس از کشتن آن‌ها قسمتی از بدن آن‌ها را برمی‌داشت و در فریز یخچالش نگه می‌داشت. جالب اینجاست که این گوشت‌ها غذا‌های لذیذی برای مهمان او می‌شدند و بسیاری از انسان‌های معتبر سرشناس شهر از گوشت انسان می‌خوردند بدون اینکه خبر داشته باشند.

چند سریال «خفن» که ندیدنش عمر را بر فنا می‌دهد(۱)

وست‌ورلد« Westworld »

سریال وست ورلد به کارگردانی جاناتان نولان ساخته شده است. این سریال محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و وسترن می‌باشد. در این سریال ایوان ریچل وود، تندی نیوتون، جفری رایت، جیمز مارسدن، سیسه بابد کنوسن، آنتونی هاپکینز به هنرمندی پرداخته‌اند.

چند سریال «خفن» که ندیدنش عمر را بر فنا می‌دهد(۱)

داستان سریال

داستان این مجموعهٔ تلویزیونی در یک شهر بازی وسترن خیالی در غرب آمریکا اتفاق می‌افتد که ساکنان آن را انسان‌های مصنوعی که «میزبان» نام دارند، تشکیل می‌دهند. از سوی دیگر، گروهی از انسان‌های واقعی که «تازه‌واردان» یا «مهمانان» نام دارند، با پرداخت مبالغی زیاد می‌توانند وارد محوطهٔ پارک وست‌ورلد شوند و هرکاری که مایل باشند را انجام دهند و قادر خواهند بود تا با میزبانان هرطور که می‌خواهند رفتار کنند، بدون آنکه ترسی از تلافی توسط میزبانان داشته‌باشند.

در آغاز داستان با دنیایی مواجه می‌شویم که در مورد آن هیچ اطلاعاتی نداریم و هرچه داستان به جلو می‌رود پاسخ برخی سوالات را در میابیم و سوالات اساسی‌تری برای ما ایجاد می‌شود.

اساس فیلم‌نامه ربات‌هایی است که از خود هیچ اختیار و اراده‌ای ندارند و سپس داستان بر خودآگاه‌سازی و این ربات‌ها پیش می‌رود.

چند سریال «خفن» که ندیدنش عمر را بر فنا می‌دهد(۱)

تم و درونمایه این سریال در مقام یک اثر مستقل بصری بر ویرانی ارزش‌های بشری و به قولی افول آدمی و تبعید وی به جهانی هوشمند که زمانی مخلوق وی بوده غالب است. نخستین سکانس‌های این سریال در فصل نخست فضایی رویایی را نشان می‌دهد و به تدریج با پرش‌های منقطع ما را با جهانی در ظاهر پیوسته، ولی در باطن از هم گسیخته و در تسلط پردازشگر‌های هوشمند آشنا می‌سازد. شخصیت‌ها در واقع وارد یک مبارزه می‌شوند که در واقع به نوعی در محیطی میزبان- مهمان آماده مواجه به مخاطرات پیش رویشان می‌شوند. واقعا تشخیص و تمییز دادن واقعیت از فانتزی و وهم از جدال عبثی که در سیر تکوینی آن‌ها جاری است کار دشواری است. بیننده در می‌ماند که در واقع در این سریال باید به کدام یک از شخصیت‌ها توجه بیشتری نشان دهد. ناگهان حوادث بر خلاف تصورات وی به وجود می‌آیند.

چند سریال «خفن» که ندیدنش عمر را بر فنا می‌دهد(۱)

خانه کاغذی«Money Heist»

سریال خانه کاغذی «Money Heist» به کارگردانی آلکس پینا در سال ۲۰۱۷ ساخته شده است. این سریال محصول کشور اسپانیا و در ژانر اکشن و پلیسی معمایی می‌باشد. در این سریال اورسولا کوربیرو، ایتسیار ایتانیو، آلوارو مورته، پاکو توس، پدرو آلونسو، آلبا فلورس، میگل هران، جیمی یورنته، استر آسبو به هنرمندی پرداخته‌اند.

چند سریال «خفن» که ندیدنش عمر را بر فنا می‌دهد(۱)

داستان سریال

یک مرد مرموز به اسم پروفسور نقشه بزرگترین سرقت تاریخ را طرح ریزی می‌کند و برای این کار یک تیم هشت نفره که هرکدام مهارت‌های منحصر به فرد خود را دارند و هیچ چیزی برای از دست دادن ندارند را استخدام می‌کند. هدف او وارد شدن به کارخانه سلطنتی تولید سکه، تمبر و پول اسپانیا است در این راه او باید نیرو‌های پلیس را گمراه کند و با ۶۷ گروگان داخل کارخانه کنار بیایند.

چیزی که این سریال را به واقعیت نزدیک‌تر و هیجان را بیشتر می‌کند این است که پروفسور اگرچه بسیار باهوش است، اما بعضی مواقع نمی‌تواند پلیس‌ها را راحت فریب دهد یا راحت از دستشان خلاص شود. مثلا اینکه پلیس در بیمارستان برای او دام می‌گذارد و او هم وارد این دام می‌شود هیجان سریال را بیشتر می‌کند.

چند سریال «خفن» که ندیدنش عمر را بر فنا می‌دهد(۱)

مطمئنا سریال نقاط ضعفی هم دارد. بعضی از قسمت‌های داستان از بقیه بهترند و بعضی از قسمت‌ها هم زیادی پیچیده می‌شوند. بعضی از جا‌ها دلتان می‌خواهید سر بعضی از شخصیت‌ها داد بزنید تا حواسشان را جمع کنند و یا به آن‌ها بگویید هرکسی بود تا الآن معما را حل کرده بود. بااین‌حال اکثر روایت‌گویی‌های داستان بی‌نهایت هوشمندانه است و سرعت آن کاملاً متناسب است.

چند سریال «خفن» که ندیدنش عمر را بر فنا می‌دهد(۱)

بازماندگان«The Leftovers»

بازماندگان «The Leftovers» مجموعه تلویزیونی درام آمریکایی به تهیه‌کنندگی دیمون لیندِلوف و تام پِروتا و برگرفته از رمان پِرّوتا با همین نام است که از تاریخ ۲۹ ژوئن ۲۰۱۴ از شبکه اچ‌بی‌او پخش شد. در قسمت پایلِت این سریال، بازیگرانی همچون جاستین ثرو، لیو تایلر، ایمی برنمن، کریستوفر اکلستون، امیلی مید و اَن دَود حضور دارند.

بخش زیادی از توجه‌ها به این سریال به این دلیل بود که تعدادی از عوامل سریال گمشده در ساخت این سریال دست داشتند و ژانر‌های دو سریال هم به هم نزدیک بود، به علت موفقیت سریال گمشده، انتظار‌ها از این سریال بسیار بالا بود.

چند سریال «خفن» که ندیدنش عمر را بر فنا می‌دهد(۱)

داستان سریال

روز چهاردم اکتبر نیز مانند دیگر روز‌ها آغاز شد، همه چیز بر بر طبق روال پیش می‌رفت و زندگی در جریان بود. اما اتفاقی رخ داد که زندگی تمامی جوامع را به هر شکلی که ممکن بود دچار تغییرات اساسا فراوان و منفی کرد. به طرز کاملا نگهانی دو درصد از جمعیت جهان در جا ناپدید می‌شوند؛ لحظاتی قبل بوده‌اند، اما حالا نیستند و در کسری از ثانیه محو می‌شوند، بدون اینکه نشانه‌ای از خود بر جای بگذارند.

چند سریال «خفن» که ندیدنش عمر را بر فنا می‌دهد(۱)

سریال The Leftovers به واسطه‌ی فضای خاص و عجیب و سنگین خود، داستان پر رمز و راز، شخصیت پردازی فوق‌العاده شخصیت‌های داستان و… از همان فصل ابتدایی طرافداران خاص و ویژه‌ی خود را پیدا کرد و در پشت هیاهوی سریال‌های پرخرج تلویزیونی، نوید یک اثر بدیع و دارای معنا را می‌داد. سریالی که با حفظ اصالت و ویژگی‌های خود در فصول بعد پیشرفت‌هایی نیز از خود نشان داد تا در نهایت در فصل پایانی خود به یک تعالی دست یابد. فصل سوم دارای اپیزود‌ها و سکانس‌هایی است که نه تنها در مجموعه فراموش نشدنی هستند، بلکه می‌توانند خود را در زمره‌ی بهترین‌های تلویزیون قرار دهند. یکی از نقاط قوت سریال «بازماندگان» پایان‌بندی بی‌نظیر آن است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مانی هیست عالیه
      به همه توصیه میکنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آناتومی گری

      • بدون نام

        میشه سرقت پول یا دزدی پول .خانه کاغذی چیهMoney heist

      • بدون نام

        خانه کاغدی ترجمه اسم اسپانیاییشه

      • بدون نام

        اشتباه میکنی.. خانه کاغذی یه سریال دیگست با بازی کوین اسپیسی که بهش خانه پوشالی هم میگن

    • بدون نام

      سریال بالرز به شدت پیشنهاد میشه . فوق العاده انگیزشی

      پاسخ ها

      • امان

        عالیست LEFTOVERS

    • بدون نام

      ستایش و مختارنامه رو از قلم انداختی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخ پدر هم یادشون رفت

    • بدون نام

      اگه وست رو رو بزاری کنار بقیشون عالی بودن.
      وست ورلد زیادی داستانش تخیلیه و بدرد نخور.فک کنم بیشتر مردم جذب تخیلش شدن

      پاسخ ها

      • سعیذ

        فلسفی ترین سریال دهه اخیر وست ورلده.. مخت نکشیده

      • بدون نام

        مخ من که 25 ساله فیلم میبینم نکشیده مخ تو بچه کشیده؟

      • بهزاد

        آقا یا خانوم بینام همین طرز صحبت کردنتون و اینکه آقای سعید رو بچه خطاب می کنید، نشون میده این ۲۵ سال فیلم دیدن تون عملا موثر نبوده! در ضمن وقایع وست ورلد حدود ۳۰ سال دیگه در فیلم اتفاق میفته قربان

      • بدون نام

        ۱۰:۵۹
        شاید 25 سال فیلم هندی میدیدی؟!!! اینکه نشد دلیل!
        اولین درسش این حقیقته که همه ما تو دنیا بازیگریم و نقشی که بهمون تحمیل میشه رو بازی میکنیم
        بقیه شو برو تو خماریش بمون

    • بدون نام

      اونیکه نوشتی ستایش و مختار رو از قلم انداختی.
      باید بگم اولا اینا همه سریال های یا آمریکایی هستن یا پشتش یه شبکه آمریکایی به نام نتفلیکسه و تمام حقوق و مزایاش مال اونه و تمام کاراش رو اون میکنه.
      دوما تو نباید صد و خورده ای صنعت فیلم سازی هالیوود رو با چهل سال سریال سازی ایران اونم با این بودجه مقایسه کنی.
      چهارما ایران تو سریال سازی جزو ده کشور اوله.همین مختار خیلی عالیه که تو اومدی طعنه زدی.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره اصلا تو خوبی

      • بدون نام

        چی میزنی حاجی

      • بدون نام

        اره
        منقد های آمریکایی هم دیدن مختار و یوسف رو
        واقعا تعجب کردن از سطح فیلمنامه و بازیگری و جلوه های ویژه
        مخصوصا کلاه گیس زلیخا

      • پ

        موندم چرا ستایش و دل توی ۲۵۰ تا سریال برتر آی ام دی بی نیستن...

      • بدون نام

        جز ده کشور؟

      • بدون نام

        اره برای ایران و دو سه کشور دنباله روش عالیه

    • رضا صادقی

      ما خودمون سریال ده میلیون قسمتی سمت خدا با اجرای نجم شریعتی داریم که هفت سرمون هم کافیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یه وقت موضوع واسه کامنت کم نیاری!

    • بدون نام

      سریال فقط person of interest

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فوق العاده است

    • بدون نام

      برکینگ بد - فرار از زندان - ریک و مورتی - بوجک هورسمن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گات.دکستر.طلسم شدگان.ریک اند مورتی..نقابداران.

    • بدون نام

      چرا فکر می کنید با ندیدن سریالهایی خاص عمرمون بر فنا میره؟؟؟ به نظرم چیزهای بهتر از دیدن فیلم و سریال هم هست. البته برای ملت بیکار و علاف ما همین بهترین چیز هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        داری اشتب میزنی برادر من کل دنیا دارن این فیلم و سریال ها رو میبینن تو فقط زورت به مردم خودمون میرسه

      • بدون نام

        اگه معتاد یکی شون میشدی اینو نمیگفتی

      • بدون نام

        افرین

      • بدون نام

        شماها باید همه جا گوهر افشانی کنید؟ اره هر کی سریال میبینه، فیلم میبینه، کتاب میخونه، ورزش میکنه، هنری رو دنبال میکنه بیکارو علافه چون همه ی اینکارا فعالیت و سرگرمی ان

      • بدون نام

        انسان برای سریال دیدن بدنیا نیومده.عمرهای پوچ

      • بدون نام

        هنر، ورزش و کتاب که کلا بحثش از سریال دیدن جداست

    • بدون نام

      دکستر از هانیبال جذاب تره

    • بدون نام

      اتفاقا یکی از کارایی که عمرو برباد میده سریال دیدنه

      پاسخ ها

      • 01

        شما همون اورانیومتو غنی کن ، نمیخواد سریال ببینی وقتت تلف بشه

      • بدون نام

        اره اخه شما پیوند مغز مردگان منجمد شده به زندگان دارای مشکلات نورونی انجام میدی حیفه وقتت هدر بره

    • بدون نام

      ستایش 3 رو از قلم انداختی نبینی عمرت برفناست خخخخ

    • بدون نام

      و دیدن تمام سریالهای ترکی کاملا اتلاف عمر است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بعضی هاش مثل گودال واقعا قشنگه و ارزش دیدن داره جدیدن هم داره فیلم های ترکی توی شبکه نتفلیکس پخش میشه

    • بدون نام

      سریال dark فوق العاده ست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عالی شاهکار

    • بدون نام

      جومونگ از همه بهتره
      با اختلاف زیااااااد

    • بدون نام

      بسیار عالی

    • رضا

      تو این لیست بازماندگان اوله یکی از علت هاش هم اینه که هر اپیزودش از قبلی قویتره و در نهایت اپیزود آخر تبدیل به شاهکاری منحصر به فرد و هنرمندانه میشه که با اپیزد آخر بریکینگ بد رقابت میکنه

    • اسی

      ترجمه سریال سرقت پول رو چرا نوشتید خانه کاغذی؟؟؟

      پاسخ ها

      • پ

        خانه کاغذی ترجمه اسپانیایی La casa de papel ه
        سرقت پول ترجمه ی money heist ه
        جفتش درسته

    • بدون نام

      سریال یوسف رو از قلم انداختی

    • س

      مرده شور فیلما خارجی و ببرن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مختارنامه دوس داری؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج