جاباما
۱۰۱۵۸۵۰
۱ نظر
۵۰۳۸
۱ نظر
۵۰۳۸
پ

۷ خوراکی ویژه برای تقویت مغز

بسیاری از افراد به دلیل استرس روزمره و مشکلات رایج زندگی گاهی احساس می‌کنند که هشیاری خود را از دست داده اند یا دچار افت توان مغزی شده اند، با این وجود می‌توان با مصرف برخی از خوراکی‌ها مغز را تقویت کرد.

انتخاب: بسیاری از افراد به دلیل استرس روزمره و مشکلات رایج زندگی گاهی احساس می‌کنند که هشیاری خود را از دست داده اند یا دچار افت توان مغزی شده اند، با این وجود می‌توان با مصرف برخی از خوراکی‌ها مغز را تقویت کرد.

برای تقویت مغز لزومی ندارد حتما خوراکی‌های بسیار گران قیمت مصرف کنید بلکه با مصرف برخی خوراکی‌های سالم و کم قیمت‌تر نیز می‌توان به تقویت مغز کمک کرد:

آووکادو

چربی‌های اشباع نشده موجود در آووکادو به بهبود جریان خون کمک می‌کند و در نتیجه به یک مغز سالم و شاد منتهی می‌شود. آووکادو را می‌توان یکی از برترین خوراکی‌ها برای تقویت مغز دانست.

لوبیا و حبوبات

لوبیا و بیشتر حبوبات به عنوان منابع عالی کربوهیدرات‌های پیچیده در نظر گرفته می‌شوند که به تأمین یکپارچه گلوکز برای مغز کمک می‌کند. گلوکز برای انرژی استفاده می‌شود و مغز را برای مدت زمان طولانی متمرکز نگه می‌دارد. با یک لیوان نخود و دستیابی به منبع عالی منیزیم که در جریان خون به مغز کمک می‌کند می‌توانید مغز خود را تقویت کنید.

دانه کدو تنبل

این دانه‌های خوشمزه که دارای روی هستند، باعث تقویت مهارت‌های حافظه و تفکر می‌شوند مصرف این دانه‌های خوش طعم به همه گروه‌های سنی توصیه می‌شود.

شکلات تیره

شکلات تیره حاوی فلاونوئید‌ها است که نوعی آنتی اکسیدان قوی است و گفته می‌شود مغز را سالم حفظ می‌کند. همین فلاونوئید‌ها را می‌توان در انگور و سیب یافت.

ماهی سالمون

ماهی قزل آلا و سایر ماهی‌های چرب مانند ماهی و ماهی خال مخالی سرشار از اسید‌های چرب ضروری امگا ۳ است. شما می‌پرسید این برای مغز شما چه معنی دارد؟ بدون رژیم غذایی سرشار از امگا ۳، مغز انسان نمی‌تواند به بهترین وجه خود عمل کند. این استیک‌های ماهی کباب شده را برای شام امشب درست کنید یا اگر ماهی تازه در دسترس نیست، کنسرو ماهی قزل آلا راهی مناسب برای ترکیب بیشتر این مواد غذایی سالم در رژیم غذایی شماست.

قهوه

تحقیقات نشان می‌دهد که نوشیدنی‌های قهوه شانس ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می‌دهند؛ بنابراین اگر فشار خون یا حساسیت به کافئین ندارید قهوه را به برنامه غذایی خود بیفزاید.

تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از ویتامین‌های گروه B. و کولین است که همه به سلامت مغز گره خورده اند. زرده‌های تخم مرغ از نظر کولین غنی هستند، تخم مرغ سرشار از ریز مغذی‌هایی است که به تنظیم روحیه، حافظه و عملکرد ذهنی شما کمک می‌کند، در حالی که ویتامین‌های B. روند پیشرفت زوال ذهنی مرتبط با سن را کند می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شرمنده این مواد غذائی گران است میشه از مواد غذائی درجه دوم نام ببرید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج