جاباما
۱۰۱۵۶۶۳
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

فریده سپاه منصور: «شاهرگ» وسوسه‌ام کرد

فریده سپاه منصور بازیگر پیشکسوت درباره حضور خود در ۲ مجموعه تلویزیونی که این شب‌ها روی آنتن سیما است، سخن گفت.

خبرگزاری صبا: فریده سپاه منصور بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر درباره فعالیت این روزهای خود عنوان کرد: سعی می‌کنم علیرغم همه ناراحتی‌هایی که برایمان به وجود آمده است خودم را قوی نگه دارم. این روزها مشغول کاری نیستم البته صحبت‌هایی درباره حضور در پروژه‌های مختلف کرده‌ام اما چیزی قطعی نیست.

وی که این شب‌ها دو سریال «آخر خط» و «شاهرگ» را به ترتیب در شبکه‌های سه و دو روی آنتن دارد، درباره حضور خود در مجموعه «آخر خط» به نویسندگی و کارگردانی علی مسعودی توضیح داد: زمانی که به این مجموعه دعوت شدم در میان بازیگران طناز حضور پیدا کردم و نمی‌دانستم من بین آن‌ها چه کاری باید انجام بدهم. راستش را بخواهید دوست داشتم بازیگر طنازی باشم اما نیستم.

فریده سپاه منصور: «شاهرگ» وسوسه‌ام کرد

بازیگر «آخر خط» ادامه داد: اما گروه بسیار خوبی این کار را جلو برد. من نقشم را که زن فضول همسایه در این سریال است، بسیار دوست داشتم. اینگونه نقش‌ها بازیگر را به چالش می‌کشاند چراکه بازیگر باید تحلیل کند و ببیند چرا این زن تا این حد فضول است و اصلا ویژگی‌های یک فرد فضول چیست.

سپاه منصور با اشاره به اینکه با نقش‌های خود درگیر می‌شود، اظهار کرد: برخی از نقش‌ها بیشتر برای من درگیری ایجاد می‌کند به عنوان مثال نقشم در «آخر خط» بیشتر من را درگیر کرد تا حضورم در «شاهرگ».

وی تاکید کرد: من به دلیل آنکه مانند دیگر بازیگران نقش‌هایم را تحلیل می‌کنم، آن را به موقعیت‌های مختلف می‌برم و ساختاری برای آن تعیین می‌کنم، تقریبا نقش‌هایم به تکرار نمی‌افتند اگرچه ممکن است در سریال‌ها نقش مادر، خاله و عمه را بازی کنم ولی این تفاوت‌ها را باید بتوان ایجاد کرد.

بازیگر «آخر خط» درباره اینکه نقش منفی را بیشتر می‌پسندد یا مثبت، اظهار کرد: من نقش خوب در جایگاه خوب را دوست دارم. البته علاقه‌مند هستم که مردم با من بخندند اما اگر نقش خوب تراژدی و یا درام نیز پیشنهاد بشود، قبول می‌کنم.

سپاه منصور همچنین درباره حضور خود در «شاهرگ» نیز تصریح کرد: این مجموعه اولین همکاری من با جلال اشکذری کارگردان این سریال است. من بسیار روی فیلمنامه کارگردانان دقت می‌کنم و معتقدم اینکه کارگردانی فیلمنامه‌ای را برای کار قبول می‌کند، شخصیت خودش را نشان می‌دهد. افرادی که سواد و اعتقادی دارند و پای برخی از مسایل می‌ایستند فیلمنامه‌های سبک را قبول نمی‌کنند.

وی افزود: زمانی که فیلمنامه را خواندم، متوجه شدم با یک آدم حسابی قرار است کار کنم. «شاهرگ» کار محترمی است و جذابیت آن برای من به این دلیل بود که کار تاریخ معاصر و برای زمانی است که ما در آن حضور داشتیم. چهل ساله پیش ما در شرایط آن زمان و وحشتی که ایجاد شده بود، زندگی کردیم. وقتی فیلمنامه را می‌خواندم تمام آن سال‌ها پیش چشمم آمد و با خودم فکر می‌کردم اگر اوضاع کنترل نمی‌شد و رهبری نداشتیم شاید شبیه افغانستان می‌شدیم. طبیعی است که وسوسه شدم نقش کوچکی در این مجموعه ایفا کنم.

بازیگر «شاهرگ» با اشاره به اینکه کیفیت آثار تلویزیونی از برخی جهات با افت کیفیت و از برخی جهات دیگر با رشد کیفیت همراه بوده است، عنوان کرد: تلویزیون بسیار می‌تواند به سطح فرهنگ و هنر مردم کمک کند. تلویزیون اگر آثار مبتذل بسازد به پایین آمدن فرهنگ مردم کمک می‌کند چراکه یک رسانه فراگیر است. خود من زمانی که یک سریال بد می‌بینیم ناراحت می‌شوم چراکه احساس می‌کنم به مردم خیانت می‌شود. مشکلات مالی سازمان را دلیل بر کیفیت بد آثار نمی‌دانم چراکه برخی کارها بسیار خوب است و برخی دیگر نه. به همین دلیل است که مردم به سمت ماهواره می‌روند. تلویزیون باید در این زمینه نقش خود را جدی‌تر بگیرد.

سپاه منصور در پایان خطاب به بازیگران گفت: بازیگران سعی کنند کارهای خوب را قبول کنند و در انتخاب کاری که می‌خواهند انجام بدهند، سخت‌گیر باشند و حاضر نشوند در هر کار ضعیفی بازی کنند چراکه اگر ما سخت‌گیر باشیم کارهای مبتذل کمتر می‌بینیم. شاید پیشنهاد درستی نباشد چراکه ممکن است با خود فکر کنند اگر کاری را قبول نکنند دیگر پیشنهاد بازی به آن‌ها نمی‌شود یا موقعیت را از دست می‌دهند. خود من در سنی هستم که پیشنهاد کار برایمان محدود است اما جوان‌ها پیشنهاد کار برایشان محدود نیست. من خود سعی می‌کنم از بین پیشنهادهایی که دارم بهترینش را بپذیرم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بازیگری خوبی هستید. موفق و سلامت باشید

    • بدون نام

      تو سریال نون خ هم خیلی بامزه بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج