۱۰۱۵۹۴۵
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

امارات: طبل‌های جنگ در لیبی به صدا درآمده‌اند

مقام اماراتی روز سه‌شنبه اعلام کرد، طبل‌های جنگی که در اطراف سرت لیبی به صدا درآمده‌اند تهدیدی به تحولی مهم، تبعات انسانی و سیاسی خطرناک هستند.

ایسنا: به نقل از اسکای نیوز، انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات که کشورش یک پای درگیری‌های کشور بحران زده لیبی است گویی که خطرات پیامدهای جنگ را حس کرده در توییتر نوشت: ما در امارات خواستار توقف فوری جنگ و به کار گرفتن عقل و ورود به مذاکرات بین طرف‌های لیبی در چارچوب اصول بین‌المللی و عدم تحریک منطقه‌ای و تبعات آن هستیم.

به این ترتیب انور قرقاش نسبت به تداوم آمادگی‌های نظامی در اطراف شهر ساحلی و نفت خیز سرت هشدار داده؛ شهری که نیروهای دولت وفاق ملی سعی در تسلط بر آن و بیرون راندن نیروهای شرق لیبی دارند.

در گزارش‌های قبلی آمده که پارلمان طبرق مستقر در شرق لیبی به مداخله نظامی مصر در لیبی برای مقابله با مداخله ترکیه چراغ سبز نشان داده است.

این موضع‌گیری پارلمان طبرق به دلیل تهدید جدیدی است که ترکیه مطرح کرده که اگر نیروهای خلیفه حفتر، ژنرال نیروهای شرق از سرت و جفره خارج نشوند امکان آغاز عملیات نظامی جدید وجود دارد.

از این رو جهان نگاهش روی تنش نظامی در لیبی و مشخصا در اطراف سرت دوخته شده که ممکن است نقطه برخورد کشورهای رقیب در این کشور غرق در جنگ داخلی باشد.

دولت وفاق ملی لیبی به ریاست فایز السراج از حمایت نظامی ترکیه و قطر و رقیبش خلیفه حفتر از حمایت محرمانه امارات و روسیه و تایید مصر و فرانسه برخوردار هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج