جاباما
۱۰۱۵۴۸۱
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

کدخدایی: مجلس، قانون انتخابات را اصلاح کند

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه مجلس همت کرده و قانون انتخابات را اصلاح کند، گفت: گرایش‌های سیاسی در شورای نگهبان چه در دوره قبل و چه در دوره فعلی، متفاوت است.

خبرگزاری مهر: عباسعلی کدخدایی قائم مقام دبیر شورای نگهبان در گفتگو با تهران برنامه تهران ۲۰ در پاسخ به سوالی درباره پرونده تاجگردون گفت: شورای نگهبان در قالب چارچوب‌های قانونی خودش نظر می‌دهد و مجلس هم در چارچوب‌های مشخصی اعلام نظر می‌کند؛ این دو مرحله رسیدگی بر اساس قانون است و قانونگذار بر اساس مصلحت و حکمت اینگونه تصمیم گرفته است. از ابتدای انقلاب هم افراد زیادی بوده‌اند که شورا تایید کرده و مجلس به اعتبارنامه آنها رای نداده است.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: وقتی ۱۶ هزار نفر برای ۲۹۰ کرسی ثبت نام می‌کنند یعنی اینکه این ابزار موجود برای بررسی‌ها، کارآمد نیست؛ مجلس باید همت کرده و قانون انتخابات را اصلاح کند. در ۵۰ تا ۷۰ روز بررسی صلاحیت ۱۶ هزار نفر، کار سختی است؛ باید ثبت‌نام‌ها پالایش شود. مجلس در بحث استانی شدن اصرار داشت و به ما می‌گفتند که شما استانی شدن انتخابات را بپذیرید تا ما اصلاح قانون انتخابات را بپذیریم.

کدخدایی افزود: مثلاً این امکان وجود دارد که قبل از ثبت نام گواهی سوءپیشینه برای ثبت نام ارائه دهند یا اینکه برخی افراد، به داوطلبان گواهی بدهند؛ اینها راهکارهایی است که می‌توان در قانون انتخابات گنجاند. هیچ بندی در قانون درباره بررسی گرایش سیاسی افراد وجود دارد و نه اینکه عملکرد شورای نگهبان این را نشان داده که بر اساس گرایش سیاسی تصمیم گیری کرده است. اگر قانون انتخابات اصلاح شود، به راحتی می‌توانیم موارد مربوط به رد صلاحیت‌ها را اعلام کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: طبق قانون ما باید دلایل و مستندات رد صلاحیت را به افراد اعلام کنیم؛ ما همه مستندات را اگر فرد مراجعه کند، به خودش ارائه می‌کنیم و حتی افراد می‌توانند از خود دفاع کنند. بیشترین رد صلاحیت‌های در انتخابات مجلس یازدهم مربوط به سوءاستفاده‌های مالی و اقتصادی بوده است؛ این موارد از گزارش‌های مراجع رسمی و گزارش‌های تحقیقات محلی به دست آمده است.

وی ادامه داد: نظام انتخابات باید اصلاح شود، شورای نگهبان صرفاً بر اساس قانون وضع شده توسط نمایندگان مجلس در حال بررسی صلاحیت افراد است. در دور قبل از اعضای شورای نگهبان داشتیم که علیه دیگر اعضای شورای نگهبان مصاحبه می‌کردند؛ گرایش‌های سیاسی در شورای نگهبان چه در دوره قبل و چه در دوره فعلی، متفاوت است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ع،ر

      کدام‌انتخابات‌انتخابات‌ده‌درصدی‌انتخابات
      نیست‌انتصابات‌است

    • قالی سق

      عجب ادمهایی هستین وقتی به نفعتون نباش خودتون میکشین عقب فقط برای احمدی نژادبدبودین چون باایران وایرانی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج