جاباما
۱۰۱۵۹۳۰
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

اختیارات جنگی ترامپ علیه ایران محدود می‌شود؟

مجلس نمایندگان آمریکا خواستار محدود کردن اختیارات رئیس‌جمهوری در مورد عملیات نظامی علیه ایران شد. مجلس سنا نیز به طرح محدود کردن اختیارات دونالد ترامپ رای مثبت داده بود. ترامپ می‌تواند این تصمیم کنگره آمریکا را وتو کند. بر اساس این طرح، رئیس جمهوری آمریکا موظف خواهد بود پیش از انجام هرگونه عملیات نظامی علیه ایران، مجوز آن را از کنگره کسب کند.

انتخاب: مجلس نمایندگان آمریکا خواستار محدود کردن اختیارات رئیس‌جمهوری در مورد عملیات نظامی علیه ایران شد.

مجلس سنا نیز به طرح محدود کردن اختیارات دونالد ترامپ رای مثبت داده بود. ترامپ می‌تواند این تصمیم کنگره آمریکا را وتو کند.

به گزارش دویچه وله، پس از تصویب طرح محدود کردن اختیارات دونالد ترامپ در ارتباط با عملیات نظامی این کشور علیه ایران در مجلس سنای آمریکا، مجلس نمایندگان نیز به این طرح رای مثبت داد.

بر اساس تصمیم کنگره آمریکا، دونالد ترامپ برای انجام هرگونه عملیات نظامی علیه ایران موظف به کسب نظر مثبت پارلمان این کشور خواهد بود.

اختیارات جنگی ترامپ علیه ایران محدود می‌شود؟

چنین امری به معنای کاهش اختیارات رئیس‌جمهوری آمریکا است. ترامپ نسبت به تصویب چنین طرحی از سوی کنگره هشدار داده و آن را به‌مثابه تضعیف توان دولت در رویارویی با تهدیدهای نظامی برخاسته از عملکرد جمهوری اسلامی ایران می‌داند.

مجلس نمایندگان آمریکا با ۲۲۷ رای مثبت در برابر ۱۸۶ رای مخالف طرح محدود کردن اختیارات رئيس‌جمهوری آمریکا در ارتباط با عملیات نظامی علیه ایران را تصویب کرد.

این طرح بخشی از اختیارات نظامی رئیس‌جمهوری آمریکا که پس از حمله تروریستی یازدهم سپتامبر سال ۲۰۰۱ تعیین شده بود را محدود می‌کند.

بر اساس این طرح، رئیس جمهوری آمریکا موظف خواهد بود پیش از انجام هرگونه عملیات نظامی علیه ایران، مجوز آن را از کنگره کسب کند.

این طرح پس از آن به رای مجلس نمایندگان و سنای آمریکا رسید که حمله پهپادی آمریکا و کشتن قاسم سلیمانی آمریکا را در آستانه جنگی تازه در خاورمیانه قرار داده بود.

در پی حمله روز سوم ژانویه آمریکا به خودروی حامل قاسم‌سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و همچنین ابومهدی مهندس، از فرماندهان حشد الشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، ایران اقدام به حمله موشکی به دو پایگاه نظامی در عراق نمود. در جریان حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد و اربیل، ده‌ها سرباز آمریکایی آسیب دیده بودند.

وتوی رئیس‌جمهوری

دونالد ترامپ می‌تواند تصمیم کنگره درباره محدود کردن اختیارات رئيس‌جمهوری آمریکا در ارتباط با عملیات نظامی علیه ایران را وتو کند.

در صورت وتوی دونالد ترامپ، اجرای این طرح نیازمند کسب دو سوم آرای کنگره آمریکا خواهد بود. ناظران مسائل سیاسی آمریکا همراهی دو سوم نمایندگان کنگره با طرح یاد شده را بسیار بعید ارزیابی می‌کنند.

پیشتر طرح یاد شده در مجلس سنای آمریکا با ۵۵ رای مثبت در برابر ۴۵ رای مخالف تصویب شده بود. پیش از این نیز، ترامپ تصمیم دیگر کنگره درباره جنگ یمن را وتو کرده بود.

کنگره آمریکا در ارتباط با جنگ یمن، کمک تسلیحاتی به ائتلاف نظامی تحت فرماندهی عربستان در جنگ یمن را ممنوع کرده بود. تصمیم کنگره با وتوی ترامپ لغو شد و دولت ترامپ به کمک‌های تسلیحاتی خود به عربستان سعودی ادامه داد. به نظر می‌رسد که وتوی ترامپ این بار نیز تصمیم کنگره در ارتباط با محدود کردن اختیارات نظامی رئیس‌جمهوری آمریکا در ارتباط با ایران را از اعتبار بیاندازد.

باید یادآور شد که تقریبا همزمان با تصویب این طرح در کنگره آمریکا، پایگاه نظامی تاجی در عراق هدف حملات موشکی قرار گرفت که در اثر آن دو شهروند آمریکایی و یک سرباز بریتانیایی جان خود را از دست دادند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند . امام خمینی ( ره )

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج