۱۰۱۵۶۵۳
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

احمدی‌نژاد به جریان اصولگرایی ضربه زد

فعال اصولگرا گفت: جریان اصولگرایی بعد از ضربه‌ای که از احمدی نژاد خورد دیگر نتوانست یک گفتمان غالب را مطرح کند.

باشگاه خبرنگاران: فعال اصولگرا گفت: جریان اصولگرایی بعد از ضربه‌ای که از احمدی نژاد خورد دیگر نتوانست یک گفتمان غالب را مطرح کند.

عملکرد مجلس یازدهم بر انتخابات ۱۴۰۰ تاثیرگزار استحسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به شانس پیروزی جریان اصولگرا در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: الان شرایط به گونه‌ای است که مجلس یازدهم در اختیار جریان اصولگرایی است و کارنامه این مجلس برای انتخابات آینده تعیین کننده است.

او ادامه داد: اگر این مجلس بتواند به شعار‌هایی که داده عمل کند و یک کارنامه مثبتی از خودش ارائه دهد می‌توان گفت که شانس پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری را دارد؛ اما اگر نتواند آن اهدافی را که تعیین کرده، شعار‌هایی که داده و همچنین به سخنان مقام معظم رهبری جامع عمل بپوشاند نباید توقع داشته باشد که حتی اصولگرایان هم برای کاندیدای هم جناح خودشان چندان رغبت نشان دهند.

کنعانی مقدم درباره علل شکست‌های جناح اصولگرا در انتخابات ۹۲ و مجلس دهم افزود: یکی از دلایل این شکست عدم وحدت بود، اما دلیل دیگر این است که آقای احمدی نژاد همین گفتمان اصولگرایی را مطرح کرده بود، اما عملا چیزی که انجام شد مغایر با این شعار‌ها بود؛ از همین رو نیز افکار عمومی این گفتمان و ساختار را نپذیرفتند؛ همچنین در آن زمان شرایط به گونه‌ای بود که ما داشتیم از دوره احمدی نژاد گذر می‌کردیم و جریان اصولگرایی بعد از ضربه‌ای که از احمدی نژاد خورد دیگر نتوانست یک گفتمان غالب را مطرح کند و به همین سبب هم نتوانست رای بیاورد.

تحلیلگر مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: علاوه بر این هم اصلاح طلبان با وحدت و انسجام بیشتری وارد صحنه شدند؛ در حالی که لیست اصولگرا‌ها وحدت لازم را نداشت و گفتمان غالبی را هم نتوانست ایجاد کند.

او با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ هم بیان کرد: در این انتخابات یک مقدار راهبرد اصولگرا‌ها مشکل داشت؛ برای مثال وحدت و انسجام لازم بین کاندیدا‌ها نبود و آرا شکسته شد؛ همچنین با توجه به اینکه دور دوم آقای روحانی بود و کلا دولت هم در اختیار او بود جریان اصولگرایی نتوانست موفقیت چندانی در این زمینه به دست بیاورد.

دبیرکل حزب سبز افزود: علاوه بر این تعداد کاندیدا‌ها به گونه‌ای بود که آرا تقسیم و همین امر هم باعث شد که آرا شکسته شود؛ کما اینکه شاید نتوان به قطعیت گفت؛ اما شواهد حاکی از این بود به نظر آرای خاکستری به آقای قالیباف تمایل بیشتری داشتند تا آقای رئیسی.

فعال سیاسی اصولگرا درباره علل موفقیت اصولگرایان در انتخابات مجلس یازدهم نیز گفت: می‌توان گفت که یکی از عوامل موفقیتشان وحدت بود و دلیل دیگر هم این بود که جریان اصلاحات با انتخابات قهر کرد و وارد صحنه نشد؛ در نتیجه اصولگرایی رقیب چندانی نداشت و وحدت و انسجام جریان اصولگرایی و تمرکز بر لیست مشترک پیروزی را به ارمغان آورد.

کنعانی مقدم درباره انتخابات ۱۴۰۰ هم گفت: نتیجه این انتخابات بستگی به عملکرد مجلس دارد و اگر در مجلس وحدت و انسجام ایجاد شود می‌توانیم امیدوار باشیم؛ در غیر اینصورت احتمالا با عدم موفقیت رو به رو خواهیم شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اصولگرا فقط طبل توخالی ازما عوام باحیله رأی می گیرید برای پرکردن جیب خودتان

    • بدون نام

      احمدی نژاد به کی ضربه نزد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج