جاباما
۱۰۱۵۹۱۸
۸۶ نظر
۵۰۰۸
۸۶ نظر
۵۰۰۸
پ

قالیباف: نمی‌خواهیم چوب لایِ چرخ دولت بگذاریم

رئیس مجلس گفت:تعامل مجلس با سایر قوا براساس قانون است اما به دنبال مچ گیری نیستیم و برای حل مشکل مردم می خواهیم عصای دولت باشیم.

خبرگزاری تسنیم: محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی که شامگاه سه‌شنبه (٢۴ تیرماه) از شبکه یک سیما پخش شد،در پاسخ به نخستین سوال درباره حضور وی در حوزه قانونگذاری، گفت: عمل گرا بودن و در میدان بودن عادت همیشگی بنده است و افتخار می کنم هرجا توفیق خدمت داشتم وظیفه خود دانسته ام که از نزدیک با مردم سخن بگویم و درد آنها را با همه وجود حس کنم تا بتوانم خدمتگزاری صادقانه داشته باشم لذا تصور می کنم مجلس که در رأس امور است باید بتواند اثرگذار باشد و برای آن چنین روحیه ای می خواهد؛ نمی توان نماینده مردم بود و در بین آنها نبود؛ نمی توان مشکلات مردم را در میدان ندید و پشت اتاق های دربسته و نشسته در پشت صندلی ها تصمیم گرفت.

وی ادامه داد: مخصوصا طبق بحثی که اخیرا رهبر انقلاب داشتند، مردم باید زینت قانونی باشند که نگاشته می شود و در عین حال که قانون اولویت مردم را تعیین می کند باید زمینه اجرایی هم داشته باشد که این امر نیازمند کار ستادی خوب و برگزاری جلسات خوب و کارا است به گونه ای که بتوان از پایین ترین سطوح و از مناطق دور کشور بسیج شد و مشکلات را دید و چاره اندیشی کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به سوالی درخصوص اینکه وظیفه مجلس یازدهم با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که آن را مجلس امید نام گذاشتند چیست؟، اظهار داشت: رهبر انقلاب در ملاقات ویدئو کنفرانسی به این نکته اشاره فرمودند که مردم به مجلس دل بسته و به آن امید دارند و این مجلس بعد از انقلاب جزء قوی ترین و انقلابی ترین مجالس است که این مسئولیت ما را سنگین تر می کند و از این باب خوشحال هستیم که چنین توفیقی داریم و این نعمت است که در چنین مجلسی در شرایطی که برای مردم سخت است و به آن امید بسته اند، خدمتگزار صادق مردم باشیم.

رئیس قوه مقننه در ادامه با تأکید بر اینکه نباید حرف های ما در حد شعار باقی بماند، عنوان کرد: باید در عمل نشان دهیم که می توانیم مسائل و مشکلات را به حول و قوه الهی حل کنیم وآن بخشی که به عهده مجلس بوده و ریل گذاری با تدوین طرح است را دنبال می کنیم و بعد از قانونگذاری ها، نظارت را صورت می دهیم که طبق فرمایشات رهبری دولت باید مو به مو قوانین مجلس را اجرا کند و ما نیز کمک باید کنیم که در عمل موفق باشند تا رضایت رهبری معظم را به دست بیاوریم؛ ما باید توانیم مشکلات مردم را حل کنیم و بستر را برای دولت محترم فراهم کنیم که گام به گام در این مسیر پیش رود.

قالیباف تصریح کرد: در حدود ۵۰ روزی که از عمر مجلس یازدهم می‌گذرد همه تلاش‌مان این بود که بتوانیم مجلس آن وظایف خود را شکل دهد و طبق وظایف پیش برویم که توانستیم آن مسیر را پیش برویم و در یک زمان خوب و حداقلی کمیسیون‌ها شکل گرفتند و در همان فرصت هم مجموعه دوستانمان با دولت و وزرای محترم نشست‌هایی داشته و تبادل نظر کردند. وزرا در مجلس حضور پیدا کردند و گزارشی از وضعیت ارائه کردند و همچنین از فرصت‌ها و مشکلات نیز مواردی را مطرح کردند.

وی همچنین عنوان کرد: ویژگی این مجلس این است نزدیک ۱۸۰ نفر از نمایندگان ما نوبت اولی است که در مجلس حضور پیدا می‌کنند البته در بین این‌ها افرادی هستند که سابقه مدیریت ارشد در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف را دارندو از افراد سابقه‌دار هستند و در محیط‌های جامع بودند بخشی از آنها را جوانان قابل و با تجربه تشکیل دادند.

رئیس مجلس بیان داشت: البته در بین این ها افرادی هستند که از مدیران ارشد و دارای سابقه کار در وزارتخانه و دستگاه های مختلف هستند و در محیط دانشگاهی و اجرایی بودند و بخشی از آنها را جوان های قابل و افرادی که با تجربه هستند تشکیل می دهند و هرکدام سال ها در بحث اجرایی تجربه دارند وبا کلان موضوعات کشور در این مدت آشنا شدند.

قالیباف با تاکید بر اینکه بنای مجلس تعامل با قوای دیگر است خاطرنشان کرد: طبیعتاً ما باید به این سمت حرکت ‌کنیم اما هرکدام نیز بر اساس قانون وظیفه ای داریم طبیعتاً تعامل ما با قوای دیگر در چارچوب وظایف و قانون است و همه فلسفه وجودی مان این است که گرهی از کار مردم باز کنیم اگر تعامل می کنیم معنی اش این است که در این تعامل باید کاری انجام گیرد که یک کار مثمر ثمر باشد تا مشکلی از مردم مخصوصاً در موضوع اقتصادی بتواند در حقیقت رفع کند که اولویت اول مردم است لذا ما در مجلس اساس کار ما این است که این ارتباط را داشته باشیم. اما طبیعتاً جایی که احساس کنیم کاری روی زمین مانده، قانون اجرا نشده و معطل مانده است طبیعتاً به وظیفه قانونی خود عمل می‌کنیم.

وی اظهار داشت: اولویت ما در این مجلس بین قانونگذاری و نظارت، نظارت است این نظارت هم یک نظارت میدانی است البته در این نظارت به دنبال مچ‌گیری و عیب و ایراد گیری نیستیم به دنبال این هستیم که کار به درستی انجام شود و در حقیقت به دنبال این نیستیم که چوبی در لای چرخ دولت بگذارد بلکه به دنبال این هستیم که عصایی برای دولت باشیم تا گرهی از کار مردم حل شود اما اگر جای دیدیم که قانون بر روی زمین مانده و کاری انجام نشده است طبیعتاً در منافع مردم و کار مردم آنجا مماشات نمی کنید و به وظیفه قانونی خود ادامه می‌دهیم.

قالیباف با بیان اینکه در درون مجلس هم نیازمند یک تحول هستیم، ادامه داد: اگر به دنبال این هستیم که در قانونگذاری، نظارت و طرح‌هایی که در کمیسیون ها مطرح می‌شود و در لوایح با قوه قضاییه و دولت از طرفی با نخبگان جامعه و همه ذینفعانی که به نوعی در مجلس هستند همکاری کنیم؛ اساس کار این است که این ارتباط را با آنها در این بخش داشته باشیم اما باید در خود مجلس تحول ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: واقعیت این است که مجلس در راس امور نبود، آن طوری که مردم از آن انتظار داشتند؛ علی رغم همه زحماتی که دوستان کشیده بودند مردم توقع و انتظار بیشتری داشتند و امروز هم مردم این مجلس را دارند تا در این بخش به آنها کمک کنند تا مشکلات حل شود. ما برای این تحول در کارکرد چهار رویکرد را در مجلس و در نظارت هایی که بعد باید انجام دهیم دنبال می‌کنیم.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس یازدهم اضافه کرد: یکی از آنها بحث مربوط به شفاف سازی است؛ معتقدیم همانطور که در گذشته گفتیم این مجلس باید شفاف باشد، یعنی هر تصمیمی که در مجلس گرفته می شود که این تصمیم یک حق و تکلیفی برای مردم دارد؛ آنها باید دقیق روشن و شفاف در جریان این موضوع قرار گیرد و از آن مطلع شوند.

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: چون بین مجلس و کمیسیون اولویت را به کمیسیون ها داده ایم معتقدیم که حتماً باید در کمیسیون‌ها مباحثی که مطرح می‌شود. ذی نفعان آن در جامعه که موضوع آن در کمیسیون مربوط به آنهاست، نظرات کمیسیون را بدانند و بتوانند در کمیسیون حرف خود را بزنند که این کار میتواند به صورت حضوری و یا از طریق فضای مجازی باشد.

وی تصریح کرد: نکته دوم بحث مربوط به مردمی سازی است؛ مردم سازی به این معنا که معتقدیم که اساس انقلاب اسلامی مردمی بوده است در همین کرونا مردم در صحنه آمدند و توانستند کرونا را مدیریت کنند و البته دولت حتماً زحمت کشیده است، کادر پزشکی و درمانی زحمت کشیدند و تا پای جان مایه گذاشتند در حوزه صنعت و کارخانجات همه آمده است پس نقش مردم است لذا مردم سازی اساس کار است نباید تصمیم بگیریم که مردم در آن مشارکت داشته باشد هر کجا مردم نباشند مشکل در آن است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد بعدی ما هوشمندسازی و معتقد هستیم در این زمینه هر کاری انجام می‌دهیم حتما باید بر اساس کار سیستمی نرم افزاری و منطبق بر کار الکترونیک باشد که بتوانیم دقت کار و فرایندهای کار را پیش ببریم که می‌تواند برای ما صرفه‌جویی وقت و عدالت به همراه داشته و به شفافیت کمک کند.

قالیباف: نمی‌خواهیم چوب لایِ چرخ دولت بگذاریم

قالیباف رویکرد کارآمدسازی را با هدف تمرکززدایی عنوان کرد و افزود: یکی از مشکلات نظام اجرایی و اداری تمرکزگرایی است به طوری که عمدتا اختیارات را محدود و به یک مکان خاص می‌کنیم، برای عبور از این شرایط باید قوانین و مقررات را به سمت تمرکززدایی و چابک‌سازی حرکت دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که بسته اقتصاد مردمی نشأت گرفته از چیست، چرا که برخی فکر می کنند درون سازی اقتصادی تنها در حوزه شعار باقی می ماند، گفت: ناامیدی بزرگ ترین گناه است، با تمام وجود ایمان، اطمینان و امید دارم که حتما مشکلات را حل می کنیم و همه باید دست به دست هم داده و تا سال 1400 که پایان برنامه 20 ساله سند چشم انداز کشور است، اقدامات لازم را انجام دهیم باید مجلس در حوزه قانونگذاری و نظارت و دولت در حوزه عمل و اجرا اقدامات لازم را انجام دهند تا بتوانیم به ثبات اقتصادی دست یابیم و از شرایط فعلی رها شویم.

نماینده تهران در مجلس با اشاره به وجود ظرفیت ها، منابع و امکانات مادی و نیروی انسانی در کشور، ادامه داد: هیچ کاری نشدنی نیست و درباره بسته اقتصاد مردمی با کارشناسان و صاحب نظران و نمایندگان بحث و بررسی شده است و روزهایی که کمیسیون ها در حال شکل گیری بود نمایندگان ساعت های طولانی درباره جزئیات این بسته جلسه گذاشته و ابعاد مختلف آن را بررسی می کردند و در واقع این بسته نتیجه خرد جمعی است که پیش از آغاز به کار مجلس روی آن بررسی های فراوانی صورت گرفته است.

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه بسته اقتصاد مردمی به نفع مردم و برای مردم است و مردم ذینفع آن هستند، عنوان کرد: نخستین موضوع در بسته اقتصاد مردمی اصلاح ساختار بودجه است چرا که یکی از مشکلات کنونی در کشور در اصلاح ساختار بودجه است و یکی از ایرادات ما در ساختار بودجه این بوده که همیشه آن را با کسری بسته ایم چه زمانی که کشور درآمد بالایی داشته و چه زمانی که کشور درآمد کمتری داشته است بودجه با کسری بسته شده است و این کسری مشکلاتی ایجاد کرده است و این موضوع به سیستم بانکی فشار آورده و پول خلق می کند و نتیجه آن کاهش ارزش پول ملی است.

رئیس قوه مقننه با تاکید بر اینکه باید بودجه ای تنظیم شود که بین درآمد و هزینه آن تعادل ایجاد شود و بدون کسری باشد، تصریح کرد: باید بودجه ای تنظیم شود که درآمدهای پایدار و هزینه های مفید در آن گنجانده شود چرا که در حال حاضر در برخی بخش ها هزینه های مفید صورت نمی گیرد بنابراین بودجه باید در بخش ریالی و ارزی منضبط شود و در چارچوب قانون هزینه شود.

قالیباف نوسازی نظام مالیاتی را از دیگر الزامات در اصلاح ساختار بودجه عنوان کرد و افزود: در حوزه مالیاتی باید به گونه ای عمل شود که به نفع اکثریت مردم باشد در واقع مالیات باید به نفع حوزه تولید باشد چرا که اگر به حوزه تولید با مالیات توجه شود مشکل این بخش حل می شود.

وی با اشاره به اینکه بخشی از جامعه از طریق سفته بازی در حوزه ارز، طلا و مسکن درآمد باد آورده کسب می کنند و مالیات نمی پردازند، افزود: از آنجا که در نظام مالیاتی شفافیت لازم وجود ندارد و به صورت ممیزی است، برخی آفت ها در این بخش وجود دارد که به این منظور اصلاح نظام مالیاتی باید مدنظر قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اجرای سیاست های حمایتی فراگیر به ویژه برای طبقه محروم و مستضعف جامعه، ادامه داد: جامعه هدف در این بخش مستضعفان و محرومان هستند که باید به درستی شناسایی شوند چرا که تاکنون به درستی شناخته نشده اند و متاسفانه فاصله بین دخل و خرج آن ها همخوانی ندارد.

وی با اشاره به اینکه حدود 24 میلیون خانوار در کشور وجود دارد، اضافه کرد: در بحث هدفمندی یارانه ها به گونه ای عمل می شود که اولویت ها مدنظر قرار نمی گیرند و براساس عدالت رفتار نمی شود و برای جبران دخل و خرج مردم متوجه می شویم که در حوزه مسکن و معیشت خود دچار مشکل هستند و حتی سیاست های جبرانی همگام با تورم افزایش نمی یابد در حالی که باید همراه با تورم جبران شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه باید جامعه هدف دریافت بسته های حمایتی به درستی شناخته شوند، گفت: ممکن است در این بخش جامعه آماری نداشته باشیم و یا اینکه اگر داشته ایم به درستی اجرایی نشده اند، در واقع مجلس باید از بعد نظارتی پیگیر اجرای قانون باشد و اگر قانون ایراد دارد آن را اصلاح کند اما اگر قانون زمینه اجرایی داشت و ابلاغ شد باید مو به مو اجرا شود.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه هدف بسته اقتصاد مردمی مجلس قشر مستضعف و محروم است، ادامه داد: امروز با تورمی که در جامعه پیش آمده طبقه متوسط کشور نیز با چالش در زندگی خود مواجه شده اند و ممکن است با چالش مواجه شوند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه رونق در کسب و کار در کشور هم بسیار مهم است ضمن اینکه در سال جاری که سال جهش تولید است باید به سمت حذف انحصارات و تسهیل در صدور مجوز برویم و بایستی آن را دنبال کنیم، افزود:سیستم اداری کشورمان نشسته است؛ این در حالی است که کسی که به دنبال شغل است و چند سال برای دریافت مجوز یک کسب و کار دوندگی می‌کند. در اقیانوس نقدینگی که مشکل فعلی کشور است هم اکنون با کویر در حوزه تولید مواجه هستیم این در حالی است که باید بازار سرمایه را به سمت تولید کشور ببریم.

قالیباف اظهار داشت: ‌باید در تجارت خارجی‌مان تغییر راهبرد داشته باشیم، دستگاه دیپلماسی‌مان امروز در شرایطی که کشور باید به سمت تولید و ثبات اقتصادی و اقتصاد بدون نفت برود و اقتصادمان مردمی شود، فعالیت بیشتری کند چرا که قرار است در این اقتصاد، محور و اساس‌مان تولید و صادرات باشد و به همین دلیل بازارهای بین‌المللی برای‌مان مهم است.باید وزارت خارجه و تجارت بین‌الملل داشته باشیم و به همین دلیل باید سفارت‌خانه‌هایمان فعال شوند به ویژه در کشورهای همسایه و منطقه.سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران باید از حوزه سیاست و امنیت به سمت حوزه اقتصادی، سیاسی و تجاری بروند.

وی با تاکید براینکه سفارتخانه‌‌های خارجی در ایران هم اکنون به دنبال تبلیغات محصولات تولیدی خود هستند؛ ما هم باید اینگونه رفتار کنیم، ادامه داد: باید از مزیت‌های کشورمان در بحث تولید استفاده کرده و آن را در کشورهای همسایه تبلیغ کرده و از این مزیت بهره ببریم.

نماینده تهران در مجلس در مورد عقب ماندگی از آرمان‌های انقلاب و تلاش مجلس در این زمینه اظهار داشت: ما در حوزه اقتصادی دچار مشکلات هستیم یعنی نتوانستیم با یک رویکرد مشخص و با یک برنامه مشخص و دقیق و با یک تفکر در حوزه اجرا و روش مشخص در اجرا در حوزه اقتصادی حرکت کنیم.اگر یک نگاهی از گذشته تا الان کنیم فراز و نشیب داشتیم و حتی در جاهایی تصمیمات و سیاست های ما در حوزه اقتصاد در تضاد با هم بوده است این ها را در همین بسته اقتصاد مردمی که به نفع مردم به معنی مشارکت مردم در اقتصاد بوده است قرار دادیم.

قالیباف تاکید کرد: در همین امسال که سال جهش تولید است و باید کار تولید را پیگیری کنیم نگاه کنید ببینید چرا تولید اتفاق نمی افتد؟ رقیبی که در مقابل تولید رقابت می‌کند سفته‌بازی، دلالی، بازار طلا بازار ارز و اینها است. در همه دنیا مسکن و خودرو یک کالای مصرفی است اما در کشور ما کالای سرمایه شده است پس آن تحولی که در حوزه سازمان دهی مالیات گفتیم اینجا است.

وی گفت: یک کاسب جزء و یک جوانی که در زیر راه پله یک کار خدماتی و تولیدی کوچک را شروع کرده در این شرایط سخت باید مالیات دهد اما از کسی که ده‌ها و صدها خانه خالی دارد و با این کار سوداگری انجام می‌دهد و یا در حوزه مسائل ارزی است، مالیات نمی گیریم برای همین است که ما روز یکشنبه دو فوریت طرح مربوط به مالیات بر خانه های خالی را تصویب کردیم و فردا با حضور شورای نگهبان در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد و اگر تصویب شد دولت محترم هم آن را اجرا کند.

رئیس مجلس با اشاره به حجم نقدینگی در بازار بورس تصریح کرد: با توجه به این حجم نقدینگی ما باید منابع را به سمت پروژه های بزرگ پتروشیمی یا حوزه معادن و فلزات هدایت کنیم که علاوه بر درآمد ارزی، موجب ثبات اقتصادی و اشتغالزایی برای ما شود.ما حتماً باید این اقدام را تقویت کنیم اما تقویت آن این است که به بورس و فرابورس عمق ببخشیم.این یعنی که دولت ظرفیت‌ها و دارایی‌های خود را که شرایط لازم را دارند آنها را وارد بورس کند که پول مردم وقتی به بورس می رود در شرکت‌های قرار گیرد.

قالیباف با بیان اینکه یکی از کارهای مجلس نظارت دقیق بر بازار بورس است، عنوان کرد: شرکت‌هایی که وارد در بورس می شوند باید ظرفیت این کار را داشته باشند؛ وقتی نقدینگی به اینجا می آید باید کاری کنیم که سود سهام آنها صرف سرمایه گذاری برای خود شود. این نقدینگی به سمت پروژه های نیمه تمام که حدود 600 تا 700 هزار میلیارد تومان است و حوزه معادن برود. باید این نقدینگی را به سمت آن‌ها ببریم اما اگر خدای نکرده این نقدینگی در درون خود بورس برود یک ضرر بزرگ است.

وی با طرح این پرسش که چگونه می توانیم عقب ماندگی را جبران کنیم خاطرنشان کرد: این فرصت ها پیش روی ما است. ما در مجلس شورای اسلامی مصمم هستیم که کمک و نظارت کنیم و قانونی که دولت نیاز دارد برایش تصویب کنیم و نظارت دقیق خود را داشته باشیم تا این اتفاقات بیفتد.

نماینده تهران در مجلس در ادامه در پاسخ به این سوالی مبنی بر نیاز سامانه ها به اصلاح ساختار و توجه به آن در بسته اقتصاد مردمی، بیان کرد: قطعا در بخش هوشمندسازی به آن توجه شده تا سامانه ها به صورت شبکه ای به هم متصل شوند و از حالت جزیره ای دربیایند. در مجلس چنین قانونی بوده اما اجرا نشده و البته بخشی از آن نیاز به قانون دارد. وقتی اطلاعات جمع آوری و جامعه هدف متشکل از مستضعفین و محرومان به صورت دقیق تعیین شود مشکلات تا حدود زیادی برطرف می شود و مشکل اصلی اکنون این است که این جامعه هدف تعیین نشده است ضمن اینکه اطلاعات بعد از جمع آوری باید پردازش شود و دیوان محاسبات در حوزه حسابرسی باید برخط باشد و نباید بعد از گذشت یک سال درباره اینکه پولی در جای خود هزینه نشده است، گزارش دهد که فایده ای نخواهد داشت.

رئیس مجلس یازدهم همچنین با تأکید بر اینکه 4 رویکرد مذکور باید هم در درون و هم در بیرون مجلس باشد، یادآور شد: ما در حوزه نظارت نیز به این رویکردها نیاز داریم؛ هم اکنون نابسامانی ارز به خاطر برخی اشکالات است که در جلسات خود به این جمع بندی رسیدیم که دولت تکلیف این بسته (بسته اقتصاد مردمی) را در کوتاه ترین زمان یعنی چند روز آینده روشن کند و هر سه قوه در این زمینه با هم هم‌نظر بودیم که در خدمت دولت باشیم تا با کار کارشناسی این موضوع اجرایی شده و باعث ثبات در بخش ارز شود.

قالیباف در ادامه برخی بی انضباطی ها در حوزه ارز را ناشی از اقدامات برخی صادرکنندگان دانست و افزود: بخشی از صادرکنندگان ارز حاصل از صادرات را به کشور وارد کرده و کالاهای مورد نیاز و مواد اولیه را تأمین می کنند اما بخشی از آنها این ارز را به کشور وارد نکرده و به جامعه ظلم می کنند که باید پیگیری و با متخلفان برخورد شود. برخی صادرکنندگان خوش حساب بوده و این موضوع از گذشته آنها مشخص است که باید کار آنها تسهیل شود تا صادرات بیشتری انجام دهند اما برخی از صادرکنندگان که ارز را برده و نیاورده و با قاچاقچیان تبادل می کنند باید تحت پیگرد باشند و جلوی این کار گرفته شود.

وی اضافه کرد: همچنین ارزهایی از کشور در کشورهای همسایه و برخی کشورهای دیگر است که وزیر امور خارجه نیز اعلام کرد در این زمینه نیز توافقات خوبی صورت گرفت و این ارزها به کشور باز می گردد همچنین باید ارزش پول ملی را کنترل کنیم که افزایش قیمت ارز را نداشته باشیم.

نماینده تهران در مجلس با یادآوری مصوبه مجلس درباره مالیات بر خانه‌های خالی گفت: ما در طرح دوفوریتی به گونه‌ای برنامه‌ریزی کردیم که مالیات بر خانه‌های خالی به گونه‌ای نرخ‌گذاری شود که برای مالکان مقرون به صرفه نباشد، با اجرای دقیق این طرح از سوی دولت به طور قطع با کاهش نرخ کرایه‌ها و همچنین کاهش نرخ مسکن روبه‌رو خواهیم شد.

قالیباف با بیان اینکه طبق گفته رئیس جمهور ما در حوزه تولید مسکن با عقب‌ماندگی مواجه هستیم که باید جبران شود، افزود: متأسفانه امروز شرایطی ایجاد شده که تمامی حقوق یک شیفت کاری برای طبقه مستضعف صرف مسکن استیجاری می‌شود.

وی با یادآوری تدوین بسته اقتصاد مردمی یادآور شد: در بسته اقتصاد مردمی پیشنهاد شده که زمین که در شرایط فعلی 50 تا 55 درصد قیمت را به خود اختصاص می‌دهد از سوی دولت تأمین شود و شرایط به گونه‌ای فراهم شود تا با مدیریت نقدینگی، بازار سرمایه و بخش خصوصی وارد حوزه ساخت و ساز شود.

رئیس مجلس با بیان اینکه باید در حوزه تولید مسکن به سمت بهینه‌سازی و استفاده از تکنولوژی گام برداریم، ادامه داد: البته در این زمینه گام‌های خوبی برداشته شده به طوری که با استفاده از دانش فنی و بومی تلاش شده تا 6 هزار واحد مسکونی با 300 میلیارد سرمایه‌گذاری اجرایی شود.

قالیباف با بیان اینکه سرعت و کیفیت در ساخت مسکن باید مد نظر قرار گیرد، تصریح کرد: در این زمینه باید هزینه‌ها و پِرت مصالح در حداقل ممکن و رعایت استانداردها برای مقابله با زلزله و رعایت استانداردهای گرمایشی، سرمایشی و توجه به معماری اسلامی در حداکثر ممکن باشد.

وی با بیان اینکه باید در انجام وظایف دست به اقدام بزنیم و نباید به کسی "باید "بگوییم، ادامه داد: اگرچه طی مدت اخیر اعلام شد که اولویت مجلس مسائل اقتصادی نبوده و مجلس به حاشیه رفته اما تأکید می‌کنم که چنین اظهاراتی تنها فضاسازی رسانه‌ای است؛ نگاهی به عملکرد مجلس نشان می‌دهد که با ارائه طرح دو فوریتی درباره مسکن، طرح سهام عدالت برای جاماندگان و بسته اقتصادی مردمی به دنبال کار جدی برای رفع مشکلات اقتصادی مردم است.

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه مردم منتظر عمل هستند و حرف از ما قبول نمی‌کنند، افزود: همان طور که در گذشته هم اعلام کردم مردم و حضرت آقا در حوزه وظایف مجلس باید از ما نمایندگان مطالبه کنند و ما باید پاسخگو باشیم.

رئیس مجلس درباره اظهارات مقامات آمریکایی با تأکید بر اینکه دشمنی آمریکا از یکصد سال قبل تا به امروز به ویژه بعد از انقلاب اسلامی به دلیل روحیه استقلال‌طلبی، عزت‌طلبی و مبارزه با ظلم ملت ایران همواره وجود داشته است، گفت: آمریکایی‌ها بعد از اینکه در حوزه امنیتی و نظامی ناامید شدند، در حوزه اقتصادی به دنبال فشار بر ملت ایران هستند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه هر جا به مردم اعتماد کردیم شاهد موفقیت‌های چشمگیر بودیم، افزود: ملت ایران در مقاطع مختلف از جمله دفاع مقدس فداکاری‌های بسیاری نشان دادند و در ادامه هم در عرصه‌های علمی و نظامی تولید قدرت کردند.

وی با یادآوری موضع‌گیری قاطع مجلس نسبت به بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی افزود: مجلس در این زمینه موضع‌گیری قاطع داشت و از دولت خواست تا در مقابل درخواست‌های خارج از چارچوب قانون آژانس بایستد. طبق فرموده رهبر انقلاب اگر می‌خواهیم در مقابل آمریکایی‌ها بایستیم تنها چاره آنها کار است؛ ما باید ایران و تک تک مردم را قوی کنیم، یکی از عرصه‌های قدرت ملی عرصه اقتصادی است که باید در این زمینه وارد عمل شویم همان طور که در حوزه قدرت سیاسی و نظامی موفق عمل کردیم.

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه امروز آسیب پذیری ما از ناحیه اقتصادی است، تأکید کرد: به همین دلیل است که بسته اقتصاد مردمی را تدوین کردیم.

رئیس مجلس با بیان اینکه شهید سلیمانی در مقابل هژمونی آمریکا ایستاد و آنها را به زانو درآورد، تصریح کرد: امروز شاهدیم که آمریکایی‌ها در لبنان، سوریه، عراق و حتی چین با تحریم اقتصادی به دنبال فشار بر ملت‌ها است و این تنها از آن جهت است که نمی‌تواند در حوزه سیاسی و امنیتی موفقیتی حاصل کند. امروز مبارزه با‌ آمریکا خدمت به مردم و راه‌اندازی چرخه تولید در کشور است.

قالیباف درباره مهمترین ویژگی‌های سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی گفت: من قریب به 37 ـ 38 سال با شهید سلیمانی رفیق بوده و با او زندگی کردم و هیچگاه از دوستان خود از اوایل انقلاب تا کنون کسی را که دارای سابقه مجاهدت شبیه شهید سلیمانی باشد را ندیدم. شهید سلیمانی 40 سال بی‌وقفه مجاهدت کرد و او از زمان زندگی در روستا تا لحظه شهادتش مجاهدت داشت این در حالی است که خیلی از ماها بعد از جنگ کارهای دیگری کردیم. شهید سلیمانی به ترازی از معرفت و اخلاص رسید که مردم فقط نمونه‌هایی از آن را دیدند.

وی با ذکر اینکه شهید سلیمانی وقتی غضب می‌کرد در غضب او هم مهربانی وجود داشت، گفت: شهید سلیمانی فردی قاطع و مقتدر بود که در اوج قدرتش گذشت هم می‌کرد. او 20 سال مقابل آمریکا در منطقه ایستادگی کرد که البته این کار او به ویژگی‌هایش باز می‌گردد؛ او عمیقا به سنت الهی باور داشت و با حداقل امکانات مقابل داعش و آمریکا ایستادگی کرد و به همین دلیل، استکبار او را حذف کرد، ولی با جسارت، تدبیر، روحیه و مکتب او چه می‌کنند؟ شهید سلیمانی وقتی مبارزه می‌کرد و به شرایط سخت می‌رسید هیچگاه ناامید نبود.

رئیس مجلس اظهار داشت:وقتی از بسته اقتصادی برای مردم حرف می‌زنیم و رویکرد مردمی داریم و می‌گوییم ناامید نباشید و مشکلات را حل خواهیم کرد به همین دلیل است. شهید سلیمانی، فاطمیون، زینبیون و ... را بر اساس مشارکت مردم برای مقابله با استکبار راه‌اندازی کرد. او مردم را داشت و به انقلاب و فرهنگ اهل بیت اعتقاد کامل داشت و ما هم بایستی این فرهنگ و مکتب را دنبال کنیم.

نماینده تهران در مجلس گفت:بنده به ملت عرض می‌کنم که شما که به ما اعتماد کردید و با رأ‌ی‌تان منت سر ما گذاشتید و ما را به عنوان خدمت‌گزار انتخاب کردید. به شما قول می‌دهیم که دغدغه‌‌ای جز خدمت به شما نداشته باشیم و این را برای خود افتخار می‌دانیم که مخصوصا برای محرومین و مستضعفان کار کنیم.محرومان صاحبان اصلی انقلاب هستند و ان‌شاءالله مجلس در اقصی‌نقاط کشور با استفاده از نمایندگانش بتواند به مردم خدمت کند و امیدوارم با دعای مردم و تلاش‌مان بر مشکلات فائق آییم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا

      تا پریروز که شعارتون استیضاح دولت بود! چی شد پس؟ سلب اختیار شدید یا سهمتون گرفتید؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تا یه کسی نخواد ایناهیچ کاری نمی تونن کنند

      • امید

        عزیزم ، نه مجلس نه دولت ، هیچ کدام کاره ای نیستن

      • بدون نام

        اگه کاره ای نیستن پس طرح مالیات بر خانه های خالی چیه؟ اگه منظورتون از کاره ای بودن اون چیزهاییه که شما دلتون میخواد نه اینطور نیست، نظام چارچوب داره

      • بدون نام

        قوی ترین مجلس بعد انقلاب و خودب اومدی از کل جمعیتی که میتونستن بهتون رای بدن شاید شاید چهار پنج میلیون تو کل کشور بهتون رای دادن واین یعنی حناتون دیگه رنگی نداره و مجبورید اینجوری خودتونو به درو دیوار بکوبید

      • امین

        اگه مجلس و دولت کاره ای نیست چرا اینقدر همدیقرو می کشن تا به مجلس و ریاست جمهوری برسن؟

      • بدون نام

        امین جان برای پول و ثروت

      • بدون نام

        خودت چوب لای چرخه ملتی

      • بدون نام

        هیچ کدومتون کاره ای نیستین اینو همه میدونن

      • بدون نام

        هیچکدوم فقط رقم حقوقشون لو رفت ترسیدن بقیشم لو بره

    • م ن

      اگه اول سوابق خودت را درست کردی می تونی کشور را درست کنی اقای قالیباف

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سوابقش از کلیدسازت بهتره

      • بدون نام

        نماینده دوزاری

    • بدون نام

      فکر نون باشید که خربزه آبه جناب قالیباف، مردم زیر دلار ۲۴ تومان کمرشان شکسته شما بفکر هوشمند سازی هستید.
      ز عمل کار براید که فکر کنم مجلس یازدهم هم در حد شعار خواهد بود.

      پاسخ ها

      • E3maeil

        اگه مینشستید وای حرفاش می‌فهمیدید برای تمام این مشکلات برنامه دارد و گفت که اتفاقا مردم ما حرف دیکه قبول نمیکنن عمل مبخان و ما اینکارو میکنیم
        لطفاً صبور باشیم ببینیم چه می‌کنن

      • بدون نام

        اسماعیل جون چن سالته ؟
        ما پیر شدیم تا اینارو شناختیم
        هنوز اول راهته
        آخرتت رو نباز

    • بدون نام

      چرا این پیرمردها کنار نمیرن

    • ******* shanjani ******

      ... عصای دولت نابینا..!

    • بدون نام

      بعید میدانم با عصا کار درست بشه فکر کنم چاره کار چماقه

    • بدون نام

      واقعا هیچکدام به فکر مردم نیستی همش دروغه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا موافقم

      • ******* shanjani ******

        .... اگه چوب لای چرخ دولت نگذارید..این دولت بی عرضه .. قیمت دلار را به پنجاه هزار تومان و قیمت سکه را هم به بیست و پنچ هزار تومان میرساند..!!

    • ایرانی فقیر

      عَه چقدر حرف می زنید
      پشت سر تمام بدبختی هامون خود شماهایید

    • نیما راد

      نماز وحشت تموم اگه شد به مردم برسید دارن له میشن میفهمیدددد

      پاسخ ها

      • حسن

        سلام و درود بر قالیباف عملگرا

    • عادل

      چقدر امروز ایرانمان به امثال آقای قالیباف نیاز دارد...
      زنده باد آقای قالیباف
      زنده باد مجلس یازدهم
      زنده باد امید

      پاسخ ها

      • E3maeil

        دقیقا
        خیلی خوب حرف زد امشب عالی بود واقعا مغز متفکره
        ای کاش ای کاش زودتر از اینا ایشون پای کار میومد...

      • امید

        خیال باطل

      • محمد

        خدا رحم کنه ازشهرداری معلومه

      • بدون نام

        به همین خیال باش!
        این فقط میخواست بشه رئیس، با رای بیست درصدی شد!
        دشت اولشم 231 میلیون بود که گرفت!

      • بدون نام

        مغز درست و حسابی ندیدی متفکر

    • بدون نام

      شما به دعوای جناحی بپردازید فعلا مردم یه غلطی میکنن
      بخدای احد و واحد اگر یکی از شما دغدغه مردم رو داشته باشید، همش فریب همش ریا همش دروغ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

    • بدون نام

      آمیدوارکننده بود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از کسی که ابتدا به ساکن صدها میلیون به جیب میزنه انتظار خدمت به مستضعف نداشته باش!
        231000000 تومان

    • ناصر

      تو عصا هیچ کس نباشی

    • ع،ر

      فعلآ‌که‌هر‌چی‌بلا‌هست‌سر‌مردم‌خالی‌می‌کنید‌.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        صبر داشته باشید صبر

    • بدون نام

      عصایت را بلند کن بزن تو سر طلا و دلار پس چرا فقط حرف میزنی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بابا تازه اومده صبر کن گوش میدادی گفت که درست میکنیم عمل از این به بعده نه حرف مثه قبل
        قانون های در حال تصویب شون رو ببین چیاست مثه مالیات خونه خالی ...

      • بدون نام

        لایحه مالیات بر خانه های خالی که مال مجلس دهم بود.... چرا آدرس اشتباه میدی

    • بدون نام

      این دولت کهما میبینیم کارش از عصا مصا گذزشه ویلچرم افاقه نمیکنه برانکارو لازمه جهت حمل به ارامستان

    • بدون نام

      باشه

    • بدون نام

      البته عصای لای چرخ

    • م

      اقای قالیباف خود دولت مسبب تمام مشکلات هست مجلس میخواد عصای چی بشه واقعا که

    • بدون نام

      فعلا بعنوان دست گرمی قیمت دلار را پایین بیاورید و اگه پول ملی باقیمانده بهش ارزش بدهید بقیهکارها بعدا

    • بدون نام

      از استیضاح دولت رسیدن به عصا !!! گل بگیرن در مملکت رو

      پاسخ ها

      • کاظم.

        این همه سال گذشت کاش یه نفر فقط یه نفر مثل امیرکبیر بود این مشکلات رو ازسرمردم برطرف میکرد

    • بدون نام

      آقای قالیباف 20درصدی کجا رفتن

    • نیما

      شعار زدگی مدیران آفت جامعه تشنه شعار ما

    • بدون نام

      البته عصای سفید

    • برق

      تا دیروز میخواستی سر به تن دولت نباشه حالا شدی عصای دولت چقدر دورویی و نفاق

    • بابک

      پس بگو هیچکاره اید تمام
      دولت روحانی ملت رو فنا کرد

    • گلسنگ

      دخالت و کارشکنی رفقای شما در برجام ثابت کرد فقط به فکر منافع حزبی و شخصی هستید نه به فکر مردم

    • بدون نام

      پس بیا حیاط خلوت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شب وروز سخرانی و حرف زدن شعار دادن است باید عمل کرد هر وقت عمل کردی ورودی کار داشت آن موقع بگو شما مجلس خودتان به عصای دست نیاز دارید

    • سید

      کسی هست تمام این متن چرند خونده باشه

    • بدون نام

      فقط دروغ دروغ بسه دیگه تو خدا البته اگه اعتقاد به خدا دارین مردم خسته شدند

    • بدون نام

      تا وقتی یا کل جهان بجنگی اوضاع همین یمن غزه

    • بدون نام

      اقای قالی باف میشه پشت درهای بسته تصمیم گرفت شما هم چند ماهی ریاست کنید خواهید دید که میشود

    • بدون نام

      تیتر یکی از روزنامه ها از قول اقای قالیباف نوشته بود مجلس یازدهم انقلابی ترین مجلس است باید بگوییم (زرشک)

    • بدون نام

      همه اتون عین همید...بیچاره مردم که شمابراشون تصمیم میگیرین

    • بدون نام

      کوری که عصا کش کور دگر شود...

    • لاکپشت سبز

      پشت درای بسته عاشق دل شکسته.......

    • محمد

      چرا تصمیمات خودتون غیر علنی وغیر قانونی بر علیه اعتبار یه نماینده انجام شد خلاف آیین نامه شما خودتون مشکل دارید خدا نکنه عصای کسی شوید.

    • بهنام

      تو تا دیروز استیضاح استیضاح میکردی الان عصای سفید شدی مشکل برات پیش امده کسگم

    • بدون نام

      آفرین به آقای قالی باف چه میکنی ایول

      پاسخ ها

      • تقی

        دلار ۲۴اگر قالی باف نبود که نمیشد بابا این باید بره یه فرمانده نیروی انتظامی .

    • لر زاگرس

      پس چطور برا اعتبار نامه تاجگردون غیر علنی کردی مجلس رو که کسی نفهمه چه اتفاقی افتاده حالا شد مردم باید هر چه در مجلس می‌گذرد رو بفهمن. متاسفم که در حقارت زندگی می‌کنیم

    • امید

      عزیزم درب ها را باز کنید، مگه ما گفتیم درب ها را ببندید

      درب ها را باز کنید تا ما هم در این باقیمانده ی عمر نفسی تازه کنیم

    • بدون نام

      قالیباف حمایت حمایت

      پاسخ ها

      • حسن

        همینه کا داریم عقب گرد می کنیم

    • بدون نام

      قالیباف دوستت داریم

    • بدون نام

      قالیباف تومردجهادی

    • زینال

      خب در گاراژ رو وا کنید

    • بدون نام

      دلار ۲۵ هزار تومان

    • بدون نام

      درود بر مجلس انقلابی و جهادی

    • بدون نام

      خداییش کی خوند این چرندیات رو؟ یه نفر بگه من؟

    • ه

      نمیتونی بزاری

    • بدون نام

      لای چرخ دولت فولاد هست نه چوب وبیشترین ضربه اقشار آسیب پذیر جامعه خورده تبعیض های حقوقی وعدم اجرای عدالت اجتماعی وکم کردن فاصله های سرسام آور طبقاتی که توصیه های رهبر معظم انقلاب بوده مثل معلولان درمنزل که با ماهی 100تومن بهزیستی با شدت معلولیت و شدت فقراقتصادی علاوه بر شهدا عزیز فکرکنم حتی دشمنان هم دل شان بس.زد

    • بدون نام

      اگر واقعا میخوای خدمت کنی وخالیبافی نمیکنی لا اقل دو ماه این مجلس را تعطیل کن بابا پدر مردم در اومد از وقتی این مجلس شروع به کار کرده در ماه اول بعد از هر جلسه 500تومان ودر ماه دوم1000تومن رفته روی قیمت دلار.

    • بدون نام

      چوب نمیزارین ولی فولاد وآهن میزارین

    • محسن

      مگه دولت حرکتی داره که نمیخواید چوب لای چرخش بذارید.

    • بدون نام

      زور 231 میلیون تومان رو ببین این همه حرف زده که حلال بشه !

    • بدون نام

      البته همچین بی، میل نیستی

    • عبدالرحمن

      تفاوت قالیباف با بقیه فقط در این است که زیاد حرف میزند لذا زیاد هم دروغ میگوید!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج