جاباما
۱۰۱۵۴۰۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

مراجعه خانوادگی کرونایی‌ها به بیمارستان

متخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته ملی کشوری ستاد مبارزه با کرونا از وضعیت وخیم ابتلا به کرونا و مراجعات بسیار زیاد به بیمارستان امام خمینی(ره) خبر داد.

خبرگزاری فارس: مینو محرز متخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته ملی کشوری ستاد مبارزه با کرونا در گفت‌وگو با برنامه تهران کلینیک رادیو تهران درباره برخی شایعات روزهای اخیر توضیح داد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مصرف سبزیجات تخمیر شده (ترشیجات)، عامل کاهش مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ هستند؟ اظهار داشت: طبیعتا ترشیجات اسید معده را مقداری بیشتر می‌کند اما چون ویروس کرونا بیشتر حلق و بینی را درگیر می‌کند، این خبر تا به این لحظه مورد تأیید نیست.

محرز در ادامه در خصوص لمس مواد غذایی با دست آلوده و شست‌وشوی بسته بندی مواد غذایی با الکل و خطرات آن گفت: غذای پخته به دلیل حرارتی که می بیند آلودگی ندارد. همچنین الکل مورد استفاده جهت ضدعفونی کردن دست و سطوح، آلرژی‌زا نیست و خطری ندارد؛ اما در صورت استفاده از وایتکس رقیق کردن محلول با آب الزامی است زیرا استنشاق آن مضر است.

متخصص بیماری‌های عفونی در پاسخ به این پرسش که آیا افراد مبتلا به کووید-۱۹، ممکن است در آینده دچار سکته‌های مغزی، هذیان گویی و آسیب به سیستم عصبی شوند پاسخ داد: گزارشاتی با استناد به مقالاتی که در سراسر جهان نوشته می‌شود در زمینه ماندگاری ویروس های خاص پس از ابتلا به یک بیماری مشخص حکایت دارند، اما در رابطه با کووید-۱۹ همچنان نظر قطعی وجود ندارد.

وی در واکنش به اظهاراتی درباره ماندگاری ویروس کرونا بر موی سر تا ۲ الی ۳ روز اشاره کرد و بیان داشت: این موضوع هنوز تأیید نشده است اما بهتر است هر روز دوش گرفته ‌شود و موی سر به ویژه در آقایان به صورت روزانه شسته شود.

وی افزود: نکته مهمی که لازم است مردم رعایت کنند، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است و مردم ذهن خود را درگیر این قبیل از شایعات نکنند.

عضو کمیته ملی کشوری ستاد مبارزه با کرونا در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر نقش کولر خودرو در انتقال ویروس کرونا گفت: این مورد نیز همچنان مورد تأیید نیست اما در دست تحقیق است. با توجه به الزام بر استفاده از ماسک، درصورت استفاده از آن در خودرو، مشکلی به وجود نخواهد آمد.

محرز از وضعیت وخیم ابتلا به کرونا و مراجعات بسیار زیاد به بیمارستان امام خمینی(ره) خبر داد و اظهار داشت: وضعیت بسیار وخیم است و تعداد مراجعین به شدت افزایش داشته است. در ابتدا مراجعه ها بصورت فردی انجام می‌گرفت اما هم اکنون خانواده‌های مبتلا به کووید-۱۹ مراجعه می‌کنند. اکثریت این افراد با شرکت در مراسم های عزا و عروسی به این بیماری مبتلا شده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج