۱۰۱۵۳۸۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

بارسلونای خسته؛ ستین چه بر سر این تیم آورده؟

بارسلونا در دو بازی اخیر در حالی موفق به کسب پیروزی شد که دقایق پایانی روی زانو راه می رفت و چشم التماس به سوت داور داشت.

ورزش سه: به نقل از لا ونگواردیا، باشگاه بارسلونا در بازی های اخیر به وضوح با مشکلی به نام خستگی بازیکنانش روبرو بوده است. عدم استفاده از سیستم چرخشی، گرمای هوا و یک تقویم جهنمی باعث شده تا توانایی های بدنی بازیکنان بارسا زیر سوال برود. برابر رئال وایادولید در بازی شنبه شب خستگی بازیکنان بارسا آشکار بود.

کیکه ستین سرمربی بارسا در نشست خبری پس از بازی تایید کرد که تیمش در نیمه اول خوب بازی کرد ولی در نیمه دوم خستگی بر تیم حاکم شد. ستین البته تعداد بازیکنان محدودی در تیم اول دارد و در چنین شرایطی برای او خیلی از بازیکنان نیز غیر قابل بحث هستند و جای شان در ترکیب اصلی تضمین شده است.

در شروع مجدد بازی ها بارسا سه تساوی برابر سویا، سلتا و اتلتیکو کسب کرده و دو بازی اخیرش برابر اسپانیول و وایادولید را نیز با نتیجه ۱-۰ به سود خود خاتمه داده است.

برابر وایادولید بارسا بار دیگر نشان داد که توان یک بازی ۹۰ دقیقه ای را ندارد و در ۲۰ دقیقه ای پایانی فشار زیادی را تحمل کرد. هر لحظه این امکان وجود داشت که وایادولید گل تساوی را به ثمر برساند تا شانس بارسا برای قهرمانی به میزان زیادی کاهش پیدا کند.

لیونل مسی، جرارد پیکه، لوئیس سوارز، آرتورو ویدال، نلسون سمدو، ایوان راکیتیچ و مارک آندره تراشتگن بازیکنانی هستند که در تمامی ۹ بازی بارسا پس از شروع مجدد لالیگا حضور داشته اند. میان اینها لوینل مسی تک تک دقایق را در زمین بوده است و جرارد پیکه نیز در تمامی این بازی ها کار را از ابتدا شروع کرده ولی چند بار نیز تعویض شده است.

به هفت بازیکن فوق می توان جوردی آلبا و سرخیو بوسکتس را اضافه کرد که تنها برابر لگانس و سلتا به دلیل محرومیت استراحت کردند. بوسکتس در شش بازی از هشت بازی، تعویض شده ولی آلبا تنها برابر سلتا بود که در دقایق پایانی جای خود را به جونیور فیرپو داد.

پس از این دو به کلمنت لنگله می رسیم که تنها دو بازی را از دست داده است. برابر مایورکا محروم بود و رولاند آرائوخو جای او را گرفت و مقابل سلتا نیز ساموئل اومتیتی به جای او بازی کرد. لنگله به دلیل مصدومیت اومتیتی به نظر در دو بازی بعدی بارسا نیز فیکس خواهد بود.

به این ترتیب ۱۰ بازیکن بارسا پس از شروع مجدد لالیگا در حداکثر دقایق ممکن به میدان رفته اند و تاثیر منفی آن در یکی دو بازی اخیر کاملا به چشم آمده است.

نکته جالب به تغییر جایگاه آنتوان گریزمان در بارسا بر می گردد که از یک بازیکن همیشه ثابت تا قبل از وقفه لالیگا تبدیل به نیمکت نشین در بازی های پس از شروع مجدد شد. او برابر سویا، سلتا و اتلتیکو که بارسا امتیاز از دست داد، کار را از روی نیمکت شروع کرد و تنها بازی درخشانش برابر ویارئال بود که موفق به زدن یک گل زیبا شد. گریزمان در بازی اخیر برابر وایادولید نیز به دلیل مصدومیت بین دو نیمه تعویض شد و ادامه لالیگا را از دست خواهد داد.

سرجی روبرتو بازیکن چند پسته بارسا نیز هر سه بازی برابر سویا، اتلتیک بیلبائو و سلتا را به دلیل مصدومیت عضلانی از دست داد در حالی که به نظر می رسید در شروع مجدد لالیگا بهترین فرم بدنی را دارد.

سرجی در بازی های اخیر که فرانکی دی یونگ به دلیل مصدومیت حضور نداشته، توانسته جای خالی او در خط میانی را پر کند. سرجی در مواقع لزوم به عنوان مدافع هافبک راست نیز بازی می کند. انتظار می رود دی یونگ به بازی روز پنجشنبه برابر اوساسونا برسد.

از میان بازیکنان محصول آکادمی می توان به آنسو فاتی و ریکی پویج اشاره کرد که بیش از دیگران در شروع مجدد لالیگا مورد استفاده قرار گرفته اند. در واقع تنها کسانی از لاماسیا که موفق شده اند در شروع مجدد لالیگا به عنوان بازیکن ثابت به میدان بروند.

با وجود اینکه کیکه ستین می تواند در شروع مجدد بازی ها از ۵ تعویض استفاده کند اما او از میان جوانان، تنها روی فاتی و پویج حساب کرده است. پویج در شش بازی به میدان رفته و در سه تایشان بازیکن اصلی بوده است. او برابر سویا و مایورکا به میدان نرفت. فاتی نیز در دو بازی بازیکن ثابت بود و در مقابل اسپانیول وقتی وارد زمین شد، خیلی زود کارت قرمز گرفت و بازی با وایادولید را به همین دلیل از دست داد.

پس از اینها به مارتین برایثویت خرید جدید بارسا و نیز جونیور فیرپو و آرتور ملو می رسیم. مهاجم دانمارکی برابر مایورکا و سویا بازیکن فیکس بود ولی پس از بهبودی لوئیس سوارز به نیمکت تبعید شد. آرتور هم پس از قطعی شدن انتقالش به یوونتوس، اهمیت خود در ایده های ستین را از دست داده است. جونیور فیرپو هم هرگز نتوانسته ذخیره ای مناسب برای آلبا نشان دهد و همواره روی نیمکت حضور دارد.

کیکه ستین در شروع مجدد لالیگا از ۲۰ بازیکن استفاده کرده اما تقسیم دقایق بین اینها منصفانه نبوده است و در واقع با احتساب آمار و ارقام، او بیش از همه تنها روی ۱۴ بازیکن خود حساب کرده است. استفاده نامناسب از سیستم چرخشی حالا باعث شده تا بازیکنان در فشردگی بازی ها توان خود را از دست بدهند و خسته تر از همیشه به نظر برسند.

بارسا پس از دو بازی پایانی لالیگا برابر اوساسونا و لگانس نزدیک به سه هفته برای شارژ کردن باتری هایش به منظور مصاف با ناپولی در لیگ قهرمانان فرصت خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج