جاباما
۱۰۱۶۱۲۷
۶۱ نظر
۵۱۰۲
۶۱ نظر
۵۱۰۲
پ

رقم افزایش حقوق مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی جزئیات افزایش مستمری‌بگیران این سازمان بر اساس سابقه فعالیت‌ آنها از ۱۰ سال تا ۳۵ سال را تشریح کرد.

خبرگزاری تسنیم: معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی جزئیات افزایش مستمری‌بگیران این سازمان بر اساس سابقه فعالیت‌ آنها از ۱۰ سال تا ۳۵ سال را تشریح کرد.

مهرداد قریب در نشست دیده‌بان با موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی که در موسسه عالی پژوهش این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: در سال ۹۸ افراد دارای ۳۵ سال سابقه حداقل‌بگیر یک میلیون و ۶۷۰ هزار تومان دریافتی داشتند که با طرح متناسب سازی به ۳ میلیون تومان میرسد و این به معنی این است که حقوقشان ۸۰ درصد افزایش می‌یابد. همچنین حقوق افراد با ۳۰ سال سابقه به ۲ میلیون ۸۰۰ هزار تومان و با افزایش ۶۸ درصد می‌رسد.

قریب گفت: همچنین حقوق افراد با ۲۵ سال سابقه و حداقل بگیر به ۲میلیون و ۴۹۱ هزار تومان یعنی افزایش ۵۰ درصدی می‌رسد و حقوق افراد با ۲۰ سال سابقه به ۲میلیون و ۴۲۱هزار و ۲۵ درصد رشد خواهد رسید. حقوق افراد با ۱۵ سال سابقه با ۲۴ درصد افزایش و به ۲میلیون و ۳۴۸ هزار تومان و حقوق افراد با ۱۰ سال سابقه حداقل ۴۱ درصد و به ۲میلیون و ۳۴۳هزار تومان می‌رسد.

وی تصریح کرد: حقوق افراد با کمتر از ۲۰ سال سابقه ۸۳۴ هزار و رشد ۵۰ درصدی خواهد داشت و حقوق افراد با ۱۰ سال سابقه به ۵۹۴ هزار و ۵۰ درصد افزایش خواهد رسید.

معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی گفت: شیوه‌ای که به اجرا درآمد با عنوان متناسب سازی بر اساس سنوات و میزان پرداخت حق بیمه و حقوق سال بازنشستگی محاسبه شده است.

روزبه کردونی رئیس موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی نیز گفت: سیر مکاتبات برای اجرای طرح متناسل سازی حقوق بازنشستگان که از ۲۶ تیر ۹۸ شروع شد و بالغ با ۷۰ مکاتبه و مذاکره است که با مقامات مختلف انجام شده است.

وی افزود: سطح بالایی از پیگیری برای تحقق این امر صورت گرفته است و امروز با خوشحالی این امر را شاهد هستیم. همچنین در این جلسه از شرکای اجتماعی و پژوهشگران و صاحب نظران دعوت کرده‌ایم تا نظرات خود را پیرامون این طرح بیان کنند.

علی‌اصغر بیات؛ رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: خاطره این اقدام موثر و مثبت در اذهان بازنشستگان خواهد ماند؛ حقوق پایه از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برای افراد با ۳۰ سال بیمه پردازی به ۲ میلیون ۷۵۰هزار تومان رسیده است که افزایش قابل توجهی است.

وی تصریح کرد: جدول مشترک ما با ۳ سناریو به وزیر رفاه اعلام شد و آقای شریعتمداری به بهترین نحو و مطابق با خواسته ما عمل کرد و این اتفاق بزرگ و بسیار قابل توجه جا دارد که به نحو بهتر و مناسب‌تری در رسانه‌ها منعکس شود تا افکار عمومی از این موضوع مطلع شود و رضایتمندی خوبی حاصل شود.

بیات گفت: درباره دفترچه درمانی که اعتبار آن احیا شده است و حذف کامل دفترچه‌ها نیز کار بسیار بزرگی شده و در خدمات گردشگری از برنامه‌های متنوع سازمان تأمین اجتماعی تشکر میکنم.

وی با بیان اینکه تسهیلات و وام بازنشستگان نیز به خوبی مهیا شده است، ادامه داد: طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تمام سطوح و همه مستمری بگیران را دربر گرفته است.

محمد اسدی، عضو و دبیر کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه اظهار کرد: با نهایی شدن طرح متناسب‌سازی شرایط تغییر کرده و شاهد رضایتمندی بیشتر بازنشستگان هستیم و این نشئت گرفته از تفکر انقلابی است که به دنبال ایجاد سازوکار و روشهایی برای بهبود وضعیت معیشت بازنشستگان است.

علیرضا حیدری، عضو خانه کارگر نیز در این جلسه گفت: طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان اقدام بزرگ و با اهمیتی است،در کشوری سرجمع هزینه همسان سازی ۱۹ تا ۲۰ درصد کل تعهدات است و در تأمین اجتماعی در یک سال معادل هزینه چند سال کشوری انجام میشود و تعادل دائمی و پایداری این اقدام موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: این کار نیازمند اراده قوی است که در مدیریت سازمان شکل گرفته و ضرورت و نیاز به انجام این کار را به سایر نهادها منتقل کرده است. تأمین اجتماعی تابع اعداد بزرگ است و با انجام کارهای دقیق و با سازوکار دقیق می‌توانید کارهای ارزشمندی انجام دهید.

دهقان کیا، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران نیز گفت: ما در زمان شروع به کار شما اعتماد زیادی نداشتیم اما عملکرد شما نگرش ما را تغییر داد و ما امیدوار شده‌ایم. متناسب‌سازی از مشکلات ۱۰ ساله ما بود که با زحمات شما به نتیجه رسید و شما با این حرکت خود ۸ تا ۹ میلیون نفر را خوشحال کردید.

دهقان کیا درباره بحث درمان خاطرنشان کرد: امروزه بازنشستگان هزینه‌های زیادی را می‌پردازند و بسیاری پزشکان تمامی هزینه ویزیت را از ما میگیرند و تشکر میکنیم که شما به این حوزه توجه ویژه دارید.

گرجی‌پور؛ رییس دبیرخانه هئیت امنای سازمان تامین اجتماعی گفت: همسان سازی برخلاف عدالت بیمه‌ای است اما متناسب‌سازی وظیفه سازمان بیمه‌گر است.

وی افزود: سازمان بیمه‌گر باید قدرت خرید مستمری بگیران را متناسب با قدرت خرید آنان که بر اساس آن بیمه پردازی کرده‌اند حفظ کند. با متناسب سازی قدرت خریدی که در سنوات مختلف عقب افتاده بود احیا شد.

گرجی‌پور گفت: دریافت ۳۲هزار میلیارد تومان از طلب‌های معوق سازمان تأمین اجتماعی از دولت، اتفاق بزرگی است که منجر به اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برای ما که هنوز ۱۶۵۰
      چرا دروغ میگید؟؟

      پاسخ ها

      • محمد

        تعجب میکنم از مثبت هات عزیزم گفتن از مردادماه

      • م.ش

        مگه این حقوق ها به جایی میرسه ؟؟!!!با ۸۰درصد افزایش شده این مقدار..بیچاره بازنشسته ها

      • @ مولا یکی @

        مدیریت تامین اجتمایی
        ثواب این کار را خواهی دید

      • اکبرا

        جلوی تورم را بگیرید نم خواهد حقوقها را اضافه کنید مسئول بی خاصیت

      • پدرام

        عجله نکنید کمی صبر کنید انشاالله واریزمی شه به حساب۲۳۱میلیونی نمایندگان خدوم کشور!

    • بدون نام

      مزخرفترین بیمه تو ایران رو داریم
      همه چی چندین برابر شده و بیشتر از 500 درصد افزایش داشته اونوقت اینا 50 تا 100 درصد افزایش دادند!!!

    • حسین

      خخخخخخ،خاطره این اقدام موثر و مثبت در اذهان بازنشستگان خواهد ماند !!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از بس دروغگو و کلک باز هستن یادشان نیست امروز 25تیر ماه است،! آقایان دروغگو میگویند از26تیر ماه شروع. شده است ،لطفا مردم متن را درست بخوانید ،خخخخخخخخ

      • بدون نام

        سلام عزیزمثل اینکه متن راشمادرست نخواندی۲۶سال۹۸راگفتند

    • بدون نام

      همش دروغ همش وعده ی الکی

    • بدون نام

      اگه تا اخر سال لفتش ندادن

      پاسخ ها

      • ایرانی

        اشالله اول مهر اجرای میشه واریز میشه به حساب

      • قاسم

        کسانی که مدتی عمرخودرادرجبهه گذراندند اثری درمستمری انها داردیانه ازهمه چیزو همه جا گفتید ولی ازکسانی که جبهه رفتند حرفی نیست

    • ******* shanjani ******

      .... اگه ۱۵ ساله سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشی. با آن کسیکه ۱۰سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشه به خاطر ۵سال کم و یا زیاد حق بیمه پرداختی ماهیانه فقط ۵هزار تومان اختلاف دریافتی!!

    • بدون نام

      این محاسبات برای حداقل بگیرها هست سایرسطوح با چه روشی افزایش پیدا میکنه

      پاسخ ها

      • رضا خدائی

        این تغییرات در سایر سطوح چگونه عمل می‌شود؟هیچ حرفی از آنان نیست این بی عدالتی است آنهائی که ۳۵ سال حداکثر حق بیمه را پر داختند مگر از این تورم وگرانی در امان هستند دارید چکار میکنید؟

    • ع،ر

      سالیان‌متمادی‌حق‌باز‌نشتگان‌تامین‌اشتباهی
      را‌ضایع‌کردند.امیدواریم‌ازاین‌به‌بعد‌همگام‌با
      سایر‌باز‌نشستگان‌‌‌همسان‌سازی‌طبق‌قانون‌اجرا
      شود‌هر‌چند‌هنوز‌اندر‌خم‌پس‌کوچه‌های‌‌حاصل
      مدیران‌‌نالایق‌‌مانده‌ایم‌

    • بدون نام

      نصف از سال گذشت هنوز دارن تصمیم میگیرن حقوق مستمری بگیرارو چقدر کنن .

    • بدون نام

      ممنونم از شما آقای شریعتمداری و آقای سالاری

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پس اونی که ۲۲ سال سابقه کار داره چقد اضاف میشه

    • بدون نام

      خدا برکت

    • بدون نام

      در دولت روحانی این همسان سازی به نتیجه رسید, شاکر باشید

    • بدون نام

      شستا تو بورس کارش گرفته انشالله بهتر هم خواهد شد،فقط پولاتونو بجای طلا مسکن که فقط باعث بدبختی بچه هاتونه ببرید بورس که فقط کمک به تولیده

    • بدون نام

      چرا اونی که ۲۰ سال سابقه داره حقوقش ۲۵ درصد افزایش، و اونی که ۱۰ سال سابقه داره حقوقش ۴۱ درصد، بر چه مبنایی محاسبه شده است؟؟!!!! حدود ۸۰ هزار تومان فاصله دارند فقط؟! ولی ۲۰ سال با ۳۰ سال سیصد و خورده ای فاصله! البته این منطقی هست چون ۱۰ سال سابقه اش کمتر هست. اما حقوق ۲۰ سال با ۱۰ سال سابقه منطقی نیست.؟!!

    • والی

      البته باید از دست اندرکاران وبخصوص اقای دکتر سالاری که به راستی سالاری کردند ممنون باشیم که هستیم ولی نکته اینجاست که باتورم ثانیه ای واقعا سرانجام معیشت در کل حقوق بگیران ودر اخص بازنشستگان چه خواهد شد

    • بدون نام

      این چه جور محاسبه ای هست حتی اگر بر حسب سابقه خدمت باشد؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از کلیه دست اندر کاران متشکرم ممنون

    • بدون نام

      چرا فاصله حقوق ۲۰ سال با ۱۰ سال انقدر کم هست؟؟!!! حدود ۸۰ تومان!! اینو چطور محاسبه کردن یکی توضیح بده،! ولی با ۳۰ سال سابقه 400 تومان فاصله هست که البته منطقی هست .

    • بدون نام

      منظورش تیرماه سال قبله

      پاسخ ها

      • بی نام

        بی

      • بی نام

        ببخشید با۳۲سال پرداخت حق بیمه چقدر حقوق میگیند

    • علی

      الان من با استفاده از بیمه زنان خانه دار برای اینکه حداقل حقوق رو بگیرم حدود 9 سال دارم هر سال پول واریز میکنم الان اگه این همه مدت پول نریخته بودم بهتر بود چون فرق 10 سال با 20 سال شده حدود 70 هزار تومان اصلا عادلانه نیست

    • شهین

      ما که با ۳۲ سال سابقه بیمه و پرداخت حداکثر مبلغ بیمه در سالهای عمر خود با حقوق بازنشسته شده بودیم الان با مبلغی که بما میدهند حتی نمی توانیم ده روز هن زندگی کنیم یک عمر با حداکثر حقوق بیمه پرداخت کردیم تا در پیری بتوانیم زندگی خوب داشته باشیم ولی هر سال حقوق آنها که کار میکردند ۲۵ درصد اضافه شد بازنشستگاه ده درصد اضافه ش

      پاسخ ها

      • محسن

        این افزایشها که به ثمر نشسته مال زمانی که دلار کثیف و اخی 12000بوده است الان دلار 24000 تومانه از دوباره بنشینید تصمیم جدید بگیرید وفکر کنم حداقل حقوق 6200000بشه الی برگت الله

    • عدالتخواه

      ظاهرا این فرمول همسان سازی به درد .....میخوره هیچ عدالتی برای کسی که بیشتر حق بیمه پرداخت کرده ودارای سنوات میباشدرعایت نشده معلوم پس پرده این همسازن سازی کیا به الاف وعلوف میرسن...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • بدون نام

      خوشحال نباشین چون،درعوض قیمتهاهم چندبرابرمیشه

    • بدون نام

      الان با 30بیمه 427000 تومان اضافه شده

    • بدون نام

      برای حداقل بگی
      رها خیلی بهتر میشه انشالله مبارکه

    • بدون نام

      ممنونم از تلاش شما دست اندر کاران، تلاش کار خیر برای مردم، هیچوقت پیش خدا گم نمیشود، و اجری مضاعف دارد

    • بدون نام

      پس این حق مسکن وبن خواربار قرار بود افزایش پیدا کنه چی شد دیگه اسمی از شون به میان نمیاد فقط میگن طرح همسانسازی دیگه این دو قلم فراموش شد

    • مصی

      من که نفهمیدم چی شد، پدرم با ۱۰ سال سابقه الان ۵۸۰ هزار تومن میگیره، یعنی میشه چقدر از این پس؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میشه ۳ ملیون :

    • منیژه قربانی

      این افزایش هو دردی از مردم دوا نمی کنه همه چیز وحشتناک کردن شده ۲۸۰۰ پول دکتر ودارو بدیم یا گوشت و برنج و روغن یا قبض آب وبرق و گاز یا اجاره خونه و قسط وام ؟؟؟

    • ندا

      اگه مال دوره ای باشین ک خودشون با ده سال بازنشست میکردن میشه دو و سیصد ولی اگه خودش خودشو بازنشست کرده باشه میشه یک سوم سی سال یعنی یه تومن میگیره.

    • بازنشسته

      با این عمل های نادرست کاری کردین که همه با حداقل حقوق بیمه پردازی کنن . سر من و امثال ما کلاه بزرگی رفت که تمام خدمت را 12 ساعتی و شب کاری آخرین حداکثر بیمه را پرداخت کردیم حالا باید آخر صف باشیم و از عدالت درپرداخت حقوق جا بمانیم . سالار پس عدالت کجاست اوقت؟؟؟؟ افتاد سالار ؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بی نام اس اس

        سلام به تمامی عزیزان باز مشته بابا صدا شو در نیارید آقای روحانی متوجه می شه وزیر رفاه می خواد می که چرا و چرا ها عزیزان برید؟ نماز شکر بجا بیارید

    • عباس جبرییلی

      بااین اوضاع دست مریزاددارد.دست همه اقایان دردنکنه

    • بدون نام

      به

    • بدون نام

      حقوق باید منطقی باشه
      سکه و دلار چند درصد اضافه شده
      خط فقر عددش چنده
      یعنی ما فقیریم و بدبخت و مردنی
      که حتی پول کفن و دفن هم نداریم
      چه رسد به درمان
      چند سال حقوق جدید ما میشه تعمیر یک دندان
      آقایان کاری نکردید جز خیانت

    • بدون نام

      حالا وسط این همه مصاحبه وتوضیح دادن یکی نمیاد بگه آیا افزایش از اول ساله ومابالتفاوت چند ماه گذشته پرداخت میشه یا از مرداد پرداخت میشه، وچهار ماه گذشته لحاظ نمیشه،
      لطفا یکی که دسترسی به آقایان داره سوال کنه تا روشن بشیم.

    • صفر علی نصر تی

      مچکرم همه باز نشتگان خشحال شد ن

    • بدون نام

      سلام به همه دوستان شرمنده یک سوال کسی که ازکارافتادگی میگیرچطورباسابقه دوسال ازکارافتادگی کلی شده چقدرحقوقش میش ممنون ؟

    • بدون نام

      اقایون با 230 میلیون درکی از حقوق دومیلیون ندارند این حقوق برای یکهفته بدون مواد پروتئینی است مجلسیها از گوشت کیلو 150 هزارتومن خبری ندارند و ماشرمنده شکم گرسنه بچه ها هستیم شرم بر شما

    • بدون نام

      کاش معلولان بهزیستی درمنزل با حقوق ماهی 100تومن صاحب دلسوزی داشتن

    • بدون نام

      از سال 87 این قانون هم سان سازی تامین اجتماعی مانندسایربازنشستگان باید اجرا می شدودولت بدهی خود رابه سازمان تامین اجتماعی نمی دادوهنوز هم دولت به سازمان بدهکار است

    • بدون نام

      حقوق همسر من هشتصد هزار تومان سابق اش شانزده سال وسه ماه است ایا حقوق او زیادمیشه

      پاسخ ها

      • k.k

        فقط قناعت

    • M.R

      برید گمشید اینم یه طرفند انتخاباتیه برای اینده هدف گذاری شده

    • بدون نام

      سلام جناب آقای سالاری ممنونم از زحمات جناب عالی ولی درحق بازنشستگان ۲۰سال سابقه ظلم شده لطفابازنگری بفرمائیدباتشکر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج